Phi Geplaatst 20 Oktober, 2021 Geplaatst 20 Oktober, 2021 Ik heb sinds vorige week een Kia e niro gekocht. Nu viel me op dat de parkeersensoren aan de voorzijde niet werkte, althans dat dacht ik. Bij navraag bij de dealer blijkt dat je hiervoor een knop moet indrukken om de parkeersensoren aan de voorzijde te activeren.....een elektrische auto van bijna €47.000 en je moet een knop indrukken om de parkeersensoren te activeren!!!!?? Als uitleg bij de dealer kreeg ik te horen dat als je in een file rijdt het heel irritant is dat de parkeersensoren steeds worden aangesproken.....huh!!?? Ik begrijp hier werkelijk helemaal niets van Dit is echt de grootste miskeeper van Kia ooit! Quote
Rokil Geplaatst 20 Oktober, 2021 Geplaatst 20 Oktober, 2021 Slaat inderdaad totaal nergens op. Hiervoor had ik op mijn Toyota ook parkeersensoren voor die onder een bepaalde snelheid automatisch 'aanstonden'. Heb er nooit last gehad in een file, dus dat is grote onzin. Quote
gjcvro Geplaatst 20 Oktober, 2021 Geplaatst 20 Oktober, 2021 Bij ons zitten er aftermarket seonsoren op, die inderdaad onder een bepaalde snelheid automatisch aan gaan, en je wordt er compleet gek van. Ik zal waarschijnlijk dolblij zijn met het knopje. Voorheen ook al en een Ford Focus gehad, die moest je ook met de hand aanzetten, voor mij perfect, gebruik ze toch zelden. Quote
Hippe lip Geplaatst 20 Oktober, 2021 Geplaatst 20 Oktober, 2021 (aangepast) 19 minuten geleden, gjcvro zei: Bij ons zitten er aftermarket seonsoren op, die inderdaad onder een bepaalde snelheid automatisch aan gaan, en je wordt er compleet gek van. Ik zal waarschijnlijk dolblij zijn met het knopje. Voorheen ook al en een Ford Focus gehad, die moest je ook met de hand aanzetten, voor mij perfect, gebruik ze toch zelden. Toch is het niet normaal als die dingen in de file gaan piepen. Mijn Citroenen die ik meer dan 20 jaar reed piepten ook nooit in de file. Dan zouden ze trouwens ook de achterste piepers uit moeten zetten. @Phi Maar, die voorste piepers gaan wél automatisch aan als je ‘m eerst in z’n achteruit zet. Dus bij fileparkeren zul je merken dat ze het ‘vanzelf’ doen. 20 Oktober, 2021 aangepast door Hippe lip 1 Quote
gjcvro Geplaatst 20 Oktober, 2021 Geplaatst 20 Oktober, 2021 Niet alleen in de file, ook voor een muurtje terwijl je achteruit gaat rijden, of in de garage, noem maar op. En de after-market (officiële KIA troep) begint al als je stilstaat voor een stoplicht naast een stoeprand. Of spontaan omdat het zo leuk klinkt of zo. Nee, ik heb dit ding liever zelf onder controle. 1 Quote
stanley18 Geplaatst 21 Oktober, 2021 Geplaatst 21 Oktober, 2021 After market moet je die dingen sowieso nooit kopen. Of er moet een aan/uit knop op zitten. Die dingen geven veel te veel valse meldingen. Origineel is het bij andere merken altijd uitstekend geregeld zonder knopje. Vreemd dat Kia ook origineel met een knopje werkt Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk Quote
HenkM Geplaatst 21 Oktober, 2021 Geplaatst 21 Oktober, 2021 Bij mijn PHEV gaan ze voren ook aan als ik de auto in de achteruit zet. Bij file parkeren werkt de zaak dan rondom (ook bij vooruit rijden). Boven een bepaalde snelheid wordt voor pas uitgeschakeld. Quote
Hippe lip Geplaatst 21 Oktober, 2021 Geplaatst 21 Oktober, 2021 35 minuten geleden, HenkM zei: . Bij file parkeren werkt de zaak dan rondom (ook bij vooruit rijden). Alleen als je eerst de achteruit hebt ingeschakeld, zoals ik al zei. Quote
The Dude Geplaatst 21 Oktober, 2021 Geplaatst 21 Oktober, 2021 Maar Kia kan het wel! In onze andere auto de Sorrento phev gaan ze wel spontaan aan en de valse meldingen zijn er niet. Net nog mee door Parijs gereden. Daarentegen de valse meldingen van near collision door dode hoek wel irritant… Quote
Arjan Schepers Geplaatst 23 Oktober, 2021 Geplaatst 23 Oktober, 2021 Zijn de parkeersensoren aan als het lampje brandt of juist niet? Ik moet er eens op letten maar wij rijden altijd achteruit ons oprit af en ik kan me niet herinneren dat het lampje aanstond op de middenconsole ... Quote
Ryrd Geplaatst 24 Oktober, 2021 Geplaatst 24 Oktober, 2021 Lampje gaat aan als je achteruit gaat. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.