Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kleine en grote ergernissen

Ga naar de oplossing Opgelost door Murcielaygo,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
10 uur geleden, Sigmasailor zei:

Je kunt voorkomen dat de spiegels naar beneden gaan (bij R) door de keuzeschakelaar in de linkerdeur in de middenstand te zetten.

ok haha.... wist niet eens dat ze naar beneden konden automatisch. :-)

rijd ook altijd achteruit de oprit op, om hem vervolgens straks langs een paar staanders te parkeren... knopje staat als sinds dag 1 in middenstand...

Geplaatst
3 uur geleden, korsowito zei:

Inderdaad voorkomen en ik denk als je ergens file parkeert dat het dan wel handig kan zijn ivm stoeprand?

Inderdaad, bij normaal achteruit rijden is het niet echt nodig. met een Stoeprandje kan het heel handig zijn, is ook de enige keer dat ik de spiegel kanteling "aan" zet.

• Like 1
Geplaatst

En vandaag heb ik lang zitten zoeken in alle boekjes maar vond nergens een handleiding van de navi. Heb ik niet goed gekeken? Het probleem is dat ik favorieten wil maken. De eerste twee in het lijstje staan er al: Thuis en Werk. Maar hoe kan je nou een adres aan Thuis toewijzen? Er staat een plusje rechtsboven bij het icoontje van Thuis, maar ik krijg het niet voor elkaar om daar een adres aan toe te kennen. ik zal wel iets verkeerd doen, maar ik kan nergens de handleiding daarvoor vinden.

Wie helpt me uit de brand?

Geplaatst

Als je een favoriet gemaakt hebt kan je hem niet meer bewerken, wel hernoemen. Gooi de favoriet weg en begin opnieuw. Dit is een proces dat in een toekomstige FW-update verbeterd zou kunnen worden.

Geplaatst
Blijft de vraag: staat dit nergens in een handleiding, of kijk ik niet goed?

Zoek eens in "mijn Kia" - mijn auto - handleiding navigatie - pagina 41 alwaar het beschreven staat.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Geplaatst
Blijft de vraag: staat dit nergens in een handleiding, of kijk ik niet goed?
In mijn hybride Niro was dat volgens mij een aparte handleiding, die ik onder de vloer van de kofferbak vond.
Geplaatst
In mijn hybride Niro was dat volgens mij een aparte handleiding, die ik onder de vloer van de kofferbak vond.

Dat klopt, maar ipv. met die dikke onhandige bijbel te zeulen gebruik ik liever "mijn Kia" app waar in je nog meer gegevens kunt vinden. Gewoon op je telefoon of tablet.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Geplaatst
13 uur geleden, Dudeljo zei:

Zoek eens in "mijn Kia" - mijn auto - handleiding navigatie - pagina 41 alwaar het beschreven staat.

Snap niet helemaal waar je bedoelt. Dit zijn de handleidingen die er in 'Mijn Kia' (e-Niro) staan. Geen navigatie...

IMG_293BEA2DFF34-1.thumb.jpeg.fc8f36b599b322543cfab276983dc26f.jpeg

Geplaatst
Snap niet helemaal waar je bedoelt. Dit zijn de handleidingen die er in 'Mijn Kia' (e-Niro) staan. Geen navigatie...
IMG_293BEA2DFF34-1.thumb.jpeg.fc8f36b599b322543cfab276983dc26f.jpeg

Dan wordt hier duidelijk verschil gemaakt met de Niro hybride.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • 2 weken later...
Geplaatst

Dat de auto vol toeters en bellen zit, dat weten we allemaal. En ook dat het menigeen zo nu en dan teveel wordt. 

Zo ben ik er nog steeds niet achter waarom ik een bepaald geluid te horen krijg. Als ik aan het eind van de rit de auto uit zet (nou ja 'uit', er blijft van alles aan staan tot je de deur open doet), en ik stap uit, dan hoor ik een bong, bong, bong, bong.... Dat klinkt als een waarschuwing dat ik iets niet goed doe. Maar er staat nix op enig display en in geen boekje heb ik nog kunnen vinden waar dit op slaat.

Het zou bij dergelijke akoestische meldingen toch wel handig zijn als ze ondersteund worden door een tekstmelding op een display ergens.....

• Thanks 1
  • Haha 1
Geplaatst (aangepast)
56 minuten geleden, Hippe lip zei:

Dat de auto vol toeters en bellen zit, dat weten we allemaal. En ook dat het menigeen zo nu en dan teveel wordt. 

Zo ben ik er nog steeds niet achter waarom ik een bepaald geluid te horen krijg. Als ik aan het eind van de rit de auto uit zet (nou ja 'uit', er blijft van alles aan staan tot je de deur open doet), en ik stap uit, dan hoor ik een bong, bong, bong, bong.... Dat klinkt als een waarschuwing dat ik iets niet goed doe. Maar er staat nix op enig display en in geen boekje heb ik nog kunnen vinden waar dit op slaat.

Het zou bij dergelijke akoestische meldingen toch wel handig zijn als ze ondersteund worden door een tekstmelding op een display ergens.....

Ik heb mijn lichten altijd aan, als ik uitstap krijg ik "bong bong bong" te horen. (duurde ff voordat ik dat doorhad..........dat is.....als de triple bong daarvoor is .......??????)

Tevens krijg ik 1 "ping" als ik een deur open doe terwijl de auto nog aan het laden is (volgens mij dan....want een dashboard melding krijg je inderdaad niet)

aangepast door King Niro
Geplaatst

Nog een nieuwe puntje waar ik echt op moet letten is: te snel te hard rij....

Op de snelweg valt het wel mee

Maar 50 km/h wegen moet ik echt of de limiter erop zetten, of cruise.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
1 hour ago, King Niro said:

Ik heb mijn lichten altijd aan, als ik uitstap krijg ik "bong bong bong" te horen. (duurde ff voordat ik dat doorhad..........dat is.....als de triple bong daarvoor is .......??????)

Tevens krijg ik 1 "ping" als ik een deur open doe terwijl de auto nog aan het laden is (volgens mij dan....want een dashboard melding krijg je inderdaad niet)

Ik heb de auto zelf nog niet maar die ping komt me bekend voor uit de video’s van Bjørn..

aangepast door korsowito
Typo
Geplaatst

Ik verbaas me er wel eens over dat het systeem (bij uitzetten) soms meldt dat ‘deze functie niet getoond kan worden’. Beetje overbodige melding die verdwijnt zodra je het portier opent.

• Haha 1
Geplaatst
On 5/13/2019 at 4:30 PM, Hippe lip said:

Ha, dat klinkt hoopvol. Kan ik woensdag meteen mee aan de slag!

Je link verwijst naar een Brits forum, waar weer een link staat naar een Duits forum waar het antwoord staat:

https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=120&t=21852&sid=54beb3009a1939ede72c35705cdbe990&start=20

Is iemand nog verder gekomen met het uitzetten van het start- en afsluitmelodietje.

Geplaatst (aangepast)
3 uur geleden, Sigmasailor zei:

Ik verbaas me er wel eens over dat het systeem (bij uitzetten) soms meldt dat ‘deze functie niet getoond kan worden’. Beetje overbodige melding die verdwijnt zodra je het portier opent.

... en dan niet vertellen welke functie er niet getoond kan worden, hè. Lekker puzzeltje af en toe, deze auto......

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
1 uur terug, Ruud Emous zei:

Is iemand nog verder gekomen met het uitzetten van het start- en afsluitmelodietje.

Nee. Ik ben er gisteren nog actief mee bezig geweest, maar ik kan de laatste stap niet vinden. Iets van 'animations' of 'animaties' uitschakelen. Maar dat menupunt kan ik nergens vinden.

Anderen die hier al naar gezocht hebben?

• 3 weken later...
Geplaatst
On 5/18/2019 at 8:50 PM, Hippe lip said:

En vandaag heb ik lang zitten zoeken in alle boekjes maar vond nergens een handleiding van de navi. Heb ik niet goed gekeken? Het probleem is dat ik favorieten wil maken. De eerste twee in het lijstje staan er al: Thuis en Werk. Maar hoe kan je nou een adres aan Thuis toewijzen? Er staat een plusje rechtsboven bij het icoontje van Thuis, maar ik krijg het niet voor elkaar om daar een adres aan toe te kennen. ik zal wel iets verkeerd doen, maar ik kan nergens de handleiding daarvoor vinden.

Wie helpt me uit de brand?

In het navigatie menu ga je naar de favorieten en vervolgens ga je naar Menu en dan kan je kiezen voor wijzigen en verwijderen. Wijzigen aantikken en dan de favoriet die je wilt wijzigen. Presto :)

Geplaatst
On 5/30/2019 at 9:11 AM, Sigmasailor said:

Dat is volgens mij alleen zo als je het 'EV' menu open hebt. Je krijgt die melding ook als je de auto wel aangezet hebt, maar nog niet gestart en dan op de 'EV' knop drukt.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Soms blijft te auto 'piepen' als je 'm uit zet. Langzamerhand krijg ik de indruk dat dit gebeurt als je eerst je deur (bestuurderskant) opendoet en dán pas de auto uit zet. Dan blijft die dong-dong-dong maar doorgaan. Ik vraag me dan af of dat ophoudt als je de deur dicht en op slot doet. Daar ga ik dan maar van uit... :???:

Maar waarom hij dat geluid nou blijft maken als je de auto toch al uit hebt gezet? En het geluid begint pas bij het uizetten....

aangepast door Hippe lip

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...