Ga naar inhoud

Hoe bedoel je, lekker zuinig


Michel_1970

Aanbevolen Berichten

1 uur terug, Murcielaygo zei:


Mag je Duitsland nog in of uit dan nu?
Ik mag niet eens tanken in het Nederlands/Belgisch buurdorp.
Maar dat hoef ik ook niet; ik hou me aan de regels en ben niet eens een risicogroep. Itt sommige mensen hier...

 

Volgens mij is de Duitsche grens inderdaad nog steeds open... Of het echt slim is om het op te gaan zoeken is een tweede..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


14 minuten geleden, dropje zei:

Beste Murcielaygo,

Volgens mij snap je de regels voor besmetting voorkomen niet.
Een risico groep is iemand die door zijn leeftijd en/of medische achtergrond een verhoogd risico heeft om een besmetting niet te overleven. Dus ook jij loopt een risico. 

Als jij net bij Albert Hein bent geweest en vanaf een pakje kaas het virus overbrengt naar de handvat van de tank slang in België - dan ben jij de veroorzaker van een nieuwe besmetting. 

Ook hoef je niet ziek te zijn om het virus bij je te dragen en een ander te besmetten. Simpel in je neus peuteren of je handen niet vaak genoeg wassen met zeep is voldoende om het virus over te dragen op een ander.
Lijkt me dat niemand (die het besef heeft), de dood van een ander niet op zijn geweten wilt hebben. 
Dus blijf thuis voor die paar centen voordeel !

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

aangepast door Rob Lezer
Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, Rob Lezer zei:

Dus blijf thuis voor die paar centen voordeel !

Of ik nu in Duitsland of in Nederland tank het risico is gelijk. Thuis blijven is geen optie (vitaal beroep) en tanken moet ik om mijn werk te kunnen doen.

Wat ik wel merk is dat de tank frequentie zienderogen is afgenomen omdat ik alleen nog maar naar het werk rij en 1 maal per week boodschappen doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij snap je de regels voor besmetting voorkomen niet.
Een risico groep is iemand die door zijn leeftijd en/of medische achtergrond een verhoogd risico heeft om een besmetting niet te overleven. Dus ook jij loopt een risico.

Geen idee van wie die tekst nou echt is, maar de schrijver snapt mijn opmerking even niet.

Ik blijf thuis, rij alleen naar de supermarkt en 1 dag in de week maar mijn werk; in mijn beroep kan niet alles thuis. De voorschriften ken ik maar al te goed; deel van mijn werk bestaat uit het maken van voorlichtingsmaterialen, die zelfs in een krant te zien zijn geweest...

Henk is echter 74+ naar mijn weten. Echt een risicogroep dus. Gepensioneerd, maar vindt het blijkbaar niet nodig om thuis te blijven en gaat zelfs in Duitsland tanken.
DAAR doelde ik op, ik vind dat onverantwoord en ronduit dom.

Maar goed, dat heeft niks meer met zuinig rijden te maken en off-topic of onbegrijpelijk reageren is Henks specialiteit, niet de mijne.
Link naar reactie
Delen op andere sites


maan dag ga ik met mijn vrouw en klein dochters 20 en 18 jaar. na ons vakantie huis in midden Sweden.. havort 2200 km via kiel de boot is gereserveerd naar Keutten burg. waar ik tot eind mei blijf. Daar in het hoge noorden.   hebben ze geen corona virus ons vakantie huis . staat aan het meer mijn naaste buren wonen 100 meter van mij af       

Link naar reactie
Delen op andere sites


19 uur geleden, Murcielaygo zei:


Geen idee van wie die tekst nou echt is, maar de schrijver snapt mijn opmerking even niet.

Ik blijf thuis, rij alleen naar de supermarkt en 1 dag in de week maar mijn werk; in mijn beroep kan niet alles thuis. De voorschriften ken ik maar al te goed; deel van mijn werk bestaat uit het maken van voorlichtingsmaterialen, die zelfs in een krant te zien zijn geweest...

Henk is echter 74+ naar mijn weten. Echt een risicogroep dus. Gepensioneerd, maar vindt het blijkbaar niet nodig om thuis te blijven en gaat zelfs in Duitsland tanken.
DAAR doelde ik op, ik vind dat onverantwoord en ronduit dom.

Maar goed, dat heeft niks meer met zuinig rijden te maken en off-topic of onbegrijpelijk reageren is Henks specialiteit, niet de mijne.

het is een gewoon Griek. zes weken geleden voor de corona griep uit barste heb ik ook een zware griep gehad. door goede medicijnen prednison en Penne saline ben ik er weer beter geworden.  . 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Frank ME

Dit forum is bedoeld om ervaringen uit te wisselen over het gebruik van onze Niro. Nu ontaardt het in een discussiegroep over het gedrag van mensen in deze moeilijke tijd en elkaar daarin over en weer verwijten te maken. Ik heb daar geen zin, iedereen handelt naar zijn eigen verantwoordelijkheid. Als deze discussie zo door blijft gaan, zal ik mijn deelname aan dit forum beëindigen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar in het hoge noorden.   hebben ze geen corona virus

En dat willen ze vast zo houden #blijfthuis
@Frank ME, als je daarom al je deelname beëindigd is dat jouw keuze. Maar dat mensen in deze tijden trots komen vertellen Watvoor domme dingen gaan doen vind ik erger dan een beetje forum-vervuiling.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Mooi weer buiten, dus even een rondje buiten gereden, alleen kleine wegen, lekker in de auto blijven zitten, niet naar buiten, alleen de landschap genoten en de laage verbruik van 1 op 21,9 ...

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden, Murcielaygo zei:


En dat willen ze vast zo houden #blijfthuis
@Frank ME, als je daarom al je deelname beëindigd is dat jouw keuze. Maar dat mensen in deze tijden trots komen vertellen Watvoor domme dingen gaan doen vind ik erger dan een beetje forum-vervuiling.

Één ding is te hopen dat er daar in Zweden geen internet is, zijn we in ieder geval op dit forum voorlopig verlost van al die verschrikkelijke onzin en gebral !!

Wordt het toch nog een aangename tijd in deze crisisperiode.

P.S. Voor dit soort eigenwijze bejaarden hoeven we dus NIET thuis te blijven..... 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


19 uur geleden, Murcielaygo zei:

En dat willen ze vast zo houden #blijfthuis

Inderdaad, en sterker nog, ik wil er in juli graag naartoe op vakantie die al geboekt is.
Maar goed, je kunt bij Henk net zo goed tegen een betonnen muur gaan praten, die luistert net zo goed :no:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


16 uur geleden, HC Baco zei:

Één ding is te hopen dat er daar in Zweden geen internet is, zijn we in ieder geval op dit forum voorlopig verlost van al die verschrikkelijke onzin en gebral !!

Wordt het toch nog een aangename tijd in deze crisisperiode.

P.S. Voor dit soort eigenwijze bejaarden hoeven we dus NIET thuis te blijven..... 

natuurlijk heb ik in Sweden internet als ik woensdag aan komt zou ik van mijn Kia niro en van de om ge ving

mooie foto's sturen .   

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 4-4-2020 om 09:34, h.smit1946 zei:

maan dag ga ik met mijn vrouw en klein dochters 20 en 18 jaar. na ons vakantie huis in midden Sweden.. havort 2200 km via kiel de boot is gereserveerd naar Keutten burg. waar ik tot eind mei blijf. Daar in het hoge noorden.   hebben ze geen corona virus ons vakantie huis . staat aan het meer mijn naaste buren wonen 100 meter van mij af       

Hahahhaahah  niet normaal  !!   :ddown:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 4-4-2020 om 09:34, h.smit1946 zei:

. Daar in het hoge noorden. hebben ze geen corona virus

Volg je het nieuws wel?? In Zweden hebben ze nog geen beperkende maatregelen, maar wel al besmettingen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


best goed die moderators hier :) (want ondertussen ergert iedereen zich kapot aan de naiviteit denk ik zo)

en zijn we blij dat we allemaal een zuinige hybride auto hebben die grotendeels nu voor de deur staat, hoe zuinig wil je "rijden" :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Henk gaat van een koude kermis thuiskomen want in Zweden zijn er momenteel GEEN beperkende maatregelen zoals elders in de wereld en dat land zit vol met 'grappige' jeugdigen die er opmerkelijke gewoonten op na houden. Pas goed op jezelf Henk, want doodgaan door onvoorzichtigheid staat niet zo chique.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


8 minuten geleden, Ton van Hout zei:

Henk gaat van een koude kermis thuiskomen want in Zweden zijn er momenteel GEEN beperkende maatregelen zoals elders in de wereld en dat land zit vol met 'grappige' jeugdigen die er opmerkelijke gewoonten op na houden. Pas goed op jezelf Henk, want doodgaan door onvoorzichtigheid staat niet zo chique.

Precies, Zweden heeft iets minder besmettingen dan buurland Noorwegen, maar intussen wel meer dan 6x zoveel doden t.g.v. corona.

Misschien lukt het Henk ook niet eens om Zweden te bereiken, nu Duitsland overweegt de grens met NL te sluiten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


@Case Volgende week zou ik gaan ligfietsen in Denemarken maar de ferry is tot de 19e buiten gebruik, ik kom Duitsland niet eens uit...  en wellicht wordt Duitsland inrijden idd zelfs onmogelijk. Wel vind ik de lockdown verkeerd om, de oudjes moeten binnen blijven zodat wij gewoon door kunnen met ons leven. Maar misschien is het voordeel van deze crisis dat de huizen eens wat goedkoper worden.

aangepast door Ton van Hout
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...