Michel_1970 Geplaatst 10 September, 2021 Delen Geplaatst 10 September, 2021 Das vreemd @Kia pannenkoek, net even gecheckt op de laadpaal waar ik mijn NIRO neerzet en hierbij wordt wel verschil aangegeven. Zonder abo €0,39 (starttarief € 0,49) en met abo € 0,25. Gebruik je ook deze pagina / map : https://kiacharge.com/web/kia-nl/map ps. verder geen ervaring met KIA laadpas gezien ik niet meer dan 4x maand aan de laadpaal hangt, via mijn pas elke laadbeurt € 0,32 / kWh zonder starttarief (ongeacht aantal x laden). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Kia pannenkoek Geplaatst 10 September, 2021 Delen Geplaatst 10 September, 2021 Bedankt Michel, die pagina heb ik inderdaad gebruikt, tot mijn verbazing klopt het nu ineens wel, met de Easy (dus zonder abo) geeft ie 40 cent/kWh aan plus 0,49 starttarief, met Advanced 0,25€ /kWh. Dan ga ik tegen eind oktober (dan komt mijn auto) de Kia pas bestellen en dan voorlopig met Advanced, wellicht gaat mijn werkgever een paal neerzetten dan kan ik altijd afhankelijk van het tarief wat hij daar aan gaat hangen nog overstappen naar Kia Charge Easy zonder abo of een andere pas. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Elbi Geplaatst 10 September, 2021 Delen Geplaatst 10 September, 2021 Op 23-8-2021 om 17:13, Peter-036 zei: De kWh prijs hier thuis is 21,7 cent/kWh, maar het verschil naar die 25 cent/kWh zal inderdaad pas na heel veel kilometers 'betalen' voor je laadpaal. Ik vind het gemak van die paal op de oprit de prijs wel waard, ook omdat ik dus de auto zo lang aan die paal kan laten staan als mij uitkomt. Mag ik vragen wat voor laadpas je voor thuis gebruikt? Of heb je thuis helemaal geen pas nodig? Ik heb een laadpaal aan m'n huis met een laadpas van m'n werkgever. Ik ga nu uit dienst en kan de laadpaal overnemen, maar de pas uiteraard niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Peter-036 Geplaatst 11 September, 2021 Delen Geplaatst 11 September, 2021 Ik heb m'n laadpaal van E-Mobility, en die pas gebruik ik hier, kostenneutraal omdat ik 'zelf' de stroom lever. Mijn laadpaal is 'openbaar', dat wil zeggen dat anderen er ook kunnen laden, ze krijgen dan via hun pasverstrekker een rekening omdat E-Mobility (is van Eneco) dat natuurlijk doorbelast, en dan een vast bedrag per kWh aan mij betaald. Dat is tot nog toe niet voorgekomen, overigens zit er dan wel een 'managementscontract' aan de paal vast van 8.41 euro per maand. Wanneer je weet met wie je werkgever zaken deed voor die paal, kun je zien of dat wat voor je is, prijzen vergelijken dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
gjcvro Geplaatst 11 September, 2021 Delen Geplaatst 11 September, 2021 Lijkt me overigens best raar dat er ineens een andere EV bij je op de oprit staat, om te laden en die laat hem vervolgens lekker een halve dag volpruttelen. Hier verderop zou volgens de kia site ook een openbare paal staan, maar als je kijkt is het waarschijnlijk gewoon bij iemand op de eigen oprit. Onze laadpaal heeft geen andere beveiliging dan dat ik hem aan of uit kan zetten, staat ook nergens geregistreerd en ik ga er even van uit dat er niemand zo brutaal is om inderdaad de auto zo op de oprit te plempen om even bij te laden. En mocht dat wel gebeuren en ik kom net thuis gaat het een latertje voor hem/haar worden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Peter-036 Geplaatst 11 September, 2021 Delen Geplaatst 11 September, 2021 Gelukkig kan ik dan op het display van de paal zien hoe lang er al geladen wordt, en de hoofdschakelaar binnen is zo omgezet . Maar als er een buurman of -vrouw even vraagt of er geladen kan worden....geen probleem, ik kan tot 4 auto's (2 aan 2) op de oprit kwijt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Murcielaygo Geplaatst 11 September, 2021 Delen Geplaatst 11 September, 2021 Ik heb een laadpaal aan m'n huis met een laadpas van m'n werkgever. Ik ga nu uit dienst en kan de laadpaal overnemen, maar de pas uiteraard niet.Ik neem aan dat de pas enkel zorgt voor registratie vsn je sessies en dat de werkgever de verbruikte kWh's aan jou vergoed? Er van uitgaande dat de paal "gewoon" op je eigen huis is aangesloten?!Het verhaal van de particuliere palen die zich in apps laten zien ken ik hier in het dorp ook; er zijn twee palen, met in totaal 3 aansluitingen, maar als je laadpalen zoekt komen er 7 naar boven, die 5 extra adressen zijn particulier... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Peter-036 Geplaatst 11 September, 2021 Delen Geplaatst 11 September, 2021 Even een correctie op mijn bericht 4 post's hierboven: dat 'managementscontract' kost niet 8,41 maar 6,95 euro per maand (een detail, maar toch ). En achteraf zie ik daar het nut niet zo van, anders dan dat ik eventuele storingen daar kan melden ter oplossing............maar hoe vaak zal dat voorkomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Elbi Geplaatst 12 September, 2021 Delen Geplaatst 12 September, 2021 Op 11-9-2021 om 08:59, Peter-036 zei: Ik heb m'n laadpaal van E-Mobility, en die pas gebruik ik hier, kostenneutraal omdat ik 'zelf' de stroom lever. Mijn laadpaal is 'openbaar', dat wil zeggen dat anderen er ook kunnen laden, ze krijgen dan via hun pasverstrekker een rekening omdat E-Mobility (is van Eneco) dat natuurlijk doorbelast, en dan een vast bedrag per kWh aan mij betaald. Dat is tot nog toe niet voorgekomen, overigens zit er dan wel een 'managementscontract' aan de paal vast van 8.41 euro per maand. Wanneer je weet met wie je werkgever zaken deed voor die paal, kun je zien of dat wat voor je is, prijzen vergelijken dus. Dank voor je antwoord. De pas hoort dus bij het abonnement van óf de paal zelf snap ik. Ik heb inmiddels de leasemaatschappij al een mail gestuurd over het overnemen van de paal en zal maandag even met de paal-leverancier (EV-box) bellen. Zag op hun site dat zij idd ook passen aanbieden bij hun palen. Vraag me af of daar dan ook een contract aan vast zit... (overigens heb ik wel een keer een (hardware) storing gehad die ze zijn komen oplossen (op kosten van mijn werkgever)). T.a.v. het "openbaar" zetten. Voorheen kon ik er zelf in een laadpaal-portaal voor kiezen om de laadpaal wel of niet openbaar te laten zijn. Sinds de leverancier (Flowcharging) is overgenomen door Eneco kan dat niet meer en staat de paal op "prive". Maar ook anderen kunnen nog steeds wel aan de paal laden, hij is alleen niet meer zichtbaar in de apps. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Elbi Geplaatst 12 September, 2021 Delen Geplaatst 12 September, 2021 17 uur geleden, Murcielaygo zei: Ik neem aan dat de pas enkel zorgt voor registratie vsn je sessies en dat de werkgever de verbruikte kWh's aan jou vergoed? Er van uitgaande dat de paal "gewoon" op je eigen huis is aangesloten?! Het verhaal van de particuliere palen die zich in apps laten zien ken ik hier in het dorp ook; er zijn twee palen, met in totaal 3 aansluitingen, maar als je laadpalen zoekt komen er 7 naar boven, die 5 extra adressen zijn particulier... Ja, dat klopt inderdaad. De pas registreert en zorgt voor vergoeding. Ik vroeg / vraag me af hoe het zit met mensen die een eigen laadpaal hebben qua pas. Ik wil natuurlijk geen opstartkosten betalen bij iedere transactie als ik gewoon aan huis laad (zoals bij de KIA-laadpas). Ik vermoed nu dat het aan-huis-laden uit 3 componenten bestaat. Laadpaal + abonnement / onderhoudscontract + laadpas. Alhoewel ik hoop dat er ook constructies zijn zonder abonnement (mijn laadpaal is al een jaar of 6 oud, als deze stuk gaat wil ik 'm vervangen). 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
gjcvro Geplaatst 12 September, 2021 Delen Geplaatst 12 September, 2021 Je kunt ook gewoon een losse laadpaal kopen, kosten zo tussen de 400 en 1200 euro. Dat kan ook zonder pas, of met eigen rfID kaarten zonder backend/abonnement. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Murcielaygo Geplaatst 12 September, 2021 Delen Geplaatst 12 September, 2021 Ik vroeg / vraag me af hoe het zit met mensen die een eigen laadpaal hebben qua pas. Ik wil natuurlijk geen opstartkosten betalen bij iedere transactie als ik gewoon aan huis laad (zoals bij de KIA-laadpas).Ik heb hier zelf geen ervaring mee, want (nog?) geen EV, maar de pas is bij een eigen paal vergelijkbaar met een sleutel; je zorgt ermee dat enkel jij aan jouw paal kunt laden.Zonder abo kun je dan enkele eigen RFID-druppels of -passen inleren, daarmee zorg je dat enkel eigen gebruik mogelijk is en kun je evt. bij sommige palen ook bijhouden op welke pas geladen is, bijv. voor onderscheid tussen personen of voertuigen.Voor dat laatste KAN dan weer een vergoeding gerekend worden voor deze "backend". 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Elbi Geplaatst 12 September, 2021 Delen Geplaatst 12 September, 2021 2 uur geleden, Murcielaygo zei: Ik heb hier zelf geen ervaring mee, want (nog?) geen EV, maar de pas is bij een eigen paal vergelijkbaar met een sleutel; je zorgt ermee dat enkel jij aan jouw paal kunt laden. Zonder abo kun je dan enkele eigen RFID-druppels of -passen inleren, daarmee zorg je dat enkel eigen gebruik mogelijk is en kun je evt. bij sommige palen ook bijhouden op welke pas geladen is, bijv. voor onderscheid tussen personen of voertuigen. Voor dat laatste KAN dan weer een vergoeding gerekend worden voor deze "backend". Dank (ook @gjcvro). Ik ga me ‘s verdiepen in RFID druppels / passen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Case Geplaatst 12 September, 2021 Delen Geplaatst 12 September, 2021 Ik heb een Wallbox Pulsar Plus binnen in de kelder hangen. De vaste kabel gaat door de muur en de stekker hangt buiten bij de oprit zó voor het inpluggen. De Wallbox Pulsar Plus heeft geen RFID, maar wordt met een app bediend (of vanuit een browser). Ik heb hem zo ingesteld, dat hij na 1 minuut automatisch blokkeert. De stekker en het snoer vallen al niet op, en mocht iemand hem toch vinden en proberen te laden, kan dat daardoor niet. Bij thuiskomst plug ik in het voorbijlopen de stekker in, ga naar binnen, en gebruik de telefoon om het laden óf direct te starten, óf te plannen voor later (daltarief). Hoef je bij het aansluiten van de laadkabel ook niet buiten met een pasje te gaan staan hannesen (bijv, in de regen, in de kou, met maar 1 hand vrij, ....). Voor mij vermindert dat het (toch al kleine) ongemak van het opladen. Mocht een gast willen opladen, kun je die met de app altijd toegang verlenen. Voor de Wallbox heb je geen abonnement nodig, als je hem alleen voor jezelf (en je gasten) gebruikt. In de webportal heb je een overzicht van alle laadsessies, maar voor de verrekening van de stroom (ZZP/zakelijk) heb ik een extra MID-kWh-meter geplaatst. Om de hoofdzekering niet over te belasten zit er in de meterkast een meter die tientallen keren per seconde het actuele stroomverbruik doorgeeft aan de Wallbox. Zodra de wasmachine of de oven wordt aangezet, wordt de laadstroom naar de auto tijdelijk verlaagd. 2 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Benjamin2 Geplaatst 5 Oktober, 2021 Delen Geplaatst 5 Oktober, 2021 Op 27-9-2019 om 12:45, Markvh zei: Ik heb de pas nog niet gebruikt (gebruik New Motion) maar heb hem voor de zekerheid wel geactiveerd. Ik moest bij het activeren van de pas een rekening nummer / credit card nummer opgeven. Neem aan dat ze daar de kosten van het laden gaan afschrijven. Hoe moet de Kia laad druppel aanvragen?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Cabjo Geplaatst 5 Oktober, 2021 Topic Starter Delen Geplaatst 5 Oktober, 2021 25 minuten geleden, Benjamin2 zei: Hoe moet de Kia laad druppel aanvragen?? Via de dealer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Michel_1970 Geplaatst 5 Oktober, 2021 Delen Geplaatst 5 Oktober, 2021 Beste @Benjamin2, even zoeken en je komt een heel eind. Hierbij de link (KIA Laadpas) naar de info pagina met achter onderdeel 2. de relevante info (het downloaden van de app). Daarna kan via de app de kaart aangevraagd worden. Het is dus van belang eerst de app op de mobiel te hebben staan. KIA Laadpas Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Michel_1970 Geplaatst 5 Oktober, 2021 Delen Geplaatst 5 Oktober, 2021 5 minuten geleden, Cabjo zei: Via de dealer. Dat kan dus ook, alleen wie wilt er nu nog de deur uit met dit weer . 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Cabjo Geplaatst 5 Oktober, 2021 Topic Starter Delen Geplaatst 5 Oktober, 2021 12 minuten geleden, Michel_1970 zei: Dat kan dus ook, alleen wie wilt er nu nog de deur uit met dit weer . Stoere Hollanders, met een paraplu. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
SirShaitan Geplaatst 9 Oktober, 2021 Delen Geplaatst 9 Oktober, 2021 Op 23-8-2021 om 21:23, Jojan265 zei: Deze berekening snap ik niet. Met 20,4 cent per kWh ben je thuis voor 20000 km per jaar zo'n € 636,46 kwijt. Met het abonnement ben je € 900,- kwijt aan de laadpaal. Je bespaart dus € 263,54 per jaar t.o.v. de laadpaal met abonnement als je thuis laadt. Hoe kom je aan € 1555,- besparing? Volgens mij mis ik iets. Wij krijgen over ongeveer 2 weken onze eNero. In het kader daarvan ben ik aan het kijken wat het moet kosten om een laadpaal bij de garage te laten installeren. Omdat de garage niet direct naast ons eigen huis staat maar naast het huis en garage van de buren moet er nog al een lengte overbrugd worden. De kosten liggen (op basis van de eerste offertes) rond de €2500. Als ik de bovenstaande berekening goed lees zou ik met 36.000 km per jaar ongeveer €325 per jaar besparen met een eigen laadpaal tot een abonnement met €0,24. Dan is het toch voordeliger om over een periode van 5 jaar geen laadpaal te plaatsen? Of mis ik iets? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
gjcvro Geplaatst 9 Oktober, 2021 Delen Geplaatst 9 Oktober, 2021 Na 5 jaar staat er nog steeds een laadpaal, en ligt er nog steeds een kabel.. Als je denk dat de volgende auto weer elektrisch is, komen die 2 voor de volgende ronde weer goed uit. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Hippe lip Geplaatst 10 Oktober, 2021 Delen Geplaatst 10 Oktober, 2021 (aangepast) Op 5-10-2021 om 14:06, Benjamin2 zei: Hoe moet de Kia laad druppel aanvragen?? De Kia laaddruppel via de dealer is exit, doet het niet meer. Nu kun je alleen nog een nieuwe Kia laadpas online aanvragen (nieuw systeem). 10 Oktober, 2021 aangepast door Hippe lip Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
pinguins Geplaatst 14 December, 2021 Delen Geplaatst 14 December, 2021 De KiaCharge app geeft bij Allego palen een laadsnelheid van 4 kW aan. De palen zijn 11 kW. Is er iemand hier met ervaring met Allego palen en de Kia laadpas die kan zeggen wat de laadsnelheid in praktijk nu is bij deze palen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Steeck03 Geplaatst 14 December, 2021 Delen Geplaatst 14 December, 2021 29 minuten geleden, zei pinguins: De KiaCharge app geeft bij Allego palen een laadsnelheid van 4 kW aan. De palen zijn 11 kW. Is er iemand hier met ervaring met Allego palen en de Kia laadpas die kan zeggen wat de laadsnelheid in praktijk nu is bij deze palen? De snelheid die jij noemt komt eerder overeen voor een MY19. Die laadt met 1 fase Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
pinguins Geplaatst 14 December, 2021 Delen Geplaatst 14 December, 2021 Ik vraag me af of het contract dat Kia voor de laadpas met Allego heeft afgesloten inhoudt dat maar met 4 kW kan worden geladen. Dit staat namelijk in de KiaCharge app bij de Allego laadpunten. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.