Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
2 uur geleden, Hippe lip zei:

Toch wel. Als je inlogt op Mijn Kia (https://www.kia.com/nl/mijnkia/dashboard/) en je gaat naar de rittenregistratie, dan heb je die exportmogelijkheid wél:

B50187CA-B237-4E0E-B83C-F4C90DB7ED16.thumb.jpeg.312539ba0689ad88d0a88e91fb0f1181.jpeg

Ah via de browser.. Ik gebruik vooralsnog alleen de iOS app. Vreemd dat daar die knop weggelaten is.. Verder ziet het er redelijk hetzelfde uit. 

Thanks voor de tip! 

Geplaatst
Op 17-1-2020 om 15:37, Bram E-Niro zei:

Hij is binnen en werkt .

019006dea795b375aaac243243ca36e7.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Was het plug and play? of moest je nog andere zaken installeren. Ik krijg volgende week de auto en twijfel of ik het ook ga proberen.

Geplaatst

Straight forward. Plug insteken en EVNotify op je iPhone zetten, opstarten en de plug selecteren. Kan echt niet missen. En kom je er niet uit, dan zijn hier wel een paar ervaringsdeskundigen :roll: die je willen helpen.

Geplaatst
30 minuten geleden, Hippe lip zei:

Straight forward. Plug insteken en EVNotify op je iPhone zetten, opstarten en de plug selecteren. Kan echt niet missen. En kom je er niet uit, dan zijn hier wel een paar ervaringsdeskundigen :roll: die je willen helpen.

Ik heb een android telefoon en daarnaast een ipad. Maar ik ga uit van de telefoon in dagelijks gebruik. Als het niet lukt roep ik hier wel help. Als het wel lukt laat ik het weten

Geplaatst
Op 17-1-2020 om 15:37, Bram E-Niro zei:

Hij is binnen en werkt .

019006dea795b375aaac243243ca36e7.jpg

@Bram E-Niro Heb jij dat nu ook dat je de plug elke rit er even uit moet halen en weer insteken?

Mijn plug laat bij een nieuwe rit geen enkel lampje zien en ik kan er (dus?) ook geen contact mee maken. Na het starten van de auto moet ik die plug er eerst uithalen en weer insteken om ‘m aan de praat te krijgen.

Doe ik iets verkeerd?

Geplaatst
8 uur geleden, Hippe lip zei:

@Bram E-Niro Heb jij dat nu ook dat je de plug elke rit er even uit moet halen en weer insteken?

Mijn plug laat bij een nieuwe rit geen enkel lampje zien en ik kan er (dus?) ook geen contact mee maken. Na het starten van de auto moet ik die plug er eerst uithalen en weer insteken om ‘m aan de praat te krijgen.

Doe ik iets verkeerd?

heb de E niro nog niet dus geen idee . ik heb hem 1 maal even getest met de E niro my2019 van mijn broer . 

Geplaatst

Het blijkt ook op de plug zelf te staan dat dit het Pro-model is. Ik heb dus een ‘dispute’ gestart bij Ali. Als dat ding niet doet wat-ie moet doen kan ik beter mijn geld terugvragen.

85E72321-1548-46DE-84FF-0ADC4F0495EB.jpeg.752d50db5105bb7ffcddb01b88aafba0.jpeg

• Like 1
Geplaatst

Op de link die je gaf zag ik bij spec.  Merk kingbolen staan en bij andere op alli een ander merk waarschijnlijk namaak

Geplaatst
Het blijkt ook op de plug zelf te staan dat dit het Pro-model is. Ik heb dus een ‘dispute’ gestart bij Ali. Als dat ding niet doet wat-ie moet doen kan ik beter mijn geld terugvragen.
85E72321-1548-46DE-84FF-0ADC4F0495EB.jpeg.752d50db5105bb7ffcddb01b88aafba0.jpeg

Zou eerst eens een bericht sturen naar de verkoper pas als je daarna geen goede oplossing aangeboden krijgt een dispute openen . Wel zo netjes

Geplaatst
20 uur geleden, jwv zei:

Als je goed naar die chip rechts kijkt dan is die van Autowolf duidelijk anders. Daar tel ik ca. 12 pinnen aan de rechterkant. Bij die van @Hippe lip iets van 7.

Bij mij zie ik aan de rechter kant 6 soldeerpinnen. Dat is bij Autowolf net zo; zie foto hieronder.

Maar de chip die daarnaast zit is idd duidelijk anders.

497F3035-242B-4F56-8886-155E6142A360.thumb.jpeg.f2beff5f48d40f1ae1d1017762aa55e9.jpeg

Geplaatst
22 uur geleden, Bram E-Niro zei:

Zou eerst eens een bericht sturen naar de verkoper pas als je daarna geen goede oplossing aangeboden krijgt een dispute openen . Wel zo netjes

Helemaal mee eens, behalve dat ik in dit geval uit mijn dagen voor een dispute liep. Eerst overleg met leverancier zou in dit geval betekenen dat er geen dispute meer mogelijk zou zijn geweest.

In een eerder geval heb ik idd eerst met de leverancier overlegd, die het vervolgens keurig heeft opgelost. In een ander geval was een dispute helaas hard nodig....

Geplaatst

Nee, nog niet getest. Ik had trouwens EVNotify gekoppeld aan ABRP, maar wil dat nu ongedaan maken omdat ik OVMS heb en die wil koppelen.

Weet iemand hoe je die koppeling van EVNotify bij ABRP weer ongedaan kan maken?

Geplaatst (aangepast)

@Hippe lip je hoeft niet perse te ontkoppelen. Je hebt EVNotify nu geautoriseerd om in jouw ABRP account te uploaden. Je kan meerdere clients autoriseren. Je moet datzelfde nog eens doen met je OVMS. Ik neem althans aan dat zodra je OVMS gebruikt je dan niet ook nog in parallel met EVNotify aan de slag gaat met je OBD.

aangepast door jwv
Geplaatst (aangepast)

@jwv Het lijkt me toch handiger om wel te ontkoppelen omdat EVNotify nu zijn laatst bekende waarden door blijft geven, ondanks dat die plug er niet meer in zit. Zie onderstaande screenshot, waarbij de waarden niet overeenkomen met de werkelijkheid van nu; het zijn de waarden van het moment dat de plug eruit ging.
En ABRP kan natuurlijk niet overweg met input van twee kanten, waarbij de ene bron een andere SoC doorgeeft dan de andere bron. Dat kan nooit goed gaan.

Dus nogmaals: wie weet hoe ik de koppeling tussen EVNotify en ABRP weer ongedaan kan maken?

E395FBAB-853E-4DAF-AFDF-8B46B5226A19.jpeg.136fa649935ed1a0c0437fdaa2725239.jpeg

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
7 minuten geleden, Hippe lip zei:

@jwv Het lijkt me toch handiger om wel te ontkoppelen omdat EVNotify nu zijn laatst bekende waarden door blijft geven, ondanks dat die plug er niet meer in zit. Zie onderstaande screenshot, waarbij de waarden niet overeenkomen met de werkelijkheid van nu; het zijn de waarden van het moment dat de plug eruit ging.
En ABRP kan natuurlijk niet overweg met input van twee kanten, waarbij de ene bron een andere SoC doorgeeft dan de andere bron. Dat kan nooit goed gaan.

Dus nogmaals: wie weet hoe ik de koppeling tussen EVNotify en ABRP weer ongedaan kan maken?

361F2A79-2B47-4BB2-9CAC-EE238BD0174E.jpeg.48a86b6174950b617359f15d0299d188.jpeg

geen idee maar wie weet help je wachtwoord veranderen van evnotify wel . 

Geplaatst (aangepast)

Ik snap het wel, en ik heb dat al eens eerder gevraagd aan de ontwikkelaar van EVNotify. Het staat in de backlog sinds augustus. Zijn blijkbaar belangrijkere dingen. Je zou het bij ABRP even kunnen vragen, mailtje sturen ofzo.

Maar zodra jij OVMS gaat gebruiken dan overschrijft die de data weer van EVNotify. Zolang je EVNotify niet koppelt aan een OBD zal die geen data meer versturen.

De data die je nu ziet is 1,2 miljoen seconde oud.

En ik spreek uit ervaring want heb Torque Pro en EVNotify gekoppeld. Ik kan beide om en om gebruiken, ABRP pakt altijd de meest actuele data. Nix aan de hand dus :)

aangepast door jwv
Geplaatst (aangepast)

@Bram E-Niro Nee, dat helpt niet. ABRP blijft dan hangen op de laatst bekende data.

@jwv Ah, was jij het die dat daar had gevraagd. Terwijl jij je reactie hierboven tikte zocht ik ook in EVNotify, vond ik dat forum en zat ik precies dat stukje te lezen om er meteen daarna achter te komen dat dit inmiddels is opgelost. Juist de daar genoemde tekst “Resetting token via ABRP API is now in backlog” bracht me bij het juiste antwoord. Die functie zit inmiddels in EVNotify onder ‘credentials’. Je kunt dat daar dus aanvullen met deze nieuwe info op dat forum. Dank voor je hulp in elk geval.

BB37C8D9-2693-4FA4-8647-D1918D1FB98A.thumb.png.2b2d981154a459e918d1a1eaa7456393.png

aangepast door Hippe lip
Geplaatst (aangepast)

Die token is niet wat je denkt dat het is. Dat is de token om apps toegang te geven tot EVNotify, dat is niet de token die EVNotify van jou van ABRP heeft gekregen. Die staat onder Integrations, en daar is nog geen knop om te resetten / ontkoppelen.

aangepast door jwv
Geplaatst

Hmm, dan zal ik me er voorlopig maar bij neer moeten leggen, in de wetenschap dat ABRP de meest recente info gaat gebruiken. Dank zover.

Nu eerst de koppeling van OVMS naar ABRP maar eens voor elkaar krijgen. Ergens zit nog iets niet OK...

Geplaatst (aangepast)

Iemand enig idee waarom ABRP in Safari op mijn iPhone 7+ de kaart niet meer laat zien?

Ik heb de app al gekilled en het toestel een harde reset gegeven, maar die kaart zie ik niet meer....

Hoe het er nu uitziet...

aangepast door Hippe lip

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...