Rick Geplaatst 18 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 18 December, 2022 41 minuten geleden, zei BarneyRubble: Heb idd hetzelfde nu, je bent me net voor, hij rijdt praktisch niet Elektrisch met deze kou. Mijn punt wat ik wil aantippen is, wat is nu beter qua gebruik, met koud weer op stand elektrisch en dan bijna niet elektrisch rijden, of toch de stand automatisch of hybride. Op een afstand van +/_ 35 kilometer op stand Elektrisch heeft ie hulp van de benzine motor nodig en loopt dan 3.1 / 100, dat is keurig. Zojuist 6 km gereden en dan 28.3 / 100 Maw. Wat is de beste stand met temperaturen onder de 0gr en net erboven. Ik gebruik stoel en stuur verwarming, zet dan de Temp op 18 a 19 graden (of uit) en dan doet die wel EV Quote
Wim-A Geplaatst 19 December, 2022 Geplaatst 19 December, 2022 " Zojuist 6 km gereden en dan 28.3 / 100 " Ik hoop dat ik het verkeerd begrijp, maar is dat 1 op 3,5? Daar kun je een 8-cilinder Amerikaan voor rijden ... Quote
Auke Riemsma Geplaatst 19 December, 2022 Geplaatst 19 December, 2022 4 uur geleden, zei Wim-A: " Zojuist 6 km gereden en dan 28.3 / 100 " Ik hoop dat ik het verkeerd begrijp, maar is dat 1 op 3,5? Daar kun je een 8-cilinder Amerikaan voor rijden ... Is het 28,3 km / 100 of 28,3 Liter / 100 ? Vragen vragen aldoor die vragen Quote
BarneyRubble Geplaatst 19 December, 2022 Geplaatst 19 December, 2022 Iets verkeerd geschreven, De rit was 2x +/_ 1.5 km met ijskoude motor en onder de 25km/pu ( door een dorpstraat heen ) bij terugkomst gekeken en was het op +/_ 1.5 km de 28.3 op 100 dus de 1 op 3.5. Dus in dit geval wat de afstand betreft dus +/_ 1 liter verbruik. Het voornaamste is de vraag met welke stand bij koud weer je het beste kan rijden ivm het niet enkel volledig elektrisch rijden bij echt koud weer. Quote
DennisHenzen Geplaatst 19 December, 2022 Geplaatst 19 December, 2022 Zaterdag de auto weer opgehaald. Ze hebben het leder ingebouwd. Blij mee!! Quote
Headlong Geplaatst 19 December, 2022 Geplaatst 19 December, 2022 (aangepast) 21 minuten geleden, zei BarneyRubble: Het voornaamste is de vraag met welke stand bij koud weer je het beste kan rijden ivm het niet enkel volledig elektrisch rijden bij echt koud weer. Je zou denken op EV stand, kachel uit en alleen stoel en stuurverwarming aan? 19 December, 2022 aangepast door Headlong 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 19 December, 2022 Geplaatst 19 December, 2022 3 uur geleden, zei Headlong: Je zou denken op EV stand, kachel uit en alleen stoel en stuurverwarming aan? Kachel uit is voor ons geen optie, ga het komende tijd eens testen op alle standen. 1 Quote
MisterBenkie Geplaatst 19 December, 2022 Geplaatst 19 December, 2022 Sportage gt plus line HEV. Bij achteruit rijden gaat er een piep aan. Zeer irritant. Ik weet dat bij het vorige model een zekering eruit getrokken kon worden en het was weg. Iemand een schema van de nieuwe? Of heeft iemand een andere oplossing hiervoor? Quote
Henri497 Geplaatst 19 December, 2022 Geplaatst 19 December, 2022 2 uur geleden, zei MisterBenkie: Sportage gt plus line HEV. Bij achteruit rijden gaat er een piep aan. Zeer irritant. Ik weet dat bij het vorige model een zekering eruit getrokken kon worden en het was weg. Iemand een schema van de nieuwe? Of heeft iemand een andere oplossing hiervoor? Ramen dicht en muziek wat harder?? 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 19 December, 2022 Geplaatst 19 December, 2022 2 uur geleden, zei MisterBenkie: Sportage gt plus line HEV. Bij achteruit rijden gaat er een piep aan. Zeer irritant. Ik weet dat bij het vorige model een zekering eruit getrokken kon worden en het was weg. Iemand een schema van de nieuwe? Of heeft iemand een andere oplossing hiervoor? Waarschijnlijk een defecte sensor 1 Quote
Kenniani Geplaatst 20 December, 2022 Geplaatst 20 December, 2022 Op 18-12-2022 om 18:07, zei MaikelHer: Wat ik begrepen heb qua bijsturen op dit soort wegen… dan rijdt je te hard. Tot 60kmh zou hij niet mogen bijsturen op dit soort belijning. Ook lane detectie waarschuwingen zouden niet mogen afgaan bij t overschrijden van zo’n lijn onder de 60kmh. Maar dit bovenstaande ging over een ander automerk Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Ik heb dit ook meegemaakt, waarschijnlijk reed ik inderdaad harder dan 60, zal er de volgende keer op pletten. Blijft jammer dat KIA hier toch achterblijft kwa techniek, een nieuw model auto verwacht je toch ook de nieuwste technieken, andere merken hebben dit al minimaal 5 jaar onder de knie en werkt de lane assist gewoon al vanaf 30 km/h. Quote
MisterBenkie Geplaatst 20 December, 2022 Geplaatst 20 December, 2022 21 uur geleden, zei Henri497: Ramen dicht en muziek wat harder?? Dit is juist niet de oplossing, ik rijd vaak naar het buitenland en dan zit ik dus om 4 uur al in de auto. Aangezien ons huis in een hofje staat hoor je de "gong" aardig goed bij achteruit rijden. Vandaar mijn vraag, hij hoeft niet perse uit, maar op zijn minst zachter. Het rijgeluid als hij electrisch rijdt vind ik niet erg. Quote
Kenniani Geplaatst 20 December, 2022 Geplaatst 20 December, 2022 Ik snap het geluid bij achteruit rijden ook niet, maar ja KIA kiest hier voor de veiligere keuze. Helaas niet uit te zetten of volume aan te passen. Quote
Peter-036 Geplaatst 20 December, 2022 Geplaatst 20 December, 2022 Dan zet je de auto 's avonds zo weg dat je vooruit weg kunt rijden........ 1 Quote
Henri497 Geplaatst 20 December, 2022 Geplaatst 20 December, 2022 1 uur terug, zei Kenniani: Ik snap het geluid bij achteruit rijden ook niet, maar ja KIA kiest hier voor de veiligere keuze. Helaas niet uit te zetten of volume aan te passen. Ik heb geen idee waar die "gong" zit maar kan je daar geen bubbeltjesplastic ofzo omheen draaien? Quote
patrick61 Geplaatst 20 December, 2022 Geplaatst 20 December, 2022 zo is het op telossen bij de EV6 , zal bij de sportage wel niet veel anders zijn Quote
Kenniani Geplaatst 23 December, 2022 Geplaatst 23 December, 2022 Kreeg vandaag deze melding bij het in zijn achteruit zetten, camera deed het wel gewoon. Melding is nu weer weg. Iemand anders dit eerder gezien? Quote
Henri497 Geplaatst 24 December, 2022 Geplaatst 24 December, 2022 15 uur geleden, zei Kenniani: Kreeg vandaag deze melding bij het in zijn achteruit zetten, camera deed het wel gewoon. Melding is nu weer weg. Iemand anders dit eerder gezien? Heb ik ook een keer gehad, kon er toen ook niet echt de vinger opleggen waarom dat nu was? Kan me voorstellen dat als er op het moment van achteruit inschakelen iets of iemand het lensje blokkeert dat je dan zo'n melding krijgt, maar dat is een aanname. Quote
xxxxx Geplaatst 24 December, 2022 Geplaatst 24 December, 2022 Op 20-12-2022 om 21:08, zei patrick61: zo is het op telossen bij de EV6 , zal bij de sportage wel niet veel anders zijn Net gekeken, maar ik heb helaas nergens VESS staan. Quote
BarneyRubble Geplaatst 24 December, 2022 Geplaatst 24 December, 2022 3 uur geleden, zei Charley Kurvers: Net gekeken, maar ik heb helaas nergens VESS staan. Klopt, gewoon accepteren, de Niro ( oud en nieuw ) heeft hetzelfde toontje met zelfde volume. Quote
Rick Geplaatst 25 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 25 December, 2022 Ja de lens is te vies of nat. Quote
JvdW Geplaatst 26 December, 2022 Geplaatst 26 December, 2022 Op 24-12-2022 om 10:49, zei Charley Kurvers: Net gekeken, maar ik heb helaas nergens VESS staan. Quote
Rick Geplaatst 27 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 27 December, 2022 (aangepast) Op 19-12-2022 om 09:58, zei BarneyRubble: Iets verkeerd geschreven, De rit was 2x +/_ 1.5 km met ijskoude motor en onder de 25km/pu ( door een dorpstraat heen ) bij terugkomst gekeken en was het op +/_ 1.5 km de 28.3 op 100 dus de 1 op 3.5. Dus in dit geval wat de afstand betreft dus +/_ 1 liter verbruik. Het voornaamste is de vraag met welke stand bij koud weer je het beste kan rijden ivm het niet enkel volledig elektrisch rijden bij echt koud weer. Dat heb ik op de HEV stand, Op AUTO heb ik dit niet.. Je moet even letten op het volgende: De aandrijving, groen naar de wielen is zuiniger, geel van motor naar batterij is opladen en voor de verwarming. Heb je geel naar de wielen, of geel en groen naar de wielen. Dan zuipt die veel. Ligt ook aan de rijstijl denk ik Je kunt het ook zien (nu niet) dat het blauwe lijntje bij dat streepje aan de "5" blijft hangen, dan rij je EV maar de motor laad de batterij op en maakt warmte. 27 December, 2022 aangepast door Rick Quote
BarneyRubble Geplaatst 31 December, 2022 Geplaatst 31 December, 2022 Nog een ergenis, ik stoor me al vanaf het moment dat ik de sportage heb aan de automatische interval ruitenwisser voor. Als het miezerd en hij staat op zijn " gevoeligste " stand afgesteld dan vind ik het zeer vaak dat hij ondanks deze stand te laat reageerd en de wissers laat werken, vooral in het donker met miezer regen is dat erg irritant, ik moet op deze interval stand " de gevoeligste " dus bijna continu even handmatig even de hendel naar boven doen om het te laten wissen.Hebben meer dit probleem.? Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 31 December, 2022 Geplaatst 31 December, 2022 In interval modus reageren wissers inderdaad wat traag. Moet bij miezerregen ook vaak even handmatig ingrijpen. Maar ik maak me er niet zo druk om. Wel altijd gedacht om het nog eens goed te gaan afstellen. Maar dat lukt dus niet, begrijp ik nu. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.