Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Levertijden en bestellingen

Ga naar de oplossing Opgelost door yvdhaak,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
5 uur geleden, jvdmolen zei:

Vorige week besteld (feb 2020) en wordt als het goe dis eind mei 2020 geleverd.

En is dat dan een MY19? Dat verwacht ik dan omdat die zo snel geleverd wordt?

Geplaatst
Op 21-2-2020 om 11:49, Wienen zei:

Ook ik word de gelukkige eigenaar van een Kia E-Niro Snow White Pearl Executive (met 18" katana velgen) :D Vorige week besteld door de leasemaatschappij. Nu nog in afwachting van de verwachte levermaand. Ze hebben ons verzekerd dat het nog in 2020 zou plaatsvinden. Hopelijk dat ze dit waar kunnen maken....

To be continued....

De importeur heeft bij de dealer aangegeven dat  hij in September geleverd gaat worden. Laten we hopen dat dit klopt. Afgaande op deze uitspraak heb ik toch wel de verwachting dat hij in ieder geval in 2020 nog geleverd gaat worden.

Geplaatst

Goeienavond. Via lease maatschappij 13 Februari besteld en a.s. vrijdag de 28e ophalen. 2 1/2 week dus. Uiteraard een annulatie my19, maar desalnietemin zeer tevreden met deze super korte levertijd. Black pearl executive uitvoering.

• Like 1
Geplaatst

Vorige week mijn my2020 e niro besteld, levering 4e kwartaal 2020. Nog geen exacte maand teruggehoord. Weet iemand hoe vaak erveen boot met kia's aankomt? 

Geplaatst
10 uur geleden, Pieter R zei:

Vorige week mijn my2020 e niro besteld, levering 4e kwartaal 2020. Nog geen exacte maand teruggehoord. Weet iemand hoe vaak erveen boot met kia's aankomt? 

Dat is volkomen onvoorspelbaar, zeker nu met het stilleggen van (een deel van) de fabrieken van Hyundai/Kia vanwege het coronavirus. Maar zonder dat is er geen manier om het met enige zekerheid te zeggen. Er is een quotum aan NL toegewezen en de dealers mogen daaruit volgens een door de importeur voorgeschreven schema zo nu en dan bestellingen doen. Pas als die bestelling van jou werkelijk in het bestelsysteem van Kia is ingevoerd, krijg je een productie- en mogelijke leverdatum. Alleen die datum lijkt enigszins betrouwbaar, hoewel dat dan de datum is dat de auto hier van de boot komt. Dan moet er in de haven nog de laatste dingen aan gedaan worden om 'm geschikt te maken voor NL-gebruik en wetgeving en daarna nog naar de dealer vervoerd worden. En dat vervoer van al die auto's van die boot wordt uitgesmeerd over te tijd tussen het lossen en de komst van de volgende boot.

Dus: wanneer je auto komt? Veel meer dan een wilde gok is het voorlopig niet.

Geplaatst
13 uur geleden, Hippe lip zei:

Dat is volkomen onvoorspelbaar, zeker nu met het stilleggen van (een deel van) de fabrieken van Hyundai/Kia vanwege het coronavirus. Maar zonder dat is er geen manier om het met enige zekerheid te zeggen. Er is een quotum aan NL toegewezen en de dealers mogen daaruit volgens een door de importeur voorgeschreven schema zo nu en dan bestellingen doen. Pas als die bestelling van jou werkelijk in het bestelsysteem van Kia is ingevoerd, krijg je een productie- en mogelijke leverdatum. Alleen die datum lijkt enigszins betrouwbaar, hoewel dat dan de datum is dat de auto hier van de boot komt. Dan moet er in de haven nog de laatste dingen aan gedaan worden om 'm geschikt te maken voor NL-gebruik en wetgeving en daarna nog naar de dealer vervoerd worden. En dat vervoer van al die auto's van die boot wordt uitgesmeerd over te tijd tussen het lossen en de komst van de volgende boot.

Dus: wanneer je auto komt? Veel meer dan een wilde gok is het voorlopig niet.

Deel van de fabriek stilgelegd? Waar lees je dat want dan kan ik daarmee dealer even contacten. Als het goed is is de auto besteld dua neem aan dat ze snel een datum kunnen noemen. Al zou het coronavirus wel voor vertraging kunnem zorgen

Geplaatst
7 minuten geleden, Pieter R zei:

Deel van de fabriek stilgelegd? Waar lees je dat want dan kan ik daarmee dealer even contacten. Als het goed is is de auto besteld dua neem aan dat ze snel een datum kunnen noemen. Al zou het coronavirus wel voor vertraging kunnem zorgen

Even gegoogled, idd hyundai en ook andere merken en toeleveranciers. Ga volgende weel even overleggen wat te doen. Annuleren wordt lastig denk ik

Geplaatst

Heb twee weken geleden een my2019 besteld via de lease maatschappij bij een dealer van mijn eigen keuze, omdat deze nog my2019's beschikbaar had. 

Op dit moment staat de auto nog in de haven. Van de dealer heb ik begrepen dat de juiste auto in gekoppeld is en dat ik 14 april kan rijden. 

Iemand enig idee hoe betrouwbaar dergelijke toezeggingen zijn? En als de auto al in de haven staat, wat zijn dan redenen waarom er niet eerder geleverd zou kunnen worden? 

Alvast dank! 

Geplaatst
2 uur geleden, Leniro zei:

Heb twee weken geleden een my2019 besteld via de lease maatschappij bij een dealer van mijn eigen keuze, omdat deze nog my2019's beschikbaar had. 

Op dit moment staat de auto nog in de haven. Van de dealer heb ik begrepen dat de juiste auto in gekoppeld is en dat ik 14 april kan rijden. 

Iemand enig idee hoe betrouwbaar dergelijke toezeggingen zijn? En als de auto al in de haven staat, wat zijn dan redenen waarom er niet eerder geleverd zou kunnen worden? 

Alvast dank! 

Waarschijnlijk gaan ze niet voor 1 auto een vrachtwagen laten rijden vanuit de haven langs jouw dealer. Als er voldoende auto's diezelfde kant op moeten, wordt er gereden. Hoeveel tijd ze in de haven nodig hebben om jouw auto op de vrachtwagen te krijgen is ook afhankelijk van  hoe ze daar geparkeerd staan. Als de auto dan bij de dealer is, heeft die nog wat tijd nodig om te poetsen, te controleren, maar dan zou al duidelijk moeten zijn wanneer hij geleverd wordt.

Geplaatst
4 uur geleden, Case zei:

Waarschijnlijk gaan ze niet voor 1 auto een vrachtwagen laten rijden vanuit de haven langs jouw dealer.

Nou, ik hoop toch echt voor Kia dat ze meer auto's verkopen dan alleen de e-Niro... :roll:

Geplaatst
En niet te vergeten, de connected module wordt ook in de haven ingebouwd.

Weet je dat zeker ?

ik verwacht dat er alleen een sim kaart geplaatst wordt .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst
11 uur geleden, korsowito zei:

En niet te vergeten, de connected module wordt ook in de haven ingebouwd.

Alleen bij de MY19 dan toch. De MY20 heeft dat af fabriek ingebouwd zitten. Die hoeft hier alleen aangemeld te worden bij het netwerk.

Geplaatst
Alleen bij de MY19 dan toch. De MY20 heeft dat af fabriek ingebouwd zitten. Die hoeft hier alleen aangemeld te worden bij het netwerk.

Dat zou goed kunnen begreep dat de connect module voor de my19 icm de kia app door kia nederland is ontwikkeld .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst
6 minuten geleden, Bram E-Niro zei:

Dat zou goed kunnen begreep dat de connect module voor de my19 icm de kia app door kia nederland is ontwikkeld .

Klopt, daarom hebben de Belgen ook geen app voor hun MY19.

• Like 1
Geplaatst

Zojuist bericht ontvangen van mijn LM, mijn auto besteld in maart 2019 wordt eerste week juni 2020 verwacht!

Geplaatst

Vorige week bericht gehad van dealer.... Maart 2019 MY20 besteld....Leverantie laatste week van juni... +- 14 dagen... :-)

• 4 weken later...
Geplaatst

Zolang de rust nog niet is wedergekeerd heeft het n.a.w. weinig zin om navraag over te doen. Om deze reden heb ik er nog niet achteraan gezeten en ga ik alvast uit van het slechtste scenario dat de mijne, nu gepland voor uitlevering september, dit jaar niet meer geleverd gaat worden. Zou wel zuur zijn want dit gaat me €100,- per maand kosten....

Mocht het toch nog meevallen en kan hij dit jaar nog geleverd worden dan is dit een zeer welkome meevaller! Voelt dan toch altijd beter dan nu nog hoop houden en teleurgesteld worden.

Geplaatst

Vorige week was de directeur van Kia Nederland te gast bij de BNR Nationale Autoshow. 

Want gaat  heel erg goed met Kia in Nederland.

Hij vertelde dat de fabrieken in Korea alweer twee weken draaien. 

Mijn e-Niro vorige maand besteld bij LM en daarna bij dealer. Lopende reservering met aflevering 1e week september.

Hoop dat het lukt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...