Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro: De laadpaal, welke heb je besteld of welke gebruik je?

Ga naar de oplossing Opgelost door Ton van Hout,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

thx voor de info!

zit er ook dynamic loadbalancing bij?

God wat klinkt dat interessant (heb ook eens een keertje gegoogled...) :P

Ik heb ook van die diepe voegen tussen mijn bakstenen, vandaar dat ik het vroeg. Ik heb gekozen voor een wallbox, want op mijn oprit staan twee auto's naast elkaar en dan is elke meter die ik kan besparen meegenomen, zeker met mijn vrouw haar 'inparkeerskills'. 

edit: ik zie dat je geen vaste kabel hebt?

aangepast door Geronimo81
  • Like 1
Geplaatst

Hahah skills.. ja die zit er ook bij, wel heb ik gevraagd om deze niet op de p1 poort van je electriciteitsmeter aan te sluiten, ben van plan om iets met domotica te gaan doen en dan heb ik die poort nodig.. dan hebben ze deze via een andere weg (stroomklem?) @Hippe Lip help? Geïnstalleerd

• Like 1
Geplaatst

puur uit interesse: wat is de reden dat je juist geen vaste kabel wil? Is dit esthetisch of ben je bang voor vandalen wellicht?

Geplaatst

ben je tevreden over hoe de monteur de graafwerkzaamheden weer netjes heeft achtergelaten?

Mijn zwager heeft toevallig een maand geleden zo'n newmotion ding laten plaatsen en die hadden het zo druk dat ze even vlug zo'n box kwamen ophangen, maar nadien moest men nog 3 x terugkomen omdat het niet goed aangesloten was, etc. 

Ik krijg het idee dat men in deze branche de grote drukte niet aankan en daarom de kwaliteit/service af en toe wat te wensen overlaat. Maar wellicht was dat gewoon een 'maandagmorgen' geval en ben jij gewoon tevreden...

Geplaatst

Nou.. van wat er geplaatst is ben ik tevreden. Ik had toevallig een monteur die alles kon dus ook bestraten, hij heeft alles weer netjes teruggeplaatst. Ook had hij iets meer tijd voor mijn klus omdat de volgende uit de agenda was gehaald, dus dat kan ook meegespeeld hebben.. Over het gebruik kan ik niet zoveel roepen omdat ik alleen heb gezien dat hij het getest had met een eigen stekker en toen werkte alles... We zullen zien of het allemaal goed is aangesloten als er een auto eraan hangt.

Wel heeft de monteur inderdaad verteld dat het erg erg druk is en dat ze normaal 2 laadpalen per dag doen. Hier in de regio zijn ze met z’n tweeën. De laadunits zelf zijn bijna niet aan te slepen, mijn afspraak was eerst ook paar uurtjes verplaatst omdat de unit er nog niet was..

Geplaatst

klinkt goed @korsowito! Ik moest 6 weken wachten. Kon de wallbox eerder geleverd krijgen, maar dan zou ik hem zelf moeten plaatsen en dat zie ik niet zitten. 6 weken wachttijd vond ik nog meevallen. Ik heb zelf ook een bedrijf waarbij ik monteurs langs klanten stuur en mijn wachttijd is momenteel 8-10 weken (klinkt leuk, maar is echt super irritant, betekent simpelweg dat ik niet genoeg personeel heb...)

Bij mijn zwager z'n newmotion wallbox leek het alsof zijn pas niet geactiveerd was, maar het bleek dat de kunststof kap van zijn wallbox te dik was om een signaal van zijn pas te kunnen ontvangen, oid. Eerst monteur langsgeweest om alles na te lopen en uiteindelijk de kap eraf gehaald en toen deed hij het wel. Of er nou uiteindelijk een andere kap op is gezet of een andere pas is aangevraagd, weet ik eerlijk gezegd niet.

Geplaatst

Hmm.. bij mij heeft de monteur de pas erlangs gehaald en alles werkte naar behoren. Enige wat hij was vergeten was een beschermsticker aan de binnenkant van het controle “ruitje”. Hierdoor konden we de status LED niet zien maar dat was simpel opgelost, kap eraf, sticker eraf en kap er weer op. Ik vind het een mooie unit zonder dat je van die lichtgevende ring hebt (denk evbox?)

Geplaatst

ja, die van EVbox heeft dacht ik zo'n blauwe (of groene) ring die je vanaf Mars op ziet lichten. Op zich prima als je de buurman z'n ogen uit wil steken, maar dat soort felle lichten hoeven van mij ook niet zo nodig.

Bij die van ons zit helemaal geen licht? of alleen als je je pas er langs haalt? of is het een klein lampje? Hij zal toch wel aangeven als hij vol is oid denk ik?

Geplaatst

Er zit rechtsboven een lampje, hoe fel die in het donker is weet ik nog niet, maar daar valt wel wat aan te doen, tape erover ofzo..

Geplaatst

ik vind de kerstverlichting gezellig, doe er zelf volop aan mee, maar dat hoort een beetje bij die tijd/sfeer. Zo'n blauwe lamp vind ik niet fraai. Er zullen geen kamervragen over gesteld worden, maar als ik kan kiezen heb ik liever niet zo'n ding op m'n oprit :P 

• Like 1
Geplaatst

Duckttape kan dan een goede oplossing zijn; zelf vindt ik zo'n mooi blauw lampje wel leuk. Ik heb weer een hekel aan die verspilling door kerstlampjes. gelukkig zijn we allemaal verschillend; dat maakt het wel zo leuk.

• Like 1
Geplaatst

Zelf prefereer ik juist een vaste kabel aan het thuislaadstation want ik ben een beetje lui. Een vaste kabel voorkomt dat ik iedere keer de kabel uit de kofferbak moet pakken, daarom vind ik het zo prima. Ook geeft de Zappi alleen wat licht van het backlight scherm voor maar iets van 30 seconden nadat je op een knopje drukt, daarna gaat alles uit en is het weer donker.

Licht is er wel maar dat is van een 20Watt LED-spot die middels een bewegingsmelder aangaat, dat is zodat ik zie waar ik loop in de voortuin, en ook tegen insluipers/dieven.

Geplaatst
Op 19-3-2019 om 16:09, korsowito zei:

Hahah skills.. ja die zit er ook bij, wel heb ik gevraagd om deze niet op de p1 poort van je electriciteitsmeter aan te sluiten, ben van plan om iets met domotica te gaan doen en dan heb ik die poort nodig.. dan hebben ze deze via een andere weg (stroomklem?) @Hippe Lip help? Geïnstalleerd

De werking van de loadbalancing van de paal van NewMotion ken ik niet. Kan die ook met een stroomklem werken? 

Zou mooi zijn als iemand een foto heeft van de groepenkast als het installatiewerk klasr is, maar de voorkant vd groepenkast er nog niet op zit. Dan kun je zien of er een stroomklem in zit. Of gewoon vragen aan de installateur natuurlijk....

Geplaatst
De werking van de loadbalancing van de paal van NewMotion ken ik niet. Kan die ook met een stroomklem werken? 
Zou mooi zijn als iemand een foto heeft van de groepenkast als het installatiewerk klasr is, maar de voorkant vd groepenkast er nog niet op zit. Dan kun je zien of er een stroomklem in zit. Of gewoon vragen aan de installateur natuurlijk....

Ik heb die dingen nog liggen welke de monteur heeft gebruikt, maak morgen wel een foto als ik het niet vergeet
Geplaatst

Ok, dit is in de meterkast ertussen gefrommeld:
b9389d6266ab565b2ef1277eea443133.jpg
Die zit dus in verbinding met je kast en met dit ding:
d1ffb87f7036b3aa5395881607f2ca2a.jpg

Dat blauwe zat in deze doos:
a0b0a6a58dfa443c9a9a88b0add4014e.jpg33c5c229e527f3d58b51ba53483b9bec.jpgccf89c6c8380b115718c5d4c7fb74360.jpg

Geplaatst

Ja, een echte stroomklem.

Maar nou ben ik wel nieuwsgierig waarom die stroomklem vóór in dat ding van de tweede foto zit gestoken. Want zei iemand (Kors, was jij dat?) niet dat er op die plek ook een kabeltje naar de P1-aansluiting van de slimme meter ging (kon gaan)? Dat is namelijk digitaal en wat van die stroomklem komt is analoog. Dat is dus niet uitwissebaar. 

Nu wil ik dus erg graag weten wat dat blokje van de tweede foto is; wat doet die? Weet iemand dat?

Geplaatst

Dat is een datakabel, die gaat naar de laadpaal... De stroomklem zit aan dat ding verbonden met 2 draadjes (die zie je niet)

Geplaatst
8 uur geleden, Hippe lip zei:

Nu wil ik dus erg graag weten wat dat blokje van de tweede foto is; wat doet die? Weet iemand dat?

Dat is een P1 module die hetzelfde signaal genereert als een moderne slimme meter. De laadpaal krijgt zo continu updates over de actuele belasting per fase. De stroomklem(men, 3 bij 3-fase) zitten er als input op, alsmede een 5V voeding. De netwerkkabel gaat richting de laadpaal.

Als je geen slimme meter met P1 hebt, of van een ouder type (DSMR 4) dan is die module nodig voor load balancing.

DSMR4 meters sturen “slechts” elke 10 seconde een update, DSMR5 vaker. Blijkbaar vinden ze 10 seconde te lang om snel genoeg te kunnen handelen bij overbelasting. In de praktijk kan een zekering wel even wat meer stroom aan voordat ie springt. Maar het werkt heel goed met deze opstelling, bij starten van vaatwasser tijdens het laden blijft de totale belasting van de fase op 20A, geen piekjes te zien (met een 10s interval).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...