Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
57 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Misschien kan je dan de helft met een Brexit klant ruilen? Daar doen ze het natuurlijk precies andersom?

Afbeeldingsresultaat voor dubbel van 't lachen gif

Geplaatst (aangepast)
1 uur geleden, Ton van Hout zei:

Mijn comment was ironisch bedoeld maar dat had je al door.

Helemaal, vandaar mijn reactie, maar dat had je vast al door.... :whistling:

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
8 uur geleden, King Niro zei:

Dashcam geïnstalleerd.

Welke, als ik vragen mag?

En zelf geïnstalleerd of laten doen?

Geplaatst
48 minuten geleden, Hippe lip zei:

Welke, als ik vragen mag?

En zelf geïnstalleerd of laten doen?

Nextbase 512 GW + rearcam, zelf geïnstalleerd.

Geplaatst

Kun je eens een foto posten en laten zien hoe dat in de auto zit? Kijk je niet tegen die camera aan?

Ik ben nogal lang en de binnenspiegel is eigenlijk al een probleem(pje). Die zit wel een beetje in de weg. Nu ben ik ook aant kijken naar een geschikte dashcam, maar wil dus niet een ding dat nóg iets van mijn uitzicht wegneemt. Zelfs niet een klein stukkie.....

Geplaatst

In de Niro hangt hij bij mij naast de binnenspiegel (rechts) voornamelijk omdat er achter de spiegel een groot plastic plaat zit (regensensor etc.). Bij de Golf kon hij achter de binnenspiegel. Camera is wel vrij klein maar neemt net naast de spiegel een stukje zicht weg.

Zal morgen een foto maken (als ik het niet vergeet) 

Geplaatst

Ik heb er een Blackvue (750 dual) ingeplakt. Net onder het zwarte vlak met sensors. Steekt maar iets uit onder de spiegel en stoort dus niet. Onderstaande foto is op ooghoogte; je ziet net een klein stukje onder de spiegel uitsteken, het grootste deel valt weg achter de spiegel.

IMG_2717.JPG

• Like 1
Geplaatst

Ik heb met de R en spiegels zitten spelen. In R kan je de spiegel-stand wel instellen; de auto onthoudt dat niet.

Ik heb ook nog een wat duidelijkere foto van mijn dashcams; op de eerdere foto kan je duidelijk zien dat je er eigenlijk niets van ziet.

IMG_2720.JPG

IMG_2718.JPG

Geplaatst

Een dashcam kan heel interessant zijn als je een aanrijding krijgt en de partijen en getuigen spreken elkaar tegen. Videobewijs geeft dan vaak een heel duidelijk beeld.

Geplaatst
3 minuten geleden, meeder zei:

Een dashcam kan heel interessant zijn als je een aanrijding krijgt en de partijen en getuigen spreken elkaar tegen. Videobewijs geeft dan vaak een heel duidelijk beeld.

De klopt ik heb lease dus dat is voor mij niet zo'n probleem.

En als het heel ernstig is halen we de politie erbij.

Maar klopt kan handig zijn ja.

Geplaatst

zoals beloofd een foto.

Als je heel lang bent kan het je zicht belemmeren. Ik ben slechts 1.84 en ik kijk voor verkeer van rechtsvoor onder de cam door.

Zag ook dat de Blackvue een betere vorm heeft voor achter de spiegel.

Dashc1.jpg

Geplaatst
27 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Ik heb met de R en spiegels zitten spelen. In R kan je de spiegel-stand wel instellen; de auto onthoudt dat niet.

Ik heb ook nog een wat duidelijkere foto van mijn dashcams; op de eerdere foto kan je duidelijk zien dat je er eigenlijk niets van ziet.

IMG_2720.JPG

IMG_2718.JPG

Vraagje; hoe heb jij de bedrading van de achterklep naar "binnen" doorgevoerd ?

Geplaatst
11 minuten geleden, Niro79 zei:

De klopt ik heb lease dus dat is voor mij niet zo'n probleem.

En als het heel ernstig is halen we de politie erbij.

Maar klopt kan handig zijn ja.

Dashcam kost minder dan 1 x eigen risico. 

Politie heeft bij een "break check" o.i.d. geen enkele nut, jij knalt achterop, valt niets te bewijzen. Met dashcam wel.

Tevens als jij zelf ernstig letsel schade hebt (en bv een eigen bedrijf) loopt een leasebedrijf niet zo hard om hiervoor verhaal te halen.

Ik vindt dat alle maatschappijen korting zouden moeten geven op de premie als je een dashcam hebt (een paar doen dit al) of zelfs verplicht stellen (maar da's mijn mening)

Geplaatst
34 minuten geleden, Sigmasailor zei:

De dealer heeft alles er netjes ingeschroefd, dus geen idee hoe de draadjes precies lopen.

Jammer, goede service wel.

Geplaatst

@King Niro Dank voor je foto’s. Die maken voor mij wel heel duidelijk dat dit voor mij echt een no-go is. Dan ga ik geheid brokken krijgen omdat ik helemaal nix meer zie rechtsvoor. Zijn er hier geen andere lange mensen die ‘last’ van die spiegel hebben, die echt om die spiegel heen moeten kijken?

@Sigmasailor Heb je gekeken of die camera ook rechts van de spiegel kon? Is-ie dan niet meer uit het zicht? Die camera onderin de achterruit zit wel erg netjes. Dat is een goede plek. Dacht eerst alleen aan hoge montage en dat dit dan ook in de weg zou zitten, maar daar heb je zo onderin geen last van ws?

En is er hier iemand die het langwerpige platte model dashcam heeft zoals dat door kia wordt aangeboden? Daarvan ben ik ook benieuwd hoeveel zicht dat wegneemt. 

Geplaatst
8 uur geleden, Hippe lip zei:

@King Niro Dank voor je foto’s. Die maken voor mij wel heel duidelijk dat dit voor mij echt een no-go is. Dan ga ik geheid brokken krijgen omdat ik helemaal nix meer zie rechtsvoor. Zijn er hier geen andere lange mensen die ‘last’ van die spiegel hebben, die echt om die spiegel heen moeten kijken?

@Sigmasailor Heb je gekeken of die camera ook rechts van de spiegel kon? Is-ie dan niet meer uit het zicht? Die camera onderin de achterruit zit wel erg netjes. Dat is een goede plek. Dacht eerst alleen aan hoge montage en dat dit dan ook in de weg zou zitten, maar daar heb je zo onderin geen last van ws?

En is er hier iemand die het langwerpige platte model dashcam heeft zoals dat door kia wordt aangeboden? Daarvan ben ik ook benieuwd hoeveel zicht dat wegneemt. 

Ja, die heb ik. Die zie je niet zitten want die zit aan de rechterzijde van de spiegel en is dermate compact dat je daar geen last van zult hebben. (zie de foto op de kia site, what’s you see is what hou get). 

Geplaatst (aangepast)

Als je gewoon achter het stuur zit heb je er absoluut geen last van, ik ben er helemaal tevreden mee. Ook de bijrijder doe je er nu een plezier mee, rechts van de spiegel ziet die hem natuurlijk volop zitten. Dat achter cameraatje is zo klein dat het niet eens opvalt (onder of boven maakt weinig uit), ik vond onder net wat netter, vandaar de keuze.

aangepast door Sigmasailor
Geplaatst (aangepast)
35 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Als je gewoon achter het stuur zit heb je er absoluut geen last van, ik ben er helemaal tevreden mee. Ook de bijrijder doe je er nu een plezier mee, rechts van de spiegel ziet die hem natuurlijk volop zitten. Dat achter cameraatje is zo klein dat het niet eens opvalt (onder of boven maakt weinig uit), ik vond onder net wat netter, vandaar de keuze.

Bijrijder heeft nergens last van; kijkt er niet tegenaan en scherm gaat automatisch uit. Valt dus reuze mee.

aangepast door King Niro
Geplaatst
Dat achter cameraatje is zo klein dat het niet eens opvalt (onder of boven maakt weinig uit), ik vond onder net wat netter, vandaar de keuze.

Valt de lens vd camera nu wel binnen het bereik vd wisser achter?
Dat probleem heb ik met de achtercamera van mijn Picanto; die zit nu net te laag, waardoor bij nat weer de camera door de troep die zicht bovenop het blad ophoopt moet kijken. (Bij mij zit 'ie momenteel nog boven de geparkeerde wisser dus).
Geplaatst
2 uur geleden, Murcielaygo zei:

Valt de lens vd camera nu wel binnen het bereik vd wisser achter?
Dat probleem heb ik met de achtercamera van mijn Picanto; die zit nu net te laag, waardoor bij nat weer de camera door de troep die zicht bovenop het blad ophoopt moet kijken. (Bij mij zit 'ie momenteel nog boven de geparkeerde wisser dus).

Oh, da’s nou wel weer een goeie tip. Thnx!

Geplaatst
6 uur geleden, Specialmade zei:

Ja, die heb ik. Die zie je niet zitten want die zit aan de rechterzijde van de spiegel en is dermate compact dat je daar geen last van zult hebben. (zie de foto op de kia site, what’s you see is what hou get). 

Kan je hier een foto posten waj jij ziet vanaf de bestuurderspositie? Dat laat Kia op de site nou net niet zien...

Geplaatst
Kunnen we op een of andere manier de ingebouwde camera's hier niet voor gebruiken?

Dat zou mooi zijn, toch!?

Tesla heeft sinds kort Sentry Mode, dat doet precies dat, echt mooi gedaan en handig.
Maar ik zie dit bij Kia nog niet zo snel gebeuren, die kijken meer conventioneel te werken; 1 op zich staand systeem voor een functie.
Terwijl Tesla de hele auto als platform ziet en systemen voor andere functies ook benaderbaar zijn...
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...