Ga naar inhoud

omschakelpunt hybride rijden (accu/benzine motor)


Dragao

Aanbevolen Berichten

8 uur geleden, Dragao zei:

Als je op de navigatie rijd (van de Kia) dan gaat de computer je zeggen wanneer je van het gas af kan.. Niet meer dan dat. Je krijgt dan een melding in de cockpit "vrije uitloop" 

Althans dit is wat ik als enige merk. Omschakelen van electrisch <-> benzine blijft gelijk.

Never nooit een dergelijke melding gezien...
Ook ziet tijdens de reizen naar Kroatie. Met 1300 km navigatie gebruik per reis...

aangepast door Proceed Frankie
Link naar reactie
Delen op andere sites


25 minutes ago, Proceed Frankie said:

Never nooit een dergelijke melding gezien...
Ook ziet tijdens de reizen naar Kroatie. Met 1300 km navigatie gebruik per reis...

Hmm wellicht is het een optie die niet op alle modellen zit. Ik weet het fijne er ook niet van.. Ik rij zelf in een Dynamic Plus

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 minuten geleden, Dragao zei:

Hmm wellicht is het een optie die niet op alle modellen zit. Ik weet het fijne er ook niet van.. Ik rij zelf in een Dynamic Plus

Ook de reguliere Dynamicline heeft deze optie (volgens mij zit het op elk model met ingebouwde navigatie). 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is een heel zacht piepje bij de melding en op je dashboard bovenin een melding in kleine lettertjes.. is wel over het hoofd te zien voor een paar keer, maar daarna zou het toch moeten opvallen.

geeft overigens soms wel heel erg vroeg vrijloop aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden, gjcvro zei:

Tsja, als echte petrolhead zou je dan daar dan ook geen reet om moeten geven zoals je eerder aangaf..:cool:

Nee maar het voordeel met de luxe en de enorm belachelijke power van de wagen was ik om. Haha. Niet elke BMW M rijder kan mijn snelheid waarderen, als ik wegtrek bij het stoplicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden, Dragao zei:

Hmm wellicht is het een optie die niet op alle modellen zit. Ik weet het fijne er ook niet van.. Ik rij zelf in een Dynamic Plus

We hadden de business line, een na hoogste uitvoering dus. En ingeruild met 60.000km. Waarvan an ong 10.000 Reis Kilometers, altijd NAVi aan voor files/omleidingen etc.

nooit Ping of melding. Maar eens op letten of de nieuwe dat wel heeft 

Link naar reactie
Delen op andere sites


47 minuten geleden, Proceed Frankie zei:

We hadden de business line, een na hoogste uitvoering dus. En ingeruild met 60.000km. Waarvan an ong 10.000 Reis Kilometers, altijd NAVi aan voor files/omleidingen etc.

nooit Ping of melding. Maar eens op letten of de nieuwe dat wel heeft 

Had je het wel aangezet?

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uur geleden, Dragao zei:

Hmm heb ik het mis.. 

Bij de pomp staat E5 ook bij de Euro95 Maar heb het idee dat jij niet deze E5 bedoeld ? 

Ikzelf heb niet echt het verschil gemerkt tussen 95 en 98.. (anders dan de prijs) 

 

In Nederland is de Euro 95, E5.

In Belgie is de Euro 98, E5 en de Euro95 E10.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uur geleden, Proceed Frankie zei:

We hadden de business line, een na hoogste uitvoering dus. En ingeruild met 60.000km. Waarvan an ong 10.000 Reis Kilometers, altijd NAVi aan voor files/omleidingen etc.

nooit Ping of melding. Maar eens op letten of de nieuwe dat wel heeft 

De Busness Line heeft de Piep ook.
Volgens mij alle versie waar SCC standaard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 uur geleden, Joey-Rio zei:

In Nederland is de Euro 95, E5.

In Belgie is de Euro 98, E5 en de Euro95 E10.

 

Yep , dat is het , en ik tank 98 ofte E5 zowel in de auto als in de motoren , de eene staat het er zelf op ,"steeds ron 98 tanken , bij ron 95 kan er een verlies van power zijn " 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden, bert111bel zei:

Yep , dat is het , en ik tank 98 ofte E5 zowel in de auto als in de motoren , de eene staat het er zelf op ,"steeds ron 98 tanken , bij ron 95 kan er een verlies van power zijn " 

 

98 staat toch gelijk aan Shell V-power? 

Ik tank altijd V-Power

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uur geleden, JaapW zei:

98 staat toch gelijk aan Shell V-power? 

Ik tank altijd V-Power

Sinds 2018 wel, daarvoor was het 95 met wat extraatjes waardoor het eigenlijk 96, 97 was. Maar sinds 2018 hebben ze door meer verbeteringen er RON98 van kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uur geleden, casper zei:

Dat je een melding krijgt als je het gas los moet laten. Dit moet je wel aanzetten. 

 

Geen idee meer waar het nu over gaat....

Zie niet in wat dat met “zelf denken via de navigatie” te maken heeft.

Maar kan aan mij liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uur geleden, casper zei:

Misschien even het boekje lezen de volgende keer? ;)

 

5F6102F2-BE38-4ACB-96EA-41FF7ED14687.png

Check, emrci

Niets over verteld bij aflevering en idd ook nooit gezien.’ Binnenkort eens proberen te vinden,maar heeft zo te zien weinig  meerwaarde.

 

weet en zie zelf ook wel wanneer Ik bergaf ga of wanneer er een rotonde, verkeerslicht of andere reden tot vertragen of stoppen nadert...

maar goed, altijd leuk nieuwtjes te ontdekken :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites


21 minuten geleden, Proceed Frankie zei:

Check, emrci

Niets over verteld bij aflevering en idd ook nooit gezien.’ Binnenkort eens proberen te vinden,maar heeft zo te zien weinig  meerwaarde.

 

weet en zie zelf ook wel wanneer Ik bergaf ga of wanneer er een rotonde, verkeerslicht of andere reden tot vertragen of stoppen nadert...

maar goed, altijd leuk nieuwtjes te ontdekken :cool:

Deels waar. Als je hem aanzet en je op het signaal je voet van het gas afhaalt. Remt hij harder af op de e motor. Zelfs zo dat hij bijna stil staat bij de rotonde of afslag. Hierdoor laad hij meer op dan zonder coasting. 

Het zal geen wereld verschil zijn maar wel wat uitmaken. 

Probeer het maar eens het is echt wel merkbaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


We hebben inmiddels de vernieuwde versie. Met instelbare rem-energie generator...

‘stand 3 is al heftig, nog harder lijkt me niet gezellig voor achteropkomers en dan mogelijk rijders... ;-)

maar even checken kan geen kwaad, misschien ook ooit eens te gebruiken als optie

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...
Op 3-9-2019 om 16:51, Broekie zei:

Ook de reguliere Dynamicline heeft deze optie (volgens mij zit het op elk model met ingebouwde navigatie). 

Ik heb dus de Dynamicline uit 2017.

In de brochure of de prijslijst met de uitrusting wordt niet gerept over vrijloopbegeleiding (coasting guide). In de manual van 2016 wordt deze functie al wel genoemd maar er staat bij "(indien van toepassing)"

In het instellingenmenu heb ik geen optie "Rijasistentie" en in de navigatie kan ik geen ECO-modus kiezen. Ben toch wel benieuwd welke modellen/modeljaren dit werkend hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 uur geleden, Nir00tje zei:

Ik heb dus de Dynamicline uit 2017.

In de brochure of de prijslijst met de uitrusting wordt niet gerept over vrijloopbegeleiding (coasting guide). In de manual van 2016 wordt deze functie al wel genoemd maar er staat bij "(indien van toepassing)"

In het instellingenmenu heb ik geen optie "Rijasistentie" en in de navigatie kan ik geen ECO-modus kiezen. Ben toch wel benieuwd welke modellen/modeljaren dit werkend hebben.

Ik heb een Dynamicline uit 2018 en daar zit het op. Het is gekoppeld aan het ingebouwde navigatiesysteem. Die moet je dus gebruiken voor je route en dan werkt het, anders niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...