Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
609 topics in dit forum
-
Sinds half November 2022 ben ik in het bezit van een nieuwe Niro EV. Daarvoor had ik een Niro PHEV en dus de overstap gemaakt naar volledig electrisch. Prima rijdende auto. Bij aflevering stond het rijbereik op 440km. Na 2 weken kreeg ik een foutmelding (zie foto). Door garage gereset en alles leek weer oke. Maar vanaf dat moment haalde ik niet meer dan ca 340km met 100% lading. Ook de laadsnelheid was maar ca 3,4 kW. Heb 3-fase laadpunt dus zou 11kW moeten zijn. Weer naar garage en met zag weer een fout, weer gereset en dat verbeterde wel de laadsnelheid maar niet het rijbereik. Dat schommelt tussen 340 en 370 km. Dat lijkt mij nog steeds te laag. Ik weet dat de acc…
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 1 volger
- 21 antwoorden
- 5,8k weergaven
Heb net een Niro EV 2023 en sinds vanmorgen is de software aan het updaten (over the air). Iemand dit al gehad en hoelang duurt dat? Inmiddels 150km gereden en is nog bezig met downloaden staat in het scherm....ben benieuwd morgen als ik weer ga rijden.
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 2 volgers
- 9 antwoorden
- 1,7k weergaven
heeft iemand een niro ev met afneembare trekhaak en zou die aub een foto kunnen maken van de achterkant? we hadden een afneembare trekhaak op onze oude niro en vond de 'hap' uit de bumper altijd zo lelijk, ben benieuwd hoe dit op de nieuwe niro ev smoelt!
Laatste antwoord door Marcel1802, -
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Goedendag, mijn Kia Niro EV is nog geen 2 jaar oud en heeft nu al heel wat mankementen gehad: 1) Zombie mode; 2) SCU (System Control Unit) kapot, waardoor auto niet meer kan AC laden; 3) GDU (Gear Drive Unit) kapot, rammelende geluiden in de aandrijving; 4) BMS (Battery Management System) storing, waardoor systeem was ontregeld; 5) Aircopomp vastgeslagen. Hele systeem moest worden nagekeken op ijzererts deeltjes in de leidingen; 6) En nu ben ik in Frankrijk op vakantie en wilt mijn auto niet meer DC laden. Oplaadsessie wordt telkens afgebroken. Kortom, veel te veel problemen voor zo'n jong voertuig. Ik ben benieuwd of jullie ook één van deze probl…
Laatste antwoord door Niro EV, -
- 2 volgers
- 36 antwoorden
- 16,3k weergaven
Ik ben sinds eergisteren de gelukkig bezitter van een e-Niro ExecutiveLine 64kWh uit april 2019 en ben alle mogelijkheden aan het ontdekken, en dat zijn er heel wat - wat een mooie auto! Ik heb u ook de Kia Connect App op mijn telefoon en probeer nu de e-Niro te koppelen met mijn telefoon; in de App moet ik dan eerst de auto 'toevoegen': dat kan ik doen met 2 opties: 'QR CODE' en 'ENTER VIN'. Eerst proberen via de 'QR CODE SCAN': in de App staat 'Access [Kia Connect] > [Kia Connect settings] > [Modem information] on your vehicle's touchscreen display to scan the QR code.', maar het icoon 'Kia Connect' staat niet tussen de icoontjes in het hoofdmenu (Ook geen ic…
Laatste antwoord door Henk Bekkema, -
LED in koplampen 1 2 3
door Bas Bosman- 6 volgers
- 54 antwoorden
- 11k weergaven
Ik wil graag led lampjes in mijn koplampen zetten voor meer lichtopbrengst. Nu had op Alie express een setje besteld, maar krijg na het plaatsen een melding op de BC controleer koplampen. Is er ook iemand die weet welke ik moet plaatsen zodat ik geen melding krijg?
Laatste antwoord door N.S., -
- 2 antwoorden
- 540 weergaven
Ik heb afgelopen week een laadpaal geïnstalleerd gekregen en daar zit een optie op om de laadsnelheid af te stemmen op de hoeveel overschot die er is. Handig, want in plaats van terugleveren van de stroom aan het net wordt deze dan in de auto gestopt. Nu heb ik niet zoveel zonnepanelen, dus ik kom maar zelden boven de 2000 watt uit die ik zou terugleveren. De laadpaal heeft als minimale instelling 1.4 kW om te laden. Dat is 1 fase x 6 ampère. Maar de auto pakt minimaal 2.7 kW en dat lijkt dan inderdaad ook van 1 fase af te komen. Dus ook met overschot van bijv. 1000 Watt wordt er nog steeds 1700 Watt van het net afgehaald om aan die 2.7 KW te komen. Als het niet nod…
Laatste antwoord door ropo, -
- 0 antwoorden
- 274 weergaven
Hoi, Ik heb in het begin van dit jaar een Kia Niro Advanced besteld, die is nu geleverd maar ik ben in de war wat betreft de namen van de uitvoeringen. In juni van dit jaar zijn de namen (en de prijzen) anders geworden ten opzichte van het begin van het jaar: Als ik naar de uitrusting kijk van deze uitvoeringen komt het op het volgende neer: Light → Light ComfortLine→ Light Advanced Advanced → Air DynamicLine→ Plus ExecutiveLine → Plus Advanced Op deze website vond ik nog wat informatie over de nieuwe namen: 'Nieuwe' uitvoeringen Niro EV - Frank Vaneman Automotive Is er iemand die deze hernoeming kan bevestigen of…
Laatste antwoord door estrijbos, -
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo rij inmiddels alweer 4 jaar met de Kia E Niro ( 2020 ) op begin wel regelmatig met evnotify de SOH ( batterij gezondheid ) gecontroleerd bleef maar op 100% staan . Ik laad 99% thuis en bijna altijd tot 80% heel soms als ik veder weg moet naar 100 % voor ik weg rijd . Gisteren ook weer een keer naar 100% geladen toen ik instapte zag ik maar 380 km range waar het normaal in de zomer rond de 450 is . Dus maar eens met ABRP gekeken wat de SOH was ( evnotify werkt niet meer op de iphone ) en hij gas een degradatie aan van 13,9 % schrok ik wel een beetje van . Later met een android tabled met evnotify ook nog eens gecheckt ook die gaaf een soh van 86,1 % aan . Ik heb het …
Laatste antwoord door Case, -
- 2 volgers
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
De banden van mij e niro uit dec 2020 maken veel geluid. Dit was bij mijn vorige banden al zo en sinds ze in april 2023 zijn vervangen nu weer. De dealer zegt dat het cuppende banden zijn. Met winterbanden is het geluid veel minder. Heeft iemand hier ervaring mee en welke banden zijn geschikt hiervoor? Mijn nissan leaf uit 2016 waar ik nog mee rij is veel stiller. Maarten Maas
Laatste antwoord door SMITHEN69, -
Beste collegae Kia E Niro rijers. Recent heb ik toch een klein minpuntje gevonden aan de auto. Of het moet zijn dat ik gewoonweg niet kon vinden hoe ik mijn probleem moest aanpakken. Ik had een driedelige ladder te vervoeren en heb deze netjes in de auto geladen. Er steekt dan een meter uit en dat markeerde ik met een doek. In de auto vind je allemaal mooie haken waarme je de vracht goed kunt vastzetten met spanbanden. Tot zover geen probleem. Maar dan komt het, de klep naar beneden houden. Wellicht ben ik verwend geweest met mijn vorige auto, waar een mooie stalen ring aan de achterklep zat, zodat ik de achterklep naar beneden kon doen en kon vastzetten. Deze ontbre…
Laatste antwoord door Jsvdw, -
- 0 antwoorden
- 218 weergaven
Waar bevindt zich de zekering voor de trekhaakbekabeling
Laatste antwoord door doclex, -
- 3 volgers
- 12 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik wil mijn ervaring met banden en verbruik met jullie delen. Ik heb 4 weken geleden op mijn Kia Niro EV (MY2022) mijn 4 Michelin Premacy 3 banden vervangen. De achterste banden waren al langer aan het cuppen en toen voor "versleten was heb ik ze alle vier vervangen. Heb enkele weken lopen zoeken naar de meeest geschikte band voor dit type auto en de banden op m.n. Duitse sites vergeleken en reviews bekeken. Ben uiteindelijk uitgekomen op de Goodyear EfficientGrip Performance 215/55 R17 94V EVR (So). Deze scoorde een A voor brandstofverbruik en een A Grip op nat wegdek. Daarnaast ontworpen voor EVR. Let op: er zijn meerdere Goodyear EfficientGrip Performance…
Laatste antwoord door Evert Mulder, -
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 922 weergaven
Vraagje wat ik met google niet helemaal beantwoord krijg: Hoe stop ik autostart van Spotify in combinatie met iOS? Ik heb 9 van de 10 keer dat als ik mijn telefoon aan de lader hang dat Spotify dan automatisch start. Dat terwijl ik eigenlijk alleen Radio/Waze zou willen. Waarom het 1 op de 10 niet het geval is... Geen idee? Gekke is dat ik vandaag vanuit huis naar het NS station Leiden centraal navigeer, gelijk springt Spotify aan. Dan maar even navigeren op geluid en de radio aan tot ik het echt even moet zien waar ik heen moet. Ik gooi mijn vrouw eruit en navigeer naar mijn werk. Geen Spotify maar gewoon radio? Ik weet ff niet of het een Kia probleem is, …
Laatste antwoord door Tazdevl, -
Website voor KIA updates 1 2 3
door Gast- 3 volgers
- 66 antwoorden
- 11,4k weergaven
Voor mensen die hun KIA zelf willen updaten is er nu een site met een tool: https://update.kia.com/EU/NL Denk dat half europa aan het downloaden is want de download bij mij gaat niet verder dan 3mb. Deze software werkt je systeem en kaart bij.
Laatste antwoord door wrutjes, -
- 2 antwoorden
- 743 weergaven
Vorige week werden we achteraan aangeraden in de file. Er was een file met wisselende snelheid tussen pakweg 30 a 80 km/u. In de file reed ik op cruisecontrole. Qua snelheid volgde ik dus de snelheid van mijn voorligger. Op een gegeven moment remt mijn voorligger vrij kort, Mijn auto remt uiteraard ook (door de cruisecontrole) maar ik krijg ook een alarm en waarschuwing voor "aanrijding" waardoor ik zelf ook (relatief hard) rem. Onze achterligger kan echter niet (voldoende) remmen en rijd bij ons achteraan in. Mijn vraag gaat eigenlijk over het remmen tijdens cruisecontrole rijden. In deze situatie heb ik nu zelf geremd. Maar moest ik zelf niet geremd hebbe…
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 4,1k weergaven
Sinds 2 weken rij ik in een nieuwe Niro EV. Bevalt prima! Maar ik moet bij elke rit het waarschuwingssignaal uitzetten voor de snelheidsoverschrijding. Kan de auto dat niet onthouden? Ik kan het niet terugvinden ergens.
Laatste antwoord door Rowicom, -
- 2 antwoorden
- 829 weergaven
Hoi net een Kia E niro 2021 aangeschaft. Tijdens de testrit was deze zeer stil en kwamen er geen geluiden van achter (aandrijving). Nadien tot koop overgegaan. Tijdens het optrekken van 40 tot 100 hoor ik een soort zoemend/joelend geluid van onder de achterbank komen. Is dit normaal of iets van een aandrijving probleem? Kan het cupping zijn? De verkoper heeft twee nieuwe voorbanden geïnstalleerd. Het geluid stopt na het optrekken. Vergeleken met de EC4 van Citroën vind ik het een enorm verschil. Is dit bekend van de Kia E-Niro?
Laatste antwoord door Bram E-Niro, -
- 6 antwoorden
- 680 weergaven
Graag advies of heeft iemand ervaring met het chiptuning voor de Niro PHEV? mij mis net iets vermogen als de accu leeg is (caravan). Heeft het echt voordelen en hoe zit het met de garantie?
Laatste antwoord door MarcelE, -
- 2 volgers
- 8 antwoorden
- 627 weergaven
Beste leden, Ben nieuw op dit forum en de eigenaar van Niro EV uit 2019. Wellicht kan iemand mij helpen met het volgende “navigatie probleempje “. Als ik bv Frankrijk inspreek krijg ik de mededeling dat het land niet compatibel is met de geselecteerde taal. Als bijlage heb ik een video bijgevoegd. Wat doe ik verkeerd? Alvast dank voor eventuele reacties. Groet Steven IMG_1641.mov
Laatste antwoord door StevenR, -
- 2 volgers
- 54 antwoorden
- 9,7k weergaven
Het gebeurde rond 17:45 uur op maandag 10 augustus 2020. Onze Kia e-Niro weigerde om stil te gaan staan voor de slagboom van het vakantiepark, ondanks verwoede pogingen om te remmen. De Kia had geen uit te lezen storing en daarna leek alles weer normaal, maar ik vertrouw er niet op dat dit iets eenmaligs was. Mijn gedachte dat de op dat moment op afstand bestuurde slagboom elektronisch het remsysteem van de auto beïnvloed zou hebben wordt door onze Kia dealer voor onmogelijk gehouden, maar ik geloof mijn dochter die de auto bestuurde en vertelde dat ze wel degelijk aan het remmen was en zelfs naar haar voeten gekeken heeft of ze wel op de juiste plek zat met haar voet…
Laatste antwoord door RoaldE, -
- 3 antwoorden
- 647 weergaven
Hallo, Sinds een jaar rijd ik in een Niro EV en ik bemerk sinds een paar weken dat wanneer de auto aan een externe laadpaal of thuisladen heeft geladen dat wat er geladen is niet weergegeven wordt op het display in de auto. Voorbeeld: met nog 98 km op de teller heb ik dmv. een externe laadpaal 150 km bijgeladen. Bij vertrek staat de teller nog op 98 km pas na ruim een half uur rijden werd de tellerstand aangepast naar het goede aantal kilometers. Is er iemand die dit probleem herkent? Gr. Piet Bosma
- 2 antwoorden
- 300 weergaven
airbnb in lübeck bereikt, een uurtje later dan gepland want ik kreeg de e-niro niet van een dc lader langs de autobahn. Ik denk dat de rfid reader van die snelweg snellader van e-on het had begeven gedurende mijn laadtijd (de zon stond er vol op en hij was heet). Toen vroeg ik me af of er vanuit de e-niro een manier bestaat om de sessie af te breken. Ik denk het niet want ik kan er niet ets over vinden, maar het zou wel een veilig gevoel geven. Intussen weet ik ook dat als ie 100% vol is, wat lang duurt met 5kw aan het eind, dat ie dan beëindigt en loskoppelt. groeten, arjen
- 5 antwoorden
- 576 weergaven
Sinds maart eigenaar van een nieuwe Kia Niro EV (model 2023) en heb daarover 2 vraagjes wie weet heeft iemand hier antwoord, anders moet ik een keer terug naar de garage. 1 Thuis opladen, ik heb thuis een laadpaal (Wallbox) die 11 KW kan laden, en als ik de auto van mij zoon er op aansluit (Tesla) haalt hij ook snel deze 11 Kw (11.4 op precies te zijn). Maar als ik mijn Kia Niro EV er op aansluit laad hij op ca 50% van die capaciteit, meestal zo tegen de 6 KW, nu is dat voor thuis laden niet direct een probleem dan staat hij er wat langer aan, maar soms is het lastig. Overigens laad hij op een DC aannsluiting wel met veel hoger Kw. Is er een instelling in de Kia waa…
Laatste antwoord door Bert Vivie, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 969 weergaven
Is het echt niet mogelijk om de dag-kilometerteller zelf op 0 te zetten? Het gaat mij om de km-stand op het scherm "Info Rit". De km-stand op het scherm "Totale informatie" kan ik inderdaad zelf resetten.
Laatste antwoord door Ukkie200,