Megat Geplaatst 5 April, 2022 Geplaatst 5 April, 2022 19 uur geleden, zei gjcvro: Wellicht is de pomp daar veel meer geïntegreerd, omdat de auto van begin af aan elektrisch is ontworpen. Beste allemaal, In Youtube filmpjes van de Canadese Kia Hyundai dealer Brantford, heeft presentator Peter diverse keren uitgelegd dat een warmtepomp - zelfs daar - de actieradius niet serieus beïnvloed. Ook de Duitser Ben laat op zijn Youtube kanaal ‘Electric Ben’ zien dat zijn E Niro niet significant beter presteert met zijn warmtepomp. Ik denk daarom dat ik wel begrip op kan brengen voor het argument van de importeur Quote
Tomtidom71 Geplaatst 5 April, 2022 Geplaatst 5 April, 2022 2 uur geleden, zei Megat: Beste allemaal, In Youtube filmpjes van de Canadese Kia Hyundai dealer Brantford, heeft presentator Peter diverse keren uitgelegd dat een warmtepomp - zelfs daar - de actieradius niet serieus beïnvloed. Ook de Duitser Ben laat op zijn Youtube kanaal ‘Electric Ben’ zien dat zijn E Niro niet significant beter presteert met zijn warmtepomp. Ik denk daarom dat ik wel begrip op kan brengen voor het argument van de importeur Of het argument klopt doet niet ter zake. Het punt is dat ze hun klanten de keuze ontnemen 1 Quote
gjcvro Geplaatst 5 April, 2022 Geplaatst 5 April, 2022 (aangepast) tsja, als je zo redeneert.. waarom kan ik niet kiezen voor een reservewiel of een knalgele. (dit is een wrap ) Die keuze is me ook ontnomen. En zo zullen er een hele hoop dingen zijn die (nu nog) niet naar nederland komen maar elders misschien wel. In de tijd dat ik de vorige kocht was er geen enkele mogelijkheid tot het plaatsen van sensors aan de voorzijde, terwijl ze in belgie standaard werden geleverd. Blijbaar moet de importeur ook keuze's maken en daarmee de auto tegen een zo gunstig mogelijke prijs aanbieden. 5 April, 2022 aangepast door gjcvro 1 Quote
EricEV Geplaatst 6 April, 2022 Geplaatst 6 April, 2022 12 hours ago, gjcvro said: tsja, als je zo redeneert.. waarom kan ik niet kiezen voor een reservewiel of een knalgele. (dit is een wrap ) Die keuze is me ook ontnomen. En zo zullen er een hele hoop dingen zijn die (nu nog) niet naar nederland komen maar elders misschien wel. In de tijd dat ik de vorige kocht was er geen enkele mogelijkheid tot het plaatsen van sensors aan de voorzijde, terwijl ze in belgie standaard werden geleverd. Blijbaar moet de importeur ook keuze's maken en daarmee de auto tegen een zo gunstig mogelijke prijs aanbieden. Ik denk dat de keuzes voor wat men aanbied ook worden ingegeven door de bijtelling & subsidie wetgeving. Men probeert de prijs van een model binnen die grenzen te houden om zo aantrekkelijk mogelijk te zijn/blijven. Quote
Hippe lip Geplaatst 6 April, 2022 Geplaatst 6 April, 2022 9 uur geleden, zei Erikdeb: Ik denk dat de keuzes voor wat men aanbied ook worden ingegeven door de bijtelling & subsidie wetgeving. Men probeert de prijs van een model binnen die grenzen te houden om zo aantrekkelijk mogelijk te zijn/blijven. Die redenering kun je gebruiken als het gaat om welke zaken er standaard in bepaald model zitten, maar niet welke opties er wel of niet aangeboden worden. En dat is de discussie die hier gevoerd wordt. En als je zegt dat een warmtepomp weggelaten wordt omdat die weinig nuttigs toevoegt, waarom wordt die dan wél op de EV6 geleverd. Daar heeft die dan net zo weinig nut. Ik betwijfel of er een logische redenering achter zit. Er is een keuze gemaakt en wij zullen er waarschijnlijk niet achter komen op welke gronden, verwacht ik. Quote
gjcvro Geplaatst 6 April, 2022 Geplaatst 6 April, 2022 1 uur geleden, zei Hippe lip: En als je zegt dat een warmtepomp weggelaten wordt omdat die weinig nuttigs toevoegt, waarom wordt die dan wél op de EV6 geleverd. Daar heeft die dan net zo weinig nut. Wellicht zit hij bij de ev6 verder geïntegreerd en is het geen losse frutsel zoals bij de niro. Quote
KoentjeVroem Geplaatst 7 April, 2022 Geplaatst 7 April, 2022 Hoi allemaal, Een paar weken geleden heb ik via LeasePlan een e-niro besteld. Inmiddels lees ik dat hij in week 44 geleverd wordt. Heeft een van jullie een idee of dat het oude model is (of kan zijn) of dat er grote kans in zit dat het het nieuwe model is? Ik heb dus het oude model besteld. Maar door lange levertijd benieuwd of het niet het nieuwe model is. Quote
EricEV Geplaatst 7 April, 2022 Geplaatst 7 April, 2022 (aangepast) 43 minutes ago, KoentjeVroem said: Hoi allemaal, Een paar weken geleden heb ik via LeasePlan een e-niro besteld. Inmiddels lees ik dat hij in week 44 geleverd wordt. Heeft een van jullie een idee of dat het oude model is (of kan zijn) of dat er grote kans in zit dat het het nieuwe model is? Ik heb dus het oude model besteld. Maar door lange levertijd benieuwd of het niet het nieuwe model is. Misschien navragen bij LeasePlan? Week 44 is de eerste week van november, das wel heel ver in de toekomt. Ik heb mijn Niro EV besteld begin maart en volgens de dealer wordt deze geleverd midden september (=week 37). Nou lijkt me dat erg optimistisch, ik ga uit van wat later. Dus in jouw geval zou ik verwachten dat je ook het nieuw model krijgt, lijkt me sterk dat ze zowel de oude als de nieuwe leveren. 7 April, 2022 aangepast door Erikdeb Quote
KoentjeVroem Geplaatst 7 April, 2022 Geplaatst 7 April, 2022 1 uur geleden, zei Erikdeb: Misschien navragen bij LeasePlan? Week 44 is de eerste week van november, das wel heel ver in de toekomt. Ik heb mijn Niro EV besteld begin maart en volgens de dealer wordt deze geleverd midden september (=week 37). Nou lijkt me dat erg optimistisch, ik ga uit van wat later. Dus in jouw geval zou ik verwachten dat je ook het nieuw model krijgt, lijkt me sterk dat ze zowel de oude als de nieuwe leveren. Bij Leaseplan heb ik het nagevraagd. Het gaat om een e-niro 5 deurs model. Welk model jaar konden ze niet zien. Volgens mij begrepen ze de vraag ook niet goed. Kreeg net een bericht van de KIA Dealer. Dus heb daar ook de vraag gesteld. Ben erg benieuwd. Lijkt me inderdaad bijzonder als ze nog twee modellen leveren. De KIA dealer zei overigens tijdens de proefrit dat het oude model niet meer bestelbaar was. Bij LeasePlan leek het nog te kunnen. We zullen zien. Quote
EricEV Geplaatst 7 April, 2022 Geplaatst 7 April, 2022 52 minutes ago, KoentjeVroem said: Bij Leaseplan heb ik het nagevraagd. Het gaat om een e-niro 5 deurs model. Welk model jaar konden ze niet zien. Volgens mij begrepen ze de vraag ook niet goed. Kreeg net een bericht van de KIA Dealer. Dus heb daar ook de vraag gesteld. Ben erg benieuwd. Lijkt me inderdaad bijzonder als ze nog twee modellen leveren. De KIA dealer zei overigens tijdens de proefrit dat het oude model niet meer bestelbaar was. Bij LeasePlan leek het nog te kunnen. We zullen zien. Hetzelfde wat mijn dealer me vertelde. Ik denk dat de dealer er meer verstand van heeft van de leasemaatschappij…. Quote
Tomtidom71 Geplaatst 7 April, 2022 Geplaatst 7 April, 2022 4 uur geleden, zei KoentjeVroem: Bij Leaseplan heb ik het nagevraagd. Het gaat om een e-niro 5 deurs model. Welk model jaar konden ze niet zien. Volgens mij begrepen ze de vraag ook niet goed. Kreeg net een bericht van de KIA Dealer. Dus heb daar ook de vraag gesteld. Ben erg benieuwd. Lijkt me inderdaad bijzonder als ze nog twee modellen leveren. De KIA dealer zei overigens tijdens de proefrit dat het oude model niet meer bestelbaar was. Bij LeasePlan leek het nog te kunnen. We zullen zien. Het is de nieuwe. Hier hetzelfde, week 44 via leaseplan Oude wordt niet meer geproduceerd Quote
casq Geplaatst 12 April, 2022 Geplaatst 12 April, 2022 Laatste update m.b.t. levertijd: verwachting is nu dat de auto rond 29 mei afgeleverd gaat worden door de dealer. Dat betekent dat de auto rond 21 mei aankomt bij de dealer en dat de auto rond 5 mei aankomt in de haven. in ieder geval wel de bevestiging dat de auto en op een boot staat en dat die boot onderweg is. Quote
Tazdevl Geplaatst 12 April, 2022 Geplaatst 12 April, 2022 (aangepast) Dat is best vlot, @Casq wanneer had je em besteld? [nog maar eens edit] Ik heb die van ons op 2 april besteld. Wanneer zou ik em dan indicatief kunnen verwachten? 12 April, 2022 aangepast door Tazdevl Quote
Andre078 Geplaatst 12 April, 2022 Geplaatst 12 April, 2022 Vandaag bericht gehad dat de levering van mijn E-Niro nu gepland staat voor week 18 (eerste week mei). Besteld begin januari. Eerst zou levering in week 17 zijn. In maart bericht gehad dat week 15 zou worden. Nu dus week 18. Benieuwd wat het nu echt gaat worden. 1 Quote
EricEV Geplaatst 12 April, 2022 Geplaatst 12 April, 2022 1 hour ago, Tazdevl said: Dat is best vlot, @Casq wanneer had je em besteld? [nog maar eens edit] Ik heb die van ons op 2 april besteld. Wanneer zou ik em dan indicatief kunnen verwachten? Ik neem aan dat je het nieuwe model hebt besteld? Ik in iedergeval wel toen ik begin maart de order heb geplaatst. Voor het nieuw model geven ze aan rond september te gaan leveren. Ik denk dat @casq nog de oude/huidige versie gaat krijgen Quote
casq Geplaatst 12 April, 2022 Geplaatst 12 April, 2022 Yes. Nog het oude model besteld op 2 januari Quote
Gremsems Geplaatst 12 April, 2022 Geplaatst 12 April, 2022 4 uur geleden, zei Andre078: Vandaag bericht gehad dat de levering van mijn E-Niro nu gepland staat voor week 18 (eerste week mei). Besteld begin januari. Eerst zou levering in week 17 zijn. In maart bericht gehad dat week 15 zou worden. Nu dus week 18. Benieuwd wat het nu echt gaat worden. Nice man! Hier verwachten ze hem rond 21 mei binnen te krijgen en eind mei af te leveren... 1 Quote
Tomtidom71 Geplaatst 12 April, 2022 Geplaatst 12 April, 2022 3 uur geleden, zei casq: Yes. Nog het oude model besteld op 2 januari Welke? Quote
Kia pannenkoek Geplaatst 12 April, 2022 Geplaatst 12 April, 2022 5 uur geleden, zei Andre078: Vandaag bericht gehad dat de levering van mijn E-Niro nu gepland staat voor week 18 (eerste week mei). Besteld begin januari. Eerst zou levering in week 17 zijn. In maart bericht gehad dat week 15 zou worden. Nu dus week 18. Benieuwd wat het nu echt gaat worden. Oei, dat wordt nog even afzien dan. Succes met wachten, het is het waard in ieder geval. 1 Quote
casq Geplaatst 12 April, 2022 Geplaatst 12 April, 2022 2 uur geleden, zei Tomtidom71: Welke? Het huidige 2019-2022 (of bedoel je dat niet) Quote
Tomtidom71 Geplaatst 13 April, 2022 Geplaatst 13 April, 2022 7 uur geleden, zei casq: Het huidige 2019-2022 (of bedoel je dat niet) Nee dat zei je al uitvoering en kleur bedoelde ik eigenlijk Quote
Leon van Haren Geplaatst 20 April, 2022 Geplaatst 20 April, 2022 Net een mailtje gehad dat ik de in februari bestelde (huidige model) E-niro op 18 Mei op kan halen bij de dealer. Ik ben blij!! 2 Quote
casq Geplaatst 20 April, 2022 Geplaatst 20 April, 2022 Goed nieuws! Hier helaas geen update gehad. Het schip de morning Lily is wel vandaag aangekomen in Antwerpen. Wie weet staan alle auto’s daar op. Quote
Leon van Haren Geplaatst 20 April, 2022 Geplaatst 20 April, 2022 1 minuut geleden, zei casq: Goed nieuws! Hier helaas geen update gehad. Het schip de morning Lily is wel vandaag aangekomen in Antwerpen. Wie weet staan alle auto’s daar op. Mijn dealer had het er destijds over dat de auto’s via Rotterdam gaan maar geen idee hoe dat nu gaat in deze tijden Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.