Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gisteren na exact vijf maanden wachten mijn HEV Dynamic Plusline opgehaald. De kleur is Yuca Steel Gray.c174f130faf5621129387f83223ab76c.jpg

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9 Pro met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst
Op 27-8-2022 om 17:24, zei Rick:

Automaat probleem? Zowat elke 2022 heeft een automaat, beetje vreemd dat dan de Plus alleen langzamer is XD

Haha ja dat is wat ze zeggen he ;)
Ik lees het op meerdere forums. Maar heb ook het idee dat de dealers het ook niet exact weten. De communicatie tussen fabriek en dealers schijnt ook niet optimaal te zijn.

Geplaatst

Yes, onze PHEV GT+ experience green Sportage is binnen (besteld op 24/01/2022), aanstaande zaterdag kunnen we hem ophalen. Blij mee.

• Like 2
Geplaatst

Hoi allen,

ik ben benieuwd. Heb ingetekend op een volgens de dealer reeds bestelde Sportage PHEV GT+ en eerste indicaties zijn levering eind september '22. Van welke datum moet je dan uitgaan hé. Of half april toen de dealer de auto bestelde of begin juli toen ik erop intekende.

Punt is dat je met dealers ook niet verder komt. Ik snap het principe van geboortekaartjes, maar als je de dealer belt krijg je van iedere medewerker een ander verhaal te horen en volgens de personen in kwestie spreken ze allemaal 'de waarheid'. Maar de gemiddelde autoverkoper is te glad om aan te pakken, welke firma dan ook, welk merk dan ook.

Maar goed, dat is altijd nog sneller dan Seat, want als ik daar op zou moeten wachten, zouden we in minimaal 24 maanden verder zijn. Vandaar geannuleerd en ingetekend op de Sportage...

Geplaatst

Ik heb te horen gekregen dat de op 17 juni bestelde Sportage HEV DynamicPlusLine is aangekomen in de haven en dat de auto daarna naar Purmerend gaat (Stern) Daar wordt de auto voor zover klaar gemaakt en vervolgens naar de voormalige Kia dealer (ook Stern) in Assen getransporteerd. Zodra die daar is wordt de afspraak voor afhalen ingepland. Kan dus niet lang meer duren denk ik. Hij moet eerst wel naar Purmerend omdat ze in Assen officieel geen dealer meer zijn helaas. Ik heb ook gezien dat Stern vanaf nu weer wat auto's op voorraad heeft staan die eerst nog op bestelling stonden op de site. Er is dus weer een lading Sportages afgeleverd, misschien ook jouw GT wel @roadrenner

Geplaatst
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5342898/goederentrein-met-auto-s-in-brand-bij-etten-leur
Staan daar nou Kia's op de trein of verbeeld ik mij dat 

Zo te zien weer een trein vol Ford Kuga ed. woon naast deze spoorlijn en zo’n trein komt regelmatig langs. Dus geen paniek dat onze auto er bij staat aangezien deze lijn naar Vlissingen gaat en Kia’s in Rdam aankomen is mij verteld

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Like 1
Geplaatst

Hoi Petri,

Wij hebben de PHEV GT plus line eerste werk van Jan 2022 besteld en precies 3 mnd later ,tot ieders verrassing, was hij er.

Inmiddels 10.000 km meegereden en ik moet zeggen dat het een super fijne en relaxte  auto is. Comfortabel, krachtig, zuinig. Maar er zitten zoveel nieuwigheidjes op en aan dat ik zelfs vandaag de dag nog steeds nieuwe en verrassende dingen vind.. Ik heb al de sportage modellen gehad maar deze nr 5 slaat in positieve zin alles. 

Veel plezier als je hem eindelijk mag ontvangen.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
Op 17-9-2022 om 11:55, zei 520:

Krijg van leaseplan te horen dat de leverweek van week 39 naar week 48 gaat en dat ik dat maar met potlood in de calender moet zetten. Verder geen worden voor.

aangepast door Maarten Verhaegh
  • 2 weken later...
Geplaatst

Heeft er al iemand een Sportage 5 in de kleur Infra Red? Ik heb 'm besteld maar ben op zoek naar een mooie foto er van. (Liefst een GT Plus HEV)

• 2 weken later...
Geplaatst
Op 6-10-2022 om 14:04, zei Rick O:

Heeft er al iemand een Sportage 5 in de kleur Infra Red? Ik heb 'm besteld maar ben op zoek naar een mooie foto er van. (Liefst een GT Plus HEV)

Weet niet zeker of dit GT plusline is?

20220218_121510.thumb.jpg.1c8f42847ca0e844a48cf45e16bbc4b5.jpg

Geplaatst

1-10-22 Kia Sportage HEV GT+ plusline besteld in Wit met zwart dak.
Kreeg vandaag een mail dat hij 4-8-2023 geleverd zou worden.

Meteen gebeld met de dealer en lease, dit scheen een fout te zijn.
Ik krijg nog een nieuwe levertijd, sta op een Z.S.M. Lijstje?

Update volgt.

Geplaatst
Op 26-10-2022 om 22:27, zei MisterBenkie:

1-10-22 Kia Sportage HEV GT+ plusline besteld in Wit met zwart dak.
Kreeg vandaag een mail dat hij 4-8-2023 geleverd zou worden.

Meteen gebeld met de dealer en lease, dit scheen een fout te zijn.
Ik krijg nog een nieuwe levertijd, sta op een Z.S.M. Lijstje?

Update volgt.

Wow, onverwacht bericht. 30-11-2022 staat hij al klaar voor mij.

Dat is wel bizar snel gegaan dan. 

Een vriend vertelde mij ook dat Kia sneller kan leveren nu, ervaren jullie dat ook zo?

Ben benieuwd of ik hem 30-11 dan ook echt heb.

Zou gaaf zijn, nu al zin in.

Screenshot_20221028-102438_Outlook.jpg

Geplaatst

Februari besteld, tot nu toe niet in productie... GT Plusline... De verdeler snapt het niet, maar geduld geraakt stilaan op, gezien andere wel geleverd worden... Kleur experience green pearl black

Geplaatst (aangepast)

Als je kijkt op https://allecijfers.nl/auto/kia-sportage/ dan zie je dat het aantal registraties van nieuwe Sportages hard terugloopt sinds juli. Zou toch fijn zijn als Kia enige inzage zou verschaffen… 

@janneman, hier ook bestelling experience green / zwart dak PHEV GT+ plusline. De mijne staat  sinds mei 2022 in bestelling. Dealer zegt “staat nu op eind dec 2022”. Hoe weet jij dat jouw bestelling nog niet in productie is? Loopt die verkoper dan zó hard te bluffen/liegen? 

36AB9A27-25C4-4C57-B76D-8492E8B00945.png

aangepast door 4WDsportage
Geplaatst

Hier in België ziet de dealer enkel 1 week op voorhand wanneer de wagen in productie gaat en als deze uit productie is een vermoedelijke leverdatum . Ik weet niet hoe dat uw dealer maanden op voorhand kan weten wanneer de auto geproduceerd zal worden ?! Of hebben ze in Nederland een ander opvolg systeem ???

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Inderdaad in België zien ze enkel wanneer de auto in productie gaat... Dealer verwacht niet dat het dit jaar nog gaat zijn... Beetje raar allemaal de ene krijgt tijdig zijn nieuwe wagen, dan andere moet meer als een jaar wachten???? Snappen wie snappen kan

Geplaatst

Ik denk, dus ook in België in mijn geval, dat het ook beetje van de dealer afhangt want ik kreeg 2 weken geleden van mijn dealer te horen dat mijn wagen (Sportage PHEV GT-line (GT-Line Plus in NL) op 31 oktober voor productie staat ingepland . 6 weken later klaar voor aflevering bij hen wat op schema ligt met de datum 31/12 die de verkoper als 'ten laatste' had opgegeven ten tijde van de bestelling.

We zullen zien...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...