Nosmo Geplaatst 16 Augustus, 2021 Geplaatst 16 Augustus, 2021 On 8/7/2021 at 10:52 AM, Nosmo said: Ik heb een Tesla wall connector voor het laden van mijn e_Golf, en die werkt perfect. We willen hem gaan ook gebruiken voor de e-Niro van mevrouw Nosmo zodra die geleverd is. Volgens de dealer zou dit geen geen probleem zijn. De reden dat ik een tesla charger gekocht heb is omdat die vaak goedkoop nieuw in doos op marktplaats te koop zijn en het is een goede kwaliteit no nonsense lader. De stekker is gewoon een type-2 dus die past. Zodra de e-Niro er is laat ik wel weten of er nog problemen waren. Mevr N heeft vorige week haar E-Niro in ontvangst genomen. Ook heeft ze inmiddels een lange laadsessie met de Tesla wall connector achter de rug. Geen enkel probleem, gewoon inpluggen en laden. 3 Quote
KIArijder Geplaatst 22 Februari, 2022 Geplaatst 22 Februari, 2022 (aangepast) Ik ben naar een laadpaal op zoek en ben na lang zoeken op de Wallbox Pulsar Plus uitgekomen vanwege het compacte ontwerp, de functionaliteit en standaard WiFi verbinding waardoor het ding met een App instelbaar is. Ik heb twee vragen: 1. Ik lees op de reviews van de Wallbox App in de Google Play store dat er na een App update veel problemen zijn om verbinding te leggen met de Wallbox, dat je steeds opnieuw moet inloggen of dat er helemaal geen verbinding meer mogelijk is en laden niet meer kan. Heeft er iemand hier ook problemen mee en zouden jullie me afraden een Wallbox te kopen? 2. Ik heb een e-niro uit 2019 gekocht, die slechts 1-fase kan laden, maar ik wil graag voorbereid zijn op een eventuele volgende auto die 3-fasen kan laden. Als ik de hele installatie in 3-fasen uitvoer en een 3-fasen Wallbox aanschaf (22 kW), kan dat kwaad voor mijn e-niro uit 2019? Graag jullie advies! 22 Februari, 2022 aangepast door KIArijder Quote
Peter-036 Geplaatst 23 Februari, 2022 Geplaatst 23 Februari, 2022 (aangepast) Ook ik laad een 1 fase auto aan een 3 fase laadpaal, en dat gaat prima, hij gebruikt simpelweg maar 1 van de 3 fase's. Voor (veel meer) ervaringen met laadpalen kun je hier een boel leesvoer vinden: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2116374 Edit: Waarom wil je het zelf gaan regelen met een app (of zoiets), eenmalig instellen en voorlopig niet meer naar omkijken. Ik heb via E-Mobility een Alfen Eve single pro met load balancing staan hier, en afgezien van het 'back office', dat ik eigenlijk niet nodig heb en elke maand een bedragje kost, bevalt die prima. 23 Februari, 2022 aangepast door Peter-036 Edit. Quote
KIArijder Geplaatst 23 Februari, 2022 Geplaatst 23 Februari, 2022 (aangepast) 3 uur geleden, zei Peter-036: Ook ik laad een 1 fase auto aan een 3 fase laadpaal, en dat gaat prima, hij gebruikt simpelweg maar 1 van de 3 fase's. Voor (veel meer) ervaringen met laadpalen kun je hier een boel leesvoer vinden: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2116374 Edit: Waarom wil je het zelf gaan regelen met een app (of zoiets), eenmalig instellen en voorlopig niet meer naar omkijken. Ik heb via E-Mobility een Alfen Eve single pro met load balancing staan hier, en afgezien van het 'back office', dat ik eigenlijk niet nodig heb en elke maand een bedragje kost, bevalt die prima. Bedankt voor je reactie en de info. Veel nuttige informatie op de Tweakers site. Je hebt gelijk, eigenlijk is het onzin om een laadapparaat met App functionaliteit te kopen; je gebruikt het alleen maar om de zaak in te stellen. En ik ga toch geen statistieken bijhouden van mijn laadverbruik etc. Zit nu te kijken naar een Webasto Pure 22 kW, daarvan is de maximale laadstroom met DIP switches in te stellen, prima en dat doe je ook maar één keer. Scheelt toch weer een paar honderd euro... 23 Februari, 2022 aangepast door KIArijder 1 Quote
Leon van Haren Geplaatst 23 Februari, 2022 Geplaatst 23 Februari, 2022 Ik ben ook aan het kijken voor een laadstation, mijn E-Niro komt in mei van de boot af. Ik zat te kijken naar de Ratio solar box, de Zappi V2 en de Wallbox pulsar plus, dit omdat je dan kan instellen dat ze pas laden als de zonnepanelen opbrengst hebben. Iemand ervaring met deze opties en is het een aanrader? Quote
gjcvro Geplaatst 23 Februari, 2022 Geplaatst 23 Februari, 2022 6 uur geleden, zei KIArijder: Bedankt voor je reactie en de info. Veel nuttige informatie op de Tweakers site. Je hebt gelijk, eigenlijk is het onzin om een laadapparaat met App functionaliteit te kopen; je gebruikt het alleen maar om de zaak in te stellen. En ik ga toch geen statistieken bijhouden van mijn laadverbruik etc. Zit nu te kijken naar een Webasto Pure 22 kW, daarvan is de maximale laadstroom met DIP switches in te stellen, prima en dat doe je ook maar één keer. Scheelt toch weer een paar honderd euro... Ik heb de 11kW versie, ingesteld op max 10A, (3 fase) bevalt me prima. Als de auto geladen moet worden steek ik de stekker in de auto. Dan hoef ik ook niet echt te kijken of wellicht de wasmachine aan staat. En van eigen zonnepanelen laden klinkt nobel, maar zolang je gewoon kunt salderen is het lood om oud ijzer, vandaar dat ik voor nu voor het simpelste model heb gekozen. Achteraf had ik wel de langere kabel willen hebben, dan had ik de auto zowel buiten als binnen kunnen laden. 1 Quote
Case Geplaatst 24 Februari, 2022 Geplaatst 24 Februari, 2022 Op 22-2-2022 om 22:31, zei KIArijder: Ik ben naar een laadpaal op zoek en ben na lang zoeken op de Wallbox Pulsar Plus uitgekomen vanwege het compacte ontwerp, de functionaliteit en standaard WiFi verbinding waardoor het ding met een App instelbaar is. Ik heb twee vragen: 1. Ik lees op de reviews van de Wallbox App in de Google Play store dat er na een App update veel problemen zijn om verbinding te leggen met de Wallbox, dat je steeds opnieuw moet inloggen of dat er helemaal geen verbinding meer mogelijk is en laden niet meer kan. Heeft er iemand hier ook problemen mee en zouden jullie me afraden een Wallbox te kopen? 2. Ik heb een e-niro uit 2019 gekocht, die slechts 1-fase kan laden, maar ik wil graag voorbereid zijn op een eventuele volgende auto die 3-fasen kan laden. Als ik de hele installatie in 3-fasen uitvoer en een 3-fasen Wallbox aanschaf (22 kW), kan dat kwaad voor mijn e-niro uit 2019? Graag jullie advies! Ik gebruik voor mijn e-Niro uit 2019 ook de Wallbox Pulsar Plus (22kW), zonder abonnement. Instellen van de max. stroom ook met DIP-switches. De geinstalleerde Powermeter zorgt voor loadbalancen. in de app stel je de maximale stroomafname uit het net in, en de maximale laadstroom. De laadtimer is vooral handig als je niet elke dag hetzelfde laadpatroon hebt, bijvoorbeeld als je in goedkope uren wil laden (Frank energie werkt met variabele uurprijzen voor elektra). 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 24 Februari, 2022 Geplaatst 24 Februari, 2022 18 uur geleden, zei Leon van Haren: Ik ben ook aan het kijken voor een laadstation, mijn E-Niro komt in mei van de boot af. Ik zat te kijken naar de Ratio solar box, de Zappi V2 en de Wallbox pulsar plus, dit omdat je dan kan instellen dat ze pas laden als de zonnepanelen opbrengst hebben. Iemand ervaring met deze opties en is het een aanrader? Jazeker, ik ben gebruiker van de Zappi V2 vanaf het eerste moment dat die beschikbaar was. En die stel ik in het voorjaar zo in dat de auto liefst uitsluitend op mijn PV-panelen laad. Zo heb ik in 2021 vanaf april tot ca. september vrijwel 100% op eigen zonnestroom gereden, dus zonder wat uit het net te hoeven trekken. Een enkele uitzondering daargelaten natuurlijk. Bij de Zappi is het wél handig om een app te gebruiken. Zeker als je zo dus op zonnestroom wil laden. Als je dan in de app van je auto ziet dat je het niet gaat redden voordat je weg moet, dan kun je ‘m eventjes op ‘direct laden’ instellen. Daarvoor hoef je dan niet naar buiten. En zo zijn er meer instellingen aan te passen met die app. Dingen die je toch wilt doen om je aan te passen aan het moment. Het bevalt me erg goed. 2 Quote
Leon van Haren Geplaatst 24 Februari, 2022 Geplaatst 24 Februari, 2022 bedankt voor je info, mijn voorkeur gaat ook steeds meer uit naar de Zappi V2 nu ik steeds meer aan het inlezen ben overal. Quote
Leon van Haren Geplaatst 24 Februari, 2022 Geplaatst 24 Februari, 2022 3 uur geleden, zei Hippe lip: Jazeker, ik ben gebruiker van de Zappi V2 vanaf het eerste moment dat die beschikbaar was. En die stel ik in het voorjaar zo in dat de auto liefst uitsluitend op mijn PV-panelen laad. Zo heb ik in 2021 vanaf april tot ca. september vrijwel 100% op eigen zonnestroom gereden, dus zonder wat uit het net te hoeven trekken. Een enkele uitzondering daargelaten natuurlijk. Bij de Zappi is het wél handig om een app te gebruiken. Zeker als je zo dus op zonnestroom wil laden. Als je dan in de app van je auto ziet dat je het niet gaat redden voordat je weg moet, dan kun je ‘m eventjes op ‘direct laden’ instellen. Daarvoor hoef je dan niet naar buiten. En zo zijn er meer instellingen aan te passen met die app. Dingen die je toch wilt doen om je aan te passen aan het moment. Het bevalt me erg goed. via wie heb je deze gekocht en laten installeren of zelf geïnstalleerd? Quote
Arnold-Vincent Geplaatst 25 Februari, 2022 Geplaatst 25 Februari, 2022 Ik heb ook een Zappi V2, door EVservice geïnstalleerd. Na overleg heb ik hem binnen in mijn garage gehangen, bij de garagedeur. Ik kan zo binnen en buiten laden, de kabel bij de Zappi was 6,5 meter lang. En de Zappi hangt veilig binnen. Ik heb zonnepanelen, met oog op het vervallen/aanpassen van de saldering wilde ik maximaal flexibel zijn. De app is handig. De service van EVservice vond ik goed. Ze zijn zelfs bij me geweest om wat uit te leggen en de HUB te installeren, was wel op de route van een medewerker maar toch... 1 Quote
L Aarts Geplaatst 25 Februari, 2022 Geplaatst 25 Februari, 2022 Sinds afgelopen di. ben ik de trotse eigenaar van een Kia eNiro. Ik heb een Easee Home lader en ben er zeer content over. Prijs valt ook best mee en alles via app te bedienen en af te lezen. En de leverancier EV ME helemaal tevreden over. Quote
Hippe lip Geplaatst 25 Februari, 2022 Geplaatst 25 Februari, 2022 (aangepast) 23 uur geleden, zei Leon van Haren: via wie heb je deze gekocht en laten installeren of zelf geïnstalleerd? Besteld bij Zappi Nederland en zelf geïnstalleerd. Maar ja, elektrotechniek is dan ook mijn vak. Maar ook als dat het niet is kun je een heleboel zelf doen om installatiekosten uit te sparen. Als er graafwerk nodig is kun je dat zelf doen en als je een beetje handig bent kun je de kast bijvoorbeeld zelf ophangen en de kabel van meterkast naar Zappi aanleggen. Daar zitten stiekem heel wat uren (en dus kosten) in. Het aansluiten aan beide kanten kun je dan aan een vakman overlaten. In de meterkast moet je een aparte groep aan laten leggen. In het geval van de Zappi hoeft daar gelukkig geen dure aardlekschakelaar bij omdat die bij de Zappi is ingebouwd, inclusief de functie voor gelijkstroomdetectie (wat tegenwoordig voor laadpalen voorgeschreven is). 25 Februari, 2022 aangepast door Hippe lip 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 25 Februari, 2022 Geplaatst 25 Februari, 2022 Op 24-2-2022 om 12:11, zei Leon van Haren: bedankt voor je info, mijn voorkeur gaat ook steeds meer uit naar de Zappi V2 nu ik steeds meer aan het inlezen ben overal. Kijk je bij dat inlezen ook rond op het forum van Myenergi, de fabrikant van de Zappi? Daar zie je veel achtergrondinformatie en ook een zeer betrokken fabrikant (en andere forumleden) die je altijd te hulp schiet(en) als dat nodig is. 2 Quote
Leon van Haren Geplaatst 25 Februari, 2022 Geplaatst 25 Februari, 2022 45 minuten geleden, zei Hippe lip: Kijk je bij dat inlezen ook rond op het forum van Myenergi, de fabrikant van de Zappi? Daar zie je veel achtergrondinformatie en ook een zeer betrokken fabrikant (en andere forumleden) die je altijd te hulp schiet(en) als dat nodig is. Zal ik is op gaan kijken dan, mijn hoofdzekering is iig 3x 24A, maat van mij komt binnenkort even kijken en gaat hem installeren, heeft al eens eerder een zappi geinstalleerd. Komt bij mij onder de carport te hangen, zit aan een grote garage vast die een eigen meterkast heeft(nieuw) en de zonnepanelen liggen op het dak van de garage. 2 Quote
Hippe lip Geplaatst 25 Februari, 2022 Geplaatst 25 Februari, 2022 1 uur geleden, zei Leon van Haren: Zal ik is op gaan kijken dan, mijn hoofdzekering is iig 3x 24A, maat van mij komt binnenkort even kijken en gaat hem installeren, heeft al eens eerder een zappi geinstalleerd. Komt bij mij onder de carport te hangen, zit aan een grote garage vast die een eigen meterkast heeft(nieuw) en de zonnepanelen liggen op het dak van de garage. Eigen meterkast (dus met eigen meter en eigen aansluiting op het net) of bedoel je misschien eigen groepenkast? Dat heb ik ook in de schuur; afgetakt van de groepenkast in huis, maar met eigen groepen in de schuur voor atelier en werkplaats daar. Zonnepanelen komen daar misschien nog bij. 1 Quote
Leon van Haren Geplaatst 26 Februari, 2022 Geplaatst 26 Februari, 2022 Op 25-2-2022 om 15:10, zei Hippe lip: Eigen meterkast (dus met eigen meter en eigen aansluiting op het net) of bedoel je misschien eigen groepenkast? Dat heb ik ook in de schuur; afgetakt van de groepenkast in huis, maar met eigen groepen in de schuur voor atelier en werkplaats daar. Zonnepanelen komen daar misschien nog bij. Dat laatste inderdaad Quote
JohanGM Geplaatst 1 Maart, 2022 Geplaatst 1 Maart, 2022 Op 23-2-2022 om 13:37, zei Leon van Haren: Ik ben ook aan het kijken voor een laadstation, mijn E-Niro komt in mei van de boot af. Ik zat te kijken naar de Ratio solar box, de Zappi V2 en de Wallbox pulsar plus, dit omdat je dan kan instellen dat ze pas laden als de zonnepanelen opbrengst hebben. Iemand ervaring met deze opties en is het een aanrader? Ratio Solar box hier. Hele eenvoudige paal zonder poespas en bevalt prima. Geen gedoe met apps of abonnementen. Gewoon inpluggen en laden. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.