Simon Kay Geplaatst 17 Januari, 2020 Geplaatst 17 Januari, 2020 (aangepast) Ik heb opdracht gegeven aan mijn werkgever (via athlon) om een MY20 Executive te bestellen. Dealer (Hoofddorp) zegt dat het zou komen in aug/sept. De (recente) verhalen van meer als een jaar lijken overdreven. Athlon hebben mij ook verteld dat de levertijd zou langer dan een jaar zijn. mvg Simon 17 Januari, 2020 aangepast door Simon Kay nog een zin toegevoegd Quote
Hippe lip Geplaatst 17 Januari, 2020 Geplaatst 17 Januari, 2020 @Simon Kay Meer dan een jaar overdreven? Just you wait and see. Er zijn er hier meerdere die zeker al ca. een jaar wachten en ik dacht ook al langer dan dat. Quote
oldie Geplaatst 17 Januari, 2020 Geplaatst 17 Januari, 2020 Hier besteld 31/12/2019 en levertijd 6 maand in Belgie kleur en uitvoering zoals ik wil . En de dealer wou me zelfs depanneren met een inloopwagen als ik niet kieskeurig was 250/Maand. Nu heb ik op mijn pajero ook 8 maand gewacht puur omdat ik lichte zetels wou en daar waren geen wachtlijsten. Er is niks mis met m'n oude wagen dus zal wel verder rijden met de pajero wel euro4 Quote
Hippe lip Geplaatst 17 Januari, 2020 Geplaatst 17 Januari, 2020 België is altijd anders geweest In NL is het op dit moment gewoon bar en boos. Quote
LordWian Geplaatst 17 Januari, 2020 Geplaatst 17 Januari, 2020 (aangepast) 2 uur geleden, Simon Kay zei: Ik heb opdracht gegeven aan mijn werkgever (via athlon) om een MY20 Executive te bestellen. Dealer (Hoofddorp) zegt dat het zou komen in aug/sept. De (recente) verhalen van meer als een jaar lijken overdreven. Athlon hebben mij ook verteld dat de levertijd zou langer dan een jaar zijn. mvg Simon Maart 2019 besteld via Leaseplan... Leverantie waarschijnlijk in April/Mei 2020... Gelukkig wel het MY20 model. Begrepen van de dealer dat de levertijd momenteel zo rond de 10 maanden is... 17 Januari, 2020 aangepast door LordWian Quote
Murzeltje1976 Geplaatst 17 Januari, 2020 Geplaatst 17 Januari, 2020 Besteld bij de leasemaatschappij in Mei 2019, 04-01-2020 bevestiging van Kia dat de auto daadwerkelijk bij de fabriek besteld is, en in juni 2020 geleverd zal worden. Quote
dekatvandeburen Geplaatst 19 Januari, 2020 Geplaatst 19 Januari, 2020 (aangepast) Ik begrijp van de dealers (meerdere dealers die me onafhankelijk van elkaar hetzelfde verhaal vertelden) dat Kia in NL gewoon met een quotum / capaciteit werkt. Er wordt een productiecapaciteit aan NL toegewezen en die wordt over de dealers verdeeld. Weet niet precies hoe die verdeling werkt, misschien obv afnamevolumes of gewoon iedere dealer evenveel..? Geen idee. Mijn dealer had voor 2019 16 e-Niro’s toegewezen gekregen. Die had hij in 2018 al allemaal verkocht. Ik was in januari 2019 de eerste die uit zijn 2020 quotum een auto bestelde. Verwachte levering was dan maart 2020. Maar ik had enorm geluk dat hij net een annulering kreeg, dus ik kon alsnog de 16e auto uit zijn 2019 quotum krijgen. Die heb ik na 11 maanden wachten geleverd gekregen. Nu in 2020 de bijtelling omhoog gegaan is, zal de enorme ‘run’ misschien wat afgenomen zijn. Daarom geen 14 maanden wachttijd taferelen meer misschien. Van de andere kant gaat in 2021 de bijtelling weer verder omhoog. Dus als je nog in de 8% bijtelling een e-Niro wil, dan is het wel verstandig niet te lang te wachten met bestellen denk ik. 19 Januari, 2020 aangepast door dekatvandeburen Quote
oldie Geplaatst 19 Januari, 2020 Geplaatst 19 Januari, 2020 Ja er zijn zelfs merken die NL en Noorwegen van extra quotum voorzien in Belgie is dan de verkoop weer laag in totaal 212 inschrijvingen en dat zal niet beteren nu ze hier de subsidie hebben afgeschaft. Quote
Simon Kay Geplaatst 20 Januari, 2020 Geplaatst 20 Januari, 2020 On 1/17/2020 at 9:49 AM, Hippe lip said: @Simon Kay Meer dan een jaar overdreven? Just you wait and see. Er zijn er hier meerdere die zeker al ca. een jaar wachten en ik dacht ook al langer dan dat. idd, watchten was zeker langer dan een jaar...maar ik bedoelde, als je NU zou bestellen, dan is wachtijd (volgens dealer in Hoofddorp) +/- 9 maanden. Quote
Hippe lip Geplaatst 20 Januari, 2020 Geplaatst 20 Januari, 2020 (aangepast) @Simon Kay Ook die dealers hebben niet de wijsheid in pacht. Het kan idd heel goed zijn dat de wachtrij nu minder lang is en dat het alles bij elkaar (tot je er werkelijk in rijdt dus) beduidend minder dan een jaar kost, maar dat is allerminst zeker. Om te beginnen moet ook die dealer er maar een slag naar slaan; die heeft geen enkele zekerheid. NL krijgt voor 2020 een quotum toegewezen dat over de dealers wordt verdeeld; niemand lijkt te weten volgens welke verdeelsleutel, zelfs de dealers niet, dus hoezo kan die dealer nu een schatting maken voor de levertijd? Behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst Bovendien kun je nú bestellen, maar dat betekent nog niet dat die order ook meteen naar de Kiafabriek gaat. Die order blijft eerst nog een tijd hier ergens op de plank liggen, totdat er iets (door wie?) vrijgegeven wordt. Pas dán kan de dealer de order invoeren in het systeem van Kia en krijgt de dealer een productiedatum te zien. Tot dat moment is het allemaal koffiedik kijken. Voor álle partijen: koper, dealer, leasemaatschappij en wellicht zelfs Kia NL.... 20 Januari, 2020 aangepast door Hippe lip 1 Quote
Marco Laarhoven Geplaatst 22 Januari, 2020 Geplaatst 22 Januari, 2020 Collega van me heeft, net als ik, in feb. 2019 besteld. Levering zou februari zijn, is nu 20 mei geworden. Was in Vianen besteld. Mijn Kia komt via Utrecht, ben benieuwd of mijn levering op 13 feb overeind blijft. Jaar levertijd onzin? Wordt voor hem 15 maanden... Quote
Hippe lip Geplaatst 22 Januari, 2020 Geplaatst 22 Januari, 2020 Pfoe, dan mag ik blij zijn dat ik ‘m destijds op tijd besteld heb in de voorverkoop. Ik vond dat ik al zo lang (half jaar) moest wachten. Dat kwam toen doordat ik roos bestelde en dat werd in de eerste productiemaanden gewoon nog niet gemaakt... 1 1 Quote
Case Geplaatst 22 Januari, 2020 Geplaatst 22 Januari, 2020 4 uur geleden, Hippe lip zei: Pfoe, dan mag ik blij zijn dat ik ‘m destijds op tijd besteld heb in de voorverkoop. Ik vond dat ik al zo lang (half jaar) moest wachten. Dat kwam toen doordat ik roos bestelde en dat werd in de eerste productiemaanden gewoon nog niet gemaakt... Jawel hoor, mijn Runway Red e-Niro is 5 maart geleverd, als een van de eerste e-Niro's.... Quote
Steeck03 Geplaatst 23 Januari, 2020 Geplaatst 23 Januari, 2020 Net aflever afspraak gemaakt voor woensdag 29 januari. Besteld in oktober in rood. In november omgezet naar Gravity blue, omdat dat sneller geleverd zou worden. Dat is dus gelukt. Het is een dynamic line, uiteraard model jaar 2019 Quote
Hippe lip Geplaatst 23 Januari, 2020 Geplaatst 23 Januari, 2020 @Steeck03 Jammer dat je die rode kleur hebt laten vallen. Tis best wel een mooie. Quote
Steeck03 Geplaatst 23 Januari, 2020 Geplaatst 23 Januari, 2020 26 minuten geleden, Hippe lip zei: @Steeck03 Jammer dat je die rode kleur hebt laten vallen. Tis best wel een mooie. helemaal eens, maar dat had 6-8 maanden gekost. En mijn huidige Outlander is inmiddels best wel een dure auto. En ik moet toegeven die blauwe is ook niet lelijk. Quote
Case Geplaatst 23 Januari, 2020 Geplaatst 23 Januari, 2020 42 minuten geleden, Steeck03 zei: helemaal eens, maar dat had 6-8 maanden gekost. En mijn huidige Outlander is inmiddels best wel een dure auto. En ik moet toegeven die blauwe is ook niet lelijk. Als je je Outlander in een eenmanszaak hebt (?), is hij natuurlijk al lang afgeschreven. De regel is dat de bijtelling (voor de eigenaar van de eenmanszaak) nooit hoger is dan de werkelijke kosten die op de bedrijfswinst in aftrek zijn gebracht. Dat zijn dus alleen wat lopende kosten (verzekering, MRB, brandstof en stroom). Bovendien is de BTW correctie maar 1,5% i.p.v. 2,7%. Als je hem als lease-auto van je baas hebt, zit je voor een 2013 Outlander op 25% bijtelling, dan is het niet zo fijn. Quote
Steeck03 Geplaatst 24 Januari, 2020 Geplaatst 24 Januari, 2020 Op 23-1-2020 om 11:50, Case zei: Als je je Outlander in een eenmanszaak hebt (?), is hij natuurlijk al lang afgeschreven. De regel is dat de bijtelling (voor de eigenaar van de eenmanszaak) nooit hoger is dan de werkelijke kosten die op de bedrijfswinst in aftrek zijn gebracht. Dat zijn dus alleen wat lopende kosten (verzekering, MRB, brandstof en stroom). Bovendien is de BTW correctie maar 1,5% i.p.v. 2,7%. Als je hem als lease-auto van je baas hebt, zit je voor een 2013 Outlander op 25% bijtelling, dan is het niet zo fijn. Ik ben in loondienst, dus met de bijtelling. Overigens zijn er nog steeds bedrijven die niet leasen. Het is een gekochte auto, maar niet door mij persoonlijk Quote
mfjnab Geplaatst 25 Januari, 2020 Geplaatst 25 Januari, 2020 Op 23-1-2020 om 10:08, Steeck03 zei: Net aflever afspraak gemaakt voor woensdag 29 januari. Besteld in oktober in rood. In november omgezet naar Gravity blue, omdat dat sneller geleverd zou worden. Dat is dus gelukt. Het is een dynamic line, uiteraard model jaar 2019 Dan heb je vast een annulering van iemand anders overgenomen. Op dit moment zie je wel meer MY19 modellen die beschikbaar zijn. Ik zou nog tot okt. 2020 moeten wachten op mijn in okt 2019 bestelde MY20. Quote
Steeck03 Geplaatst 29 Januari, 2020 Geplaatst 29 Januari, 2020 (aangepast) klopt. ik werd in november gebeld of ik interesse had. Of een gravity blue MY2019 in januari of wachten op de Runway Red MY2020 tot de zomer of langer. Inmiddels staat hij voor de deur te glimmen (nog wel). Ik kan er mee rijden, maar alle knopjes en instellingen, dat duurt vast nog wel even. Ik ben er blij mee. En met mijn planning heb ik eind volgende week de meest belangrijke zaken wel door. 29 Januari, 2020 aangepast door Steeck03 1 Quote
Prlwytzkofsky Geplaatst 29 Januari, 2020 Geplaatst 29 Januari, 2020 Gefeliciteerd! Ik heb ook voor een blauwe gekozen i.v.m. levertijd en geen spijt. Overigens durf ik het bijna niet te zeggen, maar ik kreeg die van mij binnen 2 maanden na bestelling... Veel plezier! Quote
Steeck03 Geplaatst 29 Januari, 2020 Geplaatst 29 Januari, 2020 Jij ook veel plezier. Die 2 maanden komt aardig overeen. 3 maanden geleden besteld. 2 maanden geleden aangepast naar blauw. Nu nog wennen. Ik heb al gouw 47 km gereden, dus weet nog weinig van de auto. Deze week nog naar Belgie, volgende week naar Groningen. Dan weet ik meer Quote
Sander56 Geplaatst 14 Februari, 2020 Geplaatst 14 Februari, 2020 14 dagen geleden langs mijn Kia dealer gereden om wat info op te doen over de E-Niro, uiteraard had ik me goed ingelezen (veel info van dit forum)en ook goed nagedacht over de MY19 of lang wachten op de MY20, de MY19 kon direct geleverd worden, vandaag ben ik gebeld dat de wagen was aangekomen, ik kon het niet weerstaan om even langs te rijden om de wagen te bewonderen, a.s dinsdag ga ik hem ophalen. 3 Quote
Hippe lip Geplaatst 15 Februari, 2020 Geplaatst 15 Februari, 2020 Aan het dashboard te zien een MY19 idd. veel plezier ermee (overbodige wens eigenlijk....)! 1 Quote
Wienen Geplaatst 21 Februari, 2020 Geplaatst 21 Februari, 2020 (aangepast) Ook ik word de gelukkige eigenaar van een Kia E-Niro Snow White Pearl Executive (met 18" katana velgen) Vorige week besteld door de leasemaatschappij. Nu nog in afwachting van de verwachte levermaand. Ze hebben ons verzekerd dat het nog in 2020 zou plaatsvinden. Hopelijk dat ze dit waar kunnen maken.... To be continued.... 21 Februari, 2020 aangepast door Wienen Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.