Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Wederom bedankt @Prlwytzkofsky! Helder verhaal.
Was zelf ook een van de eerste reserveerders van de e-Niro en had het leasecontract net getekend toen bekend werd dat de Model 3 ook ineens snel leverbaar zou worden. Maar mede door dit soort vergelijken ben ik nu nog steeds blij met de Niro.Stukje goedkoper (leasebedrag en bijtelling) en alle voordelen van een long range EV. Het 3fase laden mis ik persoonlijk niet.

Wat betreft die (veel) hogere C waarden bij het snelladen, zou het kunnen dat Tesla de koeling veel beter voor elkaar heeft? Ik begreep dat ze penlight achtige cellen gebruiken die allen aan twee zijden in contact staan met een metalen strip waar koelmiddel doorheen stroomt (kan het mis hebben). Want is het niet de hoge temperatuur die funest is voor degradatie? Of ook alleen al de hogere stroom die in de cellen wordt gepompt?

Hier een bron waarin het staat uitgelegd: https://insideevs.com/news/339220/tesla-model-3-battery-can-transfer-twice-the-heat-of-model-s-p100d/

Met betrekking tot Tesla met zn mooie software valt me wel op dat ze desondanks weinig aanpassingen aan de instellingen toestaan. Je kunt bijvoorbeeld niet kiezen voor de normale cruise control als je de AP even niet vertrouwd, of de regeneratie bij “gas los” helemaal uit zetten. Had verwacht dat er wel een soort “geavanceerd” menu zou zijn. Maar wellicht komt dat later nog met een update.

aangepast door jwv
Geplaatst
5 minutes ago, jwv said:

Wederom bedankt @Prlwytzkofsky! Helder verhaal.
Was zelf ook een van de eerste reserveerders van de e-Niro en had het leasecontract net getekend toen bekend werd dat de Model 3 ook ineens snel leverbaar zou worden. Maar mede door dit soort vergelijken ben ik nu nog steeds blij met de Niro.Stukje goedkoper (leasebedrag en bijtelling) en alle voordelen van een long range EV. Het 3fase laden mis ik persoonlijk niet.

Wat betreft die (veel) hogere C waarden bij het snelladen, zou het kunnen dat Tesla de koeling veel beter voor elkaar heeft? Ik begreep dat ze penlight achtige cellen gebruiken die allen aan twee zijden in contact staan met een metalen strip waar koelmiddel doorheen stroomt (kan het mis hebben). Want is het niet de hoge temperatuur die funest is voor degradatie? Of ook alleen al de hogere stroom die in de cellen wordt gepompt?

Hier een bron waarin het staat uitgelegd: https://insideevs.com/news/339220/tesla-model-3-battery-can-transfer-twice-the-heat-of-model-s-p100d/

Met betrekking tot Tesla met zn mooie software valt me wel op dat ze desondanks weinig aanpassingen aan de instellingen toestaan. Je kunt bijvoorbeeld niet kiezen voor de normale cruise control als je de AP even niet vertrouwd, of de regeneratie bij “gas los” helemaal uit zetten. Had verwacht dat er wel een soort “geavanceerd” menu zou zijn. Maar wellicht komt dat later nog met een update.

Graag gedaan! Ik moest op een gegeven moment ophouden met tikken anders werd het een roman. Het klopt dat de M3 een vrij uniek cooling systeem heeft en dat is waarschijnlijk beter dan de concurrentie. Aan de andere kant gebruikt de Niro "pouch cells" en mijn boerenverstand zegt dat je een platte envelop nog beter kan koelen dan een ronde penlite. Maar ik kan nergens informatie vinden over hoe de koelvloeistof in een Niro accu stroomt. Gaat dat per pack van een stuk of 12 pouches  of stroomt ook vloeistof tussen de pouches? 

Klopt trouwens dat de software in de tesla geen ouderwetse CC kan kiezen. En dat mis ik als ik het dorp uit rijd want dan heb ik tig phantom brakes. Maar ik heb bewust de M3 beoordeeld op wat ie nu is i.p.v. rekening houden met updates. dan kan je namelijk niks meer beoordelen en moet ik op Elon's dromen af gaan over hoe goed de M3 ooit wordt. 

Geplaatst

Mooi werk weer, @Plofsky. Je rationele vergelijking van de twee kan ik wel waarderen.

En, zoals er al meer reageerden: ik zie de mooie(re) kanten van de Tesla ook, maar ben nog steeds errug blij met m’n e-Niro. Veel kwaliteit (tuurlijk, het kan altijd beter) en veel auto (vooral ruimte op de achterbank en helemaal achterin) voor minder geld.

Thnx!

Geplaatst
12 uur geleden, Hippe lip zei:

Mooi werk weer, @Plofsky. Je rationele vergelijking van de twee kan ik wel waarderen.

En, zoals er al meer reageerden: ik zie de mooie(re) kanten van de Tesla ook, maar ben nog steeds errug blij met m’n e-Niro. Veel kwaliteit (tuurlijk, het kan altijd beter) en veel auto (vooral ruimte op de achterbank en helemaal achterin) voor minder geld.

Thnx!

@Prlwytzkofsky Ik laad m'n Niro met AC tot 100 %, met DC iets boven de 80. Nu, na 40.000 km zijn de batterijen nog steeds 100%. Mij is aangeraden in de winter voor het rijden even aan een laadpaal te gaan hangen, omdat de accu's dan opgewarmd zouden worden. Geen idee of dat klopt, merk wel dat de actieradius varieert tussen 420 (winter) en 530 km (zomer), hangt ook met rijstijl samen.

Veel beurtjes ja, 2 beurten gehad tot nu toe, elk 72 euro. Zit er niet zo mee, remvloeistof vervangen slaat inderdaad nergens op, tenzij die in de loop der tijd vergaat; remmen doe je weinig, meer op de motor, denk dat de remblokken en-schijven ver over de 2 ton gaan komen, als ik ze nu bekijk.

Jammer dat je tussendoor Amsterdam even onderuit de zak geeft, beetje goedkoop, elke grote stad heeft z'n voors en tegens, vergeleken bij Lubbekutveen.

Tesla is natuurlijk sneller, topsnelheid hoger, laadt sneller dan de Niro, daarvoor ligt de aanschafprijs wel zo'n 20 à 30-duizend euro hoger. En de vraag is wat moet je ermee, 0 naar 100 in zoveel seconden, topsnelheid over de 200 km? Kost je robuustere infrastructuur, dikkere kabels, betere beveiliging, en dus-in mijn ogen nutteloos-extra gewicht, en daar gaat je actieradius.

Denk trouwens dat er binnen een jaar of 5 betere accu's komen, waar je met gemak 1000 km mee rijdt, er wordt nu al in diverse landen mee geëxperimenteerd, dan speelt actieradius geen rol meer.

In ieder geval bedankt voor je uitgebreide verhaal.

Mijn heerlijkste en mooiste auto was toch een Mecedes 350 SE uit 1973, een W116, deed na 37 jaar nog wat er in het boekje stond: topsnelheid 205 km. 8 cilinder, vroeger voelde je wat bij auto's, bij zo'n Niro, waar ik verder prima tevreden over ben, heb ik dat niet.

• Like 1
Geplaatst

Leuke en nuttige review. Straks komt met de model Y een soort kruising tussen de M3 en de e-Niro; dat wordt denk ik een erg verleidelijke auto. Maar eens zien wat tegen die tijd Kia's met 4% bijtelling nog waard zijn voor de zakelijke rijder. Bij mij was de keuze nog eenvoudig; de M3 was er nog niet toen ik de Kia bestelde. Ik neem gewoon aan dat de bouwkwaliteit steeds beter wordt, vooral de eerste helft van dit jaar toch wel een aandachtspunt voor de M3.

Voor mij is het met Tesla net zoals met Apple; je wilt er eentje of niet (weinig grijs gebied); eigenlijk wil ik best ook wel een Tesla......

Neemt niet weg dat ik erg tevreden met met de e-Niro natuurlijk; vooral sinds de nieuwe motor heerlijk stil geworden. En zuinig; hij staat nog steeds op 137 Watt/km (is heel even 136 geweest) over de afgelopen 11.000 km.

• Like 1
Geplaatst
20 uur geleden, Prlwytzkofsky zei:

Graag gedaan! Ik moest op een gegeven moment ophouden met tikken anders werd het een roman. Het klopt dat de M3 een vrij uniek cooling systeem heeft en dat is waarschijnlijk beter dan de concurrentie. Aan de andere kant gebruikt de Niro "pouch cells" en mijn boerenverstand zegt dat je een platte envelop nog beter kan koelen dan een ronde penlite. Maar ik kan nergens informatie vinden over hoe de koelvloeistof in een Niro accu stroomt. Gaat dat per pack van een stuk of 12 pouches  of stroomt ook vloeistof tussen de pouches?

Goeie review!

Battery thermal managment van de e-Niro is waarschijnlijk hetzelfde van de Kona.

Pouches zitten in frames met daar boven en onder platen waar de vloeistof doorheen stroomt.

https://electricrevs.com/2018/12/20/exclusive-details-on-hyundais-new-battery-thermal-management-design/

De laatste keer dat ik met 50kw ging laden kwam de batterij temperatuur niet boven de 27 graden uit bij een buiten temperatuur van 11,5.

Geplaatst
12 uur geleden, Hekbogser zei:

Waar kun je de batterijtemperatuur aflezen dan? Nog niet gevonden 

Daar heb je een OBD module voor nodig en een Android telefoon. Met de app EVNotify of Torque Pro kun je vervolgens allerlei diagnostische data uitlezen. Ook bijvoorbeeld het totaal geladen kWh en totaal verbruikte. Of de accuspanning per cel.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Lang geleden heb ik eens beloofd de Prlwytzkofsky score te geven: als de nieuwigheid eraf is: welke auto rij je nou het liefst?

Het antwoord is even voorspelbaar als onbevredigend: beide. 

Even over onze situatie: we zijn allebei ZZP'er en rijden veel voor werk en ook privé. De Niro is vandaag door de 51000 km gegaan (sinds 1 februari 2019) en  de Tesla heeft er 24000 opzitten (sinds 10 september). De Niro is van mij, en de Tesla van mijn vrouw maar we rijden veel in elkaars auto. We zijn in 2019 veel met de auto op vakantie geweest: Denemarken (Niro), Noorwegen-Zweden 2X (1x Niro, 1X tesla) en 1X Parijs (met 2 auto's en 7 man).  Dus zo'n 13000 vakantiekilometers.

Meestal is het zo dat we elkaar s'ochtends aankijken en vragen "met welke ga jij?".  Onze voorkeur hangt meestal een beetje van de stemming af.  Heb je zin in scheuren ga je met de Tesla. Heb je zin in relaxed sturen ga je met de Niro. Wat soms ook uitmaakt is naar welke klant je gaat. Met de Kia ben je lekker anoniem en nooit een patser. De Tesla straalt toch nog steeds een beetje uit dat je het gemaakt hebt. Soms helpt dat, soms werkt het juist tegen je.

Nog wat bevindingen in volledig willekeurige volgorde:

- Als je echt lange ritten maakt (>400km) is de Tesla duidelijk sneller. Voor een ritje Groningen-randstad maakt het niet zoveel uit. Maar op echt lange ritten is de hogere laadsnelheid en vooral het supercharger netwerk echt heel prettig. Dat geldt wel alleen weer voor echt lange ritten in het buitenland. In de spits met een Tesla langs de supercharger is geen pretje meer in Nederland. Ik heb als wel eens 10 minuten moeten wachten op een plekje en kreeg toen 35 kW (Tesla stalls zijn gedeeld). Maar echt lange stukken zijn zorgelozer en een stuk (ik schat 30%) sneller met de Tesla.

- Het doel van de rijhulpsystemen is volgens mij zorgen dat de bestuurder minder vermoeid raakt. Dat doen ze allebei ongeveer even goed. In de Kia moet je opletten op scherpere bochten die hij niet aan kan. In de Tesla moet je opletten op Phantom brakes. De Tesla is wel significant beter geworden maar nog steeds stap ik na een lange rit even vermoeid uit de Kia als de Tesla. 

- Ondanks dat ie kleiner is is de Kia een stuk praktischer als het gaat om bagageruimte en ruimte voor mensen achterin.

- Ik mis in de Tesla stuurverwarming en stoelventilatie (ja, echte 1st world problems)

- De Tesla is een stuk duurder als het gaat om banden, velgen etc. Voor de Kia kocht ik winterbandenvelgen  voor 70 Euro per stuk.  Voor de Tesla was dat 150. En banden waren ook iets van 50 Euro per stuk duurder (Nokian's onder de Tesla, Michelin's onder de Niro)

- Hard optrekken en door bochten raggen is ook na 24000 km nog F**cking leuk met de Tesla. Toen ik hem kreeg vond ik de Niro snel.  Nu  voelt het vreselijk traag aan.

- Tesla fanboys zijn bijzonder irritant. De sfeer op dit forum is een stuk beter dan op dat van Tesla. 

- Beide zijn erg betrouwbaar. De Kia heeft in 51000 km alleen een nieuwe laadkabel gekregen (oude werd heet).  De M3 krijgt binnenkort een nieuwe achterruit vanwege een doorgebrande achterruitverwarming. Ik vermoed dat ik onder de recall voor waterpomp valt.

Als je nu een pistool op mijn hoofd zou zetten en zeggen dat ik moest kiezen tussen een M3 SR+ of een Kia zou ik voor de Kia kiezen. Als de keuze was tussen de LR AWD die wij hebben en de Kia zou ik de Tesla kiezen ondanks de hogere kosten.

Nogmaals: beide auto's zijn beter dan alle auto's die ik ooit heb gehad. Ik ga echt noot meer tanken.

• Like 5
  • Thanks 3
Geplaatst

bij een long range M3 ga je natuurlijk richting 60 000 lakje velgje of interieur ben gek van het witte  en dat is dan nog zonder full AP en dat is toch nog een serieuze slok tov 46 000  dat is meer dan een klasse hoger.   Heb ook serieus getwijfeld tussen een sr+ en de niro en ben privaat rijder.  Ben voor de niro gegaan vanwege de gewone look en de vrouw is ook niet zo goed met computers misschien dat de fysieke knoppen helpen wat vind jij de makkelijkste om te bedienen .

Maar ben altijd blij met je beoordelingen want er is toch nog een verschil tussen effe testen en eigenaar zijn van beide.

• Like 1
Geplaatst

Nadeel van de Tesla (Model S) die mijn collega's op Schiphol rijden-160 stuks- dat het ding in de loop van de 2 à 3 ton 'uit elkaar gaat vallen' , bumper los, binnenpanelen vallen er vanaf. Ook is men teleurgesteld over de actieradius, maar ze rijden natuurlijk grotendeels snelweg.

Bij de Kia vind ik de gordels een ramp, zitten zó tussen deur en chassis als he niet oppast, en de voorportieren gaan zover open dat er, zittend in de auto, niet bij kan om ze dicht te trekken. En waarom zit er wel airco maar geen lichtje in het handschoenenkastje? Verder, na 50.000 km, een prima auto, komt goed met het verkeer mee, no problemas.

Geplaatst

Lichtje in het handschoenenkastje? Hoe vaak doe je dat kastje openen in het donker?

Geplaatst
2 uur geleden, Gerd Bartels zei:

Lichtje in het handschoenenkastje? Hoe vaak doe je dat kastje openen in het donker?

Keer of 10 per dag; in het licht of in het donker maakt niet uit, in het kastje blijft het donker. Daarbij vind ik het tamelijk ridicuul dat dat in zo'n luxe kar niet zit, of eigenlijk in any car.

Geplaatst
2 uur geleden, Cabjo zei:

tamelijk ridicuul dat dat in zo'n luxe kar niet zit, of eigenlijk in any car.

Ja hè! Ook bijzonder klein dat ding. Was wel een kleine tegenvaller (in een verder erg fijne auto!)

Ben ook Franse auto’s gewend, dus moest behalve de verlichting ook wennen aan de afwezigheid van koeling in het dashboardkastje.. :|

Geplaatst
1 uur terug, dekatvandeburen zei:

Ja hè! Ook bijzonder klein dat ding. Was wel een kleine tegenvaller (in een verder erg fijne auto!)

Ben ook Franse auto’s gewend, dus moest behalve de verlichting ook wennen aan de afwezigheid van koeling in het dashboardkastje.. :|

Oh, die heb ik dan weer wel.

Geplaatst

Haha 10 minuten wachten om je auto op te laden. Nee dank je. Nederland wil wel maar kan niet. Auto's met een stekker om het zo maar te noemen gaat nog een probleem worden. We komen straks laadpalen te kort.
Verder heb ik een keer in een Tesla gereden en ik snap niet wat mensen daar nu zo mooi aan vinden. Bouw kwaliteit matig en afwerking minder. Vroeg werden auto uit Amerika de grond in geboord en nu is het allemaal goed. Maar ja Nederland centen land dus goedkoop ivm bij telling dus rijd zakelijk Nederlan deze auto's. Vraag me toch af wat als de bij telling gelijk was als een bezine auto?

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

• Haha 1
Geplaatst (aangepast)
1 uur geleden, martijnmarleen zei:

Haha 10 minuten wachten om je auto op te laden. Nee dank je. Nederland wil wel maar kan niet. Auto's met een stekker om het zo maar te noemen gaat nog een probleem worden. We komen straks laadpalen te kort.
Verder heb ik een keer in een Tesla gereden en ik snap niet wat mensen daar nu zo mooi aan vinden. Bouw kwaliteit matig en afwerking minder. Vroeg werden auto uit Amerika de grond in geboord en nu is het allemaal goed. Maar ja Nederland centen land dus goedkoop ivm bij telling dus rijd zakelijk Nederlan deze auto's. Vraag me toch af wat als de bij telling gelijk was als een bezine auto?

https://www.gelderlander.nl/binnenland/20-000-extra-laadpalen-in-noord-holland-flevoland-en-utrecht~abff1965/?referrer=https://www.google.com/

En dat is exclusief Amsterdam, waar er nog eens 3000 staan, en er de komende paar jaar nog 40 snelladers bijkomen. Probleem is ook de infrastruktuur; hoewel er in principe overcapaciteit is, moeten er dikkere en meer  kabels de grond in, moeten er bijvoorbeeld meer transformatorhuisjes komen, en moet er meer stroom opgewekt worden.

aangepast door Cabjo
Typo
Geplaatst (aangepast)

@martijnmarleen ok boomer(s)

Verhaal doet me denken aan diegene die eind jaren 90 werd geïnterviewd over mobiele telefoons. Totaal geen besef van wat de toekomst ging brengen :)

aangepast door jwv
  • Like 1
Geplaatst
[mention=19934]martijnmarleen[/mention] ok boomer(s)
Verhaal doet me denken aan diegene die eind jaren 90 werd geïnterviewd over mobiele telefoons. Totaal geen besef van wat de toekomst ging brengen
Punt een wat een stom woord boomer en zo oud ben ik niet. Maar ik geloof niet in die auto's. Ze brengen veel ellende mee. En bovenal ik zie niet gebeuren dat iedereen zo'n auto rijdt. Simpel de infrastructuur is er niet en zal er ook niet zo snel komen.

Geplaatst
7 minuten geleden, martijnmarleen zei:

Punt een wat een stom woord boomer en zo oud ben ik niet. Maar ik geloof niet in die auto's. Ze brengen veel ellende mee. En bovenal ik zie niet gebeuren dat iedereen zo'n auto rijdt. Simpel de infrastructuur is er niet en zal er ook niet zo snel komen.

Ok, bedankt voor het verduidelijken van je mening. :smile:

Geplaatst (aangepast)
On 1/22/2020 at 10:31 PM, oldie said:

bij een long range M3 ga je natuurlijk richting 60 000 lakje velgje of interieur ben gek van het witte  en dat is dan nog zonder full AP en dat is toch nog een serieuze slok tov 46 000  dat is meer dan een klasse hoger.   Heb ook serieus getwijfeld tussen een sr+ en de niro en ben privaat rijder.  Ben voor de niro gegaan vanwege de gewone look en de vrouw is ook niet zo goed met computers misschien dat de fysieke knoppen helpen wat vind jij de makkelijkste om te bedienen .

Maar ben altijd blij met je beoordelingen want er is toch nog een verschil tussen effe testen en eigenaar zijn van beide.

Het klopt dat onze Tesla een stuk duurder is dan de Kia. Ik schat ongeveer 40-50% (vooral bijtelling en MIA). Maar beide auto's zijn samen maar net iets duurder dan de C5 diesel die ik vroeger privé reed.

Welke het makkelijkst te bedienen is: best een lastige.vraag Veel dingen zijn in de Tesla makkelijke bijvoorbeeld een swipe om je navigatie naar huis in te stellen. Maar de kachel iets anders instellen kan ik niet zonder m'n ogen van de weg te halen. Dus ik denk dat de Kia net iets makkelijker is en de Tesla is vooral heel anders dan de rest.

Als je je login naam ook maar enige eer aandoet: instappen in de Tesla is echt een heel stuk lastiger dan in de Kia. De Tesla is verrekte laag.

On 1/24/2020 at 12:00 PM, martijnmarleen said:

Als de infrastructuur echt zo slecht zou zijn dan zouden nu duizenden Tesla'e en E-Niro's te koop staan tegen spotprijsjes omdat de eigenaren er weer vanaf willen. Persoonlijk ken ik helemaal niemand die weer terug is gegaan naar een ICE. De Tesla superchargers worden wel druk, maar er zijn vorig jaar al twee bijgekomen en je kan altijd naar een Fastned als je echt haast hebt.

Nog een fun fact: bij het raffineren van een liter benzine wordt ongeveer 1,6 kWh electriciteit gebruikt. Dat is ongeveer 30-40% van de electriciteit die nodig is om even ver te rijden met de E-Niro als met die liter benzine in een gewone Niro. Dus door alleen een liter benzine niet te maken heb je al een groot deel van de benodigde stroom. En dan heb ik het niet over de rest van de keten (exploratie, winning, transport).  Als je daar ook rekening mee houd dan kan je makkelijk overstappen op electrisch rijden. Daar is gewoon genoeg energie voor door simpel geen aardolie meer te gebruiken.

aangepast door Prlwytzkofsky
typo
Geplaatst
49 minuten geleden, Prlwytzkofsky zei:

Als de infrastructuur echt zo slecht zou zijn dan zouden nu duizenden Tesla'e en E-Niro's te koop staan tegen spotprijsjes omdat de eigenaren er weer vanaf willen. Persoonlijk ken ik helemaal niemand die weer terug is gegaan naar een ICE. De Tesla superchargers worden wel druk, maar er zijn vorig jaar al twee bijgekomen en je kan altijd naar een Fastned als je echt haast hebt.

Nog een fun fact: bij het raffineren van een liter benzine wordt ongeveer 1,6 kWh electriciteit gebruikt. Dat is ongeveer 30-40% van de electriciteit die nodig is om even ver te rijden met de E-Niro als met die liter benzine in een gewone Niro. Dus door alleen een liter benzine niet te maken heb je al een groot deel van de benodigde stroom. En dan heb ik het niet over de rest van de keten (exploratie, winning, transport).  Als je daar ook rekening mee houd dan kan je makkelijk overstappen op electrisch rijden. Daar is gewoon genoeg energie voor door simpel geen aardolie meer te gebruiken.

De grote cijfers kloppen, maar de kabels die naar Pernis gaan zijn echt ietsje zwaarder dan die een gemiddelde woonwijk binnen komen. Daar verwacht ik op termijn meer problemen, dan in de totale productie.

Geplaatst
2 hours ago, Prlwytzkofsky said:

Het klopt dat onze Tesla een stuk duurder is dan de Kia. Ik schat ongeveer 40-50% (vooral bijtelling en MIA). Maar beide auto's zijn samen maar net iets duurder dan de C5 diesel die ik vroeger privé reed.

Welke het makkelijkst te bedienen is: best een lastige.vraag Veel dingen zijn in de Tesla makkelijke bijvoorbeeld een swipe om je navigatie naar huis in te stellen. Maar de kachel iets anders instellen kan ik niet zonder m'n ogen van de weg te halen. Dus ik denk dat de Kia net iets makkelijker is en de Tesla is vooral heel anders dan de rest.

Als je je login naam ook maar enige eer aandoet: instappen in de Tesla is echt een heel stuk lastiger dan in de Kia. De Tesla is verrekte laag.

Nu ja is 60 oud nu ben ik nog wel soepel genoeg om elegant in een lage wagen te stappen rij nu een lexus GS  , maar hier kan ik het ook op de vrouw verhalen ze vind de GS ook te laag en moeilijk te laden bij het boodschappen doen.

En dat de Tesla anders is ja wat wil je als je  IT 'ers een auto laat bouwen dan krijg je een scheetkussen , maar ik vind die insteek wel leuk en je ziet dat er toch heel wat dingen innovatief zijn en dat het tijd werd dat er iemand die autobouwers een schop onder de reet gaf 

Geplaatst

Even een losse opmerking; als je reageert op het laatste bericht is een quote niet nodig.

Is een quote wel nodig, zet dan je reactie NA de sluiting van de quote, dan is te zien dat jouw tekst niet meer bij de quote hoort.

Dus je eigen tekst NA

[ / q u o t e ]

Geplaatst
Op 29-10-2019 om 11:00, Cabjo zei:

@Prlwytzkofsky

Veel beurtjes ja, 2 beurten gehad tot nu toe, elk 72 euro. Zit er niet zo mee, remvloeistof vervangen slaat inderdaad nergens op, tenzij die in de loop der tijd vergaat; remmen doe je weinig, meer op de motor, denk dat de remblokken en-schijven ver over de 2 ton gaan komen, als ik ze nu bekijk.

remvloeistof word volgens mij vooral vervangen omdat het vocht in zich opneemt en als er wate rin je remvloeistof komt krijg je corrosie en kan het gaan koken bij hoge tempraturen . 

Heel vaak word remvloeistof verversen over geslagen maar naar mijn mening toch best wel belangrijk . gevolgen kunnen oa lekkende remcilinders zijn .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...