Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voor Nederland niet echt een vergelijk waar we iets aan hebben. De brandstofprijzen die gehanteerd zijn, zijn veel lager dan in Nederland. Tevens vind ik de elektroprijs weer te hoog.

Geplaatst

De prijzen zijn voor alle voertuigen gelijk, het gaat niet om de echte cijfers, het gaat om de vegelijking ...

• Like 1
Geplaatst

Ik probeer een e-Niro te vergelijken met onze Toyota Auris TS Hybride of de Peugeot 208 1.2. De e-Niro komt er dan in het lijstje slechter uit dan de beide andere auto's. In mijn eigen vergelijk met 25000 km/jaar is de e-Niro vergelijkbaar met de Toyota en goedkoper dan de Peugeot 208.

Geplaatst (aangepast)

Beste @Jojan265, gezien de Auris niet meer voorkomt als nieuw model (daar is de Corolla voor in de plaats gekomen) kan ik van hieruit geen goede vergelijking maken.
Wel kan ik vertellen dat wij voor onze e-Niro de komende 60 maanden € 439 gaan betalen (incl. 15000km/jr).
Dit is voor de uitvoering "DynamicPlusLine incl. metalic lak en warmtepomp.
In ieder geval goedkoper dan "onze" HEV (DynamicLine) uitvoering nu van €464.

aangepast door Michel_1970
Geplaatst
10 uur geleden, Jojan265 zei:

Ik probeer een e-Niro te vergelijken met onze Toyota Auris TS Hybride of de Peugeot 208 1.2. De e-Niro komt er dan in het lijstje slechter uit dan de beide andere auto's. In mijn eigen vergelijk met 25000 km/jaar is de e-Niro vergelijkbaar met de Toyota en goedkoper dan de Peugeot 208.

schrijf je dat wel helemaal goed op? De niro goedkoper dan een 208 maar niet goedkoper dan een auris?

En wat voor brandstof of stroomprijs reken je dan?

Geplaatst

Je hebt gelijk. Ik had het aantal km voor de Peugeot 208 niet helemaal goed staan. Inmiddels wel en nu blijkt de 208 2 ct/km goedkoper dan de e-Niro in Private Lease. Ik reken met een brandstofprijs van € 1,90 en een stroomprijs van € 0,21. Ik heb gerekend met 25000 km/jaar.

Ik kom dan voor de Toyota op 28 ct/km en ook voor de e-Niro Executive (private lease) en voor de 208 op 26 ct/km. 

Morgen is het zover. De 208 wordt dan ingeruild voor de e-Niro.

Geplaatst

Klopt. Door omstandigheden op zoek naar een auto met een automaat. Toen per ongeluk gestuit op een e-Niro Private Lease aanbieding. Daarna maar eens goed verdiept in deze auto en niet veel problemen gelezen en eigenlijk alleen maar lofzang op YouTube. Toen ook maar eens aan het rekenen geslagen en bleek de auto nauwelijks duurder dan de 208. Na de proefrit deze auto besteld in de kleur Gravity Blue. Het is de executive uitvoering geworden, waardoor de prijs/km net iets boven die van de 208 uitkwam, maar daarmee ook meer luxe.

Indien dit onze enige auto zou zijn, dan was ik nog niet voor EV gegaan, maar voor het woon-werk verkeer en kleine uitstapjes durf ik het wel aan.

Geplaatst

Ik had ook mijn twijfels bij het elektrisch rijden, maar zoals het er nu uitziet (22 dagen met de E-Soul) blijft de Fabia min of meer permanent stilstaan..........gisteren na opladen tot 98% kreeg ik een actieradius van 480 km te zien, en na 112 km(met airco aan) was er 24% vanaf!

Snelladen heb ik nu 1 keer gedaan en dat was 36 kWh erbij in de tijd van twee koppen koffie, dus ook voor langere ritten voldoet het voor mij prima!

De Fabia blijft wel, want daar zit een trekhaak onder ;-).

Veel plezier van en met de E-Niro @Jojan265

• Like 1
Geplaatst

Die trekhaak was voor mij ook het lastigste.  Maar aangezien ik echt zelden met een zwaar geladen aanhanger rij en ws voor die enkele keer wel een alternatief kan verzinnen hebben we toch de gok genomen met de 300kg van de e-niro. 
Meestal is het groot en onhandig spul halen, zoals wat houten platen of groen afval naar de mileustraat. Dat red ik nog wel met 300kg trekgewicht. Sowieso wordt het rijden met een echt zware aanhanger/caravan over grote afstanden wel echt een uitdaging. Je range  halveert minimaal, met een beetje pech sta je elke 150 km te laden. Dan geloof ik dat ik na een halve dag het ding loskoppel en verder ga zonder. ;-)

• Like 2
  • Haha 2
Geplaatst
Op 28-7-2021 om 14:38, Michel_1970 zei:

Hoi @Hippe lip, is lees ergens hier op dit forum dat KIA stopt met Plugsurfing (en zojuist ook door KIA zelf bevestigd), dus die keuze valt af.
[…]

Plugsurfing houdt er niet mee op hoor. Het is KIA die de samenwerking met Plugsurfing stopt. De KIA-pas noemde ik dan ook niet als optie.

Geplaatst

Vanmiddag het verlossend telefoontje gekregen en we gaan op 18 augustus de HEV inruilen voor de E.

• Like 2
Geplaatst
Op 4-8-2021 om 19:00, Michel_1970 zei:

Vanmiddag het verlossend telefoontje gekregen en we gaan op 18 augustus de HEV inruilen voor de E.

Mooie keuze!

We zien de foto's t.z.t. hier wel komen ;-)

Geplaatst

BTW, jammer dat de nieuwe een lease model is en dat onderstaande velg niet past, hhmmmmmm, jammer....
Had wel mooi (mijn mening dan) gestaan onder de Gravity Blue.
VN5041.png.bd9bf71610323a27cc807f7403c0a744.png

Geplaatst

Als jij er andere velgen onder zet, en bij inleveren weer de originele is er geen leasemaatschappij die je tegenhoud.

(bij de getoonde velgen zou ik echter een andere auto verwachten dan een niro :cool:)

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Hier is ie dan....... vers van de pers.
Leuke bijkomstigheid is de deurgrendel verlichting, dit staat nergens (bij mij weten dan) in de brochures.
Gisteravond gelijk de UVO app geïnstalleerd (dat was wel effe een dingetje.....pfff).

20210818_175753.jpg

• Like 3
Geplaatst
Op 19-8-2021 om 15:32, Hippe lip zei:

Gefeliciteerd.

Dat wordt genieten, de komende ritten! 

Dank je.

Nu een paar kilometer erop zitten en het is idd genieten.

Geplaatst

De auto nu een week in bezit en net iets meer dan 300km verder.
We begonnen met een verbruik van 28kWh/100km op de teller.
Nu is dat terug gelopen naar 12,9kWh/100km. Ben benieuwd of we dit nog verder naar beneden krijgen :wink:
Ergens volgende week voor de 1e keer aan de "openbare" laadpaal hangen en dan zien hoe snel hij vol is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...