Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Zojuist, Doublebogey5 zei:

Ik vind het nu juist fijn om helemaal het gaspedaal niet meer in te hoeven trappen. Om harder of zachter te gaan gebruik ik dan ook alleen het ''ret' en 'set' knopje op het stuur. 

Wat je nog kan doen is de SCC reactie op snel zetten. Dan reageert die een stuk sneller als de auto voor je weg is.

Geplaatst
17 hours ago, tijdjes123 said:

Wat je nog kan doen is de SCC reactie op snel zetten. Dan reageert die een stuk sneller als de auto voor je weg is.

Reageerd de scc dan ook niet wat heftigere bij verkeer voor je (langzamer verkeer)? 

Mijn eigen ervaring met SCC is dat deze sowieso wat traag is met reageren :) (wellicht dat een software update hier wat verbetering in brengt... geen ervaring mee :P )

• 2 maanden later...
Geplaatst

Sinds ik mijn auto weer terug kreeg van het schadeherstelbedrijf (nadat ik de auto vanuit stilstand op een afgezaagde boomstronk voor mn parkeervak had gereden, oepsmomentje), is de afstand die de acc aanhoudt tot de voorligger in alle vier de standen een stuk kleiner geworden. Ik moet zeggen dat ik dit nog fijner vindt rijden dan voorheen. De auto laat nu, zeker in de file, geen gaten meer vallen waar andere bestuurders even snel induiken. Standje 1 is nu echter wel te kort bij snelheden boven de 60 km/h.

Maar het lijkt er dus op dat de sensoren afgesteld kunnen worden.

Wat ze precies gedaan hebben is me helaas niet verteld. Afhandeling is via de leasemaatschappij gegaan. Ik weet dus ook niet zeker of er geen andere sensor in gegaan is. Maar aangezien er vooral schade was aan de ophanging van de bumperdelen en de grill verder nog intact leek, ga ik er vanuit dat die behouden is gebleven.

Geplaatst
Op 3-11-2019 om 15:35, tijdjes123 zei:

Hoe doe je dat ? is het dat met de 4-3 enz autotjes ?

Geplaatst

onder laats was ik het even vergeten de cc aan te zetten. bij de weg naar de poort in nieuwe gein.  naar correctie reed ik vier km te hard .

koste vijftig euro.je moet wel op letten als je een lange afstand rijd .dat je niet in slaap valt. wand dat is gevaarlijk. daar gebeuren de meesten

ongelukken mee. met Cruz control.   

Geplaatst
1 uur geleden, henk smit zei:

onder laats was ik het even vergeten de cc aan te zetten. bij de weg naar de poort in nieuwe gein.  naar correctie reed ik vier km te hard .

koste vijftig euro.je moet wel op letten als je een lange afstand rijd .dat je niet in slaap valt. wand dat is gevaarlijk. daar gebeuren de meesten

ongelukken mee. met Cruz control.   

Ik denk dat het veel ontspannender, en daardoor veiliger, rijd met cruise control itt zonder. Wekt ook veel minder irritatie tov die jo-jo figuren (in snelheid) die zonder cc rijden.

Je moet natuurlijk wel op blijven letten Henk :innocent:

• Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst

Ik denk dat de meeste ongelukken komen door gebruik van de smart phone's.

Geplaatst
Op 27-1-2020 om 23:23, HenkM zei:

ik gebruik mijn smart Phone alleen om bellen in de auto hans frij.  

Geplaatst
Op 27-1-2020 om 23:23, HenkM zei:

Op 29-1-2020 om 09:30, henk smit zei:

ik gebruik mijn smart Phone alleen om bellen in de auto hans frij.  

Voor mij valt daar ook handsfree bellen onder. Als het niet nodig is, gebruik ik het ding helemaal niet in de auto. 

Geplaatst

Ik gebruik altijd de cruise control, behalve in de stad natuurlijk. Adaptieve zet ik uit en regel de snelheid verder met de set/Reset knop. Dit rijdt veel rustiger. De lane assist gebruik ik af en toe, maar dan moet het niet te hard waaien, want dan heeft hij er toch wel moeite mee.

Geplaatst

Ik geniet elke dag van mijn adaptive cruise control. Deze week op de N325 80 op de cc en (met de voet boven de rem) geprobeerd om alles aan de cc over te laten. HET WERKT!!! De auto stopte keurig achter een vrachtauto en reed ook zelf weer verder nadat het stoplicht op groen sprong en de vrachtwagen voor mij weer ging rijden. Dit is niet iets wat ik dagelijks zal doen op die manier. maar het toont wel aan dat de techniek werkt.

Wat zijn overigens de ervaringen met de topsnelheid van onze hybride? Zelf in Januari op de A3 in Duitsland 183 geklokt en toen was hij nog niet helemaal klaar, maar ik moest afslaan.

• Like 1
Geplaatst
15 uur geleden, RikLijkendijk zei:

Ik geniet elke dag van mijn adaptive cruise control. Deze week op de N325 80 op de cc en (met de voet boven de rem) geprobeerd om alles aan de cc over te laten. HET WERKT!!! De auto stopte keurig achter een vrachtauto en reed ook zelf weer verder nadat het stoplicht op groen sprong en de vrachtwagen voor mij weer ging rijden. Dit is niet iets wat ik dagelijks zal doen op die manier. maar het toont wel aan dat de techniek werkt.

Wat zijn overigens de ervaringen met de topsnelheid van onze hybride? Zelf in Januari op de A3 in Duitsland 183 geklokt en toen was hij nog niet helemaal klaar, maar ik moest afslaan.

Zit wel een aardig verschil tussen de echte snelheid en wat de kilometerteller aangeeft. Boven de 140 km/uur ben ik nog niet gekomen. Heeft in Nederland niet zo veel zin. Als het verkeer het toelaat zal ik toch eens proberen hoe ver ik kom vwb de snelheid.

Geplaatst
16 hours ago, RikLijkendijk said:

ACC werkt inderdaad erg goed.. Maar onder de 20KM/h stop hij er toch echt mee :) (ik kan er 5 km naast zitten wanneer de ACC uitschakelt :P ) 

In ieder geval, zo werkt het bij mij :) 

Geplaatst
5 minuten geleden, Dragao zei:

ACC werkt inderdaad erg goed.. Maar onder de 20KM/h stop hij er toch echt mee :) (ik kan er 5 km naast zitten wanneer de ACC uitschakelt :P ) 

In ieder geval, zo werkt het bij mij :) 

Welke niro heb je dan? De nieuwe niro heeft namelijk gegarandeerd dat de SCC tot de 0km/h gaat.

Geplaatst
27 minutes ago, tijdjes123 said:

Welke niro heb je dan? De nieuwe niro heeft namelijk gegarandeerd dat de SCC tot de 0km/h gaat.

2019 model. (Dynamic Plus)

Geplaatst (aangepast)
17 uur geleden, RikLijkendijk zei:

Een kleine 190 km/h is inderdaad zo'n beetje maximaal. Omdat de auto dan beide motoren nodig heeft is het op enig moment afgelopen omdat de hybride accu dan te leeg komt. De auto valt dan terug naar ruim 160 km/h. Als er weer genoeg in de accu's kan de pret weer beginnen.

Bij dit soort snelheden gedraagt de Niro zich trouwens uitstekend.

aangepast door HenkM
Geplaatst

In 2019 zijn zowel de oude als de nieuwe uitgeleverd. Ik heb ook een oude, bij mij stopt de acc net voordat hij helemaal stilstaat. Laatste stukje remmen moet ik dus echt zelf doen, hij gaat zelfs weer heel licht versnellen (als bij rem loslaten uit stilstand) als ik niet ingrijp.

Geplaatst (aangepast)

Klopt de Kia Niro Hybrid "2020" model om het maar zo te zeggen kan ook autonoom "level 2" rijden. Met file rijden geeft de auto zelf gas en remt zelf tot 0 en met de afstand kan je bepalen hoe ver (geloof per 25 meter)

Dit is overgenomen van de Kia e-Niro. Je herkent de nieuwe modellen aan de dagrijverlichting in de vorm van pijltjes

Zie ook: https://www.kia.com/nl/over-kia/technologie-design/technologie/drive-wise/ 

Autonome rijbaanvolgassistentie

Dit systeem maakt "level 2" autonoom rijden mogelijk. Afhankelijk van snelheid en richting van de voorligger bedient de autonome rijbaanvolgassistentie de snelheid, de vertraging en de besturing en volgt op een veilige vooraf ingestelde volgafstand. Het werkt met een videocamera en radarsensoren en ‘leest’ de rijbaanmarkering om de auto netjes in zijn baan te houden.

aangepast door quorumz
Geplaatst
Op 1-2-2020 om 11:05, R.J. zei:

Ik gebruik altijd de cruise control, behalve in de stad natuurlijk. Adaptieve zet ik uit en regel de snelheid verder met de set/Reset knop. Dit rijdt veel rustiger. De lane assist gebruik ik af en toe, maar dan moet het niet te hard waaien, want dan heeft hij er toch wel moeite mee.

Ik snap niet zo goed wat LKAS met wind te maken heeft..?

U heeft het stuur toch zelf in de hand? de LKAS stuurt net een beetje bij als u de lijn over gaat. Wat heeft dit met wind te maken?

Geplaatst

Lkas werkt prima, juist bij veel zijwind. Hij stuurt vanzelf terug en je waait niet de weg af. In Zeeland hebben we vaak veel wind dus het staat altijd aan.

• Like 1
Geplaatst
Op 9-2-2020 om 10:53, h.smit1946 zei:

ik heb er 193 km mee gereden. dat is wel erg hard mijn gemiddelde snel heit is 120 km     

Huh, heb jij meerdere accounts Henk?

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...