Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zuinig rijden is een mooi streven maar om nu regelmatig 115 te gaan kruipen op de snelweg gaat me toch iets te ver. 

Geplaatst

Binnen Nederland rij ik 115 a120 km/uur op de snelweg. Verder op de rest van de wegen 5 km harder dan toegestaan. Afgelopen 400 km, 1 - 24,2. (Volgens de boordcomputer)  80% snelweg, rest stad en binnenwegen. Temperatuur onder de 20 graden.

Geplaatst
22 hours ago, Doublebogey5 said:

Zuinig rijden is een mooi streven maar om nu regelmatig 115 te gaan kruipen op de snelweg gaat me toch iets te ver. 

Ik begrijp wat je zegt.. En voorheen was ik ook zo. Echter nu ik merk dat ik hierdoor echt zuiniger rij doe ik het toch rustiger aan. 

En dan nog steeds zijn er vele auto's die nog langzamer rijden :) 

• 1 maand later...
Geplaatst (aangepast)

Gefeliciteerd.

hele fijne reisgenoot. Hebben net paar dagen onze 2e :hammer:

De meter vol? Zelden of nooit.

soms op vakanties met veel afdalingen en in combinatie met matig elektrisch gebruik tussendoor.

tipje voor meer  electrisch rijden;  bij snelheden onder de 100, soms ook 110, even net paar kilometer meer snelheid maken dan je wil rijden, dan gas los laten. Dan gaat ie  vaker  over tot electrisch rijden dan ie standaard zelf doet.

(indien accu voldoende geladen uiteraard)

aangepast door Proceed Frankie
Geplaatst
Op ‎1‎-‎9‎-‎2019 om 13:12, Winterswijker zei:

Hallo allemaal,

Ben sinds 29-8-2019 trotse bezitter van de Kia Niro Hybride.

nu is mijn vraag of de accu wel eens vol wordt tijdens het rijden.

met vriendelijke groet, 

Edwin

WIj hebben het tijdens de vakantie in de Alpen een keer gehad (berg af)  Ik denk dat je in NL niet snel een volle accu zult hebben.

Toen de accu trouwens helemaal vol was sprong met veel geloei de benzinemotor aan, ik schrok me de pl**ris.... Ik weet niet helemaal precies hoe dat werkt, maar ik neem aan dat hij de extra energie probeert kwijt te raken via de benzine-motor

Geplaatst

Mijn ervaringen met de Niro:

2 bijna 3 jaar lang gereden met de Kia Niro. Inmiddels een trotse bezitter van een E-Niro.

Wanneer je de route in de navigatie zet weet de auto wanneer hij elektrisch moet rijden en waneer niet. Zo rijdt de auto het zuinigst.

Ik heb zelf nooit zo opgelet wanneer ik benzine rijdt en elektrisch, komt omdat ik de auto toch altijd in de sport stand had.

Wel zat ik ooit in Duitsland met een echt bijna lege tank. Ik reed 140km/h op de Duitse autobaan een steile heuvel op en toen reed de auto helemaal elektrisch. Dus het moet toch wel kunnen steil omhoog en met een boel snelheid. Als de auto toen niet zoveel geholpen had had ik er goedkope/gewone benzine in moeten doen, inplaats van Shell V-Power.

Ik zeg geniet lekker van de auto, want de wegligging en de power zijn uitstekend.

Dus lekker trappen en genieten. Let nu niet op het verbruik. Nu kan je nog genieten van de benzine motor. Straks moeten we allemaal zachtjes rijden van oplaadpunt naar oplaadpunt.

Geplaatst
2 minuten geleden, JaapW zei:

Wanneer je de route in de navigatie zet weet de auto wanneer hij elektrisch moet rijden en waneer niet. Zo rijdt de auto het zuinigst.

Volgens mij is dat mooie verhaal destijds wel prachtig verkondigd maar nooit ingevoerd.

en doet het systeem niet meer of anders dan reageren op benodigd vermogen en stand van de accu om te ondersteunen of over te nemen.

maar denkt niet vooruit aan de hand van de nog te volgen route om eventueel te sparen voor als het nodig is...

en dat doortrappen is best leuk. Maar de extra liters moeten wel betaald worden. Bonnen nog niet meegeteld :?

Geplaatst

Ja, die extra liters moeten wel betaald worden. Benzine is in Nederland nogal erg duur helaas. Niet iedereen heeft het breed, maar  het is ook wel weer een auto van pak en beet 30.000 euro. Natuurlijk ligt het er ook aan waar je geld aan uit wilt geven. Mijn hobby is auto’s dus dan gaat het geld eerder daar naar toe dan luxe uit eten of de dure A merk producten in de supermarkt.

Wat gooien jullie eigenlijk van benzine in de auto? Ik deed er altijd V-Power in, omdat mijn motor niet mooi en lekker liep op euro95. 

Geplaatst
10 hours ago, Proceed Frankie said:

Volgens mij is dat mooie verhaal destijds wel prachtig verkondigd maar nooit ingevoerd.

en doet het systeem niet meer of anders dan reageren op benodigd vermogen en stand van de accu om te ondersteunen of over te nemen.

maar denkt niet vooruit aan de hand van de nog te volgen route om eventueel te sparen voor als het nodig is...

en dat doortrappen is best leuk. Maar de extra liters moeten wel betaald worden. Bonnen nog niet meegeteld :?

Als je op de navigatie rijd (van de Kia) dan gaat de computer je zeggen wanneer je van het gas af kan.. Niet meer dan dat. Je krijgt dan een melding in de cockpit "vrije uitloop" 

Althans dit is wat ik als enige merk. Omschakelen van electrisch <-> benzine blijft gelijk.

Geplaatst

OP den duur ben je met dat 'doortrappen' ook wel klaar, tenminste ik wel. Zet hem op de snelweg op 120 en cc aan en je tokkelt lekker rustig naar je bestemming. De tijdwinst die je haalt door te gaan jagen is echt minimaal, en je komt veel vermoeider aan.

Als ik wil jagen stap ik wel op de motor.

• Like 1
Geplaatst
13 uur geleden, JaapW zei:

Mijn ervaringen met de Niro:

Ik heb zelf nooit zo opgelet wanneer ik benzine rijdt en elektrisch, komt omdat ik de auto toch altijd in de sport stand had.

Altijd in sportstand ? en komt dat goed , geen problemen met het één of ander ?

Geplaatst
13 uur geleden, JaapW zei:

Wat gooien jullie eigenlijk van benzine in de auto? Ik deed er altijd V-Power in, omdat mijn motor niet mooi en lekker liep op euro95. 

Ik ook , doe nu altijd 98 of E5 erin , vind ook dat hij lekkerder rijd en zuiniger ....

Geplaatst
13 minuten geleden, bert111bel zei:

Altijd in sportstand ? en komt dat goed , geen problemen met het één of ander ?

Geen problemen gehad. Ik reed altijd in de ochtend als de motor nog koud was wel in de D (Eco stand), toen de motor eenmaal op tempratuur was ging die in de sport. Ik  schakelde altijd wel zelf door. Anders bleef die in te hoge toeren hangen. In de sport vond ik de auto net was lekkerder rijden.

Toen ik de Niro hybride kocht besefte ik al dat dit zomaar 1 van mijn laatste nieuwe auto’s met een benzinemotor kon zijn. Dus ik probeerde nog zoveel mogelijk te genieten van mijn motor. Helaas zit dat feestje er nu op en rij ik van laadpaal naar laadpaal.

Geplaatst
1 hour ago, JaapW said:

Geen problemen gehad. Ik reed altijd in de ochtend als de motor nog koud was wel in de D (Eco stand), toen de motor eenmaal op tempratuur was ging die in de sport. Ik  schakelde altijd wel zelf door. Anders bleef die in te hoge toeren hangen. In de sport vond ik de auto net was lekkerder rijden.

Toen ik de Niro hybride kocht besefte ik al dat dit zomaar 1 van mijn laatste nieuwe auto’s met een benzinemotor kon zijn. Dus ik probeerde nog zoveel mogelijk te genieten van mijn motor. Helaas zit dat feestje er nu op en rij ik van laadpaal naar laadpaal.

En je verbruik dan? 

Lijkt mij dat je in de sportstand toch aardig hoog verbruik heb. 

Geplaatst
38 minuten geleden, Dragao zei:

En je verbruik dan? 

Lijkt mij dat je in de sportstand toch aardig hoog verbruik heb. 

Volgens mij valt het nog wel mee, bij constante snelheden mag het in ieder geval niks uitmaken. 

Geplaatst
1 uur geleden, gjcvro zei:

Als je dat zo'n drama vind, waarom heb je dan de e-niro gekocht?

Omdat dat mij heel veel geld bespaart. Ik betaal geen 22% bijtelling, maar 4% bijtelling. Van dat enorm hoge bedrag kan ik zat andere leuke dingen doen.

Geplaatst
12 minuten geleden, Broekie zei:

Volgens mij valt het nog wel mee, bij constante snelheden mag het in ieder geval niks uitmaken. 

Het valt nog wel mee ja. Alleen als je echt goed door blijft trappen dan is het verbruik nogal aan de hoge kant.

Geplaatst
2 uur geleden, bert111bel zei:

Ik ook , doe nu altijd 98 of E5 erin , vind ook dat hij lekkerder rijd en zuiniger ....

Leuk om te lezen dat iemand anders dat ook vindt. De garage zei tegen mij toen ik over 98/v-power vertelde dat het geen verschil moest maken, maar dus toch wel.

Geplaatst
1 hour ago, Broekie said:

Dit is best subjectief :)

Als je in de sportstand 1 op 20 rijd vind ik het inderdaad meevallen. 

Echter verwacht ik dat het verbruik eerder richting de 1 op 15 gaat wat ik tegen vind vallen (maar ja je rijd dan wel in de sportstand.) 

Ik rij de Niro om te besparen op het verbruik dus de sportstand gebruik ik zeer zelden. een gemiddeld verbruik van 1 op 21 vind ik dan heerlijk. 

Geplaatst
8 minuten geleden, Dragao zei:

Dit is best subjectief :)

Als je in de sportstand 1 op 20 rijd vind ik het inderdaad meevallen. 

Echter verwacht ik dat het verbruik eerder richting de 1 op 15 gaat wat ik tegen vind vallen (maar ja je rijd dan wel in de sportstand.) 

Ik rij de Niro om te besparen op het verbruik dus de sportstand gebruik ik zeer zelden. een gemiddeld verbruik van 1 op 21 vind ik dan heerlijk. 

Ieder zijn ding. Soms stond het verbruik wel op 1 op 15 of minder, maar dat was alleen bij constant volgas. 

Geplaatst
2 uur geleden, JaapW zei:

Omdat dat mij heel veel geld bespaart. Ik betaal geen 22% bijtelling, maar 4% bijtelling. Van dat enorm hoge bedrag kan ik zat andere leuke dingen doen.

Tsja, als echte petrolhead zou je dan daar dan ook geen reet om moeten geven zoals je eerder aangaf..:cool:

Geplaatst
4 hours ago, bert111bel said:

Hmm heb ik het mis.. 

Bij de pomp staat E5 ook bij de Euro95 Maar heb het idee dat jij niet deze E5 bedoeld ? 

Ikzelf heb niet echt het verschil gemerkt tussen 95 en 98.. (anders dan de prijs) 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...