Jump to content
  • Sign Up
Prlwytzkofsky

ANSWERED Kleine en grote ergernissen

Recommended Posts

De Jaguar heeft tenminste geen last van alle andere slechte punten van mijn lijstje. Alleen de actieradius is idd iets minder. 1 punt vs 11 slechte punten. Zoals Jaap zei^^^ kun je idd 350km rijden. In de winter zal het wel iets van 250km zijn, maar dat neem ik graag voor lief. Die instellingen heb ik laten toepassen Jaap en heb ook een update laten uitvoeren.

1 uur terug, korsowito zei:

Hoop dat de Jag wel bevalt en je erin vindt wat je van een auto verwacht!

Dank je wel!:-)

4 hours ago, RoyNiro said:

Vandaag onze Kia e niro ingeruild voor een Jaguar I-Pace. De Kia beviel ons zo enorm slecht. Onze meest erge puntjes waren het volgende:

1. De Niro heeft een te stugge wegligging, dit is een Stinger leuk, maar in een Niro hoeft dat van ons niet.

2. Het actieradius is erg bagger als onze auto 100% vol is geeft de actieradius meter 370km aan.

3. Wanneer het begint de regenen beslaan de ramen meteen, terwijl de airco in de normale stand staat en de eco airco uit staat. Verder hebben wij gewoon netjes de auto functie aanstaan van de climate control.

4. De kinderen kunnen hun voeten niet kwijt onder de voorstoelen.

5. De achterbank is veel te kort.

6. De leren stoelen kreuken snel.

7. Wanneer je door een kuiltje in de weg rijdt zit je met je hoofd in het plafond als de eco drivemode aan staat.

8. De service van Kia Nederland is erg maar ook echt heel erg slecht!!! Verder weten de dealers ook nog niet zo veel van deze auto’s

9. De Mijn Kia appt werkt meer en deel van de tijd gewoon niet.

10. Onze Niro heeft al meerdere keren een noodstop gemaakt voor een geparkeerde auto langs de weg. Dit was dus overbodig. 1x is er een auto flink achter op ons geklapt.

11. De adaptieve cruise control werkt ook niet geweldig.

Kortom wij zijn heel blij met onze nieuwe Jaguar I-Pace wat een heerlijke wagen is het toch. Het is een grijze Jaguar geworden met beige lederen bekleding van binnen. Staat er chique.

Anders dan sommigen hier snap ik de overweging wel. Ook ik heb zitten twijfelen tussen een I-Pace en de Kia. Er zijn gewoon nog te weinig electrische auto's met een wat hogere instap. Wat wel grappig is dat je (blijkbaar) niet eens een fossiele wagen hebt overwogen als alternatief. 

Toch verbaast de keuze voor een I-pace me een beetje omdat die toch een paar nadelen deelt met de Kia:

- Stomme 1-fase AC lader
- Redelijk beperkte DC laadsnelheid (max 80kW)
- Range is denk ik ongeveer hetzelfde.

Heb je ook naar een E-tron gekeken? (ik wel, maar ik zag mezelf gewoon niet in een Audi rijden...)

Laat ons over een paar maanden eens weten hoe beide auto's te vergelijken zijn als je zin hebt.

Overigens over je opmerkingen over ACC:  Klopt dat ie af en toe remt terwijl daar geen aanleiding toe is. Ik heb het met name in het buitenland op 80km wegen met een fietser in de berm gemerkt. ACC is op dit moment eigenlijk alleen echt betrouwbaar op de (niet al te drukke) snelweg of in de file. 

Volgens mij Is dat van de acc, op dit moment, ook zo voor andere merken die dit ook hebben.. Tesla wordt we steeds beter in als ik de verhalen mag geloven..

Volgens mij Is dat van de acc, op dit moment, ook zo voor andere merken die dit ook hebben.. Tesla wordt we steeds beter in als ik de verhalen mag geloven..

7. Wanneer je door een kuiltje in de weg rijdt zit je met je hoofd in het plafond als de eco drivemode aan staat.

Ik snap de link "kuiltje" en " ecomodus" niet. Iemand ?

2. Het actieradius is erg bagger als onze auto 100% vol is geeft de actieradius meter 370km aan.

redelijk zware voet dus. Zal in de I-pace alleen maar meer tegenvallen . Berichten gelezen van mensen die niet boven de 250km komen.

12 uur geleden, RoyNiro zei:

De Jaguar heeft tenminste geen last van alle andere slechte punten van mijn lijstje. Alleen de actieradius is idd iets minder. 1 punt vs 11 slechte punten. Zoals Jaap zei^^^ kun je idd 350km rijden. In de winter zal het wel iets van 250km zijn, maar dat neem ik graag voor lief. Die instellingen heb ik laten toepassen Jaap en heb ook een update laten uitvoeren.

Als je in de E-Niro maar 370 haalt (ik haal nu in de zomer met gemak 500) ga je met dezelfde rijstijl in de JAG de 350 never nooit halen. 

Op 27-7-2019 om 13:14, DeSelve zei:

- Het GSM GELUID is terug!!! Die heb ik echt al zeker 15 jaar niet meer gehoord door fatsoenlijk afgeschermde elektronica, maar bij de e-niro hoor ik het bijna elke keer als ik in de auto zit.

Heb je hier al een oplossing voor gevonden? 

18 uur geleden, Prlwytzkofsky zei:

Anders dan sommigen hier snap ik de overweging wel. Ook ik heb zitten twijfelen tussen een I-Pace en de Kia. Er zijn gewoon nog te weinig electrische auto's met een wat hogere instap. Wat wel grappig is dat je (blijkbaar) niet eens een fossiele wagen hebt overwogen als alternatief. 

Toch verbaast de keuze voor een I-pace me een beetje omdat die toch een paar nadelen deelt met de Kia:

- Stomme 1-fase AC lader

Heb je ook naar een E-tron gekeken? (ik wel, maar ik zag mezelf gewoon niet in een Audi rijden...)

Laat ons over een paar maanden eens weten hoe beide auto's te vergelijken zijn als je zin hebt.

Overigens over je opmerkingen over ACC:  Klopt dat ie af en toe remt terwijl daar geen aanleiding toe is. Ik heb het met name in het buitenland op 80km wegen met een fietser in de berm gemerkt. ACC is op dit moment eigenlijk alleen echt betrouwbaar op de (niet al te drukke) snelweg of in de file. 

Leuk om te lezen. Er zijn inderdaad erg weing wat hogere auto’s. ik heb de audi in overweging gehad, maar ik zie mezelf ook geen Audi rijden. De I-Pace bevalt tot nu toe heel erg goed. Het actieradius is tot nu toe voldoende en dan heb ik ook nog een zware rechter voet. Met de e niro stond de teller op 370km actieradius en bij mijn i pace nu 361km

F700B918-513F-4B1D-A2B3-FB32C5B1A9B7.jpeg

2 minuten geleden, RoyNiro zei:

Leuk om te lezen. Er zijn inderdaad erg weing wat hogere auto’s. ik heb de audi in overweging gehad, maar ik zie mezelf ook geen Audi rijden. De I-Pace bevalt tot nu toe heel erg goed. Het actieradius is tot nu toe voldoende en dan heb ik ook nog een zware rechter voet. Met de e niro stond de teller op 370km actieradius en bij mijn i pace nu 361km

F700B918-513F-4B1D-A2B3-FB32C5B1A9B7.jpeg

Als ik zuinig zou gaan rijden dan kan ik de 400 wel aantikken denk ik.

20 uur geleden, Sigmasailor zei:

Tuurlijk, met zo’n Jaguar kom je echt een  stuk verder: NOT.  Ondanks dat de accu groter is is de range een stuk minder.  Als je uit de Niro echt maar 370 haalt moet je in de JAG blij zijn met 300. Toch veel plezier gewenst met je nieuwe bak.

Ik haal met een zware rechter voet 361km actieradius hoor. Kwestie van de instellingen goed zetten.

Heb vandaag een lange rid gereden en was 23km verschil met actieradius meter.

Iedereen kan dit halen. Neem 20 inch velgen of 18, maar geen 22 inch. Zorg ervoor dat je de nieuwe update hebt. Laat de garage de instellingen goed zetten en je hebt een behoorlijk actieradius. Het lukt mij zelfs hierdoor 1:1 te rijden. 1echte km is dan 1 actieradius km.

1 minuut geleden, RoyNiro zei:

Iedereen kan dit halen. Neem 20 inch velgen of 18, maar geen 22 inch. Zorg ervoor dat je de nieuwe update hebt. Laat de garage de instellingen goed zetten en je hebt een behoorlijk actieradius. Het lukt mij zelfs hierdoor 1:1 te rijden. 1echte km is dan 1 actieradius km.

Maar dan moet ik wel als een ouwe opa rijden:clap::sweatdrop:

On 8/13/2019 at 6:23 PM, RoyNiro said:

Hebben jullie dan geen last van mijn bovenstaande punten?

1. Vering zou idd comfortabeler mogen (dat was ook zo bij mijn Ioniq, Kia maakt een andere keus)
  2. Bagger met 370km?! Euh... noch een Jaguar iPace gaat dat halen noch een Audi e-tron en de Kia kost de helft (zeker als je die anderen een beetje gaat aankleden). Ik haal vrij makkelijk 400km en binnendoor heb ik al op de 500km gezeten.
  3. Herken ik niet en andere even de knop indrukken voor ruiten ontwassemen
  4. Niet als de stoelen in de laagste stand staan, maar dat had je met een proefrit toch kunnen constateren?
  5. Idem als vier: bij een proefrit dus de kids mee, maar hier geen klachten van mensen die achterin zitten
  6. geen problemen, maar ik weeg ook maar iets van 75kilo (auto heeft nu dik 10K km gelopen)
  7. Totaal niet herkenbaar en ik snap ook niet wat ECO-mode er mee te maken heeft.
  8. Er zit en hoogteslag in mijn voorbanden en tot op heden uiterst vriendelijke en prima service. Binnenkort wordt het opgelost als Michelin meewerkt
  9. App werkt bij mij heel behoorlijk, maar wel met vertraging. Op zich geen grensverleggende app, maar misschien gaat het nog wat worden. In de FB groep heeft iemand van Kia te horen gekregen in de mail dat de UVO app ook beschikbaar zou komen voor de 2019 modellen zodra UVO service in EU wordt uitgerold. Fingers crossed.
  10. Ik gebruik geen adaptieve cruisecontrol in de stad (zelden, misschien op een grote verbindingsweg) en wat jij beschrijft heb ik nog nooit meegemaakt.
  11. Weinig klachten hier, hij werkt naar behoren, weinig tot geen phantom-breaking op de snelweg, houdt hooguit wat veel afstand, zelfs in de kortste volgafstand.

Afijn, andere ervaringen, maar veel plezier met de i-Pace. Ik heb daar het geld niet voor en als ik het zo lees dan had je beter al direct voor de i-Pace kunnen gaan. Veel plezier er iig mee en het is zeker de mooiste EV (maar dat is smaakgevoelig).

• Like 1

5 uur geleden, Fralamjo zei:

Afijn, andere ervaringen, maar veel plezier met de i-Pace. Ik heb daar het geld niet voor en als ik het zo lees dan had je beter al direct voor de i-Pace kunnen gaan. Veel plezier er iig mee en het is zeker de mooiste EV (maar dat is smaakgevoelig).

Geheel mee eens. In de prijsklasse van de e-Niro vind je nix anders met deze kwaliteiten en zeker niet met deze range. Zo ongeveer alles van het lijstje was óf tevoren bekend, óf had je zelf vast kunnen stellen bij de proefrit. Ik heb bij die proefrit ook het nodige ontdekt, maar bij de afweging er toch voor gekozen. En ik heb bij de tweede proefrit mijn vrouw meegenomen en haar laten rijden omdat ik achteraf geen ruzie wil dat ik voor iets heb gekozen waar zij dan van zegt er niet mee te kunnen leven. 

Maar inderdaad, smaken verschillen. :cowboy:

Helaas heb ik nooit de gelegenheid gehad om een proefrit te maken.

Op 13-8-2019 om 20:26, Prlwytzkofsky zei:

- Stomme 1-fase AC lader

De I pace heb ik nu een klein weekje en hij bevalt mij super. Toen ik gister de I pace starten stond de actieradiusmeter zelfs op 422km. Met mijn E-Niro kwam ik nooit verder dan 370km. Eigenlijk kan ik de auto's nu al wel vergelijken. Je went zo snel aan die I pace.

Hier onder even de puntjes van mijn E-Niro in vergelijking met de I pace:

1. De Niro heeft een te stugge wegligging, dit is een Stinger leuk, maar in een Niro hoeft dat van ons niet.

De I-Pace is erg comfortabel, maar misschien iets te want mijn vrouw viel laatst in slaap onderweg op de autobaan. Haha 

Het actieradius is voldoende. Als ik normaal rijdt haal ik rond de 361km aan actieradius. Wanneer ik echt zuinig ga rijden geeft de meter 420km aan.

3. Wanneer het begint de regenen beslaan de ramen meteen, terwijl de airco in de normale stand staat en de eco airco uit staat. Verder hebben wij gewoon netjes de auto functie aanstaan van de climate control.

Ik heb met de I-pace geen last meer van beslagen ruiten.

In de I-pace zitten de kinderen nog ruimer dan in de Niro en de kids kunnen hun voeten kwijt onder de voorstoel.

De achterbank is een stuk groter dan die van de Niro en dat is wel fijn.

De leren stoelen in de I-Pace kreuken toch ook wel.

Wanneer ik met de I-Pace in de Eco drivemode rijdt dan is de I pace nog steeds comfortabel.

8. De service van Kia Nederland is erg maar ook echt heel erg slecht!!! Verder weten de dealers ook nog niet zo veel van deze auto’s

Ben erg tevreden over de service van mijn Jaguar dealer.

De Jaguar app werkt enorm goed. Met de Jag app kan ik zelfs instellen hoe laat de auto moet voorverwarmen.

10. Onze Niro heeft al meerdere keren een noodstop gemaakt voor een geparkeerde auto langs de weg. Dit was dus overbodig. 1x is er een auto flink achter op ons geklapt.

De systemen van de I-pace werken veel nauwkeuriger!

Met de I-Pace nog niet geprobeerd.

Kortom wij zijn heel erg blij met onze nieuwe EV. Het is een pareltje in de straat. 

Zojuist, RoyNiro zei:

De I pace heb ik nu een klein weekje en hij bevalt mij super. Toen ik gister de I pace starten stond de actieradiusmeter zelfs op 422km. Met mijn E-Niro kwam ik nooit verder dan 370km. Eigenlijk kan ik de auto's nu al wel vergelijken. Je went zo snel aan die I pace.

Hier onder even de puntjes van mijn E-Niro in vergelijking met de I pace:

De I-Pace is erg comfortabel, maar misschien iets te want mijn vrouw viel laatst in slaap onderweg op de autobaan. Haha 

Het actieradius is voldoende. Als ik normaal rijdt haal ik rond de 361km aan actieradius. Wanneer ik echt zuinig ga rijden geeft de meter 420km aan.

Ik heb met de I-pace geen last meer van beslagen ruiten.

In de I-pace zitten de kinderen nog ruimer dan in de Niro en de kids kunnen hun voeten kwijt onder de voorstoel.

De achterbank is een stuk groter dan die van de Niro en dat is wel fijn.

De leren stoelen in de I-Pace kreuken toch ook wel.

Wanneer ik met de I-Pace in de Eco drivemode rijdt dan is de I pace nog steeds comfortabel.

Ben erg tevreden over de service van mijn Jaguar dealer.

De Jaguar app werkt enorm goed. Met de Jag app kan ik zelfs instellen hoe laat de auto moet voorverwarmen.

De systemen van de I-pace werken veel nauwkeuriger!

Met de I-Pace nog niet geprobeerd.

Kortom wij zijn heel erg blij met onze nieuwe EV. Het is een pareltje in de straat. 

Jij vertelde dat ik max 80kWh kan laden. Nee, hoor met de I-Pace na een update 100kWh.

Posted (edited)

Je bent en van de weinige die maar an 300 uit de i pace haalt.
de auto is 2x zo duur en volgens specificaties heeft de niro 5 cm meer beenruimte achter. Dus wat je zegt is niet helemaal waar. Snap eigenlijk niet wat je hier nog doet en niet gewoon op een jaguar forum gaat zitten. Mijn baas heeft net een paar weken een I pace komt 300 km ver(max) en heeft al na 1 week roest op zijn remmen zitten. Hij is er in ieder geval niet blij mee en vind het jammer dat die er nog 4 jaar mee moet rijden. De I pace van mijn baas heeft ook wel is zonder een reden een noodstop gemaakt en je hebt waarschijnlijk niet met de I pace en de niro in dezelfde situatie gereden dus moeilijk te vergelijken(terwijl je wel gelijk je conclusie trekt). Ook heb je de de I pace nu een week en je had een hekel aan de adaptive cruisecontrol van de Niro maar nog niet getest op de I-Pace. Vreemd...

Het 100 Kwh laden gaat ook maar tot 40% batterij. Hierna zakt het gigantisch.(bron fastned)

Edited by tijdjes123

Op 23-3-2019 om 17:26, Case zei:

Ik vind, dat de verlichting in de stand 'auto' erg laat aangaat. Heb al gezocht, of die gevoeligheid ergens ingesteld kan worden, maar nog niks gevonden. Iemand?

Volgens mij is dat standaard drie seconden bij Kia. Groot voordeel is dat niet bij ieder bruggetje of viaduct waar je onder door rijdt het licht aan gaat.

13 minuten geleden, Raymond GT-Line zei:

Volgens mij is dat standaard drie seconden bij Kia. Groot voordeel is dat niet bij ieder bruggetje of viaduct waar je onder door rijdt het licht aan gaat.

Voor viaducten en tunnels is dat OK, maar als het tegen de avond langzaam donkerder wordt of als je een regenbui inrijdt, zou de verlichting van mij iets eerder zelf aan mogen gaan. Bij m'n Outlander is die gevoeligheid instelbaar. Handig.