Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Nee, zoals in mijn 'signature' staat kan ik 'm de 15e halen. Hij staat nu wel al bij de dealer, die ermee bezig is. Morgen ga ik er nog eens naartoe, onder andere om mijn dashcam te brengen en door hen te laten inbouwen. 

Vandaag is het kenteken aangevraagd, morgen is dat dan bekend en overmorgen kan ik er dan mee naar de verzekering. Ik hoop erg dat ik bij de ANWB terecht kan zonder extra alarm. Cross fingers...

Nu gaan zoeken naar iemand waar ik mijn CrossClimates ga kopen en die de Primacy3's wil inruilen. (400 euro bijbetalen?)

En een geschikt adresje vinden om te wrappen. De blauwe delen in elk geval en de grill denk ik ook maar. Glanzend zwart.

Geschikte dakdragers heb ik ook al gevonden; stille dingen. Speciaal voor een EV? https://www.dakkofferstore.com/dakdrager-hapro-cronos-aero-3?q=Aero 3

En poetsspullen ga ik volgende week bestellen. Zelf beschermlaag erop. Goedkoper en beter dan de Waxoyl van de garage....

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
19 uur geleden, Hippe lip zei:

Nee, zoals in mijn 'signature' staat kan ik 'm de 15e halen. Hij staat nu wel al bij de dealer, die ermee bezig is. Morgen ga ik er nog eens naartoe, onder andere om mijn dashcam te brengen en door hen te laten inbouwen. 

Nu gaan zoeken naar iemand waar ik mijn CrossClimates ga kopen en die de Primacy3's wil inruilen. (400 euro bijbetalen?)

Een 'beetje'dealer ruilt die bandjes gewoon voor je om voor 250-300 euro. Het is gangbare maat van een goed merk; hij is ze zo weer kwijt.

Zuur hoor dat hij nu twee weken op kenteken komt te staan alvorens geleverd te worden. Waar ligt dat aan (was bij mij twee of drie dagen)?

Geplaatst (aangepast)
4 uur geleden, Sigmasailor zei:

Een 'beetje'dealer ruilt die bandjes gewoon voor je om voor 250-300 euro. Het is gangbare maat van een goed merk; hij is ze zo weer kwijt.

Zuur hoor dat hij nu twee weken op kenteken komt te staan alvorens geleverd te worden. Waar ligt dat aan (was bij mij twee of drie dagen)?

Beetje mijn eigen verzoek, omdat ik tijd wil hebben voor conclaaf met de verzekering. Kan als ik dat wil wel eerder geleverd worden. Dus wie weet, als ik er met de ANWB snel uit ben...

En ik heb de dealer nog eens gevraagd. Ze was er heel duidelijk en open over: die 17"banden zijn er alleen voor de e-Niro. De gewone Niro rijdt op 16"of 18". Die banden liggen hier dus al snel een jaar, totdat de eerste e-Niro-rijder nieuwe banden nodig heeft. Zij moet ze dus ook weer verkopen. Ze gaf me wel een goed adres bij mij om de hoek.
Daar ben ik naartoe gegaan en situatie uitgelegd. Die deden een schappelijk bod: oude banden krijg ik 70% van de nieuwprijs voor. Nieuwe banden + monteren + balanceren minus de Primacy's 3 die er nu op zitten: netto 330 piek.

Deal! Dus rijd ik straks rechtstreeks van de dealer naar deze bandenboer die er die CrossClimates op zet en ik ben het heertje!

Iemand nog suggesties voor een wrapper in Zutphen of directe omgeving?

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

Ah, mijn dealer verkoopt meer Kia's dan alleen Niro's en vond ze juist zeer gangbaar. Voor 330 euro zocht ik natuurlijk ook niet verder. Als je je kenteken weet is je verzekering toch gewoon in 10 minuten geregeld? Dat kost het bij Carmeleon; mocht je er bij ANWB niet uitkomen weet je dat toch ook binnen een uurtje?

Dir Crossclimates voldoen prima. Weet je al wat je bij CC gaat bestellen?

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Nou jongens, druk mee geweest. Woensdag liep een beetje in de soep. De dealer was te laat en dus moest ik wachten. Vond in de showroom wel een bult met een lijkwade er overheen. Wist natuurlijk wel wat daar onder zou zitten, want er stond een bordje naast....
Had hier ergens op het forum eerder een foto gezien van iemand die 'm ook onder een doek ontving, maar dat was een rode doek. Was in mijn geval mss beetje vloekend met het rood van wat er onder zat?

Moest daarna naar de bandenboer die het ook druk had en 's avonds moest ik weg; had een afspraak.

Vanmorgen bezoek en vanmiddag idd aan het poetsen gegaan. Staat nu met mooie beschermlaag erop te glimmen!

IMG_6012.thumb.jpg.ac06ed4c98833fd4453136b4c86a36ab.jpg

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

Eigenlijk stond mijn eigen achternaam erop, maar voor het forum hier heb ik die maar ff aangepast.

Maar ze hadden er dus wel een witte plaat met m'n naam voorop gezet!

Geplaatst

Zeg Hippe, waarom niet de blauwe accenten roze laten wrappen? :P Mooie kleur en lekker bijzonder.

Wat betreft die CrossClimates: ik kon gewoon bij de dealer de boel laten omwisselen en was €350 extra kwijt; vond dat een prima deal.

Afijn, heel veel fijne kilometers met die rode bolide!

Geplaatst
1 uur terug, Fralamjo zei:

Zeg Hippe, waarom niet de blauwe accenten roze laten wrappen? :P Mooie kleur en lekker bijzonder.

Zat al te denken om die streepjes geel te laten maken. Familiekleurtje. En dan heb je een unieke en altijd herkenbare auto. Die brede blauwe rand rond de 'grill' dan wel gewoon zwart.

Maar gaat denk ik toch niet mooi zijn. Afijn, de 23e is de afspraak voor het wrappen. We gaan het zien...

Wat betreft die CrossClimates: ik kon gewoon bij de dealer de boel laten omwisselen en was €350 extra kwijt; vond dat een prima deal.

Ben niet ontevreden met mijn deal voor nog geen 330 euro. Ik klaag dus niet...

Afijn, heel veel fijne kilometers met die rode bolide!

Dank je. Gaat den ik wel lukken. Tot nu toe hier en op het Tweakersforum alleen maar blije rijders. Natuurlijk wel de gebruikelijke pijntjes over wat kleine dingen, maar die mogen de pret niet drukken.

Het is heerlijk om nu eindelijk hier mee te kunnen kletsen met eigen ervaringen erbij. Niet meer zo theoretisch.

Geplaatst
4 uur geleden, Hippe lip zei:

En toen de doek eraf ging bleek dat ze een leuk geintje hadden uitgehaald met de nummerplaat.

IMG_6102.thumb.jpg.765e531664950d82dd6da6c121ec5a0f.jpg

Sjieke kleur. Veel plezier ermee .

• Like 1
  • Haha 1
Geplaatst (aangepast)
42 minuten geleden, Sodiac zei:

Hey King Niro

Heeft men vier dezelfde velgen geleverd? Zijn er normaal niet twee linker en twee rechtervelgen??

Nee , dat zou een beetje duur in productie worden, denk ik. 

Banden hebben meestal wel een looprichting, velgen niet. Zie ook de originele velgen (17") en alle andere leverbare  optionele 18"velgen van Kia 

Je merkt er met het rijden niets van hoor (LOL)

aangepast door King Niro
Geplaatst

Vandaag gehoord dat m'n E-Niro (Pearle White) met de boot aankomt op 18-6. Auto kan dan richting eind juni afgeleverd worden. Velgen 18" worden waarschijnlijk die van de foto. Ik overweeg zwart te laten wrappen: dak, spiegels en grille. En misschien de blauwe elementen. Nog even geduld!

IMG-20190522-WA0011.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...