Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

bij mij heeft de dealer alles aangemeld etc.... dus Mijnkia account, familycard , pechhulp etc.

die kaart die sigmasailer bedoelt hebben ze bij mij in een insteekhoes aan de binnenkant van de zonneklep geplakt 

Geplaatst

Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste de wasstraat (met je wiel in een lopende band) in kan gaan en welke stand ik de auto moet zetten?

Gewoon on zeker te zijn. Electra en water enzo...

Thanks

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
36 minuten geleden, Schemerlamp zei:

Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste de wasstraat (met je wiel in een lopende band) in kan gaan en welke stand ik de auto moet zetten?

Gewoon on zeker te zijn. Electra en water enzo...

Thanks

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De motor laten draaien en automaat/versnellingsbak in neutraal stand. Let op de je de ruiterwisserstand op uit zet.

• Like 1
Geplaatst

vergeet ook de auto-hold niet uit te zetten ;-)

En neem een wasstraat met lappen/doeken en geen borstels..... anders allemaal waskrasjes..
mijn dealer kan over 2 weken mn hele auto polijsten omdat ze hem door een wasstraat met borstels getrokken hebben

• Like 1
Geplaatst

In hoeverre een wasstraat vervelend is voor je lak hangt onder andere af van de hardheid van die lak. De Niro heeft, als ik het hier goed heb begrepen, een vrij zachte lak. Die heeft dus snel last van krasjes. Beter zelf wassen dus...

• Like 1
Geplaatst

Mee eens, gewoon lekker zelf wassen. Dan worden ook de delen achter de deuren en de hoeken van de velgen schoon, ook combineer ik het door de banden met de compressor te pompen indien nodig (tot nu toe nog niet!) en even wat lederconditioner op de bekleding te smeren nadat de stofzuiger de bekleding gezien heeft.

Nu moet ik nog eens de auto in de wax gaan zetten want de laatste keer dat ik dat gedaan heb is zeker 7 jaar terug, als het niet langer is.

Geplaatst (aangepast)

Oooooowwwkeee, interessant! Zit er ook niet een radar gestuurd bots voorkom systeem in?

Gevonden: FCA (6-52 boekje); kan dat het zijn?

aangepast door Sigmasailor
Geplaatst

Zou kunnen, ik passeerde wat dichtbij een hardloper en toen vond ie ook dat dat gevaarlijk was en ging in de remmen. Is het Anti aanrijding systeem.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Geplaatst
13 uur geleden, Specialmade zei:

De motor laten draaien en automaat/versnellingsbak in neutraal stand. Let op de je de ruiterwisserstand op uit zet.

Het Kia voordeel is dat de parkeersensoren alleen werken in D of R. Bij VW begon alles (voor) te piepen in de wasstraat, bij kia (in N) dus niet. Top.

Geplaatst
9 uur geleden, Hippe lip zei:

In hoeverre een wasstraat vervelend is voor je lak hangt onder andere af van de hardheid van die lak. De Niro heeft, als ik het hier goed heb begrepen, een vrij zachte lak. Die heeft dus snel last van krasjes. Beter zelf wassen dus...

Niet geheel mee eens. Zelf wassen zorgt voor minstens even veel krassen. Als je een wasstraat met "lappen" gebruikt gaat het prima. Phev (ook zwart, niet de beste lak) jaren door wasstraat gehaald en niets aan de hand.

Tevens is wasstraat beter voor milieu (jaja, we rijden EV, dus ook daar aan denken :). Dit ivm zeepwater afvoer / zuivering etc.

• Like 2
Geplaatst
3 minuten geleden, King Niro zei:

Niet geheel mee eens. Zelf wassen zorgt voor minstens even veel krassen. 

Dat hangt er helemaal van af hoe je dat doet. Eerst foamen verwijdert vrijwel alle vuil, zonder dat je aan de auto komt. Dan kan er dus ook nix krassen. 

5 minuten geleden, King Niro zei:

Tevens is wasstraat beter voor milieu (jaja, we rijden EV, dus ook daar aan denken :). Dit ivm zeepwater afvoer / zuivering etc.

Helemaal mee eens. Dat is ook een beetje mijn dilemma. Krassen in de milieuvriendelijkere wasstraat of zelf doen zonder krassen. 

Trouwens, die wasstraat heeft nóg een nadeel: die gebruikt vrij agressieve zeep. Dan ben ik weer heel snel van mijn wax en andere beschermlagen af. Dáár zit ik nou weer niet zo op te wachten...

Geplaatst

Een wasbox is dan het antwoord, heb mn Niro nu al vaker gewassen dan mn vorige auto in 5 jaar tijd.

gravity blue is helaas heel besmettelijk vergeleken met metallic grijs..

• Haha 1
Geplaatst (aangepast)

Dat dacht ik ook, totdat ik besefte dat ik niet kan foamen in de wasbox. Daarvoor heb ik, m’n HD-spuit nodig.

Dus probeer ik maar zoveel mogelijk milieuvriendelijke middelen te gebruiken.

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Geplaatst
3 uur geleden, stevedem zei:

Weet iemand vanaf hoeveel blokjes (regenerend remmen) de remlichten ook daadwerkelijk aan gaan ?
Zijn dat 2 of 3 blokjes ?

Bij 2 sowieso, heb een keer in het donker met SCC aan getest en gelet op de reflectie van het remlicht op de kentekenplaat van mn achterligger. Maar hangt van de snelheid waarmee afgeremd af. Er zit volgens mij een soort G-kracht sensor in die vanaf een bepaalde waarde van afremmen het remlicht aanzet of je nu op de rem trapt of niet.

Ik vind het heel irritant dat je nu dus geen controle meer over je remlicht hebt. Wil vermijden dat het aan gaat, alleen als ik echt actief rem of echt flink regenereer doordat de voorligger afremt. 

Valt me bij andere auto’s met een ACC ook op, Model 3 is ook een knipperdisco als die achter een rij auto’s aanrijdt.

Geplaatst

Ik las ergens iemand die dat goed uitgezocht had.

Stand 1: géén remlicht bij gas los.

Stand 2: alleen remlicht als je ineens je gas helemaal loslaat, niet als je dat geleidelijk doet.

Stand 3: meest al remlicht, tenzij je soepeltjes en lichtjes vaart mindert.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Vandaag was ik bij de dealer om wat dingen na te kijken. Toen ik achterin keek naar bergruimte onder de vloer viel het me op dat er uitsparingen over de volle breedte zitten in alle bakken; vrij ver achteraan (dicht bij de bumper dus). Het ziet eruit alsof hier een balk kan liggen, maar ik heb geen idee wat voor balk. En aan de uiteinden aan beide kanten zitten uitsparingen waar de balk in kan vallen.

Kan iemand me uit de droom helpen? 

IMG_5815.thumb.JPG.878412571d22914139a359e94fa923a1.JPGIMG_5813.thumb.JPG.597ed5255a0e105e4859ebe76c1409e5.JPG

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

Het hoedenplank-scherm misschien?

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...