Murcielaygo Geplaatst 9 April, 2019 Geplaatst 9 April, 2019 Aangezien ik nooit een iPhone heb gehad heb ik geen idee hoeveel moeite dat kost maar zou ik graag weten. 1 swipe, een long press/hard press (afh. v. toestel) en dan 1 tik. Als alles ingeregeld is zet je daarmee Hotspot aan/uit.Eerst swipe je omhoog vanaf onder voor Control Center.Dan druk je hard op het vierkantje met WiFi/Data/BT/Airplane Mode (of lang drukken op iPhone 6 of ouder)Nu in het nieuwe venster rechtsonder Persoonlijke Hotspot aantikken...(Je moet daarna de schermen nog wel uit beeld tikken/swipen, dus feitelijk nog 1 tap en 1 swipe extra) Quote
Ton van Hout Geplaatst 9 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 9 April, 2019 Da's niet echt veel werk, dank je voor de voorbeelden. Zelf vind ik de veeg-veeg-tik prima overleefbaar, daarnaast gebruik Waze als ik eerlijk ben liever dan TomTom en voor de flitsers draai ik Flitsnav. Die rekent ook perfect je gemiddelde snelheid realtime uit bij trajectcontroles. En je kan zelf ook controles melden met FN en met Waze meldt ik zelf ook files en stilstaande auto's. Wat ik vooral handig vind van navi op de telefoon is dat je je agenda en Navi koppelt en het doeladres staat dan direct al in de Navi.. Quote
Hippe lip Geplaatst 9 April, 2019 Geplaatst 9 April, 2019 Wat is de functie van die hub, Ton? Alleen maar voor softwareupdates? Quote
Hippe lip Geplaatst 9 April, 2019 Geplaatst 9 April, 2019 2 uur geleden, Ton van Hout zei: Wat ik vooral handig vind van navi op de telefoon is dat je je agenda en Navi koppelt en het doeladres staat dan direct al in de Navi.. Ja, zo plan ik tevoren ook altijd de uitstapjes en weekendjes weg. Die staan in de agenda en op moment van vertrek tik ik op het adres van de afspraak. iPhone vraagt welke nav ik wil. Dan kies ik voor Waze en gaan met die banaan. Quote
Ton van Hout Geplaatst 10 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 10 April, 2019 6 uur geleden, Hippe lip zei: Wat is de functie van die hub, Ton? Alleen maar voor softwareupdates? De App wordt aan de Hub gekoppeld en dan kan je je verbruik uitlezen en instellingen aanpassen. Quote
Murcielaygo Geplaatst 10 April, 2019 Geplaatst 10 April, 2019 Wat ik vooral handig vind van navi op de telefoon is dat je je agenda en Navi koppelt en het doeladres staat dan direct al in de Navi..Dat IS ook handig; ik kan op mijn iPhone in de app van TomTom een bestemming of route kiezen en deze doorsturen naar mijn 5200. Niet 100% geïntegreerd, maar handig genoeg. Quote
Ton van Hout Geplaatst 6 Mei, 2019 Topic Starter Geplaatst 6 Mei, 2019 (aangepast) Update: er is een set velgen gekozen-> het is een set Dotz CP5 Matte Graphite geworden in de maat 18*8.5J ET45 en vandaag heb ik een proefpassing gedaan. De buitenkant van de velg komt ongeveer onder de wielkastrand uit waardoor de wielkast iets beter gevuld lijkt te worden. Lijkt, want er zitten nog geen banden op, deze worden morgen besteld door mijn garage. Het zal een set 215/50 R18 worden met velgrandbescherming en een anti-lek laag; een 215/50 R18 band is iets [+- 1.3%] hoger dan 215/55 R17 band en dit zorgt ervoor dat je ook minder snel tegen de stoeprand opzit met inparkeren. Dotz CP5 velgen worden met TUV-goedkeur geleverd voor de e-Niro waardoor passing door de strenge Duitse keuringsdienst gewaarborgd is. Verbruik: de diameter van de band is ongeveer gelijk, breedte is gelijk, alleen zal de velg zwaarder zijn dan de OEM-velg. Als zoals op het forum beweerd wordt er dan ongeveer 20 tot 30 km bereik afgaan vanuit vol kan ik daar niet wakker van liggen, ik rij nooit de accu helemaal leeg op een rit en hoef niet onderweg te laden, uitzonderingen daargelaten. Nu nog een paar dagen wachten tot ik ze eronder kan zetten. 6 Mei, 2019 aangepast door Ton van Hout Quote
Murcielaygo Geplaatst 6 Mei, 2019 Geplaatst 6 Mei, 2019 Da's een mooie velg.Alleen jammer van de draairichting Quote
Ton van Hout Geplaatst 6 Mei, 2019 Topic Starter Geplaatst 6 Mei, 2019 Dank je. Er is vast iemand die een photoshop kan maken, King Niro anyone? Quote
Hippe lip Geplaatst 7 Mei, 2019 Geplaatst 7 Mei, 2019 Nette velg, @Ton van Hout! Geeft (voor mij) een beetje mercedeslook. Weet niet waarom ik die associatie krijg.... Quote
Hippe lip Geplaatst 7 Mei, 2019 Geplaatst 7 Mei, 2019 14 uur geleden, Ton van Hout zei: Het zal een set 215/50 R18 worden met velgrandbescherming en een anti-lek laag; een 215/50 R18 band is iets [+- 1.3%] hoger dan 215/55 R17 band en dit zorgt ervoor dat je ook minder snel tegen de stoeprand opzit met inparkeren. Die snap ik niet helemaal: 18"is hoger dan 17"en daardoor zit je minder snel tegen de stoeprand? 18"is en grotere diameter. Ik ga ervan uit dat de band dan iets lager is (buitendiameter van de 18"band ongeveer gelijk aan die van de 17"band?). Dan zit de buitenrand van de velg dus dichter bij het wegdek en kan die makkelijker bij de stoeprand komen. Of bedoel je wat anders? Quote
Ton van Hout Geplaatst 7 Mei, 2019 Topic Starter Geplaatst 7 Mei, 2019 (aangepast) @Hippe lip Nee dat zie je goed, maar, ik bedoel relatief hoger tov de stoep in vergelijking met een /45 band. Kortom, ik kon kiezen uit twee wanghoogten: 1: 215/45 --> bandomtrek is iets kleiner dan OEM, en de velg is lager bij de grond. 2: 215/50 --> bandomtrek is iets groter dan OEM, en de velg is iets hoger boven de grond dan bij optie 1. 7 Mei, 2019 aangepast door Ton van Hout Quote
Hippe lip Geplaatst 7 Mei, 2019 Geplaatst 7 Mei, 2019 5 minuten geleden, Ton van Hout zei: 2: 215/50 --> bandomtrek is iets groter dan OEM, en de velg is iets hoger boven de grond dan bij optie 1. Iets hoger boven de grond dan optie 1. Maar ws iets lager dan bij 17" standaardvelg? Quote
8.3 Geplaatst 7 Mei, 2019 Geplaatst 7 Mei, 2019 Heb je toevallig een foto van de steunpunten voor de krik? Kan de steunpunten niet terug vinden in de handleiding. Quote
King Niro Geplaatst 7 Mei, 2019 Geplaatst 7 Mei, 2019 (aangepast) een indicatie. Velg / auto kleur komt niet geheel overeen volgens mij, maar gaat om het idee. 7 Mei, 2019 aangepast door King Niro 1 Quote
Ton van Hout Geplaatst 7 Mei, 2019 Topic Starter Geplaatst 7 Mei, 2019 11 minuten geleden, 8.3 zei: Heb je toevallig een foto van de steunpunten voor de krik? Kan de steunpunten niet terug vinden in de handleiding. Nee, nog geen foto. Heb je zelf al eens onder je auto gekeken? 4 minuten geleden, King Niro zei: een indicatie. Velg / auto kleur komt niet geheel overeen volgens mij, maar gaat om het idee. Thanks, zoiets wordt het inderdaad! Quote
stevedem Geplaatst 7 Mei, 2019 Geplaatst 7 Mei, 2019 21 uur geleden, Ton van Hout zei: Verbruik: de diameter van de band is ongeveer gelijk, breedte is gelijk, alleen zal de velg zwaarder zijn dan de OEM-velg. Als zoals op het forum beweerd wordt er dan ongeveer 20 tot 30 km bereik afgaan vanuit vol kan ik daar niet wakker van liggen, ik rij nooit de accu helemaal leeg op een rit en hoef niet onderweg te laden, uitzonderingen daargelaten. Ik rij juist 20 a 30 verder op niet originele velgen (open 5x dubbelspaaks) Quote
Ton van Hout Geplaatst 7 Mei, 2019 Topic Starter Geplaatst 7 Mei, 2019 @stevedem Ik ben benieuwd! Met een beetje geluk zitten ze er deze week onder! Quote
Ton van Hout Geplaatst 9 Mei, 2019 Topic Starter Geplaatst 9 Mei, 2019 (aangepast) Mijn vrouw is heen en weer naar haar ouders geweest vandaag, de accu was 100% geladen, had 382 km bereik en de rit was 2* 191km... Resultaat bij thuiskomst: Hopelijk heeft het geen negatieve invloed op de accu. 9 Mei, 2019 aangepast door Ton van Hout Quote
jwv Geplaatst 9 Mei, 2019 Geplaatst 9 Mei, 2019 (aangepast) Holy moly! Was je vrouw in de stress geraakt of ze het zou halen? Of blind vertrouwen in de GoM? Ook grappig om dat turtle mode lampje te zien. Ben zelf nog niet onder de 30% geweest na 6500km. 9 Mei, 2019 aangepast door jwv Quote
Hippe lip Geplaatst 9 Mei, 2019 Geplaatst 9 Mei, 2019 1 uur terug, Ton van Hout zei: Mijn vrouw is heen en weer naar haar ouders geweest vandaag, de accu was 100% geladen, had 382 km bereik en de rit was 2* 191km... Resultaat bij thuiskomst: Hopelijk heeft het geen negatieve invloed op de accu. Potverdorie, die heeft lef...! Of was het meer (excusez le mot) 'onnozelheid'? Je zal toch maar net aan het andere eind van de straat stranden. Ik las ergens eens dat als zo'n elektische auto met lege accu komt te staan, dat je 'm ook niet even aan de kant kunt duwen. Weet iemand hoe dat zit? En wat de schade aan de accu betreft zou ik me totaal geen zorgen maken. Het wordt pas kwalijk als je 'm een paar dagen met een zo lege accu laat staan. Dáárvan gaat de conditie geheid flink achteruit. Quote
Sigmasailor Geplaatst 9 Mei, 2019 Geplaatst 9 Mei, 2019 Respect, ik ben nog niet verder dan 7% gekomen. Nu nog ‘even’ opladen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.