Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
10 uur geleden, martijn van den broek zei:

Ik zag het verbruik van u auto, vandaar Dat ik benieuwd was wat voor een auto u reed. 

Vandaar, ik heb de “gewone” hybride versie. Welke versie heeft u en wat is u gebruik? 

Geplaatst
7 minuten geleden, Vos zei:

Vandaar, ik heb de “gewone” hybride versie. Welke versie heeft u en wat is u gebruik? 

Ik heb een Kia Niro hybride 2019 met een verbruik gerekend op een volle tank 1:15-16. Dus binnenkort even terug naar de garage om alles even na te laten kijken. 

Geplaatst
6 minuten geleden, martijn van den broek zei:

Ik heb een Kia Niro hybride 2019 met een verbruik gerekend op een volle tank 1:15-16. Dus binnenkort even terug naar de garage om alles even na te laten kijken. 

WoW, dat is wel een groot verschil kwa verbruik. Ik moet wel zeggen dat ik bijna nergens rem met het rempedaal. Ik gebruik Bijna overal de flippers op het stuur om te remmen 

Geplaatst (aangepast)

Hi,

met de warm weer had mijn Niro HEV en gemiddelde verbruik van 1 op 20,5 to 1 op 23.

In de koude winterperiode was het ook rond 1 op 16. Ik rij veel korte afstanden, 3 - 5 km, de Benzine motor word hier ook niet echt warm ...

Hier ook een langere afstand met prov. wegen dabij:

IMG_4280.jpg.8470ea39bf73593b989cf87280456cff.jpg

aangepast door Gerd Bartels
Geplaatst
1 uur terug, Vos zei:

WoW, dat is wel een groot verschil kwa verbruik. Ik moet wel zeggen dat ik bijna nergens rem met het rempedaal. Ik gebruik Bijna overal de flippers op het stuur om te remmen 

Ik rem ook bijna altijd met de flippers. Rij waar het kan op cc. 

Geplaatst
Op 20-4-2020 om 13:37, dropje zei:

Verbruikscijfers zijn altijd per rit (als je contact uit zet)  of de langere termijn, reset iedereen als er getankt is?

Ik reset altijd en de uitgerekende verbruik en die van de wagen komen meestal redelijk bij elkaar in de buurt. Iig zeker niet zulke grote verschillen als u schrijft.

Ik zal eens wat vaker resetten inderdaad...

Geplaatst

Ik reset ook bij iedere tankbeurt. Vanaf laatste tankbeurt 180 km gereden met 1:21,5, vandaag 73 km stad - provinz. wegen - stad: 1:22,9 ...

Geplaatst (aangepast)

Hi, staat links bij mijn avatar: Niro HEV MJ2017, First Edition, (met 18" banden)

aangepast door Gerd Bartels
Geplaatst

Uups, ja, ook via smartphone-browser helaas alleen wanneer ik op de icon van de persoon klik en diep naar beneden scol bij Auto ... :cry:

• Like 1
Geplaatst
19 uur geleden, martijn van den broek zei:

Als ik heb getankt dan reset ik altijd en bij alle tankbeurten die ik heb gedaan. Kom ik gemiddeld uit op 1:15/16. 

Hoe krijg je dat voor elkaar???

U rijd wel de "hybride-way" neem ik aan?

Geplaatst
13 minuten geleden, dropje zei:

Hoe krijg je dat voor elkaar???

U rijd wel de "hybride-way" neem ik aan?

of je rijdt te hard of alleen in de stad

Geplaatst

Mijn ervaring met mijn HEV om supple te rijden: jij moet de gaspedaal heel zacht gebruiken, heel licht indrukken bij het anrijden ...

Geplaatst

En ruim op tijd je gas los, niet doorjakkeren tot aan kruising en stoplicht en dan vol op de remmen, zoals menigeen met een 'normale' auto doet.

Geplaatst

Ik moet echt met een hele zware voet rijden om op 1:15 / 1:16 te halen. Voor 1:18 hoef je helemaal niet "hybrid-way" te rijden. Alleen hele korte stukjes (4km) en een dikke aanhanger zorgen bij mij voor een hoger verbruik.

Geplaatst
2 uur geleden, martijn van den broek zei:

Ik rijd op de snelweg 100 of 120 en alles op cc en in de stad bijna alles elektrisch. Dus zeg het maar. 

Als je een beetje rustig aan doet met accelereren en anticipeert op verkeerslichten en dergelijke zou je bij de de huidige buitentemperatuur 1 op 20 moeten kunnen halen.

Vandaag gedeeltelijk 50 en 80, maar voornamelijk 105 (100 echte kilometers) gereden over in totaal 200 km. Verbruik 1 op 25,6

Ook bij berekening aan de pomp kwam ik daar op uit. Ik rijd op 16 inch wielen.

Geplaatst
2 uur geleden, Vince zei:

Vandaag gedeeltelijk 50 en 80, maar voornamelijk 105 (100 echte kilometers) gereden over in totaal 200 km. Verbruik 1 op 25,6

Hier op 16" vergelijkbaar echter een litertje meer (hier zijn heuvels?).

Geplaatst
8 minuten geleden, HenkM zei:

Hier op 16" vergelijkbaar echter een litertje meer (hier zijn heuvels?).

Tja.. het is echt te doen!

Voor het soepele rollen staan de banden wel altijd op 2,8/2,9 Bar en vandaag had ik wel de wind in de rug. Dat scheelt ook!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...