Jump to content
Michel_1970

Hoe bedoel je, lekker zuinig

Recommended Posts

En hoeveel scheelt het nou ECHT om rustiger te rijden? Want het ene onderzoek is nog belabberder dan het andere, als het maar CO2 bevat zal het wel goed zijn, 
Het zal me allemaal worst wezen inderdaad en ja als de regels zeggen max 100 zal ik me daar aan houden, simpelweg omdat ik geen zin heb in de boete. Dat het zoveel voor het milieu scheelt geloof ik ondertussen geen barst meer van,
Als we echt zo veel om het milieu geven kunnen we beter beginnen met het uitdelen van condooms.. minder kinderen = minder bevolking = minder vervuiling ;-) 
 

Maar dan wel het rubber verantwoord inleveren.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is mij gelukt. Ritje naar Duitsland en terug 1 op 14,35. Snelheden tot 150 km/uur en sneller dan gebruikelijk optrekken. Motor is dus even schoongeblazen. De meter van de accu had soms nog maar 2 streepjes. Minder kan niet, denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren koud ritje door de stad met een forse tandemasser er achter, doet je verbruik ook geen goed....:innocent:

Kreeg compliment van collega bij het aan koppelen, de trekhaak er keurig onder gereden. Andere collega had hem wel door "jij hebt zeker een camera !?";-)

Edited by dropje

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 uur geleden, R.J. zei:

De meter van de accu had soms nog maar 2 streepjes. Minder kan niet, denk ik.

Ik heb deze zomer in een lange beklimming in de Alpen de accu compleet leeg gekregen.
Gewoon in de sportstand blijven rijden tijdens het klimmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij nu, inmiddels de Niro 6 mnd in bezit, wel opvalt, is dat er verschillen zit in de gereden km's het verbruik ervan en dan de dagteller welke aan geeft hoeveel km's nog gereden kunnen worden tot aan de pomp.
Vandaag bijvoorbeeld : een rit van 32km, met een verbruik van 4,7/100km ( wordt door de boardcompie aangegeven dus niet verkeerd, gezien de temperatuur en file rijden "A15 - A16 - A20" ), maar de rit begint met een stand op de dagteller van 190km en na de rit staat ie op 154km. ( effe rekenen.......precies 36km ).
RARA, politie pet, wie kan mij dit uitleggen :no:

Gelukkig is de km vergoeding dusdanig dat 3x tanken per maand rustig gedaan kan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De auto berekend het nog te kunnen rijden kilometers naar de pomp afhankelijk van je rijstijl. Heb je met een zware voet gereden staat de teller b.v. op 100 km. tot aan de pomp. Ga je daarna erg zuinig rijden, kan het opeens 120 km worden.

Jij hebt dus zuinig gereden.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 uur geleden, R.J. zei:

Ga je daarna erg zuinig rijden, kan het opeens 120 km worden.

Jij hebt dus zuinig gereden.

ja, dan word het ineens meer km dat je kan rijden maar de teller gaat niet naar omhoog , hij blijft gewoon 10km of meer op het zelfde getal staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 km per uur dan gaat de Kia niro. zuinig van     reiden die 100 km is bedoeld om meer bekeuringen uit teschryven  als je hart wil rijden

ga je naar Duitsland wand daar mag het. zij hebben geen last van stikstof . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuten geleden, henk smit zei:

100 km per uur dan gaat de Kia niro. zuinig van     reiden die 100 km is bedoeld om meer bekeuringen uit teschryven  als je hart wil rijden

ga je naar Duitsland wand daar mag het. zij hebben geen last van stikstof . 

Ach ja, ik moet zeggen dat ik op de snelweg sowieso al een tijdje rustiger rijd dan toen ik 20 was. Veel relaxter en tijdswinst bij snel rijden minimaal.

Blazen doe ik wel op de motor (hoewel snelweg rijden met de motor ook niet echt leuk is ofzo, nogal saai)

En verder is het een kwestie van tijd dat Duitsland gaat volgen,het rommelt daar af en toe al over de max snelheid, op den duur gaat het een keertje door. (en geef toe, waar kun je nog echt hard rijden in Dtsland?)
Overigens hebben ze in Duitsland idd minder last van stikstof dan wij, komt omdat ze daar veel meer ruimte hebben itt het op elkaar gebouwde landje genaamd Nederland.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minuten geleden, dropje zei:

Ach ja, ik moet zeggen dat ik op de snelweg sowieso al een tijdje rustiger rijd dan toen ik 20 was. Veel relaxter en tijdswinst bij snel rijden minimaal.

Blazen doe ik wel op de motor (hoewel snelweg rijden met de motor ook niet echt leuk is ofzo, nogal saai)

En verder is het een kwestie van tijd dat Duitsland gaat volgen,het rommelt daar af en toe al over de max snelheid, op den duur gaat het een keertje door. (en geef toe, waar kun je nog echt hard rijden in Dtsland?)
Overigens hebben ze in Duitsland idd minder last van stikstof dan wij, komt omdat ze daar veel meer ruimte hebben itt het op elkaar gebouwde landje genaamd Nederland.

 

in Duitsland mag je van af maart in het hele land 120 km reiden. plus de benzine wort net zo duur als in nederland.

dat is nog er niet door. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

120 in Duitsland is nog helemaal niet zeker al is op een groot deel van de snelwegen in Duitsland de maximum snelheid al 120.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

.. als je geluk hebt Mijn ervaring in duitsland is dat de snelheid 120 -> onbeperkt -> 90 -> 60 -> onbeperkt is... en dat elke 3 kilometer..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben deze week een trip naar het Sauerland gemaakt. Totaal zo’n 1000 km gereden waarvan zo’n 700 op autosnelwegen. Het is inderdaad zo dat de trajecten waarop geen snelheidslimiet geldt ook in Duitsland veel beperkter zijn geworden. Veel stukken met afwisselend 130, 120 en zelfs 100 km p.u. De omstandigheden waren ook niet optimaal voor hoge snelheden en daarom overwegend rond de 120 km gereden, wel zo ontspannen rijden. Gemiddeld verbruik 1 op 18, heel tevreden. In het Sauerland op dagtripjes van zo’n 70 km door het mooie landschap haalde ik deze keer zelfs de 1 op 25.  Tijdens deze vakantie werd nog meer duidelijk dat de Niro een heerlijke auto is qua zit- en rijcomfort. Overigens heb ik op het stuk Oberhausen-Arnhem de auto een keer kort doorgetrokken naar 160 km. Was nog niet zijn top maar ik kwam er eigenlijk direct achter dat dat voor mij niet meer hoeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zomer verbruik, 1 op 23. Winter verbruik 1 op 18. Scheelt toch 200 km bij 40 liter tanken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...