Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Ton's aanstaande e-Niro

Ga naar de oplossing Opgelost door LC88,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik vraag me met zulke asymmetrische velgen altijd af of je dan ook twee linkse en rechtse velgen krijgt. Volgens mij is dat met de standaard velgen niet zo. Beetje jammer wel.

Geplaatst
12 uur geleden, DoubleUP zei:

Nog even terugkomend op die 18-inch velgen en een mindere actieradius: zóveel minder zal dat inderdaad niet zijn, want ik zie dat er op de officiële Kia-webshop (www.webshop.kia.nl) meerdere 18-inch velgen voor de Kia E-Niro aangeboden worden. En dat zullen ze echt niet doen als de actieradius daardoor drastisch vermindert.

Dat geloof ik niet helemaal. Als de klant graag 18-inch wielen onder zijn auto wil hebben, dan zal de importeur die gaan leveren. En of hij daardoor wat minder zuinig rijdt is de keus van de klant zelf. Voor de dealer is het gewoon business!

Overigens, die Enigma is wel heel bijzonder!

Geplaatst (aangepast)
Op 9-2-2019 om 12:49, DoubleUP zei:

Mijn Kia E-Niro (Pearle White) komt pas in juli of augustus. Bij de bestelling gaf ik aan dat ik er graag zwarte 18 inch-velgen onder wil met all-seasons-banden. De dealer raadde mij dat af, naar zijn zeggen zou de actieradius daarmee ca 30% (!) lager worden. Dat lijkt me wel wat veel...Ik lees dat jij ook 18 inch velgen overweegt Ton, wat denk jij hierover?

Ps: veel plezier met de aflevering vanmiddag!

Ik laat deze velgen met zomerbanden monteren onder een Pearle White.

Op de standaard velgen komen winterbanden.

Lijkt me dat de actieradius iets minder is met de zomerwielen, maar dat compenseer ik in de winter met de standaardwielen.

Volgens mijn dealer gaat het om, afhankelijk van diverse omstandigheden zo'n 30 tot 50 kilometer, geen honderden.

aangepast door MartijnRijk
Geplaatst

@VinceInderdaad, de klant is koning en een mindere actieradius is dan een eigen keuze. Maar het zal ook sterk afhankelijk zijn van je omstandigheden. (Veel snelweg, of veel korte ritjes. Bij mij het laatste.) 

@MartijnRijkOok mooi! Maar wel 17 inch en geen 18 inch zie ik? 30 á 50 lijkt me aannemelijk, we wachten de praktijktest van Ton af.:-)

Geplaatst
18 uur geleden, Sigmasailor zei:

Ik vraag me met zulke asymmetrische velgen altijd af of je dan ook twee linkse en rechtse velgen krijgt. Volgens mij is dat met de standaard velgen niet zo. Beetje jammer wel.

Gelukkig zie je de linker en rechter kant niet tegelijk, dus zul je het als achteloze (hiervan onwetende) kijker niet snel in de gaten hebben. 

Geplaatst
3 uur geleden, DoubleUP zei:

Rangevermindering: 30 á 50 lijkt me aannemelijk, we wachten de praktijktest van Ton af.:-)

Dat kan nog wel even duren want ik zal pas over een maand of twee andere velgen kopen.

Geplaatst
17 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Ik dus wel, zo’n velg heeft vaak een, voor een techneut, logische draairichting.  Aan een kant ziet er dan niet uit.

Anders laat ik de velgen aan 1 kant achterstevoren plaatsen. Dan ben jij ook weer tevreden Sigma.:D

Geplaatst
10 minuten geleden, Ton van Hout zei:

Dat kan nog wel even duren want ik zal pas over een maand of twee andere velgen kopen.

Rustig aan maar Ton, alles op z'n tijd.

Ps: de titel van dit draadje klopt eigenlijk niet meer. ('aanstaande'). Bevalt ie goed zo far?

Geplaatst

De auto bevalt zeer goed, dank je, het is echt een hele fijne auto. Een paar dagen geleden had ik al gevraagd aan de mods om de titel aan te passen maar daar hebben ze nog niet naar gekeken, of mogelijk vergeten. Het komt vast een keer goed...

Geplaatst

Haha.. mooi gedaan. Ziet er veel beter uit nu alle spaken in de goede richting draaien. Nu alleen nog even het naamplaatje goed zetten;-):grin:

Geplaatst
21 uur geleden, DoubleUP zei:

@VinceInderdaad, de klant is koning en een mindere actieradius is dan een eigen keuze. Maar het zal ook sterk afhankelijk zijn van je omstandigheden. (Veel snelweg, of veel korte ritjes. Bij mij het laatste.) 

@MartijnRijkOok mooi! Maar wel 17 inch en geen 18 inch zie ik? 30 á 50 lijkt me aannemelijk, we wachten de praktijktest van Ton af.:-)

Ja 17 inch is groot genoeg voor mij. Begin maart ga ik er mee rijden. Ik laat het weten wat mijn ervaringen zijn.

Geplaatst
1 hour ago, Chris. said:

Hallo

Ik heb ook een Kia Niro ev besteld.

Ik zou wel twee keer nadenken om een laadpaal voor 2500 euro te kopen.

Heb zelf een 3 fase Zappi besteld met 6 ct klemmen twee harvi's en een hub kosten ongeveer 1250 euro.

Je kan dit bedrag dan nog een keer uitgeven aan installatie.

Vaak zit er ook nog een abonnement aan vast let hier goed op.

Mvg.Chris.

Uh.. lees ik het verkeerd? Zit je dan icl installatie dan nog aan die 2500,- Van NM is volgens mij incl installatie.

Geplaatst

@ ALL: svp ontopic blijven, ik ga de mods vragen alle 'rommel' eruit te halen aangezien dit over mijn auto gaat en niet over jullie laadpalen en andere dingen. No offence maar ik vind het redelijk irritant.

@Jheroen / @xtra40 Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om mijn topic te schonen van deze niet toevoegende posts? En mijn topictitel svp aan te passen naar "Ton's e-Niro". Ik dank u hartelijk!

Geplaatst

Ik heb me ook wat laten gaan, sorry. Ik heb net een 'Stamtafel' topic gemaakt (ik denk graag in oplossingen :-)). Daar kunnen we naar hartenlust off topic (want dat bestaat daar niet) van gedachten wisselen. Dan kan het hier weer wat rustiger worden.

Geplaatst (aangepast)

Momenteel laad ik nog steeds met de granny charger omdat mijn achterbuurman de zooi nog aan moet sluiten, hier wel wat pics van wat er gaat veranderen in de meterkast.

De bestaande twee installatiekasten in mijn meterkast worden vervangen door deze twee Eaton kastjes ivm voorkeur van de electricien,

IMG_20190215_123512.jpg.32afcbbbd687ca9afd0edb876dd04e3f.jpg

er komen vier lichtgroepen + aardlekschakelaar bij ter vervanging van een ABB lichtgroep/aardlekschakelaar ivm een ander montagesysteem

IMG_20190215_123518.jpg.62d894ae031092ba5afce7384c93ed7b.jpg

en de 32A "B" installatieautomaat voor de Zappi.

IMG_20190215_123540.jpg.02a3b56ad43ea650f305cb523a7164db.jpg

IMG_20190215_123528.jpg.c9afbf08f4c40392a66be68bfaa00e7b.jpg

Een groot voordeel van deze is dat je de kabels middels schroefklemmen vastzet in plaats van een verenstaal klemsysteem. Vanaf mijn zonnepaneelomvormers komen ook op twee groepen 4mm2 bedrading binnen en dat was toendertijd lastig in te passen in de ABB-automaten. 6mm2 zal helemaal niet passen, daarom een wissel naar beter materiaal.

En natuurlijk kost dat weer geld...

Knipsel.thumb.PNG.65303d09eec5564da885ed6dc3109c58.PNG

aangepast door Ton van Hout
plaatje toegevoegd
Geplaatst

Hee, een 32A automaat voor de Zappi. Je hebt thuid dus maar één fase, geen 3 x 25A dus?

En heb/krijg je een Zappi V1? Vergeet je dan niet de speciale aardlekschakelaar type B (is regelmatig eerder ter sprake gekomen) te gebruiken? Die is tegenwoordig verplicht. Ik zie die niet terug op je foto’s....

Geplaatst (aangepast)
3 uur geleden, Hippe lip zei:

Hee, een 32A automaat voor de Zappi. Je hebt thuid dus maar één fase, geen 3 x 25A dus?

En heb/krijg je een Zappi V1? Vergeet je dan niet de speciale aardlekschakelaar type B (is regelmatig eerder ter sprake gekomen) te gebruiken? Die is tegenwoordig verplicht. Ik zie die niet terug op je foto’s....

In de meterkast bevind zich een 40A hoofdzekering, driefasen heb ik niet inderdaad. In het begin van mijn draadje kan je zien dat ik overwogen heb om naar drie over te gaan maar dat het langzamer laden tot gevolg zal hebben voor mij dan als ik op de officiele 1x35 blijf. Die aardlekschakelaar ben ik vergeten, dank je! En ja het is de Zappi 1.0 alleen geschikt voor eenfase.

De auto is nu met vrouw en kinderen op weg naar opa en oma en dat is 192km oneway, en omdat we beiden nog nooit een commerciële laadpaal benut hebben ben ik maar even meegereden daar de laden in 't Harde. De accu zat bij aankomst wel al voor 94% vol dus nodig was het niet. Alleen om te leren hoe dit werkt leek het me wel handig, vooral voor mijn vrouw die toch iets compleet nieuws mee heeft.

IMG_20190216_111331.jpg.e907a259c33d138684c409e017a9601b.jpg

IMG_20190216_111420.jpg.efebcf25a238d822bca25b756bce2a2e.jpg

IMG_20190216_111339.thumb.jpg.55e566c39bf4559ae6e88f98a05068ed.jpg

De banden stonden bij aflevering volgens de app tussen de 2.3 en 2.6 bar, en als je nu op de app kijkt staan ze op 3,4. De sensoren zijn wat optimistisch want ik heb de banden op 3 atmosfeer gezet met de compressor en daarna met een digitale manometer de spanning gecontroleerd. Beide toestellen gaven op 4 banden 3,00 (LV), 3,00 (RV), 3,05 (LA) en 3,00 (RA) aan. Hierdoor ben ik geneigd te denken dat mijn manometer gelijk heeft en niet de TPMS-sensor of de app. Maar goed, ik heb niets met de software te maken gehad, dus wie weet welke waarden er afgelezen zijn af de TPMS-sensoren en wat er naar de app gaat en of er in de app nog iets met de data gebeurt...  Wat wel handig is uiteraard is zien dat er afwijkingen zijn, als er een erg zacht is zou je dit kunnen zien voordat je er mee wegrijdt.

Screenshot_20190216-112213.thumb.jpg.1fe8703638260b01b1e4abedb3c42c0f.jpg

aangepast door Ton van Hout
  • Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...