Nieuwe leden / evenementen
-
Ik ben Rene rij nu 1jaar kia c
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
Nieuwe Venga rijder
door Gast CeedDriver- 7 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo iedereen Ik ben john, 31 jaar en woon in Haarlem. Aanstaande woensdag mag ik mijn nieuwe Kia Venga 1.4 X-tra Steel Gray met Comfort Pack ophalen bij de dealer. Ik heb er in totaal iets meer dan een week op moeten wachten aangezien ik het geluk had dat de dealer er nog 1 in zijn voorraad had staan Ik heb hier al het een en ander gelezen om mij een beetje in te lezen aangezien ik nog nooit Kia gereden heb. Ik heb nu een Seat Ibiza (2004) maar deze auto is toch wat tegen gevallen door de jaren heen aangezien ik altijd Nissan gereden heb. Je merkt dan toch dan een Italiaan toch iets anders is dan de hoek die ik gewent ben. Ik verwacht veel van de Venga en dat gaa…
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo Clubleden, Sinds 2 dagen hebben we een nieuwe Kia Cee'd Seven SW. Aangezien onze bejaarde SAAB het plotseling begeven had, en we niet de hele zomer zonder auto wilden zitten, hebben we dit bij de KIA-dealer aanwezige exemplaar genomen. Levertijd 1 week! Op de heenweg van onze eerste rit waren er wat (waarschijnlijk beginners?)problemen met de navigatie. Op de terugweg was het handig dat we de weg naar ons eigen huis kenden want de navigatie wist deze locatie (al 38 j onveranderd) niet goed te vinden en stuurde ons op het laatste moment, vlak voor ons huis, nog even in een verkeerde richting. De auto ziet er prachtig uit en het rijden zelf ging verder prima! mv…
Laatste antwoord door Richard Limburg, -
- 11 antwoorden
- 2,1k weergaven
Dag mede Kia clubleden, Ik ben Terence en over enkele weken ook een berijder van een Kia. Het gaat om een Cee
Laatste antwoord door CeedSW, -
Helemaal nieuw hier
door Xling- 2 antwoorden
- 991 weergaven
Hallo allemaal, Ben geheel nieuw op dit forum en dat komt omdat ik voornemens ben om een Kia Sportage te gaan rijden. Voor 2 jaar terug had ik voor mezelf de keuze gestel, wat doe ik ga ik nog een keer voor snel of voor hoog. De keuze toen viel op snel en dat resulteerde in de koop van een Seat Leon Cupra. Deze auto heb ik 6 mnd gehad en ingeleverd bij de dealer omdat er een knakkend geluid in zat welke ze er niet uitkregen. Toen dezelfde auto, met redelijke bijbetaling, gekocht. Wederom een Leon Cupra maar dan een 310 Limited Edition met tuning van ABT. 310 Pk en 465 Nm koppel. Een beest van een auto, supersnel maaaaaaaaaaaaaar alles behalve comfortabel. Gelijkend met…
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo iedereen daar ben ik weer, na ongeveer 800 KM ben ik er al wel achter gekomen dat hij aardig benzine lust, hij rijd ongeveer 1 op 8. Maar voor de rest is het een pracht bak, en heerlijk dat hoge zitten, denk als je dit eenmaal gewend bent, wil je niet anders meer. vraagje, als ik een gas instalatie laat inbouwen gaat de auto dan anders rijden ? en weet iemand was zo een instalatie kost ? Groeten van een zeer tevreden Sorento rijder. Edzard
Laatste antwoord door hankpeters, -
Onze eerste Kia
door Oilblue- 1 antwoord
- 932 weergaven
Dag allemaal, Vorige week onze eerste Kia besteld. Een Sportage Seven. OK "het oude model", maar ja wel erg mooi aangekleed en nu erg compleet. We wilden een wat "stoere" auto, met een lekkere hoge instap. Over enkele weken rijden we er in rond. We kijken er al naar uit!
Laatste antwoord door Smart, -
Gaan we voor de Kia? 1 2
door Fieleke- 30 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik ben "Fieleke", 35 jaar, woonachtig in het land van Maas en Waal en zoekende naar een nieuwe auto. Ik was wat sceptisch toen we voor een nieuwe auto aan het rondkijken waren en mijn man koers zette naar de Kia dealer maar na een proefritje in de nieuwe Sorento ( benzine, automaat) was ik eigenlijk heel snel blij verrast. Aanstaande zaterdag kunnen we de Sorento een weekend lenen om zo de auto in de normale situatie te ervaren alvorens we definitief beslissen. Prima service! Wel heel jammer dat wanneer ik echt overstag ga, we moeten wachten tot eind mei.... Leuk dit forum, ik kom zeker vaker langs!
Laatste antwoord door plunt, -
- 12 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo allemaal, Sinds april 2010 zijn wij de trotse eigenaar van een Kia C'eed SW 1.4 ISG. Het was wel even wennen na een paar jaar rondgereden te hebben in een Seat Leon 1.8T en een Golf gti. Inmiddels zijn we er helemaal aan gewend, en zijn we zeer tevreden over deze auto!
Zal ik mijzelf dan ook even in het kort voorstellen. mijn naam is Sabrina, 30 jaar. We hebben net een paar dagen onze nieuwe Kia Ceed Sw en tot nu toe bevalt deze ons super. Nog wat kleine opstartprobleempjes, maar daarvoor hoop ik hier een oplossing voor te vinden! grtz sabrina
- 9 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, Wij wachten op de komst van onze Venga 1.4 CVVT X-tra met Comfort Pack, steel gray. Waarschijnlijk kunnen we er volgende week om. Vandaag aangenaam verrast door de Renault-garage; mijn man ging zijn (werk)bus brengen voor een beurt en als leenauto stond er een KIA Venga klaar En dat was nog niet alles, aan het eind van de dag was de bus nog niet klaar. Nu hebben we het hele weekend een Venga te leen, dat wordt een lange proefrit! Ik heb al wat rondgekeken op het forum en een aantal tips opgeschreven, bedankt alvast voor de bijdrage van vele van jullie. Zodra onze eigen Venga gearriveerd is zal ik wat foto's plaatsen en mijn ervaringen. Tot ziens op het forum …
Laatste antwoord door Heidi, -
Weer een Venga erbij 1 2
door Tinusplots- 29 antwoorden
- 3,3k weergaven
Beste mensen, sinds 2 weken zijn we in het bezit van een KIA Venga 1.4 Tot nu toe zeer tevreden, kleur van de auto is wit, heeft mijn vrouw uitgezocht en ik was blij dat die 500 euro goedkoper was als b.v. een zwarte. Als extra's trekhaak, spatlappen en stootstrips erbij besteld. Spatlappen en strips worden nog nageleverd, trekhaak zit erop maar er waren wat problemen met de levering van de kabelboom, deze wordt a.s. vrijdag gemonteerd. Alvast bedankt voor jullie tips, o.a. iPod kabeltje vragen, controleren koelvloeistof e.d. groeten vanuit NL Limburg Margo en Rinus. http://www.kiaclub.nl/images/smilies/icon_smile.gif
Laatste antwoord door Tinusplots, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo eerst even voorstellen ik ben Jo Wolters en woon in La Roche en Ardennen ( ik ben 3 weken in het bezit van een Soul 1.6 CRDI Max vanille sheak. Ik heb die irmscher bekeken en vind het een onwijs mooie auto, en nu ik toch hier ben een vraagje waar verwijder ik vliegen en vogelpoep mee van de voorruit en op de moterkap? Verder wens ik alle kia rijders een ongeval vrij reizen.
Laatste antwoord door Woeper, -
- 1 antwoord
- 830 weergaven
Hallo Kia gebruikers, Ik heb sinds 2 dagen de Kia Sportage 2.0 Active ECC met 18" LMV. Hij is grijs van kleur. Verder weet ik weinig tot niets over de Kia zelf. Dus vond het leuk om zo'n forum "Kiaclub" te vinden. Groetjes, Irieman
Laatste antwoord door bigwade, -
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
Sinds een week trotse eigenaars van een zwarte KIA SOUL X-ecutive, voorzien van een paar kleine extra's (parkeersensoren, trekhaak, cruise-control, armsteun). De eerst lange ritten zijn al gemaakt, zonder enige problemen. Heerlijke auto... Annemieke en Rob
Laatste antwoord door KIASOULAP, -
ff voorstellen
door Leon- 18 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo Mijn naam is Leon en ik woon in West Vlaanderen, Belgi
Laatste antwoord door Smart, -
- 12 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hoi,na elf jaar en 210.000 km in een opel astra break TD hebben we verleden week de nieuwe Ceed' SW 1.6 CRDi 115 ISG besteld in de EX uitvoering,kleur Piston Grey. We wonen in belgie dus uiteraard voor de diesel gegaan. Proefgereden in de 90 PK,maar gekozen voor de 115 PK wegens het kleine prijsverschil. Zal een heel verschil zijn met onze astra van 75 PK:-P:-P Levertijd volgens de dealer een drietal weekjes want de auto zou in voorraad zijn bij de invoerder. We zijn benieuwd,en houden jullie op de hoogte van de eerste kilometers als we de auto hebben.
Laatste antwoord door ger.w., -
Jawel een belg, deze keer uit regio Ieper (dat is dus de 'westhoek'). Sinds kort in bezit van een Sportage easy 2.0 crdi (manueel).
-
nieuwe op deze site
door plunt- 9 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo iedereen, Wij hebben vorige week onze eerste Kia Sorento gekocht en zijn er helemaal weg van Een 2.4 EX uit 09/2003 Het is allemaal wel wennen, hadden hiervoor een Mazda demio(tje), deze is ietsjes groter. Wij wonen in Reusel (NB) met z'n viertjes + 2 honden. Groeten Edzard
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 3 antwoorden
- 4,1k weergaven
Weet even niet zo goed onder welke rubriek ik deze vraag moet posten. Deze rubriek leek mij het beste... Als nieuwe Venga-rijder heb ik mij een week of twee aangemeld op MijnKia. Een dag later ontving ik van Kia NL een e-mail met de volgende melding: Geachte heer/mevrouw, Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen en zullen hierover zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet / Kind regards, Kia Motors Nederland B.V. Daarna heb ik niets meer van Kia NL vernomen... Het inloggen met -de door mij opgegeven gegevens op MijnKia- lukt (nog) niet. Wie weet hoe ik toe…
Laatste antwoord door Woeper, -
Splinternieuw
door HCK- 4 antwoorden
- 874 weergaven
Niet alleen mijn 1e auto is splinternieuw, maar ook ik alhier Sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse bezitter van een gele Picanto Seven. Zoals gezegd, het is mijn eerste auto en ik merk dat ik nog een hoop moet leren. Dus dat wordt hier veel lezen en neem me niet kwalijk als ik veel vraag...... hans
Laatste antwoord door Richard Limburg, -
Nieuwe Ceed
door marnix- 2 antwoorden
- 913 weergaven
Hee iedereen, Ben sinds kort lid van het forum en hoop vandaag of morgen een nieuwe Ceed 1.4 SW Seven op te halen in de mooie kleur Piston Grey! Groetjes Marnix
Laatste antwoord door snackey, -
Nieuwe Venga
door frans51- 12 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik ben sinds Vrijdag in het bezit van een nieuwe Kia Venga 1.4 Heb in het weekend zo 500 km mee gereden naar allen te vredeheid. Super auto. Zal binnekort wel eens wat foto's op het forum zetten het is een hagel witte kleur. Nu wat over mijn zelf ben 59 jaar oud sinds kort maak ik gebruik van een VUT regeling van mij oude werkgever. Ik ben een favoriete caravan kampeerder ben benieuwd hoe de Venga mij caravan gaat trekken vooral in de bergen favoriete land Oosterijk. Ik houd jullie via het forum op de hoogte. groetjes Frans
Laatste antwoord door vengasg, -
- 4 antwoorden
- 860 weergaven
Hallo allen, Sinds deze week ben ik de trotse bezitter van een Kia Soul X-tra in de mooiste kleur voor een auto, zwart Mijn vrouw en ik waren vanaf de eerste aanblik van de Soul helemaal weg van dit model. Gelijk een proefritje gemaakt en toen was het helemaal duidelijk. Dit wordt de volgende.... Het heeft uiteindelijk nog een jaartje geduurd, maar uiteindelijk hebben we afgelopen week onze Soul opgehaald. Echt fantastisch, ben helemaal trots. Ik dacht misschien dat ik hier nog wel de nodige info kan vinden en delen met mede Kia rijders. CU on the forum.. Greetz Hardcorps
-
- 7 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hoi wij zijn Erik en Angelique. We hebben een Venga gekocht,maar zitten te wachten tot ie geleverd word.
Laatste antwoord door antonief,