Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Levertijden en bestellingen

Ga naar de oplossing Opgelost door yvdhaak,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik lees ook mee op het skodaforum.nl als ik zie wat een potje Skoda ervan maakt dan valt het bij Kia best mee, wat ik hier zie is dat ze de ongemakken waar men nou eenmaal mee te kampen heeft helder en netjes aan de klant overbrengen en wijzen op de mogelijkheid te annuleren.

Een voorbeeldje: bestelt men een Octavia krijgt men van de dealer een levertijd te horen van om en nabij een klein jaar (!) tegen de tijd dat de auto geleverd zou moeten worden volgt een kort berichtje met een week of 6 uitstel....dat herhaalt zich een keer of 4-5, al die tijd moet de klant steeds zelf navraag doen bij de dealer die meestal ook geen antwoord heeft en alles wat ze zeggen is onder voorbehoud.

Dan worden allerhande opties ongevraagd geschrapt of ze verlengen de levertijd nog verder, optionele audiosystemen, achteruitrijcamera, trekhaak maar bijvoorbeeld ook elektrische ramen achterin die bij bestellen standaard aanwezig zijn vervallen doodleuk en zijn zijn ook een periode niet meer als optie bestelbaar. 

Normaal heeft Skoda de gewoonte om per modeljaar een prijsverhoging door te voeren, dat doen ze nu ook nog steeds, zal wel ergens in de kleine lettertjes staan maar als je dus een uiteindelijke levertijd van 18 maanden hebt (en dat is echt niet uitzonderlijk🙄) dan ben je dus twee modeljaar overgangen verder en betaal je dus duizenden euro's meer.

De communicatie van de importeur (PON) en de dealers naar de klant toe is bedroevend slecht. Het kan natuurlijk dat er op zo'n forum een  keer een "zeikerd" tussen zit maar het staat vol met topics met honderden pagina's vol vooruitschuivende wachtlijsten, valse beloftes en ongevraagde wijzigingen in uitrusting.

• Like 1
Geplaatst
37 minuten geleden, zei Kia_sprtg:

Voor 2000 euro extra mogen ze hem houden.

Daar kan ik me best wat bij voorstellen. Dan ben ik nu wel benieuwd wat je dan gaat doen. Ga je je huidige auto langer blijven gebruiken, ga je een ander merk kopen, ga je een voorraadauto kopen (zijn die er trouwens nog?), ga je een gebruikte auto kopen als vervanging voor wat je nu rijdt?

Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe dat -in het algemeen- zit bij mensen die wegens prijsverhoging hun order annuleren. Heeft niets met belerend of leedvermaak te maken.

• Like 1
Geplaatst

Huidige auto langer gebruiken :)

50k op de teller, 6,5 jaar oud, dus die kan op zich nog prima mee.

Vond 43k voor een Niro EV een mooie prijs, maar moet niet veel gekker worden, vind ik dan. 
Particulier kopen.

Geplaatst
2 hours ago, Kia_sprtg said:

Vond 43k voor een Niro EV een mooie prijs, maar moet niet veel gekker worden, vind ik dan. 
Particulier kopen.

Nou is het zo dat tweedehands auto’s ook duurder worden (of op zijn minst minder afschrijven dan verwacht). Zou je dan ook niet verwachten dat de dealer de inruil waarde van je huidige auto ook opnieuw berekend? Het mes zou dan toch aan 2 kanten moeten snijden lijkt me.

Overigens hoop ik dat ik mazzel heb, ik heb begin maart mijn Niro EV besteld. Wel zuur voor de mensen die ‘m later hebben besteld.

Geplaatst

Eind april, dus voor mij ook nvt (auto heeft inmiddels chassisnummer en komt naar NL).

Maar zou zelf niet nog een 2000 extra neerleggen.

Geplaatst
56 minutes ago, Kia_sprtg said:

Eind april, dus voor mij ook nvt (auto heeft inmiddels chassisnummer en komt naar NL).

Maar zou zelf niet nog een 2000 extra neerleggen.

Das snel dan. Van mijn bestelling in maart nog geen update gehad maar ik had ook de Plus versie (nu dus met HUD ipv Harman Kardon geluidsset. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe de productie doen (type voor type of anders).

Geplaatst (aangepast)
19 uur geleden, zei Kia_sprtg:

Particulier kopen.

50k na 6,5 jaar? Daar kun je nog 15 jaar (technisch) meer door! Daar hoef je het idd niet voor te doen.

Het enige is dat benzinerijden een stuk duurder is dan elektrisch. Dat was het al (ik rijd, alle kosten over 3 jr meegerekend voor <30ct/km en dat gaat alleen maar beter worden), maar met de huidige prijzen wordt dat verschil alleen maar groter. Wat dat betreft zijn prijsverhogingen wel even slikken, maar ik denk dat het de extra kosten nog steeds waard is. 

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

Inderdaad, het was geen kwestie van moeten, maar leuk als het kan, om elektrisch te rijden.

Maar goed, bij mij komt ie over 2 maand, zonder extra kosten.

Geplaatst

Het zijn rare tijden in autoland en zeker niet alleen bij Kia. Levertijden langer, prijzen hoger en steeds meer kleine dealers worden overgenomen door de grote jongens. Wordt er voor klanten niet leuker op.

Geplaatst

Wat ben ik blij dat ik begin het jaar nog het huidige model heb kunnen bestellen en deze in mei nog geleverd heb gekregen als ik dit allemaal lees. Vervelend voor diegene die nu een auto besteld hebben en moeten twijfelen of je het nog wel wilt of kunt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

Ik ben benieuwd hoeveel Niro EV kopers er al zijn benaderd door hun dealer mbt de prijsverhoging. 
Ik in ieder geval nog niet. Misschien valt er nog te onderhandelen over extra’s en/of accessoires?

Geplaatst
4 uur geleden, zei Aldvors:

Ik ben benieuwd hoeveel Niro EV kopers er al zijn benaderd door hun dealer mbt de prijsverhoging. 
Ik in ieder geval nog niet. Misschien valt er nog te onderhandelen over extra’s en/of accessoires?

Begin maart besteld. Levering in september. Niet benaderd. En gaat ook niet gebeuren. 😅

Geplaatst
2 hours ago, Prednas said:

Begin maart besteld. Levering in september. Niet benaderd. En gaat ook niet gebeuren. 😅

Zelfde hier. Begin maart bestelling gedaan en nog niets gehoord over prijsverhoging

Geplaatst
7 uur geleden, zei Aldvors:

Begin april de DynamicPlusLine besteld, alleen eind mei gebeld door de dealer over de HUD ipv HK soundsystem. Toen ook gelijk september/oktober als levertijd te horen gekregen. Daarna niets meer gehoord. 

Geplaatst
Op 27-6-2022 om 10:43, zei Hippe lip:

Daar kan ik me best wat bij voorstellen. Dan ben ik nu wel benieuwd wat je dan gaat doen. Ga je je huidige auto langer blijven gebruiken, ga je een ander merk kopen, ga je een voorraadauto kopen (zijn die er trouwens nog?), ga je een gebruikte auto kopen als vervanging voor wat je nu rijdt?

Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe dat -in het algemeen- zit bij mensen die wegens prijsverhoging hun order annuleren. Heeft niets met belerend of leedvermaak te maken.

Sinds begin dit jaar zijn de inruilprijzen ook weer gestegen. Dus mijn reactie zou zijn dat de inruil navenant meestijgt. Bovendien heb je in Nederland consumentenbescherming. Een overeenkomst kun je niet zomaar eenzijdig opzeggen. Nu zijn het rare tijden, echter contract is contract. De nieuwe contracten zullen er wel op aangepast zijn, maar de oude waarschijnlijk niet.

Ik hoorde van mijn dealer dat er vanaf vorige maand een prijsverhoging van 2000 op een bestelde Niro EV is toegepast. Dit geldt met terugwerkende kracht tot 1 april. Bestellers konden er wel van de koop afzien...

Geplaatst

Ik heb mijn Dynamic Plus Line begin mei privé aangeschaft. De fiscale waarde is met de laatste prijsverhoging €46145,- Dus ruim boven de subsidie grens. Geen idee of deze nog in de coulance regeling zal vallen 🤷🏼‍♂️

Geplaatst

Gisteren de Hybride Kia Niro proefgereden in Apeldoorn. Het stuur is erg wennen nu de media en rijhulp bediening zijn omgedraaid. De bestelde DynamicPlus Hybride wordt in september verwacht (bestelling eind maart). 

IMG_20220705_121723.jpg

• Like 2
Geplaatst
Op 6-7-2022 om 19:09, zei Aldvors:

Ik heb mijn Dynamic Plus Line begin mei privé aangeschaft. De fiscale waarde is met de laatste prijsverhoging €46145,- Dus ruim boven de subsidie grens. Geen idee of deze nog in de coulance regeling zal vallen 🤷🏼‍♂️

Volgens mij klopt dat niet. Gaat om de catalogusprijs en die is momenteel voor de DynamicPlusLine € 37.479,34

Geplaatst

Sorry voor de onduidelijkheid maar het gaat om een Niro EV Dynamic Plus Line

1 uur terug, zei Morpheus2022:

Volgens mij klopt dat niet. Gaat om de catalogusprijs en die is momenteel voor de DynamicPlusLine € 37.479,34

Sorry voor de onduidelijkheid maar het gaat om een Niro EV Dynamic Plusline. 

Geplaatst
11 uur geleden, zei Aldvors:

Onduidelijkheid? We zitten hier toch in het EV-draadje?

Geplaatst
Op 13-7-2022 om 21:23, zei Aldvors:

Daar had ik het ook over 😉

Volgens mij valt deze nog ruim binnen de subsidie grens.

Geplaatst

Ik hoorde dat de subsidiepot voor gebruikte auto's ook leeg is, net als voor nieuwe auto's. Volgend jaar weer verder...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...