Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Ton's aanstaande e-Niro

Ga naar de oplossing Opgelost door LC88,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Netjes.

Vraagje; navi kaart update. Waar heb je de updates vandaan ? Kia.nl vermeldt dat de dealer dat doet.

Geplaatst
29 minuten geleden, King Niro zei:

Netjes.

Vraagje; navi kaart update. Waar heb je de updates vandaan ? Kia.nl vermeldt dat de dealer dat doet.

• Like 2
Geplaatst

Leuk om te zien, lijkt zelfs wat zuiniger dan de Leaf. Het laat mooi zien dat je snelheid (je rechtervoet) de grootste beïnvloeding is van het verbruik. Zelfs die hoge waarde vind ik gewoon netjes,de temperaturen zijn nog niet optimaal en op de snelweg bij 120 (of meer) moet een EV nu eenmaal een hoop lucht opzij duwen. Omdat verbruik kwadratisch met de snelheid gaat gebruik ik wel eens het vergelijk van 90 of 130 kilometer per uur. Als je dat in het kwadraat neemt zie je het verbruik verdubbelen; en dat zie je in je cijfers ook terug. 

ik wist niet dat er zulke mooie lijstjes bijgehouden werden, worden die eeuwig bewaard?

Geplaatst
18 minuten geleden, korsowito zei:

Hoe heb je de firmware kunnen updaten Ton? Staat dit ergens beschreven?

Heb je dit draadje gelezen? Daar staat alles in:

• Like 1
Geplaatst

Dank je @Hippe lip voor de navi link voor @korsowito.

Geen idee hoe lang die lijsten behouden blijven, zal misschien in de engineering modus wel beïnvloed kunnen worden. Engineering mode zal ik binnenkort eens aanzetten om te zien wat je er mee kan en of het leuk is voor mij.

In mijn VW heb ik altijd een Rosstech-kabel liggen waarmee ik met VagCom de auto kan uitlezen in instellen, voor Kia zou ik dat ook wel willen hebben.

Geplaatst (aangepast)
53 minuten geleden, Ton van Hout zei:

Geen idee hoe lang die lijsten behouden blijven, zal misschien in de engineering modus wel beïnvloed kunnen worden. Engineering mode zal ik binnenkort eens aanzetten om te zien wat je er mee kan en of het leuk is voor mij.

In mijn VW heb ik altijd een Rosstech-kabel liggen waarmee ik met VagCom de auto kan uitlezen in instellen, voor Kia zou ik dat ook wel willen hebben.

Ja dat ken ik. Voor de VW's heb ik een OBDEleven (OBD stekker met app). Werkt zelfde als VagCom maar dan ook met vooraf ingestelde app's.

Zou ik inderdaad voor Kia ook wel willen. 

Zag dat er wel mogelijkheden waren via Engineering mode (forum), maar beperkt.

Redelijk het internet afgezocht, maar heb iets dergelijks niet kunnen vinden. Heb jij (of iemand ander hier op het forum) iets kunnen vinden wat erop lijkt ? (buiten de engineering modus ?)

aangepast door King Niro
Geplaatst
1 uur geleden, Ton van Hout zei:

Geen idee hoe lang die lijsten behouden blijven, zal misschien in de engineering modus wel beïnvloed kunnen worden. 

Ik heb het antwoord net zelf gevonden. het systeem bewaart de gegevens van de laatste 30 ritten en markeert de meest zuinige rit van die 30.

Geplaatst
1 uur terug, King Niro zei:

Redelijk het internet afgezocht, maar heb iets dergelijks niet kunnen vinden. Heb jij (of iemand ander hier op het forum) iets kunnen vinden wat erop lijkt ? (buiten de engineering modus ?)

Nee, nog niet naar gezocht.

19 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Ik heb het antwoord net zelf gevonden. het systeem bewaart de gegevens van de laatste 30 ritten en markeert de meest zuinige rit van die 30.

Thanks! Ik zal het boekje ook maar eens openslaan want ik krijg de telefoon niet via de autoradio over de speakers, ik kan in het scherm wel het gesprek afwijzen/aannemen maar daarna gaat het geluid over de telefoonspeaker. Zit je alsnog met je telefoon in je hand te bellen... Onze telefoons zijn wel gepaired en er is prio aangegeven welke dient te verbinden als er meer dan 1 telefoon beschikbaar is.

Morgenavond maar, nu geen zin.

Geplaatst

Als je een Iphone hebt moet je Apple Carplay eens proberen (gewoon laad/data kabeltje in de USB en je Phone); voor Android heb je ook zoiets maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik rijdt er al 3 maanden helemaal tevreden mee rond in de Optima; het werkt ook in de e-Niro (ook al even getest). Daarna geen gedoe meer met pairen of BT: gewoon de belangrijkste Apps (voor mij Waze en je telefoon) direct op de centrale display. Geen boekjes nodig; als je snapt hoe een Iphone werkt snap je Carplay ook direct.

Ik liet de dealer zien waar ik mijn telefoonhouder wil hebben (kabeltje dan vast in de USB); altijd opgeladen telefoon en Apple Carplay. De dealer en zijn Willie Wortel monteur waren beiden verrast dat het zo makkelijk is: letterlijk plug en play.

Misschien nog een tip (uit de optima); ik weet niet hoe je de volumes voor Carplay, telefoon en radio apart moet instellen. Per ongeluk (trial and error) ontdekte ik dat als je aan de volume knop draait terwijl Waze wat roept je dat volume instelt; de radio blijft dan op zijn eigen volume. Misschien werkt dat ook zo met je telefoon en staat die helemaal op 0%?

Tweede tip: als je het gesprek (alweer met Carplay) op je centrale display accepteert komt het direct via de auto speakers goed binnen. Accepteer je het op je telefoon moet je kiezen. Ik weet niet hoe dat met Android werkt. Werkt overigens (in de Optima) net zo op BT zonder Apple Carplay.

Geplaatst
21 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Misschien nog een tip (uit de optima); ik weet niet hoe je de volumes voor Carplay, telefoon en radio apart moet instellen. Per ongeluk (trial and error) ontdekte ik dat als je aan de volume knop draait terwijl Waze wat roept je dat volume instelt; de radio blijft dan op zijn eigen volume. Misschien werkt dat ook zo met je telefoon en staat die helemaal op 0%?

Dat is een ‘feature’ van Apple. Ik deed er (destijds) ook een tijdje over om uit te vinden hoe ik het volume van Waze harder kon zetten. Nu weet ik dat ik moet wachten tot Waze wat roept, en dan moet ik snel, voordat-ie uitgepraat is, het volume aanpassen. 

En dan heb ik het over mijn iPhone die in mijn Citroen C5 gewoon in de houder zit en op luidspreker staat; nix carkit, nix Carplay. Dat blijkt met meer apps zo te werken. 

Heb alleen nog niet uitgevonden hoe ik Waze aan het praten krijg als IK dat wil. Het is nl nogal lastig als je die harder wil zetten maar voorlopig geen instructies krijgt.....

Geplaatst
3 uur geleden, Ton van Hout zei:

Ja, dat ken ik. Zo kan je voor Citroen/Peugeot ook ‘gewoon’ (een gekraakte versie van) een Lexia bestellen. Dat is de computer die de dealer ook gebruikt. Je kunt dan zelf dus zo omgeveer alles wat de dealer ook kan. Wel ff oppassen wat je doet uiteraard....

Nu idd nog uitvinden of we zoiets ook kunnen vinden voor de Kia/Hyundai (zal ook beide wel het zelfde zijn).

Geplaatst
Op 9-2-2019 om 23:33, Ton van Hout zei:

Zodra ik er een setje 18" onder heb en ik heb een paar tankjes leeggereden laat ik wel weten wat het verbruik is, inclusief de afwijkingen in omstandigheden tov de referentiewaarden met de 17" Michelin Alpin winterbanden.

Op Tweakers-forum gelezen dat de afwijkingen bij 18'' t.o.v. 17'' circa 30 km is. Dat valt op zich mee, dat is ca 6,5% van de wltp. Natuurlijk is het wel van belang of iemand regelmatig de 'volle tank' nodig heeft, maar als je meestal korte afstanden rijdt is 30 km niet echt een probleem.

Geplaatst

Nee, elk van die dingen die je wijzigt en maar een paar procenten van de range kosten, die zullen elk voor zich geen probleem vormen. Dat probleem heb je pas als je met vakantie gaat = lange ritten maakt met andere velgen (paar % minder range), met een zwaardere, beladen auto rijdt (paar % minder range), fietsen achterop hebt (paar % minder range), er een dakkoffer op hebt (paar % minder range), flink doorrijdt (veel % minder range) en mss nog zo wat. Dan houd je van de oorspronkelijke 455 km volgens WLTP mss nog 250 over?

Geplaatst

Meh niet te moeilijk denken hoor :tt2: Wil je 18 inchers of groter dan moet je je extra range verlies voor lief nemen op langere ritten, zwaar beladen of niet..

Geplaatst
1 uur terug, Hippe lip zei:

Nee, elk van die dingen die je wijzigt en maar een paar procenten van de range kosten, die zullen elk voor zich geen probleem vormen. Dat probleem heb je pas als je met vakantie gaat = lange ritten maakt met andere velgen (paar % minder range), met een zwaardere, beladen auto rijdt (paar % minder range), fietsen achterop hebt (paar % minder range), er een dakkoffer op hebt (paar % minder range), flink doorrijdt (veel % minder range) en mss nog zo wat. Dan houd je van de oorspronkelijke 455 km volgens WLTP mss nog 250 over?

Zit nu met mijn 18 inchers en een hele zware voet op 320 ongeveer. Maar even rustig aan en hij stijgt echt wel rap in bereik...misschien toch maar eens bijhouden :D

• Like 1
Geplaatst
19 minuten geleden, Marcello75 zei:

Zit nu met mijn 18 inchers en een hele zware voet op 320 ongeveer. Maar even rustig aan en hij stijgt echt wel rap in bereik...misschien toch maar eens bijhouden :D

320 Watt/kilometer? Oefffff :-).

Maarruh, kunnen we dit geneuzel niet beter aan de stamtafel doen?

Geplaatst

Het geeft niet heren! Vandaag heb ik ook zitten racen op de terugweg en dan zakt je bereik ook flink, heb een heel stuk 150 op de teller gereden en dan gaat het snel naar beneden met je restbereik. Vanmorgen reed ik weg met 424km bereik en nu heb ik nog +- 130km over na een tweetal ritten van 107km. Maw, 424 - (2* 107) = 210 -130 = 80km 'verloren' door snel rijden.

Wat vakantiebereik betreft, dit jaar gaan we met de andere auto op vakantie (TDi) en daar rij ik ongeveer 6.5L per 100km op vakantieritten mee. Da's inclusief 4 fietsen achterop en de kofferbak bijna helemaal vol. En uiteraard twee volwassenen en twee kinderen.

Geplaatst

Misschien moeten het zuinigheidstopic uitbreiden voor een onzuinigste rit? Ook wel grappig om te weten wat dat uiterste kan zijn. Heb je het voor elkaar om dat topic te kunnen editen?

Geplaatst

Ik heb @Jheroen voor een oplossing gevraagd maar nog geen antwoord gekregen. Hij heeft ook meer te doen neem ik aan dan mijn domme vragen te beantwoorden :).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...