Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag reed ik weer leuke straatjes door het bos, niet geparkeerd, niet uit de auto gestapt (in de park achter mijn apartement was het redlijk vol), 67km en 1 op 23!

Geplaatst
Op 4-4-2020 om 10:26, h.smit1946 zei:

het is een gewoon Griek. zes weken geleden voor de corona griep uit barste heb ik ook een zware griep gehad. door goede medicijnen prednison en Penne saline ben ik er weer beter geworden.  . 

Mensen zoals jij veroorzaken de besmetting !

https://www.ad.nl/buitenland/gezond-verstand-zweden-stuit-opmars-corona-niet~a467068a/

• Like 1
Geplaatst

Als ik voor een "gewone" griep prednison en penicilline nodig zou hebben zou ik niet eens buiten durven komen (maar ja, ik ben geen arts).

• Like 1
Geplaatst

precies dat dus.

ontopic: ik zag afgelopen weekend dat het verbruik weer de goede kant op gaat richting 1:20. dat gecombineerd met veel thuisblijven betekend straks nog maar 1x per 1 of 2 maanden tanken..:innocent:

• Like 1
Geplaatst

Ook dat herken ik. Alleen ben ik zo dom dat als de auto zuiniger wordt als mijn motor dat ik dan de tweewieler neem :scooter: .

Hierdoor gaat de tank dan tot wel 3 maanden mee :innocent:

• Like 1
Geplaatst
Op 30-3-2020 om 16:51, Michel_1970 zei:

Dat veranderen zal denk ik nog wel meevallen gezien de laatste tankbeurt van ong 40 ltr a €1,50/ltr waarbij de Niro aangaf daarmee 806km kon gaan toeren. Gaande weg staan de tellers ( zowel het resterende brandstof km's als de nog te behalen km's teller) bij elkaar opgeteld 935km. Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg maar hij lijkt wel steeds zuiniger te worden :tt1:

Vanmorgen getankt en het totaal kwam op 967km 8)

Op naar de 1000km

Geplaatst
1 minuut geleden, Michel_1970 zei:

Vanmorgen getankt en het totaal kwam op 967km 8)

Op naar de 1000km

Hybride of Plug-in?

Geplaatst (aangepast)

Toch bijzonder een auto van dik 1350 kg die zuiniger rijdt dan m'n motor van 235 kg.

aangepast door Jannic
  • Like 1
Geplaatst

Ik heb sinds 1 1/2 maand en nieuwe Kia Niro Dynamicplus. Er staat nu 2000 km op de teller, doordat ik minder gereden heb met de Corona crisis. maar nu begint het gemiddelde te bewegen richting 1 op 17,5 als ik 100 km per uur rij op de snelweg. Maar mijn vorige Niro Bussines was toch zuiniger voor mijn gevoel. is dat nu echt de 18 inch banden die het verbruik zo negatief beinvloeden?
Voor mijn gevoel scheelt dat ongeveer 2 km per liter.

Geplaatst (aangepast)

Vandaag lekker rustig 34 km naar mijn vriendin gerijd: stukjes 50 kmh, stukjes 80 kmh,

10 km snelweg met 100 kmh -> 1 op 22,1 ... meestal met CC, alles prima!

aangepast door Gerd Bartels
Geplaatst
53 minuten geleden, Gerd Bartels zei:

Vandaag lekker rustig 34 km naar mijn vriendin gerijd: stukjes 50 kmh, stukjes 80 kmh,

10 km snelweg met 100 kmh -> 1 op 22,1 ... meestal met CC, alles prima!

Vind dat zuinig rijden mooi hoor, maar maak er absoluut geen halszaak van en rij er dus ook niet echt naar. En toch, vandaag op een stukje van net geen 30 km en met een slakkengangetje van zo'n 70 km/uur haalde de Niro 1 op 23.8. Kon een kleine glimlach niet onderdrukken. 

Geplaatst

De Niro HEV is zo'n fijne auto, jij kan gewoon normaal rijden en het blijft ook nog zuinig!

Geplaatst

Allemaal leuke verbruik cijfers, maar zijn die getallen van jullie nu berekend aan de pomp of gelezen in de display op het DB ?

Het werkelijke verbruik aan de pomp uitgerekend is bij mij altijd een stuk ongunstiger.

Voorbeeld: Display zegt 1: 19.5, werkelijk verbruik aan de pomp: 1:18 of zoiets....

Geplaatst

Sinds we week in het bezit van een nieuwe Niro.

1:24 gemiddeld over 300km. Kom van een diesel, die was belangen naar niet zo zuinig. 

Geplaatst (aangepast)
Op 14-4-2020 om 14:56, pietergsxr zei:

Allemaal leuke verbruik cijfers, maar zijn die getallen van jullie nu berekend aan de pomp of gelezen in de display op het DB ?

Het werkelijke verbruik aan de pomp uitgerekend is bij mij altijd een stuk ongunstiger.

Voorbeeld: Display zegt 1: 19.5, werkelijk verbruik aan de pomp: 1:18 of zoiets....

Verbruikscijfers zijn altijd per rit (als je contact uit zet)  of de langere termijn, reset iedereen als er getankt is?

Ik reset altijd en de uitgerekende verbruik en die van de wagen komen meestal redelijk bij elkaar in de buurt. Iig zeker niet zulke grote verschillen als u schrijft.

aangepast door dropje
Geplaatst (aangepast)

Afhankelijk van de profiel van de banden kan er in verschil to 10% in zitten, wagen toont dan meer kilometers ...

aangepast door Gerd Bartels
Geplaatst
19 minuten geleden, Gerd Bartels zei:

Afhankelijk van de profiel van de banden kan er in verschil to 10% in zitten, wagen toont dan meer kilometers ...

en afhankelijk van de wegomstandigheden en natuurlijk je voet. 

Dus verbruik is relatief en niet meetbaar als vergelijking.

Mijn PHEV heeft een gemiddeld verbruik van 1,9 l per 100 km.

Geplaatst
3 uur geleden, Rob Lezer zei:

Mijn PHEV heeft een gemiddeld verbruik van 1,9 l per 100 km.

Das i.d.d. geen vergelijk, een Phev tankt ook nog uit een "stopcontact".

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Netjes hoor.

ik ben nog bezig met de eerst tank benzine.

ik zit momenteel op 1:18.

rij vrij rustig.

wel 18 inch wielen.

aangepast door Ger1963

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...