Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vanaf 1 Sept gelden de nieuwe regels MBT WLPT

https://www.wltp-info.nl/

Ik ben al een tijd bezig om een keuze te maken welke auto onze 9 jaar oude Peugeot gaat vervangen. De planning is rond het eind van dit jaar wellicht begin volgend jaar. (Moet er toch wel even voor sparen :) )  

Ik vraag me af of iemand al wat informatie heeft over de BPM gevolgen voor de NIRO? ik heb al vernomen dat de Picanto na Sept 1500 tot 2000 Euro duurder gaat uitkomen.

Als de Niro in prijs gaat stijgen door de nieuwe regels dan kan het interessant zijn om toch maar eerder de beslissing te nemen en voor een voorraad auto te gaan.

alle info is welkom :)

 

Posted

De nieuwe BPM-tarieven van 2018 zijn als volgt: Niro heeft CO-uitstoot van 88 g/km met 16" en 101 g/km met 18"

van 0 g/km tot 73 g/km – BPM-boete €356 – €2 extra per g/km gemeten vanaf 1 g/km t/m 72 g/km

van 73 g/km tot 98 g/km – BPM-boete €502 – €63 extra per g/km gemeten vanaf 73 g/km t/m 97 g/km

van 98 g/km tot 144 g/km – BPM-boete €2.077 – €139 extra per g/km gemeten vanaf 98 g/km t/m 143 g/km

van 144 g/km tot 162 g/km – BPM-boete €8.471 – €229 extra per g/km gemeten vanaf 144 g/km t/m 161 g/km

162 g/km en meer – BPM-boete €12.593 – €458 extra per g/km gemeten vanaf 162 g/km

Posted
23 minuten geleden zei Hanz99:

De nieuwe BPM-tarieven van 2018 zijn als volgt: Niro heeft CO-uitstoot van 88 g/km met 16" en 101 g/km met 18"

van 0 g/km tot 73 g/km – BPM-boete €356 – €2 extra per g/km gemeten vanaf 1 g/km t/m 72 g/km

van 73 g/km tot 98 g/km – BPM-boete €502 – €63 extra per g/km gemeten vanaf 73 g/km t/m 97 g/km

van 98 g/km tot 144 g/km – BPM-boete €2.077 – €139 extra per g/km gemeten vanaf 98 g/km t/m 143 g/km

van 144 g/km tot 162 g/km – BPM-boete €8.471 – €229 extra per g/km gemeten vanaf 144 g/km t/m 161 g/km

162 g/km en meer – BPM-boete €12.593 – €458 extra per g/km gemeten vanaf 162 g/km

Dankje wel. had deze al gevonden.

De vraag is nu alleen nog of er bekend is of er al een nieuwe test is gedaan.

Ik mag toch hopen dat de Niro niet veel naast de opgeven CO2 meeting zit.  :(

Volgende week toch maar eens langs gaan bij de dealer om te kijken of zij wat meer informatie hebben. het is toch zonde als de auto ineens een stuk duurder wordt.

Posted

Wat betekent dit dus voor de Niro 18inch ?

Ps. Ik kan met Android bij de type auto's waarvan ik de topics wil volgen, in dit geval van de Niro, klikken wat ik wil maar het betreffende forum wordt niet geopend. ???

Posted

vandaag even gebeld met de dealer. het is nog niet bekend wat de verhoging zal gaan worden. Maar hij gaf wel aan dat er geen auto's besteld kunnen worden :(

tot de mogelijke verhoging bekend is.

 

Posted

Vreemd dat er geen auto's besteld kunnen worden. Van wie gaat dat dan uit? Ik mag aannemen dat heel auto verkopend NL gewoon auto's wil verkopen. 

Posted

Ik ben het met je eens, het is inderdaad vreemd. Dealers hebben veel voorraad auto's besteld om nog volgens de oude prijs te kunnen leveren.

Een kennis van mij werkt bij PON en daar hebben ze ook een bestel stop. (of leverstop, geen idee hoe je het zou kunnen noemen)

Ik kan me voorstellen dan het geen fijne situatie is voor de dealer en consument. Als je nu besteld en na 1 sept de auto krijgt kan je dus ineens een ander bedrag moeten betalen :(

 

Vrijdag ga ik bij de dealer langs om een test rit te maken. En dan toch maar eens goed nadenken of ik voor een voorraad auto ga of niet.

(Heb nu toch al aardig wat voorbeelden gezien van auto's die behoorlijk duurder werden. :( )

 

Ik zal vrijdag het nog een keer vragen en als ik meer of wat anders hoor het hier melden.

 

Posted

Ik ruil meestal mijn auto in na twee jaar, dat zou in mijn geval in november zijn, maar na overleg met de dealer heb ik voor donderdag een afspraak om te kijken wat zijn aanbod wordt om eerder in te ruilen want ook zij verwachten dat de prijs omhoog gaat na 1 september.

Posted

Op dit moment betaal je voor een Niro circa 1400 Euro BPM, terwijl voor een vergelijkbare auto zonder hybride er circa 6400 Euro BPM neergeteld wordt.

Posted

Inderdaad zal voor de versie op 16 inch het verschil minder groot zijn dan de versie op 18 inch, maar ik ga toch maar even babbelen, die paar maanden eerder kan voor de inruil wel behoorlijk schelen denk ik.

Posted

De auto toch nu maar ingeruild, mede door een mooie actie bij de dealer ( die je mede betaalt in de inruil ) meer terug gekregen dan ik verwacht had, dus ik ben happy.

Posted

Woensdagmiddag naar de Dealer geweest en een donkerblauwe Niro Design Edition besteld, heb mijn 4 jaar oude Captur ingeruild en was ook een automaat, deze Captur had 120pk en nu dus 141pk dus nog net ff lekkerder de bergen in deze zomer.

Ik ga hier alles over deze Niro lezen om hem alvast beter te leren kennen en evt metvragen te komen, maar leuk om hier na nu 4 jaar weer terug te zijn, daarvoor had ik dus een nieuwe Rio gekocht maar na 1.5 jaar voor de Captur ingeruild. En in het verleden ook 2x een nieuwe Kia Carrens gereden.

Posted

Vandaag even langs geweest voor een voorraad auto maar vond de aanbieding erg tegenvallen. Ik zal eens een andere dealer in de buurt bezoeken want ik vond 2% korting niet echt genoeg .

De dealer kon me nog niets vertellen over eventuele hogere prijzen na 1 sept.

 

Maar wel even een testrit gemaakt :smileys-car-driving-695389:

 

Posted

Hier ga ik toch ff op reageren:
Mijn Niro deed 1 op 18, en nog wat
Dat gaf een uitstoot van 123 mg enzo voort

 

Moet ik nu blij zijn dat ik de Niro niet meer rij (er mee rij en zo) ?

 

Posted
8 uur geleden zei casper:

Geen idee hoe betrouwbaar dit bericht is. Maar toch wel aardig om te lezen

https://fleetworld.co.uk/hybrid-fuel-economy-winners-and-losers-revealed/

 

Lijkt mij een duidelijk verhaal met veel waarheden. Ik ken diverse mensen met een PHEV die slechts mondjesmaat electrisch rijden maar deze PHEV gekoch hebben om het belasting voordeel. Daarom kan ik geen begrip opbrengen voor de Nederlandse regering die wel de PHEV een belastingvoordeel geeft maar b.v. de Niro (die zeer efficiënt omgaat met het benzine verbruik en die ook op lange routes electrisch rijdt)  en waar je niet mee kunt sjoemelen, dit belastingvoordeel niet krijgt.

Posted

Helaas is de wegenbelasting voordeel over na 2018.

Vandaag gehoord dat er wel echt nieuwe auto's besteld mogen worden maar dan moet de garage het nieuwe BPM bedrag schatten. Als deze later afwijkt van het werkelijke bedrag (Na de nieuwe meting)  dan kan de klant de order kosteloos afzeggen. ook al is de auto bij de dealer aangekomen.

De dealers hebben hier geen trek im dus bestellen ze geen auto's tot de nieuwe prijzen bekend zijn en zullen ze nu dus vooral voorraad auto's willen verkopen.

 

Posted
25 minuten geleden zei casper:

De dealers hebben hier geen trek im dus bestellen ze geen auto's tot de nieuwe prijzen bekend zijn en zullen ze nu dus vooral voorraad auto's willen verkopen.

Kan ik me iets bij voorstellen.  Het is sowieso van de dolle dat de regelgeving continu wijzigt. Eerst wordt een beetje gegeven en daarna wordt je dubbel teruggepakt. Kopen voor lange termijn wordt erg lastig op deze manier.

Posted
8 uur geleden zei casper:

Helaas is de wegenbelasting voordeel over na 2018.

 

Dat klopt ook wel maar bij de HEV is dit voordeel al met ingang van 01-01-2017 vervallen. Onze regering heeft de mond vol over het milieu. Als ze dan dergelijke tegenstrijdige maatregelen nemen dan kan ik daar geen begrip voor opbrengen.

Posted

Het vreemdst blijft natuurlijk dat autofabrikanten 1 en hetzelfde model met dezelfde motor met verschillende uitstoot in verschillende landen op de markt zetten.
Heel leuk die geharmoniseerde test, maar laat iig binnen de EU ze dan ook die resultaten hetzelfde behandelen.
Kunnen auto's weer wat goedkoper, omdat een fabrikant geen TIG versies hoeft te maken voor al die aparte landen...

En dan ook meteen de manier van belasting heffen harmoniseren. Want ook dat is natuurlijk debiel; zelfde auto hier of in België. Hier met BPM, daar zonder. En TOCH bijna dezelfde prijs. Klopt ook niet...

Posted

Het WLTP verhaal is natuurlijk heel simpel.

Er is ooit door de maatschappij bedacht dat wij bij europa willen en een eenheid creëren(meerderheid politieke partijen). Nu is die zelfde maatschappij op dit moment tegen.
Maar de route is ooit ingezet om een eerlijker vergelijkingsmateriaal te creëren voor het verbruik in auto's (consument gedreven, vele klagen dat de cijfers niet kloppen) Nu europa die regelgeving geregeld heeft en de consument een eerlijker product voorgeschoteld krijgt blijkt dat dit in de meeste andere landen geen of amper concenqenties heeft. Alleen omdat Nederland op co2 belasting heft en die werkelijker wordt weer gegeven dan voorheen krijg je een verhoging.

Het is juist lange termijn visie alleen omdat de geo maatschappij op dit moment kiest voor iets anders duurt het langer voordat wij hier profijt van hebben. Als de BPM zo ontzettend hoog is betekend dit dat de autoverkoop hoogstwaarschijnlijk gaat dalen, dit zorgt dan voor uiteindelijk minder BPM inkomsten. Dit moet via een andere weg terug, of de BPM klasses moeten worden aangepast. Het is het kip en het ei verhaal.

Ik ben trouwens zeker geen voorstander van een Europa, maar wel op veel hoofdpunten is het misschien duidelijker/eerlijker om iedereen gelijk te trekken. Het mooiste voorbeeld is natuurlijk de telecom sector, overal even duur bellen en internetten zonder gevolgen maar wel met de bijbehorende loon -> product verhouding. Dit zou in Europa voor Auto's / scheepvaart / luchtvaart het zelfde moeten gelden.

De autoindustrie hangt natuurlijk samen met veel werkgelegenheid, van productie, toeleveranciers, transport, dealers enz. De gehele keten is ontzettend belangrijk in Europa. (PSA neemt Opel over is hierbij het beste voorbeeld).

Trouwens zijn er ook merken die hebben gekozen om Euro6c motoren te leveren en het nog even uit te zingen, dan vind ik ernstiger. Tegen beter weten in tegen houden dan het schoner moet. Die ontlopen het WLTP verhaal nu dus even, maar krijgen straks een grotere deksel op de neus. 

 

Posted

Uiteindelijk toch maar besloten om een Niro te kopen en een goede deal kunnen maken op een voorraad auto. Ik vind het zonde van het geld als de Niro inderdaad na 1 Sept een stuk duurder is.

En dat blijft een gok.

Het is een Executive line geworden met: All season banden, Kia Connect Service kit, Bagagenet, Parkeersensoren voorzijde, Led upgrade pack, led instap verlichting, led verlichting voorzijde en achterzijde voetruimte, wielslotenset en Waxoyl bescherm behandeling.

Helaas was een schuifkantel dak niet meer mogelijk. Misschien dat ik deze later eens een keer laat inbouwen.

 

 

Posted

Ik dacht dus hetzelfde, heb de Design Edition genomen met wel een Schuif/Kanteldak. Ophalen zal rond de 2 weken zijn.

Heb voor de Gravity Bleu gekozen en voor dit type auto dit keer een vaste trekhaak, heb een nog Super mooie 4 jaar jonge Captur ook Automaat ingeruild.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...