Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zag hier iets over in het E-Niro topic.

"In het systeem de LKAS te veranderen in LDWS (lane departure warning system Dan hoor je alleen piepjes als je per ongeluk op andere rijbaan terecht komt"

In mijn vorige Dynamicline kon ik bovenstaande instelling op LDWS zetten en bleef ook zo staan na herstarten..

In mijn huidige (model 2020) Dynamicline springt ie iedere keer weer terug naar LKA na een herstart.

Mijn vrouw vind die rukjes aan het stuur vervelend en zet nu de LKAS via de knop uit, ze rijd vaak over een smalle weg met aan beide zijden een fietspad streepjes lijn en auto wil dan steeds corrigeren.

Zal de dealer ook eens vragen of dit niet pertinent uit kan via het (stuur)menu.

Geplaatst

Ik begrijp wat je bedoelt, en idd de snelste manier is gewoon uitzetten. Maar als je gestopt bent en weer start staat het er weer op. Ik denk dat het niet helemaal uit te zetten is omdat het een veiligheidssysteem is.

• Like 1
Geplaatst

Je kan wel de gevoeligheid in stellen in het menu.Misschien dat ze er in de lichtste stand minder last van heeft?

Ik vind dit van die dingen waar je even aan moet wennen. Zeker als je je hier voor open stelt ben je er zo aan gewend.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van lkas. Op wegen met trajectcontroles zet ik hem af en toe wel aan. Moet het alleen niet te hard waaien, want om de een of andere reden kan het systeem dat niet aan. Voor overige wegen, waar door voertuigen diverse snelheden wordt gereden heeft het in mijn ogen geen zin. Je moet dan toch vaker van baan wisselen. Wat mij betreft dus alleen met weinig verkeer op de weg (wanneer komt dat voor?) en bij trajectcontroles.

Geplaatst (aangepast)

Hier staat LKAS altijd aan op de "zwaarste" stand (auto stuurt zelf netjes tussen de lijntjes). Aangezien ik altijd netjes richting aangeef bij baan wissel werkt LKAS dit niet tegen.

aangepast door HenkM
Geplaatst
20 uur geleden, R.J. zei:

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van lkas. Op wegen met trajectcontroles zet ik hem af en toe wel aan. Moet het alleen niet te hard waaien, want om de een of andere reden kan het systeem dat niet aan. Voor overige wegen, waar door voertuigen diverse snelheden wordt gereden heeft het in mijn ogen geen zin. Je moet dan toch vaker van baan wisselen. Wat mij betreft dus alleen met weinig verkeer op de weg (wanneer komt dat voor?) en bij trajectcontroles.

U verward LKAS met CC of ACC neem ik aan?

Geplaatst
22 uur geleden, dropje zei:

U verward LKAS met CC of ACC neem ik aan?

Nee zeker niet. CC en ACC werken prima , ook met harde wind. Maar lkas werkt goed als het niet hard waait. De auto blijft dan goed tussen de lijnen en corrigeert goed. Bij harde (zij) wing drukt de wind je zowat over de lijn heen en heeft het systeem moeite te corrigeren. Regelmatig gaat dan ook het waarschuwings piepje aan en moet je zelf weer de auto tussen de lijnen sturen. Zonder harde wind corrigeert het stuur goed en hoef je zelf niets te doen.

Geplaatst
3 uur geleden, R.J. zei:

Nee zeker niet. CC en ACC werken prima , ook met harde wind. Maar lkas werkt goed als het niet hard waait. De auto blijft dan goed tussen de lijnen en corrigeert goed. Bij harde (zij) wing drukt de wind je zowat over de lijn heen en heeft het systeem moeite te corrigeren. Regelmatig gaat dan ook het waarschuwings piepje aan en moet je zelf weer de auto tussen de lijnen sturen. Zonder harde wind corrigeert het stuur goed en hoef je zelf niets te doen.

?? Echt nooit last van, en ik weet wat wind is, woon ook in Zeeland.

Het is natuurlijk wel de bedoeling om ook zelf het stuur vast te houden.....

Geplaatst
4 uur geleden, R.J. zei:

LKAS blijft een hulpsysteem dat je alleen terugstuurt als je zelf uit de lijnen gaat. LFA volgt de lijnen wel.

Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, tijdjes123 zei:

LFA volgt de lijnen wel.

Bij de Niro FE valt dit onder de "zwaarste" LKAS instelling, auto volgt dan uitstekend bochten van links naar rechts (voor zover de omstandigheden dit toelaten uiteraard).

aangepast door HenkM
Geplaatst

Bij de mijne corrigeert LKAS ook en neemt zelf de bocht.

Ook mijn vrouw vind dit niks en zet het systeem uit, als ze in de Niro rijdt.

Dit blijft echter uit staan tot dat ik het weer aan zet.....

• 1 jaar later...
Geplaatst

LKAS kun je in het menu permanent uitzetten of wijzigen in LDWS (In plaats van Lane Keeping heb je dan Lane Warning -> alleen een waarschuwing bij overschrijden van de lijn)

Compleet uitzetten kan ook.

mvg

Nia Kiro

Geplaatst (aangepast)
15 uur geleden, Nia Kiro zei:

LKAS kun je in het menu permanent uitzetten of wijzigen in LDWS (In plaats van Lane Keeping heb je dan Lane Warning -> alleen een waarschuwing bij overschrijden van de lijn)

Compleet uitzetten kan ook.

mvg

Nia Kiro

Niet bij mijn Niro, als ik hem uit zet of op LDW en na een herstart van de auto staat ie weer vrolijk aan..

IMG_4040 (Middel).jpg

aangepast door SatJunk
Geplaatst

Als je op “terug” klikt en dan een stuk of 4 regels hoger kijkt, dan staat daar (uit mijn hoofd) ook iets van LFA (?), wat gebeurd er als je deze ook uit zet?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
30 minuten geleden, Nia Kiro zei:

Als je op “terug” klikt en dan een stuk of 4 regels hoger kijkt, dan staat daar (uit mijn hoofd) ook iets van LFA (?), wat gebeurd er als je deze ook uit zet?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Net ff getest maar maakt geen verschil..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...