Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
609 topics in dit forum
-
Ik ben op zoek naar passende dakdragers, zonder fixed point bevestiging. Dat lijkt een lastig probleem. Thule zegt nog geen match te hebben en Prorack heb ik nu thuis, maar past net niet op/om de dakrails. Heeft iemand anders wel een positieve ervaring die je wil delen? Welke merk/type etc. 😀
Laatste antwoord door Bas Ovink, -
i-Pedal stand
door Benjamin515- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Sinds vanochtend bij vertrek (met 69% in de accu) wil mijn Niro EV met 3000km op de teller niet meer op standje maximale recuperatie. Ik heb net een kilometer of 12 gereden. Meerdere malen de auto aan en uit gehad, geen verschil. Als ik de linker flipper ingedrukt houd gaat de naald wel naar standje maximaal en recupereert hij wel zoals het hoort alleen de auto houd deze stand niet vast zodat 'i-Padel' in het groen verschijnt op het display. Is er vannacht een update geweest of iets dergelijks?
Laatste antwoord door Benjamin515, -
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 1,9k weergaven
Goedendag allemaal, Elke keer krijg ik na het 'starten' van mijn EV de onderstaande melding in het scherm. De nieuwste update zit er volgens mij al in. weet iemand hoe ik deze melding weg krijg? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 2 volgers
- 12 antwoorden
- 1,1k weergaven
Onze Kia geeft ''s NACHTS meerdere geluid signalen. Wat is dat (updates oid) en hoe zet ik dit uit?
Laatste antwoord door Rowicom, -
- 1 volger
- 13 antwoorden
- 1,9k weergaven
Onze e-Niro is een fijne wagen, maar ik vind ‘m toch wel wat erg stug geveerd. Nou ben ik wel erg verwend omdat ik tot nu toe alleen maar Citroën met hydraulische vering heb gereden (2x BX, 2x Xantia en 2x C5), maar dit lijkt me toch wel aan het andere eind van het spectrum te zitten. Weet iemand of dat te versoepelen is door er andere schokbrekers onder te (laten) zetten? Is dat kostbaar en is dat verantwoord, of geef je alleen maar een heleboel geld uit en schiet je er (bijna) nix mee op?
Laatste antwoord door Andre 1, -
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Heeft iemand wel eens zo'n lampje zien branden als de hoofdaccu verwarmt wordt? Is het een signalering of een waarschuwing?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 volger
- 28 antwoorden
- 9,4k weergaven
Ik rijd sinds januari in een nieuwe Niro EV. Het gebeurt me regelmatig dat ik de auto open met sleutel maar dat in de diplay het signaal “oranje auto met sleutel” aanblijft met tot gevolg ik niet R of D kan selecteren. Oplossing volgens de dealer is: auto uitschakelen, uitstappen, deur op slot, enkele minuten wachten, daarna opnieuw porberen. Een zogenaamde reset van het systeem. Ik heb enkele vragen: heeft iemand een idee van de oorzaak? Is het te verhelpen? Is er een slimmere manier om te resetten? groet Hans
Laatste antwoord door Wallie Wij, -
Rij afstand
door Leon Kessels- 2 antwoorden
- 440 weergaven
Zijn er Kia Niro EV gebruikers, die mij kunnen aangeven hoeveel kilometer zij gemiddeld kunnen rijden met hun auto als deze volledig is opgeladen.
Laatste antwoord door Bastiaan75, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo. Laatst ben ik wezen kijken voor een elektrische Kia Niro (2021). Bij de proefrit kwam ik erachter dat ik de binnenspiegel niet ver genoeg kan kantelen om goed zicht naar achter te hebben. Een collega vertelde me dat hij in zijn Hyundai Kona zijn binnenspiegel niet alleen kan kantelen maar ook in hoogte kan verstellen. Is er hier iemand op het forum die is bij zijn Kia E-Niro kan kijken of die binnenspiegel ook in hoogte te verstellen is of alleen maar kan kantelen? Alvast bedankt. Thomas
- 0 antwoorden
- 497 weergaven
Hallo, Ik heb een tweedehands KIA e-niro. Gebruik nu Kia connewct. daar heb ik de auto ingeveord. kan de deur vergrendelen op afstand en ook b.v. percentage lading in batterij ophalen uit de auto. er is dus cconnectie. volgens mij. Voor veel zaken, zoals b.v. instellen profielfoto, backup maken e.d. krijg ik echter de mededeling "accountkoppeling met het voertuig is vereist". Wat betekent dat en hoe regel ik dat? Groet,
Laatste antwoord door ANDREB, -
Als ik het goed heb kunnen alle nieuwe Niro EVs via V2L stroom leveren. Weliswaar wordt de hiervoor benodigde adapter niet bij alle modellen standaard meegeleverd, het schijnt wel bij alle modellen mogelijk te zijn als je zo’n adapter hebt. Ik ben benieuwd of iemand die zo’n adpater niet meegeleverd kreeg, het wel geprobeerd heeft met de adapter van iemand anders. Wat dan ook zou moeten kunnen is zelf voor een adapter zorgen. Ten eerste kun je er zelf eentje bouwen als je handig genoeg bent. Er zit namelijk niet veel in. Je hebt behalve een type 2 stekker nog een contrastekker (‘gewone’ 230V huishoudexemplaar) nodig plus een schakelaar en een klein weerstandje. Meer …
Laatste antwoord door Case, -
- 1 volger
- 13 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hallo, Nog maar een week in het bezit van een Niro EV. Volgens de dealer zou het na de update mogelijk moeten zijn om draadloos apple carplay te gebruiken. Ik heb de software geupdate, maar ik kan nog steeds niet apple carplay gebruiken. Doe ik iets fout of kan dit nog steeds niet bij de Niro EV. Volgens een site van apple zou het wel moeten kunnen. Wat zie ik over het hoofd of doe ik verkeerd?
Laatste antwoord door Aad Hessler, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 700 weergaven
Hallo, tot voor kort had ik een handige functie in mijn Kia Connect app. Deze werkte zelfs met augmented reality. Helaas vind ik deze functie niet meer. Ik heb de laatst app versie en gebruik een iPhone 13 met iOS 17.5. Heeft iemand een idee ??
Laatste antwoord door Bernd, -
- 2 volgers
- 2 antwoorden
- 927 weergaven
Ik ben van plan om een dakkoffer te kopen voor de zomervakanties. Wat zijn de ervaringen wat betreft extra verbruik? Valt dit mee of tegen? Ik heb een e-Niro uit ‘22. Alvast bedankt voor de reacties. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- 3 volgers
- 19 antwoorden
- 5,9k weergaven
Vorige week de laatste versie van de navigatiesoftware gedownload, volgens de lijst van veranderingen moet het nu ook mogelijk zijn om draadloos Android toe te passen. Heeft hier iemand ervaring mee? Ik heb een NIRO EV 2023
Laatste antwoord door Aad Hessler, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 859 weergaven
Een tijdje geleden parkeerde ik mijn auto naast zo’n kunststof paaltje (paaltje rechts van de auto). Nou zijn die dingen lager dan de onderkant van het raam. Je snapt het al: bij het wegrijden was ik dat paaltje vergeten en toen ik naar rechts draaide richting uitgang van het parkeerterrein zag ik iemand verschrikt kijken. Helaas reageerde ik nét te laat, dus nu zit er een deuk in portier en de dorpel. De schadehersteller vertelde me vanmiddag dat de deur vervangen moet worden omdat uitdeuken niet meer gaat. Deuken zijn weliswaar niet diep, maar kennelijk iets te scherp. Kosten: 3000 euro! Omdat er geen krassen op de deur zitten en het eigenlijk nog wel m…
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 657 weergaven
Goedemiddag, Heb sinds kort een mooie Kia Niro Hybrid 2019 executive. Bij gebruik van de systeem navigatie en radio, is het geluid van flitsmeister en eventueel Google maps op mijn telefoon uit! De telefoon is gekoppeld en wordt weergegeven op het scherm. Ik wil graag flitsmeister horen via mijn telefoon en de radio van de Niro. Dit werkt echter niet, wat doe ik verkeerd? Gr J de Jager D de
- 3 volgers
- 12 antwoorden
- 7,5k weergaven
Hallo Niro EV-rijders. De nieuwe Kia Niro EV laadt volgens de specificaties met een maximum van 80 kW DC. Theoretisch, als de laadsnelheid de hele tijd 80 kW zou blijven, zou dan van 10% tot 80% laden de lading van 47 kWh in een tijd van 36 minuten gefixt zijn. Maar dat is natuurlijk niet zo want de laadsnelheid loopt terug als de accu voller wordt. Kia geeft zelf aan dat bij de nieuwe Niro EV de laadsnelheid langer volgehouden wordt en dan 41 minuten duurt; de laadcurve is dan langer dan bij de vorige E-Niro. Maar wat is jullie praktische ervaring met de (snel)laadtijd van de nieuwe Niro EV? Is op de app de laadcurve te zien/bij te houden?
- 1 volger
- 1 antwoord
- 603 weergaven
Hoi, Ik ben sinds 1 week in bezit van een Kia Niro PHEV 2018. Ik zou graag zoveel mogelijk elektrisch willen rijden zonder dat de verbrandingsmotor aangaat. De meter geeft aan dat ik met de accu 54 km kan rijden. Zodra ik de blazer op automatische stand zet, gaat de verbrandingsmotor aan en zie ik dat het aantal kilometers tot aan de pomp naar beneden gaat. Ik heb nu de temperatuur naar 16 graden gezet en zet dan de stoelverwarming aan. Dan gaat soms de verbraningmotor nog aan (verbruik 0,3 liter per 100 km, klopt dit?) Op een website had ik gevonden dat je maximaal tot 80 km/uur elektrisch kan rijden, boven de 80 km/uur gaat dan de verbrandingsmotor draaien.…
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 21,8k weergaven
Vul koelvloeistof spanningsregelaar! Kent iemand deze melding?
- 11 antwoorden
- 2k weergaven
In maart wordt mijn Kia Niro EV Edition Advanced geleverd. Ik heb nu een Kia E-Niro MY21 Heeft de Kia Niro EV ook digital Key: het openen en starten met je iPhone zodat je geen autosleutels meer hoeft mee te nemen. Wie heeft dit en wat zijn de ervaringen?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 volger
- 27 antwoorden
- 8,2k weergaven
Ja hoor, vanmorgen (uiteraard toen ik haast had) mijn twee dagen oude Niro EV stond voor het eerst op voorverwarmen en gedroeg zich daarna als een baksteen. Even googelen levert het fenomeen Zombie Modus op. De auto was al lekker warm toen ik, een minuut of 5 nadat ik via de App het verwarmen had aangezet, instapte; het dashboard gaat nog aan (soort van ACC stand?), ready niet en je kunt dus ook niet wegrijden. Daarna schiet het systeem volledig in de stress, het wil niet meer uit en je kunt de auto ook niet meer afsluiten. Gelukkig had ik mijn oude trouwe e-Niro nog bij de hand dus die maar gebruikt. De auto onafgesloten achter gelaten (thuis, dus nog te overzien). …
Laatste antwoord door hephie, -
- 1 volger
- 13 antwoorden
- 2,9k weergaven
Dag allemaal, Ik heb sinds december 2020 een e-Niro (MY2020). Net als velen hier heb ik daar veel plezier van, maar ik heb één heel groot issue dat ik niet opgelost krijg, ook niet met de dealer en met Kia NL. Hopelijk is er hier kennis aanwezig om richting een oplossing te gaan. De cruise controle (ik rij bijna altijd op de normale, maar de ACC heeft het ook) houdt op zich de snelheid goed aan. Echter, binnen de snelheid voelt het alsof de auto steeds even remt/inhoudt en dan weer wat gas (sorry, energie) geeft. Dus steeds: gas-rem-gas-rem-gas. Of zoals mijn zoon van 8 jaar zegt: "Papa waarom rem je steeds?". Dit fenomeen is er alleen op de cruise en bij alle s…
Laatste antwoord door Sometimes, -
- 10 volgers
- 1,6k antwoorden
- 293,6k weergaven
Dit is een centrale plek voor vragen, ervaringen, wensen en natuurlijk ook antwoorden voor de levertijden en bestellingen
Laatste antwoord door Bastiaan75, -
- 1 volger
- 14 antwoorden
- 3,7k weergaven
Goedenavond allen, ik verkeer in de luxe positie dat ik kan kiezen uit 2 Niro’s die op korte termijn beschikbaar zijn. Er staat een executive line van half 2019, wit metallic met 18 inch en 4% bijtelling de komende 4,5 jaar. Alternatief een nieuwe die in februari/maart komt, ik neem aan wel my 2020 maar zonder snel laden heb ik begrepen. Wat te doen?
Laatste antwoord door Leader98,