Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Ton's aanstaande e-Niro

Ga naar de oplossing Opgelost door LC88,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dat 'laat remmen' van de ACC is inderdaad erg wennen. eerst een paar keer met ouderwets zweet in de bilnaad een kruisje slaan en hopen dat de auto op tijd tot stilstand komt, maar inmiddels zit ik al append met de buurvrouw te fileflirten tijdens het afremmen... Dat went heel snel. En als de ACC niet snel genoeg kan remmen, hoor je vanzelf een waarschuwingspiepje dat je zelf bij moet remmen. (Dan is het wel zaak om snel dat rempedaal in te trappen trouwens) 

hoe heb jij flitspalen toegevoegd op je navigatie trouwens? Ik heb mijn auto nog niet als hotspot met wifi verbonden, dus mijn actuele info is niet zo actueel... 

Geplaatst
8 uur geleden, Geronimo81 zei:

hoe heb jij flitspalen toegevoegd op je navigatie trouwens? Ik heb mijn auto nog niet als hotspot met wifi verbonden, dus mijn actuele info is niet zo actueel... 

Ik had voor mijn vorige auto al eens een USB 4G Mifi (Mobile WiFi) gekocht. Met een heel kort USB verlengkabeltje had ik die op de USB poort onder de armsteun ingeplugd. Die gaat dan altijd vanzelf aan zodra contact aan is. Zo'n zelfde poort zit gelukkig ook onder armsteun van de e-Niro. Ik heb dus altijd direct wifi verbinding zonder er om te hoeven denken en krijg dan ook nu meteen de TomTom Live Service op binnen. De file info is prima, zoals ik het ook van VW CarNet gewend was. De flitser-info dus wat minder. 

Geplaatst
Op 5-4-2019 om 14:36, jwv zei:

@Geronimo81 je jaagt elke keer wel de oplettende voorliggers de stuipen op het lijf met dat late gerem.

valt wel mee hoor. Hij remt netjes op tijd, behalve als er ineens keihard voor je geremd wordt, dan moet je zelf bijremmen.

Wordt de hoogste tijd dat iedereen de autopilot aanzet, dan schrikt er niemand meer. :P 

Geplaatst
Ik had voor mijn vorige auto al eens een USB 4G Mifi (Mobile WiFi) gekocht. Met een heel kort USB verlengkabeltje had ik die op de USB poort onder de armsteun ingeplugd. Die gaat dan altijd vanzelf aan zodra contact aan is. Zo'n zelfde poort zit gelukkig ook onder armsteun van de e-Niro. Ik heb dus altijd direct wifi verbinding zonder er om te hoeven denken en krijg dan ook nu meteen de TomTom Live Service op binnen. De file info is prima, zoals ik het ook van VW CarNet gewend was. De flitser-info dus wat minder. 

Hoi, heb je hier wat meer info over? Je plugt dus in de armsteun een USB mifi met Sim datakaart en je hebt altijd direct verbinding met WiFi? Met iPhone is het best omslachtig met elke keer hotspot aanmaken en verbinden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst

Ik gebruik gewoon mijn Iphone. wat is daar omslachtig aan? Een keer de verbinding maken en als je je hotspot aan laat staan maakt hij telkens automatisch verbinding. Je hotspot telkens aan- en uitzetten zou ik ook al niet als omslachtig beschrijven.

Geplaatst
Ik gebruik gewoon mijn Iphone. wat is daar omslachtig aan? Een keer de verbinding maken en als je je hotspot aan laat staan maakt hij telkens automatisch verbinding. Je hotspot telkens aan- en uitzetten zou ik ook al niet als omslachtig beschrijven.

Apart. Bij mij pakt de iPhone niet automatisch WiFi. Heb hotspot altijd aanstaan maar moet eerst verbreken, weer aanzetten en in menu kia mijn telefoon selecteren en verbinden onder WiFi.

Geplaatst

OK, ik heb dit een keer gedaan en sindsdien gaat het telkens vanzelf. Geen idee meer hoe ik het gedaan heb. Ik heb hem ook ingesteld op mijn thuis Wifi, hij schakelt gewoon vanzelf tussen de ene of de andere (zoals je eigenlijk ook verwacht).

Geplaatst
Op 5-4-2019 om 14:24, Geronimo81 zei:

dat 'laat remmen' van de ACC is inderdaad erg wennen. eerst een paar keer met ouderwets zweet in de bilnaad een kruisje slaan en hopen dat de auto op tijd tot stilstand komt, maar inmiddels zit ik al append met de buurvrouw te fileflirten tijdens het afremmen... Dat went heel snel. En als de ACC niet snel genoeg kan remmen, hoor je vanzelf een waarschuwingspiepje dat je zelf bij moet remmen. (Dan is het wel zaak om snel dat rempedaal in te trappen trouwens) 

Bij de e-niro werkt de ACC dan wel normaal? Ik vind het een verrot irritant en ondeugdelijk systeem. Ik rij veel langs een weg met vrijliggende fietspaden, en als er geen voorligger voor me zit gaat hij vol in de ankers voor een fietser. De laatste keer zelfs voor een hardloper. En dan wordt je vervolgens door je achterligger voor complete idioot uitgemaakt omdat je op een volstrekt lege weg vol in de remmen gaat.

En op de snelweg begint hij al een halve straatlente gas terug te nemen voor de vrachtwagen die je in de verte ziet, en als je niet uitkijkt gaat hij ook in de ankers voor het verkeer op de uitvoegstrook.

Geplaatst
Bij de e-niro werkt de ACC dan wel normaal? Ik vind het een verrot irritant en ondeugdelijk systeem. Ik rij veel langs een weg met vrijliggende fietspaden, en als er geen voorligger voor me zit gaat hij vol in de ankers voor een fietser. De laatste keer zelfs voor een hardloper. En dan wordt je vervolgens door je achterligger voor complete idioot uitgemaakt omdat je op een volstrekt lege weg vol in de remmen gaat.
En op de snelweg begint hij al een halve straatlente gas terug te nemen voor de vrachtwagen die je in de verte ziet, en als je niet uitkijkt gaat hij ook in de ankers voor het verkeer op de uitvoegstrook.

Heb de auto zelf nog niet, maar als ik berichten elders moet geloven werkt het inderdaad zo
Geplaatst (aangepast)

Ik herken echt helemaal niets van het bovenstaande. Afremmen gaat soms zo geleidelijk dat je ongemerkt langzamer gaat rijden en heel rustig aansluit op je voorganger. Ook als er iemand in het gat voor je kruipt gaat remmen geleidelijk. Als je niet oppast accepteer je dat en ga je langzamer rijden. Inderdaad; op wegen met van die 'nep' fietspaden remt het systeem soms wat bij terwijl je er eigenlijk langs wil en kan; dat zie je aankomen. Op te lossen door zelf even 'gas' (E) te geven (al of niet de ACC even uitzetten). Het valt me (positief) op dat als je (wat kort) naar links gaat het systeem doorheeft dat je nieuwe voorganger sneller gaat en dus niet ingrijpt.

Op mijn Leaf werkte het eigenlijk net zo; misschien is het een kwestie van wennen? Geef het gewoon ens een kans.

Went het niet: er zit een aan/uit knop op. Ik heb overigens nog niet gevonden hoe je er een gewone CC van kunt maken; langer ingedrukt houden (zo wekte het bij Nissan) heeft geen effect.

aangepast door Sigmasailor
Geplaatst

Bij de normale niro, langer inhouden als de acc wel actief is, maar niet ingesteld. En ik heb het systeem meer dan een jaar de kans gegeven, maar het blijft r*k. Wel frappant dat er weinig andere mensen last van hebben. ik erger me er inderdaad op de snelweg ook aan,  gaat stiekum steeds zachter rijden ja, maar dat wil ik helemaal niet, ik wil dezelfde snelheid houden. En als ik voor elke keer dat ik het systeem moet corrigeren gas bij moet gaan geven kan ik beter het hele ding uitzetten.:hammer:

Geplaatst

Ik heb de ACC bijna altijd aan en heb nog nooit een gekke reactie meegemaakt. Sterker nog, deze ACC is veel beter dan in mijn vorige twee auto's. In de Outlander reageerde het systeem veel te onrustig/agressief en de Primera was nogal gevoelig voor zonlicht.

Geplaatst

Je kan ook met de app 'Tasker' het Hotspot process automatiseren, of een betere telefoon kopen is ook een optie.

Hier nog even een foto van de Zappi die aan het loadbalancen is: ons huis slurpt 9.6kW en daarvan gaat 6.5kW naar de auto en de rest gaat naar het huis (300W) en de kookplaat (2.8kW). Voor de gein ga ik nog een keer kijken als alle vier de pitten aanstaan want dan zou er 32A naar de kookplaat moeten gaan maximaal, ben benieuwd hoeveel het daadwerkelijk is.

IMG_20190406_175834.thumb.jpg.1ecb61164ba76446510c54eb18d5da94.jpg

• Like 1
Geplaatst
12 uur geleden, taranis1 zei:

Hoi, heb je hier wat meer info over? Je plugt dus in de armsteun een USB mifi met Sim datakaart en je hebt altijd direct verbinding met WiFi? Met iPhone is het best omslachtig met elke keer hotspot aanmaken en verbinden.

Dit is de Mifi die ik permanent onder de armsteun heb. Er zit dus een 4G simmetje in en je hebt dan altijd wifi in de auto. Hij gaat vanzelf aan als contact aangaat, dus hoef ik nooit ergens om te denken. 

Er zijn ook wel apps waarin je taken kunt aanmaken (bv Trigger - Task Launcher). Dan kun je instellen dat je hotspot automatisch aangaat zodra de telefoon bluetooth verbinding heeft met je auto. Dat gebruikte ik wel voordat voordat ik deze Mifi had,

20190408_215222.jpg

20190408_215252.jpg

• Like 1
Geplaatst
Dit is de Mifi die ik permanent onder de armsteun heb. Er zit dus een 4G simmetje in en je hebt dan altijd wifi in de auto. Hij gaat vanzelf aan als contact aangaat, dus hoef ik nooit ergens om te denken. 
Er zijn ook wel apps waarin je taken kunt aanmaken (bv Trigger - Task Launcher). Dan kun je instellen dat je hotspot automatisch aangaat zodra de telefoon bluetooth verbinding heeft met je auto. Dat gebruikte ik wel voordat voordat ik deze Mifi had,

20190408_215222.thumb.jpg.a9969c0a50a0f0b7f969f32a2514e55a.jpg
20190408_215252.thumb.jpg.bbc690ecaadf93f2dedec293a6a01f57.jpg

Dank! Ik heb zelf een iPhone dus kan niet van de genoemde apps gebruik maken en bij mij komt om een of andere reden niet zelf de verbinding tot stand als ik hotspot aan laat staan. Een mifi met data Sim is wellicht een goede.

Geplaatst

En dan ben ik erg benieuwd welke sim hiervoor het beste is. Prepaid lijkt me niet handig. Zijn er ook eenvoudige data only abonnementen voor weinig?

Geplaatst

en wat is voor jou weinig? net even snel gekeken, kom ik uit bij Tele2 voor 10 euro in de maand met 2 gig. Als je de mifi alleen voor de auto gebruikt dan is dat meer dan genoeg...

Geplaatst

2 gig lijkt me al enorm!

En wat is weinig? Ik zat te denken aan iets van 5 euro voor 500MB? Voor internet thuis heb ik (nu nog) XS4ALL en daarbij krijg je een gratis datasimmetje met 500MB. Het mooie daaraan is dat als die 500MB op zijn, dat je niet betaalt voor extra verbruik of dat de verbinding stopt, maar dat de verbinding traag wordt, maar blijft doorlopen zonder meerkosten. Helaas is dat simmetje al in gebruik in de iPad van mijn vrouw die er regelmatig mee op pad is. Zelfs in de langzame stand prima nog om mail te lezen en wat te surfen. 

Geplaatst
Op 5-4-2019 om 14:24, Geronimo81 zei:

Bij mij zaten die er uit zichzelf al  in, nieuwe verschijnen ook vanzelf.
Hij lijkt het onderweg ook bij te werken, aangezien ik soms de melding zie dat er nieuwe gegevens zijn.
Wel is dat vaak vertraagd, als ik de hotspot van me telefoon gebruik gebeurd het veel directer.
Wellicht haalt hij de gegevens via de kia connected module binnen ?

Geplaatst

Op een Android toestel kost het aanzetten van je hotspot je twee veegjes naar beneden en één keer tikken. Aangezien ik nooit een iPhone heb gehad heb ik geen idee hoeveel moeite dat kost maar zou ik graag weten.

Onze kinderen kijken ook YouTube via de hotspot en dan heb je snel 1 GB op één dag verstookt. 

Screenshot_20190409-183755__01__01.thumb.jpg.0c76cd657173c24f4c923dc57c942de7.jpg

Geplaatst

De Zappi Hub is eindelijk binnen! Alsof het Sinterklaas is...  zo blij!    (nou ja, een beetje blij dan...)

Eerst bewijs dat er echt zonnestroom de auto ingaat: Het net levert 5.2kW en de auto krijgt 6.7kW.  Gratiessss stroompjes!

IMG_20190409_171736.thumb.jpg.f3b86894d85b70a356e97320a3054037.jpg

Op de website was niet te zien hoe groot de Hub nou eigenlijk is maar het is een kleiner kastje dan ik vermoedde...

IMG_20190409_191714.thumb.jpg.e8e6f8b56447764c97b86b4510e47afa.jpg

IMG_20190409_191735.thumb.jpg.13adf3a1dc60ed31543764c713ab1b69.jpg

IMG_20190409_192801.thumb.jpg.939eabb0098d3b6affa2055fe946c69b.jpg

Geplaatst

Blijkbaar stond de Zappi ingesteld op 30A maximaal, ik merk dat dit meer dan voldoende is en ik zie geen reden om de maximale 32A in te zetten. Ook niet wegens de zonnepanelen want ik kan maximaal 22A van mijn dak afkrijgen waarvan een miniem deel door het huis verbruikt wordt.

IMG_20190409_194210.thumb.jpg.486d38e5d32fd5b35da368d75ea3bb87.jpg

Firmware versie nu is 1.76

Power fail: afgelopen zondag heb ik de stroomklem omgedraaid zodat de Zappi weet wanneer ik zelf stroom opwek en deze in de auto kan stoppen.

IMG_20190409_194358.thumb.jpg.c52ecb02c3d0c88f0a9830a6987f260e.jpg

De updateprocedure van Zappi staat perfect beschreven in hun bijgeleverde handleiding en op beide apparaten moet je af en toe op wat knopjes drukken, waaronder in het bootloadermenu komen middels een herstart om naar de firmware update mogelijkheid te komen.

IMG_20190409_194431.thumb.jpg.4c91f1e94b7febcec398cb8983421496.jpg

Geplaatst

Updaten gaat heel grappig: je laadt de software van de Zappi server naar de Hub, je paired de Zappi met de Hub en vanuit de Zappi laad je de software uit de Hub. De tweede keer dat je een update draait hoef je natuurlijk niet meer te pairen.

IMG_20190409_194506.thumb.jpg.8104837155d1df1fab964c9437284093.jpg

IMG_20190409_194830.thumb.jpg.9435d3be2207e456756f44ad7c66270b.jpg

Geplaatst (aangepast)

En de Zappi is herstart, inmiddels met de nieuwe firmware:

Nieuwe versie firmware: 2.104.S

Update from Cloud heb ik op YES gezet zodat ik wanneer de MyEnergy App gelanceerd is de updates via de App aangestuurd kunnen wordne, en het uitgesteld laden doet het weer. Dat werkte niet helemaal lekker, want de auto ging wanneer je de stekker aansloot en de Zappi actief maakte met de code gelijk beginnen met laden.

Het toestel heeft nog leuke functies zoals laden wanneer overdag de zon schijnt en om te voorkomen dat je met een te lege accu wegrijdt kan je een ondergrens instellen en een tijd wanneer de accu op dat percentage dient te zijn. Aangezien we nog twee jaar kunnen salderen is dat nu nog niet heel interessant maar dat wordt het wel...  Of je verkoopt je kWh-tjes voor 7 tot 11 cent per kWh of je steekt ze in je auto en rijdt verder voor niks. Aangezien onze panelen volgend jaar terugverdiend zijn komt dat helemaal goed!

IMG_20190409_201003.thumb.jpg.c6813687ce1c635b137bc874cdffc417.jpg

IMG_20190409_201133.thumb.jpg.ae1b614ae82b81e883db3909dea8ce08.jpg

aangepast door Ton van Hout

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...