Nieuwe leden / evenementen
-
Nieuwe KIA-rijder
door Gast Toine- 11 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, Vanaf volgende week ga ik voor het eerst in een KIA rijden. Het betreft een Sorento CRDI2.5 Comfort uit 2005. Ik heb geen ervaring om met een 4x 4 te rijden, maar hoop er veel plezier aan te hebben. Wij zijn vaak in Oostenrijk en merkte met mijn vorige auto dat er nog wel een wat power tekort was bij het beklimmen van wat steilere bergweggetjes. Ik hoor graag ervaringen Eind februari gaan we het meemaken want dan gaan we weer naar de sneeuw! Groeten, Toine
Laatste antwoord door Hasselt, -
nieuw
door wim dullens- 19 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo beste kia liefhebbers,ik ben nieuw hier. Mijn vrouw en ik zijn beide Kia rijders namelijk een picanto en een sorento. Wij hopen op dit forum hier veel plezier te hebben
Laatste antwoord door Alex VB, -
Even voorstellen
door vengager- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik betwijfel of ik ooit erg actief zal zijn op welk forum dan ook, want dat zit niet zo in de aard van het beestje. Dit neemt niet weg dat ik het wel leuk vind om dit forum te volgen. Het gaat hier om een toekomstige Venga bezitter (X-tra 1.6 CVVT Steel Gray met Comfort Pack). Jaren terug moest de keuze gemaakt worden tussen de Carens en de Mitsubishi Space Star en de Space Star heeft toen gewonnen. Omdat de lage instap van de daarop volgende auto (Lancer Wagon) ons minder bevalt is de beurt nu aan een Venga. De Space Star is ons goed bevallen en we verwachten dat de Venga dit rijplezier gaat overtreffen. Nu alleen nog even wachten totdat hij geleverd kan worden. Ik lee…
Laatste antwoord door brouwer2001, -
Even voorstellen
door Ariejan- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi even voorstellen ik ben ariejan 42 jaar en heb ook de kia soul besteldt we rijden nu in de Ceed executive de nieuwe auto komt hoop ik volgende week op kenteken en gaat deze dan ook gelijk afhalen dit is al onze 5e kia eerste was de pride,daarna 2 rio's en de ceed en nu wat apparts8)
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
hey allemaal Mijn naam is Peter en ben sinds deze week in bezit van een Kia Sorento EX BJ 2006. Hoop nog veel via dit forum op te kunnen steken. Groet Peter.
- 8 antwoorden
- 1,3k weergaven
Voordat ik hier op het forum domme vragen ga stellen, is het beter dat ik me ff voorstel Ik ben Adrie, getrouwd en twee jongens van 7 en 9 jaar. Onze eerste auto was een witte nissan sunny, die hadden we een paar jaar. De tweede auto was een Nissan Primera, die hebben we 10 jaar met plezier opgereden. Hierna onze huidige auto, een Ford Focus station. Die berijden we nu ook al zo'n 9 jaar. We zijn dus niet echt van het wisselen na een jaar, en daarom ben ik eerst me een beetje gaan verdiepen in auto merken etc. We zijn er nu defintief uit, onze volgende auto wordt een Kia Sorento of sportage Gezien de prijzen, zal het een occansion van 2006 ofzo worden. Verder b…
Laatste antwoord door Alex VB, -
Venga onderweg !
door vengasg- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Vandaag gebeld door garage Wander in Assen: donderdag 11 februari mogen we onze nieuwe Venga ophalen! Dat wordt dus dit weekend onze ouwe trouwe Nissan schoonmaken en leegruimen. Achteraf is de levertijd dus enorm meegevallen: het zou tot twee maanden kunnen duren, maar is uiteindelijk dus dik drie weken geworden. Hulde! We houden jullie op de hoogte! Erik
Laatste antwoord door Venga1, -
sorento 2.4 ex
door ladyfly- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo allemaal wij zijn sinds 2003 kia rijder en tot nu toe zeer tevreden. Onze eerste was een Kia Carnival 2.9 tdi bedrijfswagen een heel fijne auto en je kunt er van alles in vervoeren kortom ideaal. e hebben er 250.000 km opzitten zonder eigenlijk veel onkosten.We wilden ook wel eens met de kleinkinderen op pad daarom hebben we nu een Sorento 2.4 ex gekocht. een mooie zwarte met lederen bekleding, op gas en benzine.Het verbruik valt ons een beetje tegen, verder is het een geweldige auto.
Laatste antwoord door ladyfly, -
- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo allemaal ! Mijn naam is Kurt, 36 jaar, getrouwd, 1 zoontje. Ik ben een toekomstig KIA rijder, want heb een Carens Together die bij de dealer staat te wachten tot ik 'm kom afhalen. Heb mij hier ingeschreven om (hopelijk) wat meer te weten te kunnen komen over KIA in't algemeen en Carens in't bijzonder. Heb bijna 11 jaar met m'n Alfa 156 rondgereden, nu werd het tijd voor wat meer ruimte (en de geur van een nieuwe auto ). Het was kiezen tussen een Ford SMax of een KIA Carens EN verbouwing van de woning. Het is het laatste geworden . Ik hoop dat ik de goei keuze gemaakt heb. Wat het model betreft: was een nalevering van model 2009 waar ik een omvangrijke korting…
-
beste mensen ik heb een kia soul gekocht,en verwacht dat deze week wordt afgeleverd. het betrefd een picard,nu heb ik een navigatie laten inbouwen volgens kia actie van 1399 euro voor 399 euro,kan iemand mij vertellen wat voor merk/systeem er wordt ingebouwd,ik kan namelijk niet terug vinden wel merk er wordt gemonteerd helaas is de navigatie systeem nog in back order en zal later worden gemonteerd, ik ga de wagen as vrijdag ophalen marcom
Laatste antwoord door Relena, -
Ook ik wil me hier even voorstellen. Ik ben Marcel en ik kom uit Leek (aan de A7 tussen Drachten en Groningen). Ik heb sinds 23 januari een Kia Cee'd 1.4 Cvvt Xtra Sporty Wagon uit 2008. Hij is rood metalic (de kleurnaam weet ik niet meer) en heeft 46618 km gereden. Hiervoor had ik een Mazda RX-8. Maar omdat er gezinsuitbreiding komt kon ik die helaas niet houden. Ik heb de Cee'd nu ruim 1 week en hij bevalt mij verrasend goed. Zie onderstaande foto's
-
Goedemiddag allemaal, Vandaag heb ik een handtekening gezet voor een Kia Cee'd Sporty Wagon Se7en. Woensdag staat hij voor mij klaar, dus ik ben een gelukkig man!! De auto is machine silver metallic. Ben erg benieuwd hoe het bevalt, maar zo te lezen hier moet dat goed komen!!
Laatste antwoord door Smart, -
even voorstellen
door boeren- 9 antwoorden
- 1,5k weergaven
boeren kia rijder sinds 2000
Laatste antwoord door bigwade, -
ff kennis maken
door gmilde- 2 antwoorden
- 882 weergaven
Hallo ben een nieuwe Kia rijder en dan wel een Sorento. Rijd nu iets van een half jaar en bevalt nog steeds goed:-D Heb hem gekocht alszijnde grijs kenteken omdat we dachten de ruimte nodig te hebben:-? Alleen is het nu economischer voor ons om de banken erin te zetten, alleen de verkoper heeft er geen gordels bij geleverd:confused: weet iemand misschien iets te liggen voor verkoop?? We hebben een B&B in t zuiden van Polen, maar hier is niets te vinden!!
-
- 9 antwoorden
- 1,4k weergaven
Goedendag allemaal, Zojuist toegetreden tot de Kia Club Nederland! Wel veel te laat, want in 2000 kochten we onze Pride, die het nog steeds goed doet. Vorige week ook de nieuwe Venga besteld, in Steel Grey. Iemand enig idee wat de levertijd op dit moment is? Tot lezens/mails! Erik
Laatste antwoord door Smart, -
Personal touch 1 2
door Proestje- 37 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hey iedereen, Begin maart krijg ik mijn SOUL , wat heel bizar, heb nog maar
Aanstaand KIA rijder 1 2
door Pieter78- 37 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hoi mensen, Omdat ik binnenkort een nieuwe leaseauto krijg en dit een Kia Pro_Cee'd 1.6 X-ecutive Automaat gaat worden heb ik me hier aangemeld. Lijkt me leuk om ervaringen te delen en ik ben erg benieuwd hoe de kia me gaat bevallen. In ieder geval een veel mooiere auto dan de Corolla 1.3 automaat uit januari 2000 die ik nu rij!! Iedereenveel rijplezier gewenst! Pieter
Kia Soul: +1
door kogran- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
Op maandag 4 januari werd mijn Kia Soul geleverd (Plug, 1.6 CRDi, 85kW, Titanium Silver) Het rijden met mijn Soul bevalt mij uitstekend. Een pak zuiniger en pittiger dan mijn vorige auto (Hyundai Trajet GLSs 2.0 CRDi) en een pak kleiner. Dat was dan ook de bedoeling maar het is toch wel ff wennen. De hoedenplank heb ik er alvast uitgehaald want deze zit toch maar in de weg en ik heb privacy-glass. Als chauffeur heb ik met mijn 2 meter voldoende hoofd- en beenruimte en zelfs achter mij blijft er nog ruimte over. Nu dat ik met mijn Soul rondrij valt het mij op dat ik niet de enige ben. Dagelijks kom ik er wel 1 of 2 tegen en dan is het zoals bij de motards 'handje opsteke…
- 7 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hoi Allemaal, Sinds 8 jan 2010 in het bezit van een zilverkleurige Cee'd SW 1.4 seven en ik moet zeggen hij bevalt erg goed. Alleen mis ik de parkeersensoren die ik wel op mijn Corsa Cosmo had. Helaas was deze optie niet los voor een redelijke prijs als optie te kiezen. Vooral het navigatiesysteem werkt erg goed en ik kan er niet vanaf blijven. Ook de USB input van het systeem is super, ik heb een 16 Gb micro SD kaartje in een USB verloopje gestoken en zo heb ik 16 Gb aan muziek zonder mijn iPod mee te hoeven slepen.
Laatste antwoord door Thoronn, -
- 4 antwoorden
- 859 weergaven
Hallo mijn naam is Rock en heb nu een Kia Sorento. Na lang twijfelen heb ik een Kia Sorento 2.5 CRDI gekocht. Luxe suv met alles erop en eraan van leer tot cruisecontrol Omdat Ik een autobedrijf heb is dit een perfecte SUV voor het trekken van autoambulances. M.v.G. Rock
- 5 antwoorden
- 923 weergaven
Mijn naam is Jan wijnands en woon in noordwijk. Leeftijd 57 jaar.Getrouwd 3 kinderen en 3 kleinkinderen. rijd in een picanto sinds een jaar dus het nieuwe model. Al veel autoos gehad en versleten want de beste auto die er bestaat is de gene die het elke morgen weer doet.dat was voor mij het uitgaanspunt. waarom nu picanto?? Mijn vrouw heeft dit keer de auto uitgezocht en ik de kleur(rood) Verder wil ik op graag op de hoogte blijven van de ervaringen van andere wat betreft deze auto. groeten aan de medeforum leden.
Laatste antwoord door j wijnands, -
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo allemaal, aangezien ik inmiddels vanaf eind september ook een kia heb, en ook vanaf die tijd al wel meelees hierzo leek het me wel zo netjes om me even voor te stellen. Mijn naam is Michael, 22 jaar jong en rij momenteel een kia picanto 1.0 m-bition uit 2006. In het dagelijks leven ben ik eerste monteur. Hiervoor heb ik een aantal nissan 100nx gehad, het begon bij een 1.6'je, maar naar verloop van tijd lag er een 2.0 onder de kap. het laatste project daarvan was een 2.0 turbo blok erin, leverde iets meer als 200pk, maar omdat ik verder weg van mn werk ben gaan wonen toch iets zuinigers gekocht. inmiddels heb ik al zo'n 6000 in mn picanto gereden, ondertussen oo…
Laatste antwoord door Crum, -
Shaan & Pro_Cee'd 1 2 3
door Gast Shaan- 50 antwoorden
- 5,9k weergaven
Hoi iedereen, na al rond geneusd te hebben op het forum kom ik me eventjes voorstellen: Ik ben dus Shanna, Belgisch lid. Momenteel rij ik nog rond met een Opel Corsa C 1.3 CDTI Sport van 2005, maar deze word vervangen door een Kia Pro_Cee'd 1.4 Xtra ISG, in het wit met zwarte 17ertjes ! De kriebeltjes voor de nieuwe auto beginnen al op te komen, hij zou er tegen het einde van deze week zelfs moeten zijn . Hopen dat die laatste dagen voorbij vliegen! Greetzzz
-
Even voorstellen
door Jean7ven- 12 antwoorden
- 1,3k weergaven
Goedemiddag, Zojuist geregistreerd, afgelopen weekend de C'eed SW 7ven in de kleur Black Pearl Metallic gekocht, als het goed is moet ik hem volgende week of over 2 weken krijgen. De eerste keer dat we een nieuwe auto aanschaffen, doet Kia goed maar haar 7 jaar volledige garantie. Als iemand al erachter is gekomen om welk type navigatie het gaat dan hoor ik dat graag, ben benieuwd wat hier allemaal op aangesloten kan worden. Als ik via bluetooth connecteer dan stond op mijn telefoon Pioneer, dus ik verwacht dat het om een pioneer gaat, maar welk typenummer is mij en de garage onbekend. Gr. Jean
Laatste antwoord door Jean7ven, -
- 22 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik kwam er eigelijk net achter dat ik mij nog niet heb voorgesteld hier. Dus ik dacht ik zal mij hier is voorstellen he . Ik ben Bart, Ik ben 19 jaar oud, Mijn 1ste auto is dus de Pro Ceed van KIA. Een maat van mij zijn vader is mede eigenaar van de Kia Garage in Merksplas, via die maat ben ik dus eigenlijk bij de KIA gekomen, Hij liet mij wat ceed'jes zien en dan de Witte Pro ceed, Ik was eigelijk direct verkocht, Super mooie auto, Dus 1 maand later reed ik rond met een witte kia pro ceed sport. En toen begon mijn avontuur, Heb nog geen seconde spijt gehad van mijn beslissing, Ondertussen heeft zelfs een andere maat van mij ook een witte pro ceed gekocht. Wat ik ook …