Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dit is een totaal onzinnige voorwaarde, immers, wie heeft er ooit een auto met versnellingsbakslot gezien of wie kent er iemand die dat heeft? En hoe ga je dat op een auto met een draaischijf toepassen die geeneens een versnellingsbak heeft toepassen?

Geplaatst

Ja er is zoiets als bearlock MAAR ik kan echt helemaal niets vinden over een dergelijk systeem op een Elektrische Auto......

Geplaatst

Saab heeft iets wat je als zodanig kan omschrijven. Het blokkert de versnellingspook in een bepaalde (achteruit?)versnelling. Tja, dan kun je idd niet zo veel met de wagen.....

Geplaatst

Zojuist weer even gebeld met de ANWB en het was inderdaad een foutje van hun ze hebben dit dan ook laten vallen.

Overigens kan een elektrische auto inderdaad geen versnellingsbakslot hebben. 

Geplaatst

Fijne polissen zijn dat. Als er iets gebeurt gaat de verzekeraar zich er fijn achter verschuilen om vooral maar NIET uit te betalen. Helaas iets wat te vaak gebeurt. Ik zou 'never nooit' een verzekering afsluiten met zulke onzinnige eisen; het zegt alles over de mentaliteit van de verzekeraar. Heb overigens de Carmeleon Polis niet echt gefileerd :-)

Geplaatst

Ik was na die alarm systeem voorwaarde al klaar met ANWB. Zit nu bij Carmeleon.

Ik kon alleen niet zoveel ervaringen met de maatschappij vinden. Heeft iemand hier al eens iets geclaimd bij Carmeleon? Hoe ging dat?

Geplaatst

Zit er nu 'al' bijna twee weken; gelukkig nog niets geclaimd. De echte (risico dragende) verzekeraar is ARS die als maatschappelijk verantwoord en duurzaam bekend staat.

Geplaatst
8 uur geleden, Sigmasailor zei:

Fijne polissen zijn dat. Als er iets gebeurt gaat de verzekeraar zich er fijn achter verschuilen om vooral maar NIET uit te betalen. Helaas iets wat te vaak gebeurt. Ik zou 'never nooit' een verzekering afsluiten met zulke onzinnige eisen; het zegt alles over de mentaliteit van de verzekeraar. Heb overigens de Carmeleon Polis niet echt gefileerd :-)

Het was geen opzet van de ANWB maar een verkeerd vinkje tijdens het aanpassen van de voorwaarde.

Verder is de e-Niro toch een beetje een eenling in een relatief nieuw sigment het lijkt me dus niet zo dat er opzet is met de alarm eisen maar meer onwetendheid.

Toch raad ik iedereen aan de moeite te nemen de voorwaarde van de verzekeraar op de polis zelf goed door te nemen.

ANWB lijkt me 1 van de betere aanbieders en scheelde voor mij dus meer dan 60% met carmeleon oftewel 500 euro per jaar!

Beetje moeite maar snel verdient.

• 3 weken later...
Geplaatst

Zucht, wat een problemen voor een verzekering.

De catalogusprijs van mijn Kia e-Niro komt net boven de 45.000 met Metallic lak. Zonder metallic lak was het 44.475.

Nu maakt het volgens de ANWB niet uit dat ik excl. BTW verzeker. Tot nu blijft de alarmeis gelden.

Hoewel de voorkeur naar verzekeren bij de ANWB uit gaat (heb er ook wat andere verzekeringen) zit ik echt niet te wachten op een auto alarm. Volgens mij ook compleet onzinnig in deze auto...

Geplaatst

Ik twijfel nog hard wat ik ga doen met die verzekering. Niet zozeer om de kosten van dat alarm, want die heb je zoals gezegd redelijk snel terugverdiend. En bij de ANWB weet ik dat je een goede verzekering hebt. 

Maar dat alarm, klasse 3, heeft dat per definitie bewegingssensoren binnen? Van die dingen die niet tegen een vlieg in je auto kunnen? Of kan het ook zónder die sensoren?

Geplaatst (aangepast)

Je neemt toch een risico, het lijkt of ANWB gewoon elektrische auto’s nog niet in hun model mee neemt. Er is altijd een kans dat de premie bij ANWB ook omhoog gaat schieten na een jaar. Dan zit je met een duur alarm ;).

Alleen is het prijsverschil wel enorm, dacht dat er BTW op verzekeringen zat, dat is niet zo.

De prijzen voor mij zijn dan ook zo:

Premies:
592,16 bij ANWB

1160 bij Carmeleon

1008 bij AllSecur

Dan wordt een Alarm wel weer interessant ;).

Nu blijft 995 wel veel geld, toch neig ik het wel bij de dealer te laten doen. Of hebben jullie een tip waar het veel goedkoper kan?

aangepast door KiaMetMia
Geplaatst
3 uur geleden, KiaMetMia zei:

Je neemt toch een risico, het lijkt of ANWB gewoon elektrische auto’s nog niet in hun model mee neemt. Er is altijd een kans dat de premie bij ANWB ook omhoog gaat schieten na een jaar. Dan zit je met een duur alarm ;).

Alleen is het prijsverschil wel enorm, dacht dat er BTW op verzekeringen zat, dat is niet zo.

De prijzen voor mij zijn dan ook zo:

Premies:
592,16 bij ANWB

1160 bij Carmeleon

1008 bij AllSecur

Dan wordt een Alarm wel weer interessant ;).

Nu blijft 995 wel veel geld, toch neig ik het wel bij de dealer te laten doen. Of hebben jullie een tip waar het veel goedkoper kan?

Die Allsecure zou ik maar van het lijstje schrappen. Dát is nou net degene die een jaar later je premie omhoog gooit...

ANWB doet dat niet. Tenminste, in de afgelopen jaren niet. Ik zit er al een tijdje en het blijkt een betrouwbare verzekeraar.

Blijft de vraag of die bewegingsvliegensensoren altijd in een klasse 3 alarm zitten of dat het ook zonder kan. Weet iemand dat?

Geplaatst

Ik had in mijn DeLorean een klasse II+ (eis verzekering) van TexAlarm, waarbij de ultrasoon sensoren uitschakelbaar waren (iedere keer afzonderlijk, niet permanent), voor als je een raam op een kier liet in de zomer.

Maar in deze lijst mrt uitleg per klasse zie ik ze niet staan;
https://www.unitedconsumers.com/autoverzekering/auto-alarm/index.jsp

Ultrasoon noemen ze trouwens ook wel eens volumetrische bewaking...

Geplaatst
10 hours ago, Hippe lip said:

Blijft de vraag of die bewegingsvliegensensoren altijd in een klasse 3 alarm zitten of dat het ook zonder kan. Weet iemand dat?

Officieel moet ik een klasse 2 alarm, maar volgens mij bouwt kia standaard klasse 3 in.

Ik mag morgen mijn e-Niro ophalen. Ik ga nu eerst ANWB afsluiten en dan morgen de details vragen van zon alarm. De eerste week ben ik dan dus niet tegen diefstal verzekerd. Dat risico durf ik te nemen.

Mocht morgen blijken dat zon alarm echt praktische nadelen heeft, dan maak ik gebruik van de 14 dagen bedenktijd die ANWB in de voorwaarden heeft staan...

Dus kan je morgen meer vertellen, maar zou je ook aanraden om bij je eigen dealer te informeren. Is fijner als je straks je auto kunt ophalen met alarm er al in ;).

Geplaatst

De ANWB-verzekering eist toch een alarm met certificaat? Dat krijg je niet bij inbouw door de dealer

En ik zat idd mis; er wordt klasse 2 verlangd door ANWB, niet klasse 2. Toch maar eens kijken of dat zonder vliegensensoren kan. 

Houd ons op de hoogte, @KiaMetMia!

Geplaatst

Helaas kan ik je toch niet meer informatie geven over alarmsystemen. Na nogmaals te hebben uitgelegd dat ik enkel door een andere kleur (optie 795,-) boven de 45.000 euro grens uit kom heeft de ANWB toch uit Coulance mij een vrijstelling voor het alarm gegeven. Ik ben dus heel blij hiermee, maar denk dat er nog velen met hetzelfde "probleem" zullen zitten...

Hier dus toch gekozen voor de ANWB...

Geplaatst

Misschien moet ANWB zich eens verdiepen in wat de auto heeft en wat ze verlangen. Klasse II is startonderbreker met inbraakdetectie. Volgens mij hebben de meeste Kia's dat standaard al, zelfs mijn Picanto...
Zo'n certificaat is enkel een papiertje. En als je pech hebt moet je dat ook nog ieder jaar opnieuw laten verifiëren. Wat kost dat? En hoe lang kan dat?

Ik had bij mijn TexAlarm 5 jaar lang controles in de deal... Maar daarna? (Geen idee; auto verkocht )

Geplaatst
23 hours ago, Hippe lip said:

De ANWB-verzekering eist toch een alarm met certificaat? Dat krijg je niet bij inbouw door de dealer

Door dealer mag ook sowieso: “ Of een alarmsysteem met de zelfde specificaties  wat door de fabrikant, importeur of merkdealer is ingebouwd.”

Geplaatst
1 uur terug, meeder zei:

Zijn de verzekeraars zo bang dat de auto's gejat worden?

Hoe duurder de auto, deste groter de kans dat het dievengilde erin geïnteresseerd is. Daarom wordt veelal vanaf 50k een alarm gevraagd. ANWB legt die grens om onbekende reden bij 45k.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...