Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik probeer ook EV Notify draaiend te krijgen. Bij Ali de i Car Pro OBDII plug besteld. Ik had deze besteld: https://www.aliexpress.com/item/Vgate-iCar-Pro-Bluetooth-4-0-3-0-WIFI-OBD2-Scanner-For-Android-IOS-Auto-Elm/32876810879.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.51dd4c4da9Qrke

Mijn iPhone 6s, met EVnotify ziet hem niet. Op de Vgate adapter zit een stickertje met BT3.0. Zou ik de verkeerde hebben gekregen of doe ik iets verkeerd?

Groet

Leo

Geplaatst
35 minuten geleden, LeoS zei:

Ik probeer ook EV Notify draaiend te krijgen. Bij Ali de i Car Pro OBDII plug besteld. Ik had deze besteld: https://www.aliexpress.com/item/Vgate-iCar-Pro-Bluetooth-4-0-3-0-WIFI-OBD2-Scanner-For-Android-IOS-Auto-Elm/32876810879.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.51dd4c4da9Qrke

Mijn iPhone 6s, met EVnotify ziet hem niet. Op de Vgate adapter zit een stickertje met BT3.0. Zou ik de verkeerde hebben gekregen of doe ik iets verkeerd?

Groet

Leo

ja had de bluetooth 4 versie moeten hebben die werkt wel op een iphone de versie 3 alleen op android . 

Geplaatst

Bedankt. Ik ga de juiste kopen.  De omschrijving bij Ali was niet te duidelijk... Gelukkig ook niet duur.

Geplaatst
15 uur geleden, LeoS zei:

Bedankt. Ik ga de juiste kopen.  De omschrijving bij Ali was niet te duidelijk... Gelukkig ook niet duur.

Toch moet je in het bestelproces duidelijk kiezen voor BT3 of BT4. En idd, alleen BT4 (BLE) werkt met een iPhone, heb ik door schade en schande ook geleerd.

Kijk wel ff na of je idd de BT3-versie hebt besteld. Het kan bij Ali zomaar gebeuren dat je iets anders krijgt dan je hebt besteld. Dat is mij meer dan eens overkomen. Open dan (op tijd) een dispute en je krijgt je geld terug.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Bij Ali leek het de 4.0, maar op de adapter staat BT3.0.

Ik heb nu bij OBD Partner een Q-tool OBD 2 BT 4.0 adapter gekocht.

Het gekke is EV Notify ziet deze niet, maar DashCommand verbindt wel met de adapter, maar ondersteunt geen elektrische auto's. 

Ik heb een paar keer EVNotify geïnstalleerd en alle stappen doorlopen, maar hij ziet het niet! Zouden er meer BT 4.0 versies zijn? 

Nog suggesties?

aangepast door LeoS
Geplaatst

@LeoS Kijk je order ff na. Daar kun je zien of je de BT4-versie kocht. Als dat zo is kun je via een dispute je geld terugkrijgen.

Na heel veel proberen blijkt dit de enige die ik tot nu toe vond die met EVNotify wil samenwerken. Je moet ‘m niet koppelen via de instellingen -> Bluetooth van je iPhone maar gewoon direct binnen EVNotify. Werkt zonder problemen.

Mogelijk is die plug ook via Ebay te koop. Gaat iets sneller maar kost ook iets meer.

0970DDE9-1902-42B3-B9A1-E99A68AE3A24.thumb.jpeg.78938a3f966030436be5eae34787c5b3.jpeg

• 2 weken later...
Geplaatst

Vandaag in Zwitserland aangekomen na een reis met overnachting.  Net voor vertrek De Vgate iCar Pro BT4 binnengekregen. Deze via Bluetooth verbonden met een oude Android telefoon met EVnotify die ik permanent in de auto laat. Op mijn iPhone ook EVnotify en de abetterrouteplanner app (gelinkt aan EVnotify). De route door abrp laten plannen en gedeeld met Waze  via CarPlay op het grote scherm.  De iPhone ernaast in een houder met abrp die dan ook de route laat zien maar vooral de actuele SoC tegen de geplande SoC. Dit geeft je een heel goed gevoel hoe je er voor staat. En als het te ver uit elkaar gaat lopen kun je abrp opnieuw laten plannen en de nieuwe laadbestemming overzetten naar waze. Ook schakelde ik bij het naderen van een lader regelmatig over naar EVnotify om de accu temperatuur te controleren.  

Toen ik voor vertrek de Vgate even testte viel het me op dat al vrij snel (enkele minuten) na het uitschakelen van de auto er geen data meer doorkwam via EVnotify. Ik weet niet of dat komt omdat de Vgate dan in de sleep mode gaat of dat de auto gewoon geen data meer doorgeeft. Ook bij het herstarten viel me op dat de auto volledig gestart moet worden voordat de telefoon met EVnotify wil koppelen via Bluetooth met de Vgate. Daar baalde ik flink van want ik wilde juist tijdens de laadstops de boel in de gaten kunnen houden. Maar gelukkig, tijdens het laden bleef de verbinding gewoon in stand. Zelfs in de abrp kun je dit volgen en wordt aangegeven hoe lang je nog moet wachten voor je weer verder kunt.

En dat was maar goed ook want op 2 verschillende Ionity laadstations hield de lader er op een geven moment mee op. Ionity was de grote tegenvaller van deze reis maar ik ben nu al zeer onder de indruk van de abrp app, die vast nog lang niet is uitontwikkeld. En ook van de e-Niro die met snelheden van 120-140 km/u (en ook de nodige files) met skibox het verbruik onder 22 kWh per 100km wist te houden.

• Like 1
Geplaatst

Leuk te lezen inderdaad . Kleine opmerking als je wil kun je ook je v gate met je iphone verbinden en de android telefoon vergeten .

Alleen kun je dan niet monitoren via ev notify als je niet in de buurt van de auto bent .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Klopt Bram, had ik ook al even getest. Maar ik wil inderdaad graag op afstand het laden kunnen volgen. Heeft zijn waarde tijdens deze reis al aangetoond. 

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Beste forumleden,

Ik heb mede nav ervaringen van anderen de dongle bestelt van VGate (de 4.0 BLE) voor de iPhone. 
Overigens op Amazon.de voor € 19,90.

Nu ben ik een beetje aan het spelen met de app van ABRP en zie ik nergens de "use live knop" die je voorheen wel zag op de site van ABRP. Komt deze pas tevoorschijn als ik de app gekoppeld heb met EVNotify?

Kan iemand en beste procedure hiervoor uitleggen.

Groet,

Peter

aangepast door Petertenboer
Geplaatst (aangepast)
20 minuten geleden, Petertenboer zei:

Beste forumleden,

Ik heb mede nav ervaringen van anderen de dongle bestelt van VGate (de 4.0 BLE) voor de iPhone. 
Overigens op Amazon.de voor € 19,90.

Nu ben ik een beetje aan het spelen met de app van ABRP en zie ik nergens de "use live knop" die je voorheen wel zag op de site van ABRP. Komt deze pas tevoorschijn als ik de app gekoppeld heb met EVNotify?

Kan iemand en beste procedure hiervoor uitleggen.

Groet,

Peter

deze vind je als je inlogt met bv google chrome : 

Schermafdruk 2020-03-02 18.07.25.png

aangepast door Bram E-Niro
bijlage toegevoegd
Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, Bram E-Niro zei:

deze vind je als je inlogt met bv google chrome : 

Schermafdruk 2020-03-02 18.07.25.png

En dan werkt het volgens jou ook op de iPhone App?

aangepast door Petertenboer
Geplaatst
35 minuten geleden, Petertenboer zei:

En dan werkt het volgens jou ook op de iPhone App?

denk het wel maar ik kan het helaas niet testen . Heb de auto nog niet . Wel eerder eens getest met de my19 van mijn broer. 

Geplaatst

Gisteren de Dongle van Amazon.de binnengekregen en vanochtend alles geïnstalleerd in mijn auto.

De volgende stappen doorlopen om via EVNotify de data naar ABRP over te zetten:

• De dongle in de OBD poort gestoken
  • Op de Iphone bluetooth aanzetten
  • EVNotify openen (wel ingelogd zijn) en via instellingen menu OBD Dongle zoeken.
  • Vervolgens opslaan via het schijfje rechtsbovenin
  • Terug naar de eerste pagina en de dat komt binnen
  • Hierna abrp openen op je laptop of ipad
  • Inloggen op abrp en via setup aangeven dat je wilt koppelen met EVNorify.
  • De stappen doorlopen en op de webinterface van EVNotify toestemming geven.
  • Vervolgens zie je in ABRP app rechtsbovenin de SOC % en laadsnelheid.

Ik ben er tevreden over, wellicht hebben jullie er wat aan.

Geplaatst

@Petertenboer Mooi lijstje! Bij mij werkte het nog niet helemaal goed, dus ga ik jouw handleiding nog eens gebruiken om het nog eens te proberen.

Een van de dingen waar ik tegenaan liep is dat de OBD-plug in slaap valt nadat je de auto uit zet en dat die daarna niet vanzelf weer wakker wordt als je de auto start en weer gaat rijden. Heb jij dat ook?

Geplaatst
7 minuten geleden, Hippe lip zei:

@Petertenboer Mooi lijstje! Bij mij werkte het nog niet helemaal goed, dus ga ik jouw handleiding nog eens gebruiken om het nog eens te proberen.

Een van de dingen waar ik tegenaan liep is dat de OBD-plug in slaap valt nadat je de auto uit zet en dat die daarna niet vanzelf weer wakker wordt als je de auto start en weer gaat rijden. Heb jij dat ook?

Bij het starten van de auto doet de plug het niet automatisch inderdaad. Heb het vermoeden dat de Kia geen signaal / impuls geeft naar de Dongle. Derhalve moet je hem in feite bij elke herstart er weer opnieuw insteken. Dat ga ik dus niet doen en op zich vind ik dat ook niet erg, daar mijn doel is dit voor langere trips te gebruiken. 

Als je de auto uitzet gaat de dongle na ongeveer 6 minuten automatisch uit.

Geplaatst
2 minuten geleden, Hippe lip zei:

Heb ik inderdaad ook last van. Moet nog wat meer testen maar het lijkt erop dat de dongle er al na enkele minuten mee stopt na het uitzetten terwijl ik dacht dat dat een half uur zou moeten duren. Bij het weer aanzetten van de auto moet ik de dongle opnieuw inpluggen om hem weer op gang te krijgen.. Uitzondering is als je de auto aan de lader hangt, dan blijft hij wakker (in ieder geval meer dan 3 kwartier). 

Wat ik me echter afvraag is of bij het uitzetten de dongle echt in slaap gaat of dat het de auto is die stopt met communiceren....

Geplaatst

Oplossing zou kunnen zijn : obd splitter kabel kopen en de +30 ( constante 12volt + ) van de obd naar de dongel door knippen en op een geschakelde voeding ( +15 ) aansluiten

Dongel zal dan wel mee uit en aan gaan met de auto dus geen optie meer data uit te lezen als de auto uit is .

Geplaatst
11 uur geleden, Bram E-Niro zei:

Oplossing zou kunnen zijn : obd splitter kabel kopen en de +30 ( constante 12volt + ) van de obd naar de dongel door knippen en op een geschakelde voeding ( +15 ) aansluiten

Dongel zal dan wel mee uit en aan gaan met de auto dus geen optie meer data uit te lezen als de auto uit is .

Aan dat soort zaken durf ik mij niet te wagen, maar ben benieuwd naar ervaringen ;-).

ik ben blij dat ik de configuratie werkend heb en ben overtuigd van het nut gedurende langere reizen. Dat is ook waar ik het voor heb ingeregeld. Daarnaast heb ik het sterke vermoeden, gezien de snelle updates van ABRP, dat het niet meer lang zal duren voordat ABRP als CarPlay app beschikbaar komt. Dan heb je een configuratie gelijk aan de Tesla Navi met de Superchargers in hun routeplanners.

Geplaatst

Met een beetje gelukt komt er een koppeling van abrp met je kia account en dan heb je ook de dongel niet meer nodig .

Ik denk dat je abrp ook alleen bij lange ritten zult gaan gebruiken en dan id de dongel op nieuw moet insteken .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...