Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)
9 minutes ago, Ton van Hout said:

Iedereen met een e-Niro heeft een dergelijke laaddruppel ontvangen bij de aflevering van de auto, ik heb hem zelf 1x gebruikt bij een snellader van Allego. Mijn vrouw laadt soms onderweg maar echt vaak is het niet nodig. Prijs: <knip>

Dankjewel. Interessant. Ik heb die laaddruppel niet ontvangen bij mijn e-Niro...

Waar ik op doelde was het AC-laadtarief van €0,24 p/KWh met het abo van €9,99 p/mnd

aangepast door Connos
Geplaatst
1 hour ago, Connos said:

Dankjewel. Interessant. Ik heb die laaddruppel niet ontvangen bij mijn e-Niro...

Waar ik op doelde was het AC-laadtarief van €0,24 p/KWh met het abo van €9,99 p/mnd

Ik heb hem ook niet gehad en ben (nog) bezig om hem te krijgen. Al zit ik met Tiwag momenteel een stuk goedkoper (€ 0,22 per Kwh)  bij de alego paal bij mij in de buurt. Of ik gebruik de DEW21 app om voor een vaste € 4,50 een volle batterij op te halen. Omslagpunt ligt bij ongeveer 20Kwh ( = 31%) laden van de batterijcapaciteit.

• Like 1
Geplaatst

Waarom zou je een abonnement nemen als je je meeste kilometers met de thuisgeladen kWh's kan rijden? Onze auto staat nu in Antwerpen (Novastar concert waar mijn vrouw en mijn schoonzus heen zijn) en op de terugweg gaan ze me de laaddruppel ff aan de snellader en dat is de eerste keer in 2 maanden tijd dat het echt nodig is. De vorige keren waren alleen om te testen - om mijn vrouw het vertrouwen te geven dat ze ook onderweg kan laden - en als dat om de twee maanden voor ons is ga ik daar geen abonnement voor nemen. Doe maar een eenmalige iets hogere last in da geval.

Geplaatst
3 hours ago, Ton van Hout said:

Waarom zou je een abonnement nemen als je je meeste kilometers met de thuisgeladen kWh's kan rijden? 

Dat is fijn voor mensen met een eigen oprit en laadpaal, maar ik behoor tot de overgrote groep die dat niet heeft en ben op zoek naar een goedkope oplossing.

Geplaatst
23 minuten geleden, Connos zei:

Dat is fijn voor mensen met een eigen oprit en laadpaal, maar ik behoor tot de overgrote groep die dat niet heeft en ben op zoek naar een goedkope oplossing.

Hallo Connos, volgens mij valt dat 'overgrote' groep wel mee. Als ik om me heen kijk woont er bijna niemand zodanig dat ze geen eigen oprit en eigen laadpaal kunnen hebben. De meeste appartementen hebben een eigen parkeerplaats, op portiekflats na. Als je in een portiekflat woont kan je ook een laadpaal aanvragen alleen kan hij een paar honderd meter geplaatst worden naast de plek waar je hem zou willen hebben en daarnaast heb je geen alleenrecht.

Volgende vraag: wat versta jij onder een goedkope oplossing? Ik ga er van uit dat je iedere dag wilt kunnen laden en in de ochtend voordat je naar je werk rijdt een volle tank wilt hebben. Stel dat jij een abonnement neemt, krijg je daar ook een laadpaalbeschikbaarheidsgarantie (Wordfeud woordwaarde!!) bij? Zoals je ziet zou ik eerder inzetten op een beschikbaarheids-SLA want als jij nu in een appartement woont wordt het er niet beter op voor je. In de komende twee jaar komen er diverse BEV's op de markt en zal 'jouw' openbare laadpaal wel eens overbooked kunnen worden. De oplossings is vrij eenvoudig - meer laadpalen - alleen zit jij waarschijnlijk gebonden aan de ambtenaren van jouw gemeente en het zou kunnen werken als je je ambtenaren eens gaat ontmoeten in het gemeentehuis en dat je je plannen voorlegt.

Geplaatst (aangepast)

Een eigen laadpaal is natuurlijk ideaal, maar ik denk toch dat veel mensen in de randstad die mogelijkheid niet hebben. Hier is het toch veel parkeren op de stoep/aan de straat...

Natuurlijk niet onafhankelijk, maar wel interresant; https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=03296c6e-1bd1-4a35-a7aa-f2d8bd29ac44&title=Position paper Fastned t.b.v. hoorzitting%2Frondetafelgesprek Elektrisch rijden d.d. 9 juni 2016.pdf

Daar omschrijft FastNed o.a. dat de komende jaren ook de accucapaciteit zal stijgen, kortom niet iedereen hoeft dagelijks te laden, maar we zullen zien hoe de toekomst eruit ziet...

Er is geen standaard antwoord te geven op welke laadpas het beste is, het ligt er vooral aan waar je woont en waar je laad en hoe vaak.

Ik zou sowieso verschillende gratis passen bestellen via Laadpastop10, new motion, maingau heb ik. Het kia abbonemt kan ook interresant worden, zo kost de ac laadpaal hier in de buurt 36 cent per kwh, maar met de kia pas van 9,99 per maand 24 cent (als ik het goed heb gezien). Per maand moet je dus iets meer dan 80 kwh laden om dat eruit te halen.

Verder nog leuk om te volgen: http://goedkoperrijden.blogspot.com/?m=1

Daar wordt o.a. nog de DEW21 app genoemd als goedkope optie, op https://laadpastop10.nl/laadpas/137/DEW21 Fahr-E staat dat je 4,50 per sessie betaald (onafhankelijk van kwh). Met een lege auto dus goedkoper dan thuis laden ;).

aangepast door KiaMetMia
Geplaatst (aangepast)
On 4/20/2019 at 12:10 AM, Ton van Hout said:

Hallo Connos, volgens mij valt dat 'overgrote' groep wel mee. Als ik om me heen kijk woont er bijna niemand zodanig dat ze geen eigen oprit en eigen laadpaal kunnen hebben. De meeste appartementen hebben een eigen parkeerplaats, op portiekflats na. Als je in een portiekflat woont kan je ook een laadpaal aanvragen alleen kan hij een paar honderd meter geplaatst worden naast de plek waar je hem zou willen hebben en daarnaast heb je geen alleenrecht.

Volgende vraag: wat versta jij onder een goedkope oplossing? Ik ga er van uit dat je iedere dag wilt kunnen laden en in de ochtend voordat je naar je werk rijdt een volle tank wilt hebben. Stel dat jij een abonnement neemt, krijg je daar ook een laadpaalbeschikbaarheidsgarantie (Wordfeud woordwaarde!!) bij? Zoals je ziet zou ik eerder inzetten op een beschikbaarheids-SLA want als jij nu in een appartement woont wordt het er niet beter op voor je. In de komende twee jaar komen er diverse BEV's op de markt en zal 'jouw' openbare laadpaal wel eens overbooked kunnen worden. De oplossings is vrij eenvoudig - meer laadpalen - alleen zit jij waarschijnlijk gebonden aan de ambtenaren van jouw gemeente en het zou kunnen werken als je je ambtenaren eens gaat ontmoeten in het gemeentehuis en dat je je plannen voorlegt.

Ik woon in een rijtjeshuis en heb de statistieken er niet op nagezocht, maar het lijkt me evident dat het overgrote deel van de inwoners van NL geen eigen oprit heeft. Misschien ligt die verdeling onder EV rijders anders. Op het terrein waar ik mijn bedrijf heb kan ik laden en voor thuis gaat MRA-E 2 laadpalen op 50m afstand van mijn voordeur plaatsen. Niets te klagen dus so far :-) Maar dat neemt niet weg dat ik na tot de conclusie ben gekomen dat er aanzienlijke verschillen zitten in de tarieven van de diverse laadpaalboeren i.c.m. een woud aan EV-laadpasjes. Voor de prijzen van fossiele brandstoffen zijn die verschillen een stuk kleiner, dus ja ik ben een Nederlander die shopt voor de beste prijs ;-) Ik realiseer me dat een abo geen laadgarantie geeft, maar als early adopter weet ik dat je misschien een wiel moet uitvinden, maar dat maakt het juist zo leuk.

aangepast door Connos
Geplaatst
Op 19-4-2019 om 14:26, Ton van Hout zei:

Iedereen met een e-Niro heeft een dergelijke laaddruppel ontvangen bij de aflevering van de auto, ik heb hem zelf 1x gebruikt bij een snellader van Allego. Mijn vrouw laadt soms onderweg maar echt vaak is het niet nodig. Prijs:

Screenshot_20190419-142457__01.thumb.jpg.db54626952d8da3a54cdd2e3779f82fe.jpg

Eh, is dat zo? Ik heb geen druppel mogen ontvangen bij levering van mij eNiro. 

is dit een actie van de garage, of van Kia landelijk?

Geplaatst

Ik denk dat het van de importeur afkomt maar dat de dealer dit niet wist. Vraag het Kia Nederland anders even, anders bestel je zelf een Plugsurfing dongeltje. Wij hebben er ook twee (1 van Kia gekregen, 1 zelf besteld) zodat we altijd buiten de deur kunnen laden indien noodzakelijk.

Geplaatst
34 minuten geleden, Ton van Hout zei:

Ik denk dat het van de importeur afkomt maar dat de dealer dit niet wist. Vraag het Kia Nederland anders even, anders bestel je zelf een Plugsurfing dongeltje. Wij hebben er ook twee (1 van Kia gekregen, 1 zelf besteld) zodat we altijd buiten de deur kunnen laden indien noodzakelijk.

Zal het niet zo kunnen zijn dat lease rijders geen druppel krijgen via kia.?

Ik heb zelf ook geen druppel/kaart gehad van kia omdat ik een druppel heb via de zaak die ik ook thuis gebruik en overal in nl.

Geplaatst
39 minuten geleden, Niro79 zei:

Ik heb zelf ook geen druppel/kaart gehad van kia omdat ik een druppel heb via de zaak die ik ook thuis gebruik en overal in nl.

Dat denk ik ook. Heb een laadpas en druppel via leasemij ontvangen (NewMotion)

Geplaatst
4 uur geleden, Niro79 zei:

Ik heb hem ook niet gekregen en ik ben geen lease rijder.

Staat ook niet bij de uitrusting.

Geplaatst

Waarom lijkt iedereen te denken dat je die sleutel gratis krijgt?
Uit de folder in bericht #24 van Connos blijkt dat je die KOOPT voor €9,95
Wil je een abo, dan komen er kosten bij.

Geplaatst
58 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Waarom lijkt iedereen te denken dat je die sleutel gratis krijgt?
Uit de folder in bericht #24 van Connos blijkt dat je die KOOPT voor €9,95
Wil je een abo, dan komen er kosten bij.

Niet het hele draadje gelezen .... 

Geplaatst

Dan zal de prijs van de dongle gewoon in de prijs van de auto gezeten hebben... Overigens heb ik geen abonnement om te laden.

Mijn auto is geen lease maar koop en hij staat dus ook op mijn naam. Dat zal het uitmaken wellicht.

Geplaatst
Iedereen met een e-Niro heeft een dergelijke laaddruppel ontvangen bij de aflevering van de auto, ik heb hem zelf 1x gebruikt bij een snellader van Allego. Mijn vrouw laadt soms onderweg maar echt vaak is het niet nodig. Prijs:
Screenshot_20190419-142457__01.thumb.jpg.db54626952d8da3a54cdd2e3779f82fe.jpg

Ik heb deze niet ontvangen. Waar dient deze druppel voor?

Ik ben al jaren klant bij New motion en kan overal in Nederland laden en op voldoende plekken om België en Duitsland.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Geplaatst

bij mij zit hij nog in het pakket met boekjes, meen iets gelezen te hebben dat je hem moet activeren en idd een abonnement moet nemen. 
Mijn auto is ook koop, heb nergens om een laadpas/druppel gevraagd.
Ik heb een pas van newmotion, just in case voor onderweg, ook nog niet gebruikt overigens.

Geplaatst

Ik heb ook zo'n ding gekregen. Druppel is overigens een groot woord. Het is gewoon  Credit Card achtig plastic in de vorm van een druppel (met een gaatje erin).

Geplaatst (aangepast)
Op 29-4-2019 om 09:09, Sigmasailor zei:

Ik heb ook zo'n ding gekregen. Druppel is overigens een groot woord. Het is gewoon  Credit Card achtig plastic in de vorm van een druppel (met een gaatje erin).

ook wel "tag" genaamd...........(snapt eerst totaal niet waar dat "druppel" over ging...........LOL )

aangepast door King Niro

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...