Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik gebruik nu al een tijde de hotspot functie van mn samsung galaxy s9 als wifi hotspot voor de niro.
Gisteren heb ik flitsmeister gekoppeld zodat die aangaat wanneer er een bluetooth verbinding is.
Maar toen ik bij de instellingen zat te rommelen zag ik dat er ook een optie was tot Bluetooth-Tehtering.
Nu leek me dat er dan via bluetooth verbinding als hotspot gemaakt werd, maar als ik die open, zie ik geen apparaten (en kan ook niet scannen)

Iemand enig idee of dat gaat werken voor de niro ?
Bluetooth staat namelijk altijd aan, en die hotspot gaat vanzelf uit na 20 min geen verbinding.

Geplaatst
1 uur terug, stevedem zei:

Maar toen ik bij de instellingen zat te rommelen zag ik dat er ook een optie was tot Bluetooth-Tehtering.

Bij welke instellingen? Die van de Niro of van je telefoon?

Geplaatst

op m'n telefoon onder de mobiele hotspot.
je kan Mobiele hotspot aanzetten, en eronder Bluetooth tethering.
Waar dan als tekst/uitleg bij staat : Deel de internetverbinding van uw telefoon door te koppelen met een ander apparaat via bluettooth.

Maar blijkbaar kan de niro daar dus niet mee communiceren.

Geplaatst
9 minuten geleden, stevedem zei:

Ah, Android... Daarmee ben ik niet zo bekend; ik gebruik een iPhone en heb nog wel een oude Samsung tablet die ik ooit eens kocht voor weinig om voor m’n werk wat meer te kunnen leren over Android.

Geplaatst
je kan Mobiele hotspot aanzetten, en eronder Bluetooth tethering.
Waar dan als tekst/uitleg bij staat : Deel de internetverbinding van uw telefoon door te koppelen met een ander apparaat via bluettooth.

Maar blijkbaar kan de niro daar dus niet mee communiceren.
Nee, je zend internet uit via bleuthoot en de niro ontvangt het alleen via WiFi. Deze instelling word heel weinig gebruikt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Geplaatst

ok helaas...

dan maar eens stoeien met zo'n app die je hotspot aanzet bij connectie met dr auto.

Heb automate geprobeerd.... maar niet werkend gekregen nog.

Geplaatst

Als je een Android hebt dan kun je met Macrodroid automatisch je hotspot starten wanneer je telefoon via bluetooth verbinding maakt met je Niro..
Zo ook bijvoorbeeld waze laten opstarten..

Hetzelfde geldt voor het afsluiten van beide na het verbreken van de Bluetooth verbinding

Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk

Geplaatst
thanks.... zal die eens testen.
Blijft jammer dat je niet bv een sim kaart ergens in de auto kan stoppen.
Je kan een mifi stick/router in de auto plaatsen. Dan heb je automatisch een accesspoint als je de auto start.
Geplaatst

klopt, maar die moet je dan in een USB poort plaatsen.

Mooier is een aparte module met sim kaart slot zoals bv Volvo en BMW ook hebben 

inmiddels doet macrodroid het wel, en is dit ook prima aangezien het automatisch gaat nu.

Geplaatst

Je telefoon accu is ook vrij snel leeg als je de hotspot functionaliteit gebruikt dat is waarom ik zit te kijken naar een mifi stick. Of ik nou mijn telefoon moet opladen of een ander ding op de USB poort aansluit maakt ook weer niet uit.

Een ingebouwde simkaart zou inderdaad fijner zijn maar goed, het is nou eenmaal iets waar KIA op bezuinigd heeft.

Geplaatst

Macdroid werkt een beetje afhankelijk van de versie van Android goed met het aanzetten van een hotspot. Op mijn Fairphone 2 met Android 7.1 werkt het niet. Hij zet wel netjes de hotspot aan, maar de e-Niro wil 'm dan maar met wisselend succes wel of niet zien. Zet ik de hotspot met de hand aan dan werkt het wel probleemloos. Wat ik begrepen heb is dat Android wat strikter is geworden met de hotspot functionaliteit en daardoor werkt het niet meer altijd even soepel. En iPhone gebruikers kunnen gerust zijn. Zij moeten handmatig de hotspot aanzetten omdat Apple verboden heeft dat apps de hotspot functionaliteit aan of uit kunnen zetten.

Op tweakers heeft iemand een mifi router gemonteerd in de bak onder de armleuning waar ook een usb zit door alleen laden. https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/58531074#58531074

Denk de meest elegante oplossing als je met de interne navigatie wil rijden.

Geplaatst

Waarom willen jullie zo'n Mifi ding of losse sim card houder als je al gewoon een mobiele telefoon hebt? De Kia maakt telkens vanzelf contact met de persoonlijke hotspot (een keer de wifi verbinding gemaakt en klaar). Die telefoon zit in een Brodit Houder gekoppeld via Carplay (in de USB poort naast de 12V) dus houdt het 'eeuwig' vol. OK, dat is met een Iphone, maar dat kan iedere Android toch ook gewoon?

Geplaatst

Omdat sommige mensen niet misschien elke keer hun telefoon willen inpluggen; bovendien kan de interne navigatie beter een route uitzetten met snelladers (even standaard laden uitvinken en je krijgt alleen de snelladers) naar je vakantiebestmming en met de live services heb je dan ook de recente laders erbij. Noch Maps, noch Waze of Apple biedt de mogelijkheid om een beetje à la Tesla je bestemming in te geven en dan automatisch te laten rekenen met de accustand en dan aangeven waar je het beste kan laden (Waze biedt al wel EV navigeren in de VS aan, maar nog niet in Europa). De interne navigatie komt daar nog het dichste bij mits die live verbonden is.  Zelf plug ik mijn Android telefoon in rij voornamelijk op Maps. Altijd bijgewerkte kaarten, en met roaming data altijd online omdat het niet veel data kost.

@Sigmasailor jij hebt constant je hotspot aan en dan werkt het idd probleemloos. Bij Android werkt dat exact hetzelfde, maar er zijn mensen die hun hotspot uit willen hebben als ze geen verbinding met de auto hebben (op zich is een hotspot een veiligheidsrisico). Voorheen, tot ongeveer Android 6 werkte dat probleemloos met macro's (BT verbinding gemaakt met auto, dan hotspot aan, verbinding weg hotspot uit, Hyundai en Kia hadden er zelfs een app voor), maar met versie 7 en later is dat steeds moeilijker geworden en dan zijn er twee alternatieven als je niet constant je hotspot aan wil hebben en 'm niet wil inpluggen: of een mifi router of toch maar altijd die hotspot aan. Btw: wat heb jij een oude iPhone dat je niet met Qi lader kan opladen :twisted:;)

Geplaatst

Yep ik heb nog een iPhone 6, voor CarPlay heb je overigens altijd een kabeltje nodig. Ik heb dat opgelost door de Brodit houder. De keren dat ik (per jaar) echt moeilijk moet doen met onderweg opladen zijn letterlijk op de vingers van een hand te tellen. Die andere 360 dagen werkt het gewoon echt flitsend met Waze. Ik heb de Kia nu bijna 2 maanden en heb de eigen navi nog niet eens geprobeerd, die koppeling is dus alleen ‘Nice to have’ maar ik doe er feitelijk niets mee.

Geplaatst

Interne navigatie gebruik ik ook maar weinig. Nadeel vind ik vooral de kaarten die toch best wel achterlopen. Dus telefoon op het laadplankje en een kort USB-kabeltje inpluggen en rijden maar met Android Auto. Maar als je dus de interne navigatie wel wil gebruiken dan is het of constante hotspot aan of een mifi-router. Bij een mifi router zou ik dan kiezen voor een SIM van dezelfde provider als je telefoon, vaak kan je databundels delen tussen telefoon en SIM in je mifi router.

Geplaatst
12 uur geleden, Fralamjo zei:

Op tweakers heeft iemand een mifi router gemonteerd in de bak onder de armleuning waar ook een usb zit door alleen laden.

Klopt, heb ik ook gedaan. Zo'n ding bestel je voor 25E bij aliexpress, en je hebt nooit meer gedoe met hotspots aanzetten etc.

Geplaatst
Klopt, heb ik ook gedaan. Zo'n ding bestel je voor 25E bij aliexpress, en je hebt nooit meer gedoe met hotspots aanzetten etc.
Werkt dat ook met een duokaart, of moet dat een eigen abonnement hebben?

Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk

Geplaatst (aangepast)

Bij KPN neem je een data SIM voor 500MB per maand (da's voldoende en met kpn internet thuis wordt het 1GB) en heb je al een KPN telefoon abonnement (of Telfort) dan kan je ook data delen en kost die €5 per maand, Vodafone heeft ook zo'n constructie. Even shoppen voor wat het beste bij je past. Weet niet of je met een duo-sim wel of niet tegelijk data kan/mag overhalen met telefoon en mifi. Even navragen is denk ik het handigste.

aangepast door Fralamjo
Geplaatst

Bij Vodafoon geen probleem je kunt gelijktijdig de mifi router gebruiken als de data op de telefoon

Geplaatst
16 uur geleden, meeder zei:

Je telefoon accu is ook vrij snel leeg als je de hotspot functionaliteit gebruikt dat is waarom ik zit te kijken naar een mifi stick. Of ik nou mijn telefoon moet opladen of een ander ding op de USB poort aansluit maakt ook weer niet uit.

als je telefoon niet draadloos geladen kan worden wel idd... dan moet je zowiezo laden met hotspot aan.

Ik heb een s9, en nu met macrodroid nergens omkijken naar. Hotspot gaat aan en ik flikker de foon in het laadvakje.

Geplaatst
Werkt dat ook met een duokaart, of moet dat een eigen abonnement hebben?

Als jij met een duo-kaart een duplicaat-SIM bedoelt met hetzelfde nummer; nee. Duo-SIMs kunnen niet tegelijk actief zijn.

Maar je kunt tegenwoordig redelijk goedkoop data-only SIMs kopen, waaraan geen 06-nummer gekoppeld is...
  • Like 1
Geplaatst

Als je die data-sim alleen voor de auto gebruikt en niet om te gebruiken voor streaming audio of video door de kids of zo, kun je voor 2,50 een abonnementje afsluiten bij Simpel. Daar krijg je 250MB per maand voor; ruim zat.

En wil je wel die streaming mogelijkheden, ga dan voor een tientje; dan krijg je 4 GB per maand!
Tussenoplossingen: voor 6 euro 1GB per maand en voor 7,50 2GB per maand. Lekker makkelijk.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...