King Niro Geplaatst 13 Mei, 2019 Geplaatst 13 Mei, 2019 30 minuten geleden, Ton van Hout zei: 109km @ 120 op de teller. Heb het zelf (nog) niet nagemeten (GPS), maar wijkt de teller inderdaad zoveel af ?? Zeer net verbruik overigens, top. Quote
Ton van Hout Geplaatst 13 Mei, 2019 Topic Starter Geplaatst 13 Mei, 2019 Nee, ik spreek over route (109km) en snelheid (120 km/u op de teller = 114/115 op de GPS) 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 13 Mei, 2019 Geplaatst 13 Mei, 2019 3 uur geleden, Ton van Hout zei: [...] aangezien de BC zichzelf reset bij 10.000km aangezien hij nu op 3.925km staat. Of het is zo dat die teller niet meer cijfers kan bevatten en bij 10.000 dus 'klokje rond' gaat. Quote
Ton van Hout Geplaatst 13 Mei, 2019 Topic Starter Geplaatst 13 Mei, 2019 Ja, dat zal het zijn. De waarden staan er namelijk nog en dat is bij een reset wel anders. Quote
tijdjes123 Geplaatst 14 Mei, 2019 Geplaatst 14 Mei, 2019 Wat is de reden van die redelijk grote zwarte balk. Rechts naast de trip teller waar 154 staat Quote
Ton van Hout Geplaatst 14 Mei, 2019 Topic Starter Geplaatst 14 Mei, 2019 (aangepast) Dat is kunststof, het LCD scherm is niet één geheel, het bestaat uit meerdere delen. Overigens kom ik terug op de keuze voor een 215/50 R18 band icm een 8.5J velg omdat de band iets te smal is voor de velg. Mijn garage gaat er toch 225/45 R18 op leggen. 14 Mei, 2019 aangepast door Ton van Hout Quote
Hippe lip Geplaatst 14 Mei, 2019 Geplaatst 14 Mei, 2019 Je snelheidsmeter gaat dus nu nóg meer afwijken van de werkelijke snelheid... Quote
King Niro Geplaatst 14 Mei, 2019 Geplaatst 14 Mei, 2019 5 uur geleden, Ton van Hout zei: Overigens kom ik terug op de keuze voor een 215/50 R18 band icm een 8.5J velg omdat de band iets te smal is voor de velg. Mijn garage gaat er toch 225/45 R18 op leggen. Mooi, heb ik er ook omliggen en is wat Kia standaard levert. Quote
Hippe lip Geplaatst 14 Mei, 2019 Geplaatst 14 Mei, 2019 Een tijdje geleden vroeg iemand naar de gegevens van de velgen (velgenmaten). Was jij dat, @Ton van Hout? Die maten vond ik via de Duitse site van Kia toevallig. Als je hier de documenten (ZIP) downloadt en dan kijkt in de prijslijst, dan zie je op pagina 9: Felgengröße 7,0J x 17 ET50 Quote
Ton van Hout Geplaatst 14 Mei, 2019 Topic Starter Geplaatst 14 Mei, 2019 Dat was ik inderdaad, inmiddels had @King Niro al antwoord gegeven en heb ik een set velgen gekocht. In ieder geval bedankt. Quote
Ton van Hout Geplaatst 24 Mei, 2019 Topic Starter Geplaatst 24 Mei, 2019 1e inspectiebeurt Vandaag was het tijd voor de 1e onderhoudsbeurt, of eigenlijk, inspectiebeurt. De auto staat alleen ter controle bij de dealer en de software wordt geupdate indien er een nieuwe versie is. Om 14:10 uur kwam ik aan voor mijn afspraak van 14:15 uur en om 15:15 reed ik weer weg. Quote
Ton van Hout Geplaatst 24 Mei, 2019 Topic Starter Geplaatst 24 Mei, 2019 De showroom van Van Mossel Kia in Zwolle, gezien vanuit de koffiecorner: Niet alleen mijn auto krijgt onderhoud zo te zien: Quote
Hippe lip Geplaatst 24 Mei, 2019 Geplaatst 24 Mei, 2019 Ha, je hebt ook bij een Van Mossel gekocht! De mijne komt van Van Mossel Apeldoorn. Erg tevreden over de service daar! Quote
Ton van Hout Geplaatst 24 Mei, 2019 Topic Starter Geplaatst 24 Mei, 2019 (aangepast) De auto staat inmiddels gewassen weer buiten op me te wachten: De versie van de software: Vorige versie: Software: DE_EV.EUR.SOP.005.7.STD_M Navigatie: Geen idee Kaart: geen idee Huidige versie: Software: DE_EV.EUR.SOP.005.7.181019.STD_M Navigatie: STD_AVN_MID.EUR.KMC.180914.MICOM Kaart: EUR.11.41.46.704.101.2(D.E2/E.E2) De werkzaamheden waren geprojecteerd op € 71.00 en dat werd ook gehaald, de tijd hebben ze voornamelijk besteedt aan de software update vermoed ik en even snel de wasstraat door. Ik heb mijn telefoon twee keer Android Auto zien starten tijdens de update procedure, dat betekent dat de auto een groter bereik heeft qua Bluetooth als ik dacht. Naar mijn idee was het altijd 10 meter voor BT, maar dit was zeker het dubbele. Financieel: € 58.67 netto. Da's betaalbaar om je 7 jaar garantie te behouden... (en ik weet dat de auto in onderhoud mag bij een universele garage zolang het fabrieksvoorgeschreven onderhoud aantoonbaar uitgevoerd is om de garantie te houden, maar met dit soort uurtarieven doe ik daar niet moeilijk over). Tijdens de update ging niet alles helemaal goed zo te zien maar gelukkig draait alles weer! Goed gedaan Admins @Jheroen en @xtra40 24 Mei, 2019 aangepast door Ton van Hout Quote
Ton van Hout Geplaatst 24 Mei, 2019 Topic Starter Geplaatst 24 Mei, 2019 14 minuten geleden, Hippe lip zei: Ha, je hebt ook bij een Van Mossel gekocht! De mijne komt van Van Mossel Apeldoorn. Erg tevreden over de service daar! Nee, hij is in Huis ter Heide gekocht, omdat ik in het verleden daar in de buurt werkte. Onderhoud kan je overal doen, daar ben ik niet zo moeilijk in. Quote
King Niro Geplaatst 24 Mei, 2019 Geplaatst 24 Mei, 2019 (aangepast) WOW, zal even moeten sparen voor het onderhoud, zo te zien....................(en nog gewassen ook........) 24 Mei, 2019 aangepast door King Niro Quote
Case Geplaatst 24 Mei, 2019 Geplaatst 24 Mei, 2019 2 uur geleden, Ton van Hout zei: De auto staat inmiddels gewassen weer buiten op me te wachten: De versie van de software: Vorige versie: Software: DE_EV.EUR.SOP.005.7.STD_M Navigatie: Geen idee Kaart: geen idee Huidige versie: Software: DE_EV.EUR.SOP.005.7.181019.STD_M Navigatie: STD_AVN_MID.EUR.KMC.180914.MICOM Kaart: EUR.11.41.46.704.101.2(D.E2/E.E2) De werkzaamheden waren geprojecteerd op € 71.00 en dat werd ook gehaald, de tijd hebben ze voornamelijk besteedt aan de software update vermoed ik en even snel de wasstraat door. Ik heb mijn telefoon twee keer Android Auto zien starten tijdens de update procedure, dat betekent dat de auto een groter bereik heeft qua Bluetooth als ik dacht. Naar mijn idee was het altijd 10 meter voor BT, maar dit was zeker het dubbele. Financieel: € 58.67 netto. Da's betaalbaar om je 7 jaar garantie te behouden... (en ik weet dat de auto in onderhoud mag bij een universele garage zolang het fabrieksvoorgeschreven onderhoud aantoonbaar uitgevoerd is om de garantie te houden, maar met dit soort uurtarieven doe ik daar niet moeilijk over). Tijdens de update ging niet alles helemaal goed zo te zien maar gelukkig draait alles weer! Goed gedaan Admins @Jheroen en @xtra40 Je hebt onderhoud laten doen aan een 1.6GDi HEV ? Dacht dat je een e-Niro had? 1 Quote
Ton van Hout Geplaatst 24 Mei, 2019 Topic Starter Geplaatst 24 Mei, 2019 Artikelcode "BEV-onderhoud kleine inspectie" zal waarschijnlijk nog niet beschikbaar bij deze dealer. Het kenteken en chassisnummer klopt namelijk wel op de factuur. Quote
Ton van Hout Geplaatst 24 Mei, 2019 Topic Starter Geplaatst 24 Mei, 2019 4 uur geleden, King Niro zei: WOW, zal even moeten sparen voor het onderhoud, zo te zien....................(en nog gewassen ook........) Hett maakt autorijden plezierig als je weet dat je weinig onkosten gaat krijgen 1 Quote
Bram E-Niro Geplaatst 9 Juni, 2019 Geplaatst 9 Juni, 2019 Op 9-4-2019 om 20:25, Ton van Hout zei: En de Zappi is herstart, inmiddels met de nieuwe firmware: Nieuwe versie firmware: 2.104.S Update from Cloud heb ik op YES gezet zodat ik wanneer de MyEnergy App gelanceerd is de updates via de App aangestuurd kunnen wordne, en het uitgesteld laden doet het weer. Dat werkte niet helemaal lekker, want de auto ging wanneer je de stekker aansloot en de Zappi actief maakte met de code gelijk beginnen met laden. Het toestel heeft nog leuke functies zoals laden wanneer overdag de zon schijnt en om te voorkomen dat je met een te lege accu wegrijdt kan je een ondergrens instellen en een tijd wanneer de accu op dat percentage dient te zijn. Aangezien we nog twee jaar kunnen salderen is dat nu nog niet heel interessant maar dat wordt het wel... Of je verkoopt je kWh-tjes voor 7 tot 11 cent per kWh of je steekt ze in je auto en rijdt verder voor niks. Aangezien onze panelen volgend jaar terugverdiend zijn komt dat helemaal goed! Hoi Ton . Waarom gebruik je geen 2e stroomklem ( voor je zonnepanelen input te meten ) dat zal je zappi nl beter gaan werken. De zappi weet dan nl exact wat er aan extra vermogen beschikbaar is en de eco mode mocht salderen niet meer van toepassing zijn ( toekomst ) gaat dan ook goed werken . 1 Quote
stevedem Geplaatst 11 Juni, 2019 Geplaatst 11 Juni, 2019 Op 24-5-2019 om 17:22, Ton van Hout zei: Ik heb mijn telefoon twee keer Android Auto zien starten tijdens de update procedure, dat betekent dat de auto een groter bereik heeft qua Bluetooth als ik dacht. Naar mijn idee was het altijd 10 meter voor BT, maar dit was zeker het dubbele. Euhh.... hoe heb je dat voor elkaar gekregen ? Android auto via bluetooth ? Dat werkt mij mij enkel via een kabeltje. Quote
Oplossing LC88 Geplaatst 11 Juni, 2019 Oplossing Geplaatst 11 Juni, 2019 5 minuten geleden, stevedem zei: Euhh.... hoe heb je dat voor elkaar gekregen ? Android auto via bluetooth ? Dat werkt mij mij enkel via een kabeltje. Dat werkt ook niet, maar de telefoon denkt van wel.. althans mijn S9 denkt ook steeds dat hij verbonden is met android auto (zonder kabel) maar projecteren gaat niet Quote
stevedem Geplaatst 11 Juni, 2019 Geplaatst 11 Juni, 2019 ok grappig, mijn s9 doet dat niet, verbind uiteraard wel via BT, maar start niet android auto o.i.d. pas na vebinden USB Quote
LC88 Geplaatst 11 Juni, 2019 Geplaatst 11 Juni, 2019 4 minuten geleden, stevedem zei: ok grappig, mijn s9 doet dat niet, verbind uiteraard wel via BT, maar start niet android auto o.i.d. pas na vebinden USB Nou ja grappig.. ik vind het behoorlijk irritant als ik nog snel even ergens op wil reageren, maar hij het belangrijker vindt om AA op te starten Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.