Ga naar inhoud

Geen Live services / Flitsers na update IOS 13 (hotspot)


E-lmar
Ga naar de oplossing Opgelost door Sigmasailor,

Aanbevolen Berichten

8 uur geleden, spacewagon zei:

Ik las (volgens mij hier: https://www.gpspower.net/kia/353776-kia-software-maps-update-2019-a.html) dat de firmware-update van juli 2019 dit probleem zou oplossen. Je kunt zelf de update doen of via de dealer. Ik weet niet of dit het écht oplost.

Helaas, deze update lijkt het niet op te lossen.

Dit was mijn oude versie:

1870249285_1versievoordeupdate.jpg.272a0f46fef733ee558ce23a04399c99.jpg

Daarna de update uitgevoerd:

148012602_2updatemaar.jpg.5005ae691ea78283947ae37c1798ca13.jpg

444914433_3updatenmaar.jpg.da557c6699382c17542f4bdf172cc71d.jpg

Update is gelukt:

1858960532_4updatengelukt.jpg.8075b57a8e22b3948ab32304c97d2413.jpg

Maar helaas... verbinding maken met de TomTom Live Services werkt nog steeds niet:

486112222_5werktnogsteedsniet.jpg.22923b316c197efd37f827deddae2401.jpg

Voor de zekerheid heb ik mijn telefoon laten "vergeten" door de auto, opnieuw verbonden, akkoord gegeven op de melding. Tot drie keer toe gedaan. Maar helaas.

aangepast door spacewagon
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, Xmoo zei:

Ik had hier al een melding van bij Apple en TomTom gemaakt n JUNI.

Zie: 

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59231288

 

Probleem zit hem in de systeem bestanden en certificaten. De update van juli 2019 zijn deze vernieuwd en is het probleem opgelost.
Deze update kun je bij de garage laten doen of zelf de bestanden downloaden en updaten.

Succes.

 

Helaas werkt dit bij mij niet. Zie mijn vorige post.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minutes ago, spacewagon said:

Helaas werkt dit bij mij niet. Zie mijn vorige post.

Verwijder jouw mobiele AP uit jouw auto, zodat je dus dat wifi stukje opnieuw moet opzetten, vervolgens TomTom services opnieuw accepteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


teleurstellend, heeft bij mij maar 1x gedaan daarna niet meer.

na de update 13.1.2 ook niet meer werkend gekregen, lijkt toch bij apple te zitten via mijn huis wifi werkt alles wel goed.

Mha maar weer afwachten voor een volgende update, update IOS13 van apple is dramatisch.

voorlopig maar ff via CarPlay navigeren :cry:, ben er nog niet uit dat het nu aan apple of aan Android ligt maar mijn vermoeden ligt bij apple

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 minuten geleden, Michel.F zei:

teleurstellend, heeft bij mij maar 1x gedaan daarna niet meer.

na de update 13.1.2 ook niet meer werkend gekregen, lijkt toch bij apple te zitten via mijn huis wifi werkt alles wel goed.

Mha maar weer afwachten voor een volgende update, update IOS13 van apple is dramatisch.

voorlopig maar ff via CarPlay navigeren :cry:, ben er nog niet uit dat het nu aan apple of aan Android ligt maar mijn vermoeden ligt bij apple

Hij werkte toch na de update?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen gewenst resultaat.

maar heb het nu op een andere manier opgelost.

had nog een Huawei E8372h-153 4G (mifi hotspot)(en deze zijn nog te koop bij bol.com en coolblue) liggen en nog een multisim van vodafone en deze in combinatie met een USB aansteker verloop. 

moet hem alleen nog mooi wegwerken achter me dashboard en een eigen voeding maken, maar voor nu werkt dit perfect.

start op als de auto aan gaat en maakt zelf verbinding met de navigatiesysteem, binnen 2 min is alles bijgewerkt.

Helaas niet op de manier zoals ik wilde maar werkt perfect.

Voordeel van deze mifi usbstick is dat deze ook een roaming functie heeft, lekker voor het touren in europa met live verkeersinfo

aangepast door Michel.F
Link naar reactie
Delen op andere sites


@Michel.F

In de middenconsole onder de klep zit een USB-aansluiting. Daar heb ik mijn USB-WiFi-stick in gestoken en dat werkt prima. Hoef je dus helemaal nix voor te installeren; plug en play :cowboy:

aangepast door Hippe lip
Link naar reactie
Delen op andere sites


10 minuten geleden, Hippe lip zei:

@Michel.F

In de middenconsole onder de klep zit een USB-aansluiting. Daar heb ik mijn USB-WiFi-stick in gestoken en dat werkt prima. Hoef je dus helemaal nix voor te installeren; plug en play :cowboy:

alleen een sim kaart met bundel aanschaffen :)  dat vind ik zelf minder omdat ik gewoon tel van werk kan gebruiken anders had ik dat ook wel gedaan

Link naar reactie
Delen op andere sites


48 minuten geleden, E-lmar zei:

alleen een sim kaart met bundel aanschaffen :)  dat vind ik zelf minder omdat ik gewoon tel van werk kan gebruiken anders had ik dat ook wel gedaan

Voor mij niet ik kreeg een e-sim bij mijn abonnement, dit is alleen voor data verbruik(bv ipad etc) en dat gaat van mijn mobiele bundel af

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 minuten geleden, Michel.F zei:

Bij de Nero misschien wel maar de Rio niet

Volgens mij zit je hier in het forum voor de e-Niro (heeft nix met Nero te maken....). Daar wordt verwacht dat je het daar over hebt.

En extra's over je Rio kun je op het betreffende forum kwijt.

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...