Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
23 minuten geleden, Case zei:

Ik heb wel de ANWB verzekering. Ze eisen een klasse 2 alarm, maar omdat klasse 3 maar €50,- extra kost, laat ik die inbouwen.

Hee, dat is vreemd! Ik vroeg ANWB ook om offerte (heb m’n e-Niro nog niet) en kreeg te horen dat er een klasse 3 alarm in zou moeten. Waarom is dat bij jou niet? Is het verzekerd bedrag ex BTW? heb je de goedkopere Dynamic Line? In welke regio woon je?

Geplaatst
8 minuten geleden, Hippe lip zei:

Hee, dat is vreemd! Ik vroeg ANWB ook om offerte (heb m’n e-Niro nog niet) en kreeg te horen dat er een klasse 3 alarm in zou moeten. Waarom is dat bij jou niet? Is het verzekerd bedrag ex BTW? heb je de goedkopere Dynamic Line? In welke regio woon je?

Inderdaad ex-BTW. Zoals in het onderschrift bij mijn naam vermeld, regio Eindhoven, executive line, runway red.

Geplaatst
39 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Na ervaringen uit het verleden ben ik wel klaar met autoalarmen. Niks dan ellende. Voor mij reden om de ANWB te doeidoeien.

Volledig mee eens:

1. alarm wordt in je bestaande kabelboom geprutst zonder documentatie welke draden wat doen (leuk bij oplossen van ellende als de garantie is afgelopen)
  2. bij inbraak wordt met alarm je wakker van het lawaai, daarna ga je weer je bed in en wordt je tweemaal slecht gehumeurd wakker.
  3. bij inbraak zonder alarm slaap je tot je wakker wordt en krijg je pas een slecht humeur wanneer je bij je auto aankomt
  4. een alarm houdt geen enkele dief tegen want ze weten ze vrij makkelijk te omzeilen
  5. kost onnodig geld dat je ook aan iets leuks had kunnen besteden
  6. Carmeleon heeft 5 jaar nieuwwaarde verzekerd dus als 'ie weg is: who cares! En ik heb de bijtellingsbeschermer waardoor een vervangende auto geleverd vanaf 2021 voor mij ook  maar 4% bijtelling kost.

• Like 1
Geplaatst

7. Je wordt midden in de nacht wakker (ook slecht voor je humeur) door diverse valse alarmen.
8. Het komt regelmatig voor dat je auto niet start door een fout van je alarmsysteem (alweer slecht voor je humeur).
9. Je rijdt weg zonder dongle (signaal zo sterk dat dat ook echt kan) om er op de terugreis achter te komen dat je geen dongle hebt (alweer slecht voor je humeur).

Resumerend: een autoalarm kost veel geld en is vooral slecht voor je humeur :-)

• Haha 1
Geplaatst
49 minuten geleden, Sigmasailor zei:

9. Je rijdt weg zonder dongle (signaal zo sterk dat dat ook echt kan) om er op de terugreis achter te komen dat je geen dongle hebt (alweer slecht voor je humeur).

Neem aan dat je met ‘dongel’ je sleutel bedoelt? Daar heb ik me al meermalen over verbaasd; jaren geleden al bij een andere auto die keyless te starten was een proef gedaan en je kan idd doorrijden tot je tank leeg is zonder sleutel. Slechte beveiliging is dat eigenlijk.....

Waarom controleert de auto niet elke x minuten of die sleutel er nog is? Zonodig met een extra loopje wanneer die per ongeluk de sleutel even niet ziet, maar even later wel weer. Op z’n minst kan er in de auto toch een lampje gaan flikkeren, eventueel aangevuld met een piepje, dat de sleutel er niet (meer) is?

Geplaatst

Bij Cobra had je naast de gewone sleutel een aparte Dongle met transponder die je bij je moet hebben. Helaas heeft dat ding een bereik van wel 20 meter. Dus als die op je kantoortje ligt (tweede verdieping) kan je inderdaad gewoon starten, wegrijden en je tank desnoods leeg rijden. Doe je dat niet en stop je na 100 kilometer en parkeer je vergrendelt het systeem alles na 2 minuten. Daar kom je 8 uur later, als je naar huis wilt, achter. Volgens mij is dat SCM III: een onafhankelijke startblokkering. En je merkt er echt helemaal niets van; tot je naar huis wilt.

Ik ben het met de analyse van Ton helemaal eens. Als het niet hoeft voor mij echt nooit meer een apart alarm. De meerkosten van Carmeleon wegen op tegen een SCM III autoalarm (750 euries of zo?).

Geplaatst

ik heb bij mijn GTE de stand zo staan dat de laadkabel er alleen af kan als je de auto ontgrendeld (kan in E-Niro ook). Als je de gewoonte maakt handmatig de auto te ontgrendelen, de stekker te verwijderen, en dan pas in te stappen, dan vergeet je de sleutel nooit :)

Geplaatst

Sleutel had ik wel bij me. De Outlander sleutel had een bereik van een meter (prima dus).  De extra losse dongle zat in mijn portemonnee die ik een keer vergeten ben :-|

Geplaatst
15 uur geleden, Case zei:

Ik heb wel de ANWB verzekering. Ze eisen een klasse 2 alarm, maar omdat klasse 3 maar €50,- extra kost, laat ik die inbouwen.

Ik heb ook de ANWB verzekering maar de catalogusprijs van de eNiro bleef met 44.475 net onder de grens van hun alarmplicht.

Geplaatst (aangepast)
22 uur geleden, Nick_2019 zei:

Ik heb ook de ANWB verzekering maar de catalogusprijs van de eNiro bleef met 44.475 net onder de grens van hun alarmplicht.

Jij hebt dus niet de Executive besteld?

Edit: ik zie nu dat die 44.475 de fiscale waarde is, niet de consumentenadvieprijs. Die ligt net boven de 45k.

Edit/2: heeft de ANWB die 44.475 van jou geaccepteerd?

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
59 minuten geleden, Hippe lip zei:

Edit/2: heeft de ANWB die 44.475 van jou geaccepteerd? 

Inderdaad. Ik weet eigenlijk al niet eens meer of ik die waarde zelf heb ingevuld of dat die verscheen bij het selecteren van de auto. Overigens staat op mijn koopcontract de term "catalogusprijs" en niet "fiscale waarde". Als dat betekent dat de opties (kleur, mattenset) niet meeverzekerd is, tja het zij zo...

Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, Nick_2019 zei:

Inderdaad. Ik weet eigenlijk al niet eens meer of ik die waarde zelf heb ingevuld of dat die verscheen bij het selecteren van de auto. Overigens staat op mijn koopcontract de term "catalogusprijs" en niet "fiscale waarde". Als dat betekent dat de opties (kleur, mattenset) niet meeverzekerd is, tja het zij zo...

Nee, het gaat niet om de opties, maar gewoon om de kale adviesprijs:

2B9783F7-9901-4A44-8627-1088D8AA3515.thumb.jpeg.68f98a16ee3195410118c29d5a041779.jpeg

aangepast door Hippe lip
Geplaatst (aangepast)

Goed plan! Dat is wat je betaald hebt. Helemaal mee eens; zo'n alarm kost een boel geld (750 euro bij de dealer?) en vergroot de foutkans. De 'echte' autodief weet waarschijnlijk beter dan de dealer hoe het werkt en heeft er geen moeite mee. Eigenlijk moet je zien wat van de SCM stickers te vinden en er (opvallend) een rood knipperend lampje in te stoppen. Dat heeft net zo veel afschrikkende werking als het hele alarm. (tegelijk maar geregeld).

aangepast door Sigmasailor
Geplaatst

Heee, ff nagekeken en ja hoor, bij mij staat hetzelfde bedrag op de factuur. Da’s een goeie,

Hartelijke dank voor de pze tip! Dat ga ik ook doen. Kan ik gewoon bij de ANWB blijven met mijn autoverzekering. Ben er zeer tevreden over.

Geplaatst

ANWB stelde lastige vragen voor een zakelijke verzekering. Dat en het feit dat ik geen zin heb in hun clubblad heeft mij anders doen besluiten. Ik denk dat het voor particulieren helemaal niet slecht is. Hebben ze ook 5 jaar nieuwwaarde verzekering?

Geplaatst

Wie in de hele wereld wil nou dat rollatorblad van de ANWB thuisgestuurd krijgen? Er staan lachende net-niet stervende bejaarden in die met hun incontinentieluiers vrolijk de traplift op gesleept worden terwijl ze een reisje met de Henri Dunant op de Moezel aangesmeerd krijgen om allerlei shit verplicht te moeten kopen die niemand nodig heeft. Het enige dat ik mis zijn de uitvaartbedrijven die met dagprijzen adverteren zodat je kan plannen om dood te gaan wanneer het het minst duur is.

De Wegenwacht is trouwens wel echt cool, de rest kan me gestolen worden; voor het geval dat niet duidelijk werd uit de tekst hierboven.

Geplaatst
1 uur terug, Ton van Hout zei:

Wie in de hele wereld wil nou dat rollatorblad van de ANWB thuisgestuurd krijgen? Er staan lachende net-niet stervende bejaarden in die met hun incontinentieluiers vrolijk de traplift op gesleept worden terwijl ze een reisje met de Henri Dunant op de Moezel aangesmeerd krijgen om allerlei shit verplicht te moeten kopen die niemand nodig heeft. Het enige dat ik mis zijn de uitvaartbedrijven die met dagprijzen adverteren zodat je kan plannen om dood te gaan wanneer het het minst duur is.

De Wegenwacht is trouwens wel echt cool, de rest kan me gestolen worden; voor het geval dat niet duidelijk werd uit de tekst hierboven.

Hahaha, ik zou het niet beter kunnen omschrijven. De wegenwacht he5 je bij Kia ook niet nodig, Kia regelt het zelf. Ik verdenk ze er zelfs van de WW in te schakelen als ze het zelf niet kunnen regelen.

Geplaatst
12 uur geleden, Sigmasailor zei:

ANWB stelde lastige vragen voor een zakelijke verzekering. Dat en het feit dat ik geen zin heb in hun clubblad heeft mij anders doen besluiten. Ik denk dat het voor particulieren helemaal niet slecht is. Hebben ze ook 5 jaar nieuwwaarde verzekering?

Voor 3 jaar aanschafwaardegarantie betaal je 21,50 per jaar extra. 

Wie geeft er 5 jaar?

Geplaatst

@Sigmasailor Kia schakelt idd de WW in, VW doet dat ook. Waarom zou je zelf een organisatie optuigen als je op basis van een verzekeringsproduct (de mobiliteitsgarantie) je dit kan inkopen bij een bestaande partij. @hippe lip  Carmeleon levert vijf jaar nieuwwaardegarantie bij totaalverlies.

Geplaatst
6 uur geleden, Ton van Hout zei:

i @hippe lip  Carmeleon levert vijf jaar nieuwwaardegarantie bij totaalverlies.

Nou, dan ga ik daar ook maar eens kijken. Bedankt voor de tip!

Geplaatst (aangepast)
Op 16-3-2019 om 10:32, Ton van Hout zei:

@Sigmasailor@hippe lip  Carmeleon levert vijf jaar nieuwwaardegarantie bij totaalverlies.

Ik heb ook een offerte gevraagd bij Carmeleon. Iets betere voorwaarden dan ANWB, maar per jaar ook € 300,- duurder. Premie bij Carmeleon € 925,- per jaar.

Ik heb de gewone ANWB verzekering genomen zonder "veilige rijders" meekijk-OBD plug.

Verzekerd bedrag € 37414,-, extra: inzittenden, rechtshulp, 3 jaar aankoopwaarde. 9 schadevrije jaren. Regio Eindhoven.

aangepast door Case
Geplaatst
49 minuten geleden, Case zei:

Ik heb ook een offerte gevraagd bij Carmeleon. Iets betere voorwaarden dan ANWB, maar per jaar ook € 300,- duurder. Premie bij Carmeleon € 925,- per jaar.

Ik heb de gewone ANWB verzekering genomen zonder "veilige rijders" meekijk-OBD plug.

Verzekerd bedrag € 37414,-, extra: inzittenden, rechtshulp, 3 jaar aankoopwaarde. 9 schadevrije jaren. Regio Eindhoven.

Ha, fijn dat je dit hebt uitgezocht; dank je voor het hier melden. Ik was er nog niet aan toegekomen om die twee te vergelijken (duurt nog een paar weken voordat de auto er is), maar dit geeft alvast een duidelijk beeld. 

Ik denk dat ik voor dezelfde opties ga kiezen, al weet ik die inzittendenverzekering nog niet zeker. Drie tientjes per jaar (uit mijn hoofd) en waarvoor? Als het vreemden zijn heb je toch je persoonlijke WA-verzekering voor wat je een ander aandoet?

Geplaatst (aangepast)

Nog wel een toevoeging: de ANWB wil dat er een alarm (klasse 2, met uitschakeling via aparte sleutel/transponder) wordt geïnstalleerd. Omdat ik dat zelf ook wel geruststellend vind, heb ik een klasse 3 laten installeren ( met hellingshoekdetectie).

Overigens zag ik, dat er bij anderen niet over een alarm gerept wordt.

En, wellicht ten overvloede: zakelijk verzekerd, exclusief de BTW.

aangepast door Case

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...