Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat zou interessant zijn om oudere EV's meer range te geven wellicht. Dan heb je het nadeel van deze wagens opgelost en kunnen ze er weer 10 jaar tegen.

Geplaatst

Er komt een update aan om vanuit in ieder geval de e-Niro terug te kunnen leveren aan je huis. Het is zuiver een softwareontwikkeling maar moet nog vrijgegeven worden. 

Bron: iemand die dichtbij deze ontwikkeling staat. Naam ga ik niet noemen.

• Like 2
Geplaatst (aangepast)

Gaaf! Wanneer de salderingsregeling vervalt kan de energie uit de zon direct in de Niro! En 's avonds weer terug!

aangepast door JvdBosch
Geplaatst (aangepast)
56 minuten geleden, JvdBosch zei:

Gaaf! Wanneer de salderingsregeling vervalt kan de energie uit de zon direct in de Niro! En 's avonds weer terug!

Inderdaad, als je een overschot hebt aan stroom en je het niet erg vind wat extra verlies te hebben wegens: zie hieronder

39 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Leuk, maar dan moet je nog wel iets hebben dat van de DC weer AC maakt. Ik neem maar even aan dat de Niro dat niet zelf kan?

Waarom niet? Er zit toch een omvormer in die AC omzet naar DC? Dat kan ook andersom. Je hebt alleen weer wat laadverlies maar dat is allicht goedkoper dan stroom kopen.

Overigens vertelde deze persoon dat het normale laadverlies AC naar DC op 21% staat en van DC naar DC 6% is. Handig om te weten als straks de DC-thuisladers goedkoper worden om daar rekening mee te houden, dit omdat er al eerder sprake was van een verlies va 4% eerder op het forum.

aangepast door Ton van Hout
Geplaatst
3 minutes ago, Ton van Hout said:

Waarom niet? Er zit toch een omvormer in die AC omzet naar DC? Dat kan ook andersom. Je hebt alleen weer wat laadverlies maar dat dit allicht goedkoper dan stroom kopen.

Dat lijkt me niet zomaar andersom kunnen. AC naar DC doe je al met een paar diodes. DC naar AC, gesynced met de spanning en frequentie van je netsignaal vergt heel wat meer electronica....

Geplaatst
2 uur geleden, Ton van Hout zei:

Er komt een update aan om vanuit in ieder geval de e-Niro terug te kunnen leveren aan je huis. Het is zuiver een softwareontwikkeling maar moet nog vrijgegeven worden. 

Gaaf! Kunnen we nog meer van dit soort updates verwachten? Had me er eigenlijk al bij neergelegd dat het 5 jaar lang hooguit kaartupdates zijn die we krijgen.

Geplaatst

Zou heel leuk zijn. het is inderdaad wat makkelijker om van AC DC te maken dan andersom. Ik kan me bijna niet voorstellen dat Kia die hardware er al in heeft zitten maar hoop absoluut van wel. Daarna ben ik benieuwd of mij huidige lader het 'zomaar' teruggeeft aan het net. Zal wel niet zonder duur (V2G) apparaat gaan?

Geplaatst

Zouden ze voor V2G niet de snellaad-aansluiting gebruiken? Die gebruikt volgens mij DC "recht" de accu in...

Dus dan zou je een aangepaste wallbox moeten hebben, met daarin oa de DC-AC converter en sync met het net, vergelijkbaar met een Solar-systeem...

Overigens meen ik me te herinneren dat ergens in Utrecht een proef liep met V2G en aangepaste ZOË's.
Specifiek omdat bij de ZOË de converter twee kanten op kan werken: AC-DC om te laden, DC-AC als motorcontroller. Dus die zou dus wel AC kunnen uitleveren...

Geplaatst

En welke laadpaal is hiervoor geschikt?

De Zappi heeft het er in zijn specs in elk geval niet over. Een tijdje geleden las ik dat in (ik dacht) Utrecht de eerste (openbare) laadpalen waren neergezet die ook terug kunnen leveren van auto naar grid. 

Geplaatst

Laatst de e-Niro even op de Duitse A31 'gehammerd'; die staat dus precies op 180 km/h begrenst. Weet even niet meer wat het verbruik daarbij was. Ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat de max snelheid 167 km/h zijn.

Geplaatst
Op 10-4-2019 om 18:03, Ton van Hout zei:

Hmm..ik zit echt even een reden te bedenken waarom je dit wilt?

Beetje e-Niro heeft al moeite om normaal te kunnen laden via de 1-fase. Dan ga je vervolgens terug leveren aan huis :huh:

Geplaatst

terugleveren zou ik enkel willen als bv de complete stroom uit is gevallen, maar dan schijnt terug levering ook niet meer te werken heb ik ergens gelezen.
Ik laad de auto wanneer hij onder de 200 a 150km bereik komt, dus 1x in de 2 dagen gemiddeld.
Maar terugleveren vanuit de auto aan je huis, waarom zou je dat willen ? 

Geplaatst

Als de stroom 100% zou uitvallen is er geen signaal meer om op te synchroniseren, maar nog belangrijker; de elektronica zal geen voeding meer hebben...

Windturbines hebben bijv. ook spanning nodig om stroom op te kunnen wekken; die spanning is nodig voor oa de regeling van spoed vd bladen en stand op de wind.
In Tilburg was men ooit bang dat een mast zou omvallen omdat deze stond te zwabberen. Bleek de hulpspanning weggevallen, waardoor de turbine niet juist in de wind gedraaid stond...

• 2 weken later...
Geplaatst
5 uur geleden, Niro79 zei:

Alleen voor de nieuwe auto's,  begreep ik uit het verhaal.

Stond ook op tweakers forum.

Taalkundig staat dat er niet, dat de App alleen beschikbaar zal zijn voor nieuwe E-niro's:

"De app komt beschikbaar voor de nieuwe E-Soul en vanaf 2020 ook voor de E-Niro."

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...