Nieuwe leden / evenementen
-
- 12 antwoorden
- 1,6k weergaven
Even voorstellen, Peter,getrouwd,2kids woon in Zeist en rij op dit moment nog opel zafira 1.6 uit 2000 (veel ruimte voor weinig geld) Na veel speurwerk op alle 2e hands site's over de volgende auto denk ik dat het een sorento zal worden(wat een gave bak) Ik zit zelf te denken aan een 2.4 op gas maar...............ben toch wel geschrokken over de diverse problemen over bv olieverbruik en vervangen van de onderbak. Maar goed, als er nog tip's zijn?? Ik heb er nu een keer in gezeten (in de showroom), en ik durf er bijna niet in te gaan rijden want ben bang dat ik dan geen nee meer kan zeggen. Tja, als een vent eenmaal wat in zijn kop heeft?????
Laatste antwoord door ger.w., -
Hallo leden, Ik ben vandaag lid geworden van de KIA-club. De eerste indruk is zeer positief. Ik ben bezig midden in een keuzestrijd tussen de Ceed SW 1.4 Seven of de Ceed SW 1.6 X-ecutive. De Seven versie heeft mij aansprekende assesoires, maar ik neig dan weer naar de 1.6 motor, omdat er een mogelijkheid is dat de Ceed ooit een kleine caravan zal moeten trekken en 4 passagiers zal moeten meenemen. Via [/url]www.caravantrekker.nl de types vergeleken en volgens deze site maakt het type motor niet veel uit. 1.4 scoort alleen lager wanneer je op een steile helling vanuit stilstand weer weg moet trekken (score 2 ipv 3 en ietsje lager bij inhalen (score 4 ipv 5). 5 is de ma…
Laatste antwoord door Amelev, -
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo Forum leden, Ik ben Alex uit 6681 Bemmel en heb nu mijn 4e Kia. Ik wou van een Twingo af om met een Kia Picanto verder te gaan. Dit werd na de proefrit echter een Rio. Toen het nieuwe model Rio uitkwam ben ik gelijk overgestapt op deze nieuwe Rio. Een prima auto, met veel waar voor zijn geld. Daarna zag ik bij Het Kia experience Center in Utrecht de Cerato (sedan-model) en was gelijk verkocht. Zeer veel plezier van deze auto gehad, en nooit geen problemen gehad. Bij de aankoop heeft de verkoper er niet bij verteld dat dit model niet meer in NL ge
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
Ook even voorstellen
door RdeB- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben Robert, 42 jaar en sinds kort ook KIA-rijder. We (mijn vrouw en ik, maar mijn vrouw kan niet rijden, dus heb ik de auto voor mij alleen,hihi) hebben een Cee'd uit 2007 gekocht en zijn daar heeeeel tevreden mee . Ik hoop hier nog veel nieuws over de grote trukendoos van onze auto te weten te komen en zal dus veel van jullie opmerkingen/discussies gaan lezen. Spreek/schrijf u allen verder op 't forum! Groeten, Robert
-
Ook nieuw hier
door Ave- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo, In 2000 begonnen met een Kia Pride Wagon, in 2003 ingeruild voor een Rio Ice 1.5 en sinds november 2006 in bezit van een Carens 2.0 CVVT EX. Met die laatste trek ik met gemak een caravan van 1500 kg. Werken hoef ik vanwege mijn leeftijd niet meer. Daarom kan ik vele uren per week aan de computer zitten.
-
- 44 antwoorden
- 4,4k weergaven
Mijn naam is Cock, 49 jaar wonend in de Randstad en hebben (samen met mijn vrouw) een Kia Venga gekocht en moeten daar nog wel even op wachten eind april begin mei 2010. De keuze ging tussen een Citroen C3 picasso en de Kia Venga. Nu heb ik denk ik, net als zoveel mannen thuis (bijna) niets te vertellen, mijn vrouw vindt de C3 helemaal niets dus is het de Venga geworden. Volgens mij als ik op dit forum lees is dit geen straf om in een Venga te gaan rijden. Wij hebben gekocht een 1.4 X.ecutive, kleur Champagne Silver met Colorpack Braun. en RVS instap sierlijsten. Wat bij mij de doorslag heeft gegeven, als je de bank opklapt is de laatvloer mooi vlak. Deze ruimte hebben w…
Laatste antwoord door Smart, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
November 2009 heb ik mij al als nieuw lid aangemeld; maar nu stel ik mij pas voor. Mijn Sportage Fifteen heb ik sinds december 2009 en bevalt mij zeer goed. Ik mis echter een koelwatertemperatuurmeter. Ik rij nogal eens met een caravan in de bergen en file’s etc. Mijn theorie is dat als de motor te heet wordt en er een waarschuwingslampje gaat branden, je in wezen aan de late kant bent. Met een temperatuurmeter, kun je in die omstandigheden de motortemperatuur in de gaten houden. Gaat die oplopen, dan kun je tijdig maatregelen nemen. Bijvoorbeeld de airco uitzetten. Zelfs heb ik het wel eens meegemaakt dat ik de ramen open draaide en de kachel aan deed. Dit had werkeli…
- 14 antwoorden
- 2,1k weergaven
Goedemorgen hier op dit foum, Mijn naam is Peter en ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een Machine Silver Kia Cee'd SW Se7en Business Edition met lichtmetaal. Vooralsnog een heerlijke auto al is het wel erg wennen om van 140pk naar 90pk te gaan. Alles werkt naar behoren. Zelfs de bluetooth verbinding met mijn Diamond 2 werkt in 1 keer naar behoren. Ik zal in de loop van de tijd wat foto's en ervaringen hier plaatsen. Weet iemand trouwens waar ik makkelijk mijn foto's online kan zetten zodat ik ze hier kan linken? Hier een paar fotootjes: http://cid-52bfe4c51f6431d9.skydrive.live.com/self.aspx/Kia%20Cee%5E4d%20SW/20100316%2004.jpg?lc=1043 http://cid-52bfe4c…
- 1 antwoord
- 912 weergaven
Hey, ik ben arjen 22 jaar uit Limburg (NL) wij (mn vriendin, dr ouders en ik) rijden met zn allen in een KIA Sportage TLX CRDi 2.0l diesel 4traps automaat uit 2005 hij heeft nu 150000 km gelopen en er komen steeds meer kleine probleempjes opduiken nu ben ik zelf werktuigbouwkundige dus redelijk technisch dus hoop ik hier wat dingetjes te leren en uit te vinden zodat we die kunnen repareren sommige dingen waren simpel zoals dat de automaat niet meer schakelde dat was een simpel relais wat los zat maar nu heb ik nog 2 problemen waar ik niet uitkom ten eerste de centrale deurvergrendeling werkt niet de zekering brandt steeds door en te tweede het slot van de achterklep d…
Laatste antwoord door Alex VB, -
Hey ik ben kalian, Net nieuw op dit forum.
Laatste antwoord door Kalian, -
even voorstellen dan, hallo ik Ben Ren
- 8 antwoorden
- 1,3k weergaven
Goede avond Kia leden:), Ik ben Kiran. Sinds januari 2010 ben ik trotse eigenaar van een Kia Picanto Q model 2010. Voorheen alleen openbaar vervoer mezelf verplaatst:-D Een pittige en sportief auto! En niet te vergeten super zuinig!!
-
- 9 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo allemaal, over 2 weken krijgen wij onze nieuwe ceed 7 "business" editie. dat is een normale 7 maar dan zonder de velgen maar met climate control! ben natuurlijk zeer benieuwd en hoop er veel (comfortabele) kilometers mee te maken! groet Erik
Laatste antwoord door Amelev, -
- 14 antwoorden
- 2,4k weergaven
Vrijdag 26 februari 2010 ga ik mijn nieuwe Kia Soul Picard ophalen bij de dealer Kan eerlijk gezegd niet wachten. Mijn laatste auto's waren Lancer, Civic en Mondeo allemaal in station uitvoering. Omdat ik deze (en vele andere auto's) een beetje saai vond ben ik op zoek gegaan naar iets aparts, iets geks, een beetje van deze tijd. Vandaar dat het een Kia Soul Picard geworden is. Naast de enkele wanklank krijg ik veel positieve reacties, kennelijk zijn er dus mensen die hem wel of niet leuk vinden. Bij de aanschaf gelijk de navigatie bijbesteld omdat ik mijn i-phone wil gebruiken voor zowel muziek als telefonie. Zijn er op dit forum al gebruikers met de i-phone en n…
Laatste antwoord door AT-SOUL, -
- 19 antwoorden
- 2k weergaven
Nou mijn nicknaam is dus De Mier, aangezien ik overal begon te kriebelen toen ik de Venga zag. Heb dus deze week de KIA Venga 1.6 Xtra met Comfort pakket en Navigatie en trekhaak gekocht. Levertijd is wel lang (3 maanden), maar ik heb ook nog vandaag dus het 8 giga sick gekocht, dus heb nog wat te doen voor deze vol te zetten met muziek. Ik heb mijn oude Toyota carina1800cc 1995 ingeleverd, dus dat zal wel effe wennen zijn. Doet wel wat pijn om deze nu te moeten inleveren na 15 jaar en nog maar 65000 op de klok. Maar nu begonnen wat mankementjes te komen en aangezien ik toch ook weer 2 electrische fietsen moest vervoeren, kwam ik op de mooie Venga uit, aangezien dez…
Laatste antwoord door De Mier, -
- 13 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Ik ben Johnny en na ruim 2 maanden geduld kan ik eind volgende week mijn 4 jaar oude KIA Magentis omruilen voor een KIA Venga 1.6 Xtra met Comfort pakket. De trekhaak moet er oa. nog ondergezet worden zodat ik ook mijn caravan tzt kan meenemen op vakantie.
Laatste antwoord door bigwade, -
kia cerato
door focwa- 10 antwoorden
- 1,4k weergaven
hoi wij hebben sinds half janauri een kia cerato gekocht. hoop hier nog veel informatie en dergelijk dingen te vinden en te weten te komen. groetjes ron en eveline ps focwa is mij bijnaam
Laatste antwoord door Relena, -
- 18 antwoorden
- 1,7k weergaven
Vandaag bij de leasemaatschappij een Cee'd 1.4 SW Seven besteld in de kleur Black Pearl. Deze auto is toch een maatje groter dan de Peugeot 207 SW waarin ik ook een proefrit heb gemaakt. Volgens de leverende dealer in Roermond staat de auto op voorraad bij de importeur. Levertijd zonder kentekenaanvraag ongeveer 9 dagen. Dus met een beetje geluk kan ik zo rond half februari voor het eerst instappen . Een foto komt er dan op.
Laatste antwoord door Hasselt, -
Even voorstellen
door PicaHans- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo Kia rijders. Mijn naam is Hans, en sinds drie weken in bezit van een Kia Picanto in Mbition uitvoering. Het is een gebruikte auto van het bouwjaar 2007. Mijn vorige auto was een Opel Agila uit het jaar 2000, voor de meesten een bedaagde auto voor oude mensen. Hoewel ik zelf 52 jaar ben voel ik mij nog jong. Maar in vergelijk met de Agila en de Picanto zijn er grote verschillen, de Picanto rijdt ontegenzeggelijk veel lichter en prettiger dan de Agila. Het enigste minpuntje van de Picanto vind ik de kofferruimte die is iets te klein. Maar verder een prima wagen waarmee ik ook hoop er 10 jaar mee rond te rijden.
Even voorstellen
door antonief- 4 antwoorden
- 935 weergaven
Hallo Kia rijders, Mijn naam is Erik en heb ook de knoop doorgehakt een Steel Gray 1.4 Venga Xtra met comfort pack gekocht . Helaas wel een levertijd van 3 maand maar goed een prachtige auto. Mijn huidige auto is een Suzuki Swift maar begon toch wat ruimte gebrek te krijgen vandaar de keuze voor de Venga. Groeten Erik.
hallo allemaal:p Als alles goed gaat krijg ik volgende week mijn eerste Kia, een Joice, ik kijk er al erg naar uit! Ik ben 39, man, en kan van waar ik woon Amsterdam zien liggen.
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
hallo, is het normaal dat wanneer je de auto na ongeveer na 4 uur weer start de gemiddelde gegevens niet vast houd en dus telkens weer opnieuw begint of moet ik een instelling veranderen op mijn venga 1.4 executive gr devi
Laatste antwoord door Venga1, -
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo allemaal, Sinds vrijdag 19 feb ben ik de trotse eigenaar van deze schitterende auto. De kleur is black pearl en tot nu toe rijd hij fantastisch. Foto komt er aan (als het weer mee zit) Groeten Elwyn
Even voorstellen
door corn0057- 21 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo allemaal, Vanaf morgen zijn wij de bezitters van een Kia See'd SW seven . Gelukkig hebben we er niet lang op hoeven wachten, binnen 3 weken is toch redelijk snel:grin:. We hebben er echt zin in en kijken er al naar uit om lange ritten te maken. Ronald
Laatste antwoord door snackey, -
- 15 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hey allemaal, mijn naam is Rob en vanaf a.s. Zaterdag zal ik de trotse bezitter zijn van een Kia Sorento 2.4i EX. Ik ben lid geworden van dit forum omdat mij dat makkelijk lijkt als ik met vragen of ideeen zit. Meteen naar een dealer met een probleem is waarschijnlijk duurder dan het eerst zelf op proberen te lossen. Ik hoop veel plezier te hebben van mijn eerste Kia en van dit forum. Gr. Rob
Laatste antwoord door Hasselt,