Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goede middag,

Heeft er iemand al een werkende Mijn Kia Connect Services in een Niro.
Volgens de site zou je informatie moeten kunnen zien over je auto => brandstof, bandenspanning, etc. zie bijlage.

Helaas krijg ik alleen zaken te zien over het onderhoud van mijn Niro.

Heeft iemand al met de App de gegevens zoals in de afbeelding getoond worden gezien.

Kia Connected.jpg

Geplaatst

Het enige enigszins nuttige onderdeel, vind ik, is de GPS positie in geval van diefstal of mss als je de auto niet meer kan vinden in een dronken bui :?. Maar daarvoor het ik een los GPS-tracking systeempje ingebouwd dat werkt met een pre-paid simkaartje. Kan eenvoudig met mijn Smartphone de locatie zien op Google Maps. Dat werkt perfect en is veel goedkoper. 

Kia Connected Service is m.i. vooral interessant voor Kia.

Geplaatst
2 uur geleden zei gjcvro:

Als je je auto niet kunt vinden als je dronken bent is dat juist een pluspunt.

Dat noemen ze een schot voor open doel :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)

Geplaatst

Kop ik ook graag in.:-)

Ik heb wel even gekeken naar de connected services, maar vond de hoeveelheid gegevens eigenlijk niet de moeite waard. Wel een leuke gadget (als het werkt)

Geplaatst
11 uur geleden zei Derrek:

Het enige enigszins nuttige onderdeel, vind ik, is de GPS positie in geval van diefstal of mss als je de auto niet meer kan vinden in een dronken bui :?. Maar daarvoor het ik een los GPS-tracking systeempje ingebouwd dat werkt met een pre-paid simkaartje. Kan eenvoudig met mijn Smartphone de locatie zien op Google Maps. Dat werkt perfect en is veel goedkoper. 

Hi Derrek, welk prepaid simkaartje gebruik je daarvoor? Ik ga ervan uit dat je alleen data nodig hebt en dat het in principe niet veel data verstookt, toch? 

Geplaatst
23 uur geleden zei Brat Pit:

Hi Derrek, welk prepaid simkaartje gebruik je daarvoor? Ik ga ervan uit dat je alleen data nodig hebt en dat het in principe niet veel data verstookt, toch? 

Ik gebruik het GPS trackersysteem dat je met je eigen smartphone belt en dat hierop dan reageert door een SMS terug te sturen met de locatie die op je mobiel met Google Maps wordt weergegeven. Er wordt dan ook geen data gebruikt maar SMS-tegoed.

Ik gebruik zelf daarvoor een prepaid SIMkaartje van Simyo dat in heel Europa werkt met een tarief van 0,10 per SMS. Maar de Dekamarkt verkoopt prepaid kaartjes met een tarief van 0,05 per SMS Het opnemen van het telefoontje door de tracker kost uiteraard niets en voor een beltegoed van €10,- kun je dan 200 x de locatie opvragen. Zo vaak wordt mijn mooie Kia Niro nu ook weer niet gestolen. (En zo vaak ben ik ook niet dronken…).

Het is een geheel onafhankelijk en zelfstandig werkend systeem en je hebt geen (duur) abonnement nodig bij de fabrikant of bij een locatie-provider. Je kunt alleen de huidige locatie opvragen en niet waar de auto de afgelopen tijd allemaal geweest is. Maar dat laatste kan ook niet met het Kia Connect systeem. Het systeem verbruikt maar weinig stroom en heb de tracker permanent direct aangesloten op de accu achterin mijn Niro (en nog nooit een lege accu gehad). De tracker heeft een ingebouwde accu en zodra iemand de tracker van de accu loshaalt dan stuurt de tracker automatisch een signaal naar het ingestelde gsm nummer. Verder kun je instellen dat de tracker een signaal geeft zodra de auto wegrijdt (bijv. diefstal). Maar bijvoorbeeld ook zodra er boven een vooraf ingestelde snelheid wordt gereden (ter controle voor als je de auto uitleent aan je broer of aan je kinderen…).

Ik gebruik ruim een jaar deze en ben er tevreden over. Dit type heeft een zowel een interne als een externe GPS en GSM antenne. De beide externe antenne’s heb ik onder de (kunststof) achterbumper gemonteerd en dat werkt prima en heeft goede ontvangst, zelfs in parkeergarages. Maar ik heb hiervoor in mijn Rio een dergelijk systeem gebruikt zonder externe antenne’s en dat werkte ook goed, alhoewel niet in parkeergarages. De dergelijke systemen zijn er vanaf een paar geeltjes.

Geplaatst
3 uur geleden zei Derrek:

Ik gebruik het GPS trackersysteem dat je met je eigen smartphone belt en dat hierop dan reageert door een SMS terug te sturen met de locatie die op je mobiel met Google Maps wordt weergegeven. Er wordt dan ook geen data gebruikt maar SMS-tegoed.

Ik gebruik zelf daarvoor een prepaid SIMkaartje van Simyo dat in heel Europa werkt met een tarief van 0,10 per SMS. Maar de Dekamarkt verkoopt prepaid kaartjes met een tarief van 0,05 per SMS Het opnemen van het telefoontje door de tracker kost uiteraard niets en voor een beltegoed van €10,- kun je dan 200 x de locatie opvragen. Zo vaak wordt mijn mooie Kia Niro nu ook weer niet gestolen. (En zo vaak ben ik ook niet dronken…).

Het is een geheel onafhankelijk en zelfstandig werkend systeem en je hebt geen (duur) abonnement nodig bij de fabrikant of bij een locatie-provider. Je kunt alleen de huidige locatie opvragen en niet waar de auto de afgelopen tijd allemaal geweest is. Maar dat laatste kan ook niet met het Kia Connect systeem. Het systeem verbruikt maar weinig stroom en heb de tracker permanent direct aangesloten op de accu achterin mijn Niro (en nog nooit een lege accu gehad). De tracker heeft een ingebouwde accu en zodra iemand de tracker van de accu loshaalt dan stuurt de tracker automatisch een signaal naar het ingestelde gsm nummer. Verder kun je instellen dat de tracker een signaal geeft zodra de auto wegrijdt (bijv. diefstal). Maar bijvoorbeeld ook zodra er boven een vooraf ingestelde snelheid wordt gereden (ter controle voor als je de auto uitleent aan je broer of aan je kinderen…).

Ik gebruik ruim een jaar deze en ben er tevreden over. Dit type heeft een zowel een interne als een externe GPS en GSM antenne. De beide externe antenne’s heb ik onder de (kunststof) achterbumper gemonteerd en dat werkt prima en heeft goede ontvangst, zelfs in parkeergarages. Maar ik heb hiervoor in mijn Rio een dergelijk systeem gebruikt zonder externe antenne’s en dat werkte ook goed, alhoewel niet in parkeergarages. De dergelijke systemen zijn er vanaf een paar geeltjes.

Dank voor de uitgebreide info, Met name het SMS concept in combinatie met backup batterij lijkt me erg handig. Gisteren zoekende vond ik toch ook nog een betaalbare data prepaid die handig kan zijn als je meer info zou willen hebben. https://www.prepaidsimkaart.net/data-simkaart

Geplaatst
10 uur geleden zei Brat Pit:

Dank voor de uitgebreide info, Met name het SMS concept in combinatie met backup batterij lijkt me erg handig. Gisteren zoekende vond ik toch ook nog een betaalbare data prepaid die handig kan zijn als je meer info zou willen hebben. https://www.prepaidsimkaart.net/data-simkaart

Dat kaartje kan best interessant zijn voor een MiFi router in je Niro.

Geplaatst

Carplay onthoud de laatste parkeerplaats ... Android auto idem. 
Dus die functionaliteit kun je gratis integreren. Voor de rest zie ik geen meerwaarde in de connect systemen van KIA. Misschien zou je bij een auto van meer dan 30.000 euro zoiets gratis kunnen bieden :-)

• Like 1
Geplaatst
Op 25-12-2017 om 01:38 zei wimkia:

Misschien zou je bij een auto van meer dan 30.000 euro zoiets gratis kunnen bieden :-)

Helemaal mee eens, mede omdat het systeem vooral slimme voordelen biedt voor Kia Nederland zelf. De marketinginformatie ("statistische analyses") die zij hiermee vergaren over de Kia's in de "Kia database" en die zij mogen gebruiken is immers ook geld waard. Leest het "privacy statement conneceted services" maar eens goed na. Wat denk je van persoonsgegevens, rittenhistory, live kilometerstanden? Jouw gegevens worden door Kia gebruikt voor het ontwikkelen van nieuwe producten. En daar betaal jij ook nog voor!

• Sad 1
  • 5 weken later...
Geplaatst

Beste Derrek, ik heb dezelfde tracker gekocht als jij. Ik ben een stuk minder handig dan jij en laat de tracker dus monteren door een garagebedrijf in mijn Niro. Ik heb twee vraagjes, misschien wil jij die beantwoorden:

waar precies heb je de tracker gemonteerd?

je schrijft dat je de tracker zo kunt instellen dat deze een signaal (sms) geeft als de Niro wegrijdt. Nou wil je dat waarschijnlijk niet iedere keer dat je er zelf mee wegrijdt. Begrijp ik het dan goed dat je steeds een berichtje stuurt naar de tracker als je je auto ergens voor langere tijd parkeert? 

Alvast bedankt voor je hulp en groet,

ciscotk (Niro ExecutiveLine Deep Cerulean Blue)

Geplaatst
Op 21-12-2017 om 17:38 zei Bruijn:

Goede middag,

Heeft er iemand al een werkende Mijn Kia Connect Services in een Niro.
Volgens de site zou je informatie moeten kunnen zien over je auto => brandstof, bandenspanning, etc. zie bijlage.

Helaas krijg ik alleen zaken te zien over het onderhoud van mijn Niro.

Heeft iemand al met de App de gegevens zoals in de afbeelding getoond worden gezien.

Kia Connected.jpg

kan helaas geen datum invullen dus ook niet opslaan

Geplaatst

Ik heb inderdaad een Kia Niro Connected die correct werkt.  Moest daarvoor wel naar de showroom, waar één van de verkopers op de site van Kia, waar mijn gegevens staan, een correct nummer in een bepaald veld invulde. Meteen daarop werkte het systeem.   Je ziet dan inderdaad in je dashboard al genoemde gegevens.

Geplaatst
18 uur geleden zei ciscotk:

Beste Derrek, ik heb dezelfde tracker gekocht als jij. Ik ben een stuk minder handig dan jij en laat de tracker dus monteren door een garagebedrijf in mijn Niro. Ik heb twee vraagjes, misschien wil jij die beantwoorden:

waar precies heb je de tracker gemonteerd?

je schrijft dat je de tracker zo kunt instellen dat deze een signaal (sms) geeft als de Niro wegrijdt. Nou wil je dat waarschijnlijk niet iedere keer dat je er zelf mee wegrijdt. Begrijp ik het dan goed dat je steeds een berichtje stuurt naar de tracker als je je auto ergens voor langere tijd parkeert? 

Alvast bedankt voor je hulp en groet,

ciscotk (Niro ExecutiveLine Deep Cerulean Blue)

Ik heb de tracker achterin bij mijn accu (Niro model 2017) geplaatst en direct op de 12 Volt van de accu aangesloten (wel via een zekering). Dat gaat eenvoudig want hij "plakt" door zijn magneet aan het metaal. De tracker heeft inwendige antenne's maar ik heb beide bijgeleverde externe antenne's gebruikt en zowel de GSM antenne als de GPS antenne in de achterbumper gemonteerd. Die bumper is van kunststof en dat hindert de signalen niet zodat je een maximaal bereik en nauwkeurigheid hebt. De antennekabels zijn lang genoeg en ik heb ze langs de kabelboom voor mijn trekhaak naar binnen in de kofferruimte geleid en ze daar achter de kunststof kappen naar de tracker geleid. 

Het bereik is zo uitstekend en zelfs in parkeergarages kan ik de tracker met mijn smartphone activeren. De tracker gaat na enige tijd in slaapmode om energie te besparen en ik heb ook nog nooit last gehad van een lege accu (ik heb zelfs ook nog een MiFi modem direct op de accu aangesloten). In de slaapmode wacht de tracker totdat er een belletje van je smartphone komt en pas dan gaat hij middels GPS kijken waar hij is. De eerste keer dat je de tracker dan oproept duurt het ietsje langer (seconden, geen minuten) om de tracker uit zijn slaapmodus te krijgen en dan zendt hij de positie naar je smartphone.

Er zijn inderdaad een aantal extra mogelijkheden in te stellen zoals een signaal als de Niro weg rijdt (diefstal alert) of als de auto een ingestelde snelheid bereikt (bijv. voor als je de Niro uitleent) maar die moet je inderdaad dan even instellen. Dat gaat eenvoudig, maar ik heb dat nog niet gebruikt. 

Succes met de inbouw! 

• 5 maanden later...
Geplaatst

Beste Tonnvkr,

ik heb ook het module KIA connect in mijn KIA Niro laten inbouwen, maar ik ontvang op mij smartphone geen data. Kun je mij aub de dealer adres doorgeven dan kan hij mij misschien verder helpen.

• Like 1
Geplaatst

Ik heb de auto gekocht bij de Kia dealer in Den Bosch, Content Auto groep. Één van de verkopers stelde op zijn laptop de gegevens van mijn auto in op de Kia site, waarna het werkte.

• 6 maanden later...
Geplaatst

Je kunt de app ook gebruiken voor het bijhouden van je ritten (privé of zakelijk) dat is wel weer handig.
Verder kan je in je dashboard natuurlijk je verbruik en verreden kilometers zien op afstand, of je auto op slot staat, op de parkeerrem,
maar om nu te zeggen dat het een app is die ontzettend veel toevoegt aan je auto....

ik kan niet op afstand de deuren op slot doen als ik zie dat deze dat nog niet zijn.
Op een warme dag zou het leuk zijn als je alle ramen in 1X open kan doen.
in de winter de auto alvast starten zodat hij wat opwarmt? terwijl de deuren lekker op slot blijven.

Kia mag er best wat meer aan toevoegen zo als bijvoorbeeld je licht alvast aanzetten (voor de dames wel aardig als ze naar een donkere parkeerplaats moeten)
ik noem er maar 1 en er zijn nog veel meer toepassingen te bedenken wat dat betreft.

Geplaatst

Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar ik vind het vooral duur, genoemde opties zijn geinig, maar volgens mij alleen dingen die in het begin leuk zijn.

Als je de Niro bijvoorbeeld 2 jaar hebt, dan ga je echt niet meer telkens naar je verbruik kijken e.d.

Blijft over de locatie. Als ik op een vreemde plaats ben dan kun je hiervoor ook bijvoorbeeld maps gebruiken.
Wordt hij gestolen, tja, vervelend.

Geplaatst

Ik heb erover zitten twijfelen maar zo veel meerwaarde biedt het niet. Als je nu net als bijvoorbeeld Volvo jouw auto op afstand kunt aanzetten zodat die al warm is voor jij erin stapt, had ik het zeker gedaan. Maar dat kan jammer genoeg niet :(

• 2 weken later...
  • 2 maanden later...
Geplaatst

Voor een elektrische auto is de meerwaarde groter, je kunt dan o.a. de laadstatus bekijken.

Wat ik zelf nog mis is een functie om direct een bestemming in de navigatie te zetten, dan kun je dat al vanaf je telefoon doen vanuit huis voor je weg rijdt...

• 4 jaar later...
Geplaatst
On 12/21/2017 at 11:58 PM, Derrek said:

Kia Connect is bij aflevering door de dealer geactiveerd. Ik zag dat er een map pagina op de android app is waarbij de positie van de auto aangegeven is. Is dit dan niet gewoon een tracker service, die ook bij eventuele diefstal zou moeten werken? Zo ja ook over langere afstanden via GPS locatie? Dan zou je geen apart GPS systeempje nodig hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...