Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Levertijden en bestellingen

Ga naar de oplossing Opgelost door yvdhaak,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik besteld mijn my20 in mei / juni 2019 zou geleverd worden in nov 2020 .

Begin 2020 even contact gehad was toen gepland in juli 2020 in de fabriek aug 2020 afleveren .

Begin juni telefoon je auto is hier bij de dealer

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Vandaag gebeld want de leasematschappij zou een voorraad auto hebben. Overogens gebeld door het bedrijf dat de aanslauiting moet verzorgen van de laadpaal want heb nog niets van de lease maatschappij voorbij zien komen. Runway red heb ik gevraagd..... Als het goed is ook een MY20 want de leasemaatschappij vond het zelf niet handig als ik voor een MY19 zou gaan. Wordt snel aftellen want levering in mijn vakantie op de 31ste.

Dus in maart kon ik voor het eerst in de portal een auto gaan uitzoeken maar zaten geen electrische modellen bij en mijn werkgever moest dat ook nog verder uitzoeken. Tot vorige week bezig geweest dat de offerte naar een bestelling omgezet kon worden want eind vorige week waren alle handtekeningen nog niet binnnen en nu een speod opdracht voor de laadpaal. Kan soms raar lopen maar verheug me al op de auto.

Geplaatst

Sinds donderdag rij ik ook in m'n niro, helaas nog maar 100 km gedaan . Wat me opviel is dat duiven niet opvliegen ik had de gewoonte om gewoon door te rijden ze vliegen wel op niet met een Ev dus AA krijg ik niet gestart maar uvo werkt wel zei het met delay. Voorlopig irriteert me nog niet teveel aan de auto alhoewel de nav, die stem en de voorgestelde routes. hierbij de software versie . Ook de goeie ontvangst en uitgebreide info over de wagen 1 uur+ was goed garage Vercruysse te nijlen BE tot nu toe top.IMG_20200724_105143.thumb.jpg.a098bbc17e7666d8f2ee71ce887ebd6e.jpg

Geplaatst
59 minuten geleden, oldie zei:

Sinds donderdag rij ik ook in m'n niro, helaas nog maar 100 km gedaan . Wat me opviel is dat duiven niet opvliegen ik had de gewoonte om gewoon door te rijden ze vliegen wel op niet met een Ev dus AA krijg ik niet gestart maar uvo werkt wel zei het met delay. Voorlopig irriteert me nog niet teveel aan de auto alhoewel de nav, die stem en de voorgestelde routes. hierbij de software versie . Ook de goeie ontvangst en uitgebreide info over de wagen 1 uur+ was goed garage Vercruysse te nijlen BE tot nu toe top.IMG_20200724_105143.thumb.jpg.a098bbc17e7666d8f2ee71ce887ebd6e.jpg

Gefelicteerd! Android Auto aan de praat krijgen kan met verschillende factoren te maken hebben, kabeltje of de versie op de telefoon. En wat bedoel je met een delay in UVO? Dat het soms even duurt voordat je de geüpdatet data krijgt? Dat is hoe het helaas werkt.

Betreft de navigatie, die stem kan je uitzetten (op mute zetten) en wat klopt er niet aan de voorgestelde routes? Heb zelf niet heel goed gekeken, maar volgens mij is er een instelling of hij standaard de snelste of kortste route pakt. Wellicht dat dit het voor je kan oplossen?

Mijn auto op 10 juni in ontvangst genomen en heb exact dezelfde versies.

• Thanks 1
Geplaatst

Thx op de phone draait AA prima originele kabel ook al gebruikt is wel een exoot die phone agm 8 of 9 bouwvakkers phone. Stem wil ik kunnen wijzigen dat zal er helaas niet inzitten ga ze gewoon zacht zetten zodat toch een signaal krijg om iets te doen. De routes zal moelijker zijn heb veel km Tomtom gedaan en als je de weg niet weet stoort het niet dat het niet de beste route is gebruik gps dikwijls voor de file waarschuwing 

Blij dat ik de laatste software heb de verkoper zei nog dat hij hem net had bijgewerkt. Ga nu eens kijken voor zo'n pvc box voor de frunk .

Geplaatst
Op 25-7-2020 om 11:09, oldie zei:

Thx op de phone draait AA prima originele kabel ook al gebruikt is wel een exoot die phone agm 8 of 9 bouwvakkers phone. Stem wil ik kunnen wijzigen dat zal er helaas niet inzitten ga ze gewoon zacht zetten zodat toch een signaal krijg om iets te doen. De routes zal moelijker zijn heb veel km Tomtom gedaan en als je de weg niet weet stoort het niet dat het niet de beste route is gebruik gps dikwijls voor de file waarschuwing 

Blij dat ik de laatste software heb de verkoper zei nog dat hij hem net had bijgewerkt. Ga nu eens kijken voor zo'n pvc box voor de frunk .

(pvc box frunk) ik ben benieuwd :-)

Geplaatst

Recent contact gehad met de dealer. Uiteindelijk mag ik volgende week de E-Niro ophalen. Verwachting was Juni, maar de auto staat al weken in Rotterdam in de haven stil.

Het blijkt dat sub-contacten in het transport door Corona erg onder druk staan. Enkele transportbedrijven hebben in de ergste corona-periode veel van hun personeel ontslagen en daarmee staan vrachtwagens nu stil. Het is voor elke dealer nu vechten om de auto's geleverd te krijgen omdat er simpelweg capaciteit te kort is in het transport van de auto's. Het treft overigens niet uitsluitend Kia, ook andere merken hebben hiermee te maken.

Geplaatst
On 7/26/2020 at 8:59 PM, MeAtHome said:

(pvc box frunk) ik ben benieuwd :-)

Heb de grote rubbers van de moterafdekking gehaald en onder de box gekleefd vooraan stuk isolatie 5cm als steun en opvulling alles bevestigd met montage tape voorlopig kan er nog altijd een schroef indraaien. Maar alles blijft op zijn plaats, in de box licht een matje tegen het rammelen.

IMG_20200726_210549.jpg

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, oldie zei:

Heb de grote rubbers van de moterafdekking gehaald en onder de box gekleefd vooraan stuk isolatie 5cm als steun en opvulling alles bevestigd met montage tape voorlopig kan er nog altijd een schroef indraaien. Maar alles blijft op zijn plaats, in de box licht een matje tegen het rammelen.

Ziet er fraai uit. Wat zijn de buitenmaten van dat kratje?

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
12 hours ago, Hippe lip said:

Ziet er fraai uit. Wat zijn de buitenmaten van dat kratje?

60*40*17 1,5 deksel inbegrepen  standaard horeca box stond in makro.was op zoek naar de really usefull box maar ze hadden de juiste maat niet.

Nu deze past perfect ook gekeken dat hij nergens tegenaan staat .Het vooral de bedoeling dat de kabels erin gingen . 

IMG_20200730_124006.jpg

• Thanks 1
Geplaatst
Op 30-7-2020 om 13:18, oldie zei:

60*40*17 1,5 deksel inbegrepen  standaard horeca box stond in makro.was op zoek naar de really usefull box maar ze hadden de juiste maat niet.

Nu deze past perfect ook gekeken dat hij nergens tegenaan staat .Het vooral de bedoeling dat de kabels erin gingen . 

IMG_20200730_124006.jpg

Ik neem aan dat hij er niet los in ligt. Hoe maak je die vast?

Geplaatst

Ook even :offtopic: van mijn kant.

Mooie knutselarij, maar dit is niets voor mij. Zou mij geen lekker gevoel geven dat er 'iets' op mijn motor staat (ook al is het een elektromotor).

Omdat ik het wel onhandig vond dat de laadkabel los in de kofferbak lag (want de dikke 3-fase kabel past niet in het daarvoor bedoelde opbergvak onder de vloer) heb ik het bovenste deel van het opbergvak onder de vloer er gewoon uitgehaald, dit is een losse schuimrubber bak.

Er is nu ruimte genoeg voor de laadkabel en de granny charger onder de vloer en de kofferruimte is helemaal leeg, voor mij top.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
32 minuten geleden, yvdhaak zei:

Dit ding:

IMG_4426.thumb.jpeg.52c73d6d26227180005edb8f9acd9c57.jpeg

Je zegt dat je het bovenste deel eruit hebt gehaald, maar je laat hier een foto van het onderste deel zien....

En laat dat onderste deel (ja, dat van je laatste foto) nou precies op de steunen boven je motor voorin passen!

2 uur geleden, yvdhaak zei:

Mooie knutselarij, maar dit is niets voor mij. Zou mij geen lekker gevoel geven dat er 'iets' op mijn motor staat (ook al is het een elektromotor).

Nu zit er toch ook ‘iets’ bovenop je motor? Daar zit nu een plastic kap. Als je die eraf haalt kun je die onderste bak achteruit de auto daarvoor in de plaats zetten. Door de steuntjes die daar zitten wordt de bak keurig op afstand van het onderdeel eronder gehouden, zodat er nooit een warmteprobleem kan ontstaan. Dat kun je nauwelijks knutselen noemen, of je moet het feit dat je nu die onderste bak achter eruit hebt gehaald ook al knutselen noemen.

Bovendien: er zijn al meerdere rijders die meer dan een jaar met die constructie rondrijden. Als het mis zou gaan zouden we dat hier inmiddels wel weten...

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Geplaatst
18 minuten geleden, Hippe lip zei:

Je zegt dat je het bovenste deel eruit hebt gehaald, maar je laat hier een foto van het onderste deel zien....

Ik heb zelf een foto gemaakt van dit onderdeel (foto van autoweek):

6dvy61wbss41_800.jpg.5d3d647b0b2bf3e1108075ec0600d77a.jpg

Dat is in mijn MY20 het bovenste deel onder de laadvloer. Ik heb het gedeelte wat onder deze bak met laadkabel zit wel laten zitten en daar ligt nu mijn laadkabel in. Door het verwijderen van dit bovenste deel heb ik nu wel genoeg ruimte voor mijn 3-fase laadkabel, die helaas niet in 1 van de 2 hierboven getoonde vakken past...

20 minuten geleden, Hippe lip zei:

Dat kun je nauwelijks knutselen noemen, of je moet het feit dat je nu die onderste bak achter eruit hebt gehaald ook al knutselen noemen

Ik vind iets vastplakken met montagetape in een motorruimte knutselen  :innocent:

21 minuten geleden, Hippe lip zei:

Bovendien: er zijn al meerdere rijders die meer dan een jaar met die constructie rondrijden. Als het mis zou gaan zouden we dat hier inmiddels wel weten...

Dat geloof ik graag. Ik stel de oplossing niet ter discussie. Ik geef alleen aan dat een dergelijke oplossing niets voor mij zou zijn.

Geplaatst
2 uur geleden, yvdhaak zei:

Dit ding:

IMG_4426.thumb.jpeg.52c73d6d26227180005edb8f9acd9c57.jpeg

Heeft iemand een foto van deze oplossing?

Geplaatst (aangepast)
5 uur geleden, yvdhaak zei:

Ik heb zelf een foto gemaakt van dit onderdeel (foto van autoweek):

6dvy61wbss41_800.jpg.5d3d647b0b2bf3e1108075ec0600d77a.jpg

Dat is in mijn MY20 het bovenste deel onder de laadvloer. Ik heb het gedeelte wat onder deze bak met laadkabel zit wel laten zitten en daar ligt nu mijn laadkabel in. Door het verwijderen van dit bovenste deel heb ik nu wel genoeg ruimte voor mijn 3-fase laadkabel, die helaas niet in 1 van de 2 hierboven getoonde vakken past...

Ah sorry, dan heb ik me vergist. Dacht door de ronde kant dat het de onderste bak was die in de kuil voor het reservewiel ligt.

Ik zie nu de uitsparingen links en rechts om de rolhoes op te kunnen bergen als de bank plat ligt. Die zitten alleen in de bovenste bak idd.

Als je nu de onderste bak eruit haalt in plaats van de bovenste, dan kun je die zonder knutselen :cool: voorin als frunk gebruiken. Als je de zwarte kap in het midden van zijn steunen haalt, dan past die onderste bak gewoon op die steunen. Nix geen montagetape of ander knutselspul nodig. 

aangepast door Hippe lip
  • Like 2
Geplaatst
12 uur geleden, Hippe lip zei:

Als je de zwarte kap in het midden van zijn steunen haalt, dan past die onderste bak gewoon op die steunen. Nix geen montagetape of ander knutselspul nodig. 

Heb je daar een foto/voorbeeld van? Want dat klinkt inderdaad wel interessant.

Geplaatst (aangepast)
42 minuten geleden, yvdhaak zei:

Heb je daar een foto/voorbeeld van? Want dat klinkt inderdaad wel interessant.

Nee, dat heb ik niet. Maar het is zó eenvoudig dat die niet nodig is. Gewoon doen wat ik beschreef en je hebt het IRL (in real life).

En verder: dit is een inmiddels rijkelijk gevuld forum hier. Heb je al eens gezocht op ‘frunk’? Er is zelfs een kort draadje over de frunk (mss zelfs meer dan eentje) maar daar staat geen foto van die achteronderbak als frunk. Ik dacht dat die wel ergens hier staat. Zoek er maar eens op.

of probeer het zelf gewoon ff. Dat is mss wel sneller dan zoeken, zó simpel is het....:-)

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Geplaatst
57 minuten geleden, Hippe lip zei:

Nee, dat heb ik niet. Maar het is zó eenvoudig dat die niet nodig is. Gewoon doen wat ik beschreef en je hebt het IRL (in real life).

En verder: dit is een inmiddels rijkelijk gevuld forum hier. Heb je al eens gezocht op ‘frunk’? Er is zelfs een kort draadje over de frunk (mss zelfs meer dan eentje) maar daar staat geen foto van die achteronderbak als frunk. Ik dacht dat die wel ergens hier staat. Zoek er maar eens op.

of probeer het zelf gewoon ff. Dat is mss wel sneller dan zoeken, zó simpel is het....:-)

Ga ik doen.

Vanaf nu weer on-topic? :rockon:

Geplaatst

Gisteren retourtje zwolle gedaan goed voor 450 km daar 10 min snellader en 17 procent.   Thuis met 12 procent terug geladen met 11 kw en temp was iets van 48 gemiddeld op de gelijkrichter en motor.  O ja en de bak staat nog steeds op montage tape in het topic stond ook dat dit voorlopig was en je er altijd een schroefje kon inzetten

Gr de prutser 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...