Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kleine en grote ergernissen

Ga naar de oplossing Opgelost door Murcielaygo,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Geen ergernis maar wel een verbazing: Op een gegeven moment stond de verdeling eco/normaal/sport op 99%/1%/0%. Vervolgens rij ik 20 km op de sportstand en staat de verdeling op het scherm op 92% eco, 8% normaal en 0% sport. Hoe telt dat ding?

Geplaatst
6 uur geleden, ronald visschers zei:

Ik heb er nog eentje die ik hier nog niet gelezen heb: Als ik de cruise control aan heb kan ik niet meer remmen met de stuurflipper .... superlastig als je een rotonde nadert. Het zal wel weer iets wettelijks zijn maar ik vind dit echt onhandig. Het geeft ook vertraging bij het remmen, nog niet echt gevaarlijk, maar toch ...

Tja, cruise control is ook niet bedoeld voor wegen met rotondes ;) 

Ik annuleer de CC dan, en weer op restore als de weg het weer toelaat.

Geplaatst

Gebruik dan de speedlimiter. Ik rijd 98% van de tijd op de speedlimiter, zalig! Geen omkijken naar te hard rijden en je ogen op de weg. Jammer alleen dat geen enkele fabrikant de speedlimiter combineert met een adaptieve afstand functie....

Geplaatst

OK, ik heb ook een irritatie puntje erbij,
Niet zozeer van de E-niro, maar wel van de stomstom navigatie.
En dan met name flitslocaties waar geen flitser meer staat.
Ik blijf op het knopje drukken, verwijderde locatie gemeld, maar ze blijven erin staan.... bv bij vianen en brug houten 

Geplaatst
1 minuut geleden, stevedem zei:

OK, ik heb ook een irritatie puntje erbij,
Niet zozeer van de E-niro, maar wel van de stomstom navigatie.
En dan met name flitslocaties waar geen flitser meer staat.
Ik blijf op het knopje drukken, verwijderde locatie gemeld, maar ze blijven erin staan.... bv bij vianen en brug houten 

Ik ben overgestapt op Android Auto met Waze. Up-to-date kaarten met verkeer- en flitsinformatie.

• Like 1
Geplaatst

Die Waze heb ik ook op de foon.... mede vanwege flitsmeldingen e.d.
Maar dat geklooi met een kabeltje vind ik weer irritant, daarom vond ik de tomtom een fijne.

Maar als dit zo doorgaat heb ik over een jaar 1 hele lange flitsmelding van werk naar huis :winkiss:

Geplaatst

Ik heb (na 15 jaar trouw gebruik) domdom vaarwel gezegd omdat het nog niet IOS 12 compatible is zoals Waze (gratis) dat wel is, gevalletje bibi, zwaai zwaai.  Bevalt nu prima ( met Brodit verbinding voor de CarPlay).

Geplaatst

Laat ik zelf nog een puntje toevoegen: ik vind de kwaliteit van het lakwerk niet al te best. Het is toch een stuk meer een sinaasappelhuidje dan ik van veel andere auto's gewend ben.

• Like 1
Geplaatst
Ik heb (na 15 jaar trouw gebruik) domdom vaarwel gezegd omdat het nog niet IOS 12 compatible is zoals Waze (gratis) dat wel is, gevalletje bibi, zwaai zwaai.  Bevalt nu prima ( met Brodit verbinding voor de CarPlay).

Uhh.. je hebt nu toch tomtom Go Mobile.. die werkt prima.
Geplaatst
Op 16-4-2019 om 19:53, Sigmasailor zei:

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik het Tomtom Europe nog steeds op mijn mobiel staan en die werkt ook. Geen enkel probleem. Alleen krijgen de kaarten geen updates meer. Verder nix mis mee. Mijn vrouw gebruikt die nog op haar iPad mini, zodat ze navi met groot beeldscherm in de auto heeft. Inclusief iPad is dat goedkoper dan de navi-optie die destijds werd aangeboden :D

Geplaatst

TomTom go werkt dus helemaal NIET met CarPlay en heeft zich daarmee gediskwalificeerd. In september vorig jaar waren Waze en Google Maps wel direct zo ver. TomTom zit nu net in een beta fase. Inmiddels ben ik al helemaal om naar Waze en ga geen geld meer uitgeven aan TomTom.

Geplaatst
52 minutes ago, Sigmasailor said:

TomTom go werkt dus helemaal NIET met CarPlay en heeft zich daarmee gediskwalificeerd. In september vorig jaar waren Waze en Google Maps wel direct zo ver. TomTom zit nu net in een beta fase. Inmiddels ben ik al helemaal om naar Waze en ga geen geld meer uitgeven aan TomTom.

Ah zo, zeg dat dan! :P

Geplaatst
2 uur geleden, Sigmasailor zei:

Had ik toch al gedaan? :-|

Nee, je zei:

Op 16-4-2019 om 19:53, Sigmasailor zei:

• Like 2
Geplaatst

Sinds IOS 12 (september vorig jaar) staat Carplay toe dat routeplanners samenwerken met Apple Carplay. Tomtom heeft daar de boot gemist, Waze niet. Dat bedoelde ik wijsneus.... :-).

Ale je eindelijk je Niro hebt moet je maar eens proberen hoe leuk Waze samenwerkt met Carplay. Voor de grap moet je dan TomTom eens proberen (misschien werkt dat ook wel tegen de tijd dat je  je Niro hebt?).

Geplaatst (aangepast)

Dat Waze goed werkt met Carplay weet ik. Tijdens de proefrit natuurlijk ff geprobeerd.

Wat ik bedoelde is dat het issue met TomTom niet met iOS 12 compatibiliteit te maken heeft, maar dat de maker per app apart toestemming van Apple moet hebben om met Carplay te kunnen werken (gevalletje spraakverwarring?). Die toestemming zou TomTom zeker hebben gekregen voor TomTom Europe (die oude versie dus) ware het niet dat die versie obsolete is.

En met de aanvraag voor de nieuwe versie TomTom Go zijn ze idd rijkelijk laat.

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
20 uur geleden, Prlwytzkofsky zei:

Laat ik zelf nog een puntje toevoegen: ik vind de kwaliteit van het lakwerk niet al te best. Het is toch een stuk meer een sinaasappelhuidje dan ik van veel andere auto's gewend ben.

Dat viel mij ook al op, lijkt wel maanlandschap..... en heeeeeeeeeeeeeeeeeel krasgevoelig 

Geplaatst (aangepast)
6 uur geleden, stevedem zei:

Dat viel mij ook al op, lijkt wel maanlandschap..... en heeeeeeeeeeeeeeeeeel krasgevoelig 

Hmm, betekent dit dat het zin heeft om daar een harde coating op aan te (laten) brengen? Zoiets als deze?

https://www.carclean.com/nl/q-mohs-50ml.html

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

ik zou dat zeker doen.... 

e.e.a. hangt ook van de kleur af.  Mijne is gravity blue.

Haal hem net op bij de dealer vanwege garantiepuntje en niet ronde banden (hoogteslag)  en die hadden hem even door de wasstraat gehaald (met borstels)  met als gevolg allemaal kleine was krasjes op motorkap en dak.

dus over 2 weken retour voor poetsbeurt en nieuwe waxoyl behandeling :-(

Geplaatst

Lees er het internet ff op na. Die waxoyl heb ik afbesteld en zo 250 euro uitgespaard. Voor veel minder koop je zelluf wat spul dat beter is en dat je wellicht zelf beter aan kunt brengen dan wat de garage vluchtig doet? Die waxoyl schijnt van matige kwaliteit te zijn. 

Geplaatst

Hmm vind zelf lak werk wel netjes (silky silver) alleen dit keer goed oppassen met zonnebrandcrème aan je handen heb ik al bij 2 auto's gehad...

Ga ook niet meer door was straat vaak krijg je daar krasjes van achterblijvend vuil op de borstels...

Nog ander puntje de leren bekleding begint al op plekken waar je veel zit vouwen te krijgen de zijkanten van de stoel mochten ietsje stugger zijn. 

Zal eens een foto maken van de bekleding

Nog ander puntje dat mij opviel als je geen muziek aan hebt.. hoor je een (voor mij) hoge toon als je gaspendaal in trapt. Zal de elktra motor wel zijn.. het blijft hoorbaar bij een bepaalde stroom hoeveelheid daarna zwakt het weer af..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...