Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
16 uur geleden, Hippe lip zei:

Kan je hier een foto posten waj jij ziet vanaf de bestuurderspositie? Dat laat Kia op de site nou net niet zien...

Foto's zijn van links naar rechts genomen.

20190410_095120.jpg

20190410_095132.jpg

20190410_095150.jpg

20190410_111536.jpg

Inked20190410_111545_LI.jpg

Geplaatst
4 uur geleden, Engelseruiter zei:

Kunnen we op een of andere manier de ingebouwde camera's hier niet voor gebruiken?

Daarover las ik een tijdje geleden al van iemand die dat wilde doen met een andere EV. Het antwoord kwam erop neer dat die camera’s ontworpen zijn voor heel andere dingen en daardoor verkeerde richting kijken, vaste (vrij korte) focusafstand en boven al een veel te lage resolutie om als dashcam te gebruiken. Buiten dat al zal het niet eenvoudig zijn om toegang te krijgen tot die camera(s).

Kortom: leuk idee, maar ws onbruikbaar. 

• Like 1
Geplaatst
3 uur geleden, Hippe lip zei:

Daarover las ik een tijdje geleden al van iemand die dat wilde doen met een andere EV. Het antwoord kwam erop neer dat die camera’s ontworpen zijn voor heel andere dingen en daardoor verkeerde richting kijken, vaste (vrij korte) focusafstand en boven al een veel te lage resolutie om als dashcam te gebruiken. Buiten dat al zal het niet eenvoudig zijn om toegang te krijgen tot die camera(s).

Kortom: leuk idee, maar ws onbruikbaar. 

Kun je je iets voorstellen a.d.v. de dashcam foto’s ?  Ben ik wel benieuwd naar.

Geplaatst
Op 9-4-2019 om 20:31, Murcielaygo zei:

Valt de lens vd camera nu wel binnen het bereik vd wisser achter?
Dat probleem heb ik met de achtercamera van mijn Picanto; die zit nu net te laag, waardoor bij nat weer de camera door de troep die zicht bovenop het blad ophoopt moet kijken. (Bij mij zit 'ie momenteel nog boven de geparkeerde wisser dus).

Heel goed punt: ik ga hem er dus wat hoger opplakken (zijn gelukkig gewoon dubbelzijdige stickers).

• Like 1
Geplaatst
3 uur geleden, Specialmade zei:

Kun je je iets voorstellen a.d.v. de dashcam foto’s ?  Ben ik wel benieuwd naar.

Snap je vraag niet; sorry.

Geplaatst
8 uur geleden, Hippe lip zei:

Snap je vraag niet; sorry.

Heb je nu een goed inzicht van de plaatsing van de dashcam en dat deze niet in het gezichtsveld zit. Je wilde toch weten of deze dashcam niet in de weg zat. Dat heb ik met de foto’s laten zien zoals je vroeg. 

Geplaatst (aangepast)
1 uur geleden, Specialmade zei:

Heb je nu een goed inzicht van de plaatsing van de dashcam en dat deze niet in het gezichtsveld zit. Je wilde toch weten of deze dashcam niet in de weg zat. Dat heb ik met de foto’s laten zien zoals je vroeg. 

Sorry @Specialmade, had over je post heengekeken. Dank voor die foto’s! Moest een paar keer de serie bekijken om te weten wat ik nou zag, maar het is nu wel duidelijk dat je dashcam vrijwel geheel achter de spiegel verdwijnt vanaf normale bestuurderspositie gezien. Dat helpt. Ik verwacht dat ik met mijn lengte daar geen last van zal hebben (wel van wat er ónder de spiegel uitsteekt :innocent:). Die dashcam ziet er ook goed uit. Ik vind dat model wel netjes omdat het erg vlak is en strak, geen draden in het zicht.

En is bij normaal gebruik (als je niet aan de dashcam zit) het display ooit aan of blijft het een donker vlak? En is zo’n display nuttig op een dashcam, algemeen gesproken?

Gisteren zat ik te kijken naar de Blackvue DR750S. Dat is een van de kleinste dashcams met goede beeldkwaliteit. Ik vraag me nu af of ik ook een camera aan de achterkant wil. Het theoretische nut is duidelijk. Heeft hier iemand ooit practisch nut, op welke manier ook, gehad van een camera aan de achterkant?

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

Mijn camera heeft een parkeerstand; gaat direct aan als er beweging van de auto is. Heb een uitparkeerschade van de auto achter mij gehad. Staat dan mooi op beeld met kenteken etc..

Je kan eea ook direct op de prik/12V aansluiten (blijft de cam aan) maar zuigt wel de accu leeg.

Geplaatst
2 uur geleden, Hippe lip zei:

Sorry @Specialmade, had over je post heengekeken. Dank voor die foto’s! Moest een paar keer de serie bekijken om te weten wat ik nou zag, maar het is nu wel duidelijk dat je dashcam vrijwel geheel achter de spiegel verdwijnt vanaf normale bestuurderspositie gezien. Dat helpt. Ik verwacht dat ik met mijn lengte daar geen last van zal hebben (wel van wat er ónder de spiegel uitsteekt :innocent:). Die dashcam ziet er ook goed uit. Ik vind dat model wel netjes omdat het erg vlak is en strak, geen draden in het zicht.

En is bij normaal gebruik (als je niet aan de dashcam zit) het display ooit aan of blijft het een donker vlak? En is zo’n display nuttig op een dashcam, algemeen gesproken?

Gisteren zat ik te kijken naar de Blackvue DR750S. Dat is een van de kleinste dashcams met goede beeldkwaliteit. Ik vraag me nu af of ik ook een camera aan de achterkant wil. Het theoretische nut is duidelijk. Heeft hier iemand ooit practisch nut, op welke manier ook, gehad van een camera aan de achterkant?

Ik ben vorig jaar (in mijn Leaf) door een vrachtwagen (van achteren) van de weg afgedrukt. Kwam totaal onverwacht en liep goed af (slechts 4000 euro blikschade). Chauffeur bekende schuld en de schade is netjes afgehandeld. Als diezelfde chauffeur allerlei smoezen had bedacht was het maar de vraag hoe het dan afgelopen was zonder dashcam. Enfin; voor mij was dat HET moment er maar eentje aan te schaffen. Sindsdien gelukkig niet meer nodig gehad. Zoals je wel gezien heb heb ik precies die Blackvue (voor en achter) gekozen. Is nu wat goedkoper omdat er al weer een beter model is. Hij heeft geen eigen schermpje maar kan via Wifi naar je telefoon streamen. Zo'n schermpje vind ik toch maar onzin (zit in de weg). Als het nodig is kan jet altijd bekijken.

Geplaatst

In mijn andere auto zit ook een 750 2-channel en heb ook wel eens een agressieve Mercedes achter me gehad, hij sneed een bus af en werd daarbij aangereden door de bus.

Geplaatst
19 uur geleden, Sigmasailor zei:

Heel goed punt: ik ga hem er dus wat hoger opplakken (zijn gelukkig gewoon dubbelzijdige stickers).

Zat er nog niet zo lang op en ging gemakkelijk los. Nu maar hopen dat het weer blijft plakken op zijn nieuwe plekje (hoger); anders gewoon nieuw 3M stickertje ertussen.

Geplaatst
5 uur geleden, King Niro zei:

Mijn camera heeft een parkeerstand; gaat direct aan als er beweging van de auto is. Heb een uitparkeerschade van de auto achter mij gehad. Staat dan mooi op beeld met kenteken etc..

Je kan eea ook direct op de prik/12V aansluiten (blijft de cam aan) maar zuigt wel de accu leeg.

Ik heb er wel eens aan gerekend (was nog bij de Outlander met klein 12V accutje); die zou binnen een paar dagen al leeg zijn. Kijk wel even hoeveel mA (24 uur lang) zo'n ding trekt en hoe groot je accu is. Bij vakanties zul hem toch uit moeten zetten (misschien).

Geplaatst (aangepast)
4 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Ik heb er wel eens aan gerekend (was nog bij de Outlander met klein 12V accutje); die zou binnen een paar dagen al leeg zijn. Kijk wel even hoeveel mA (24 uur lang) zo'n ding trekt en hoe groot je accu is. Bij vakanties zul hem toch uit moeten zetten (misschien).

Klopt helemaal, daarom heb ik hem gewoon via USB in midden armsteun aangesloten (met adapter naar 12V "aansteker" socket). Gaat de cam pas aan als je ontgrendeld, rest op interne accu (max 20 min. ofzo)

aangepast door King Niro
Geplaatst

Mijn andere auto heeft de Power Magic Pro tussen de cams en de accu, dit kastje regelt dat de stroom naar de camera's onderbroken wordt wanneer de boordspanning op een bepaald niveau komt. Dit voorkomt dat je met een lege startaccu komt te staan.

powermagicpro.jpg.94dc93ab5991b96c73f6650c72530a2d.jpg

• Like 2
Geplaatst (aangepast)

Heeeel voorzichtig :)

Geintje, lekker verwarmen met fohn en dan voorzichtig los "wrikken" met een plastic "spatel" Plastic Removal tools set for leds

Als de plaklaag eenmaal goed warm is, kun je de badges ook gewoon voorzichtig loshalen zonder spatel.

aangepast door King Niro
  • Like 1
Geplaatst (aangepast)

Oh ja, tevens ontbrak de "NIRO" badge bij aflevering al bij mijn auto (!?)

aangepast door King Niro
  • Like 1
Geplaatst
6 uur geleden, Sigmasailor zei:

Las al op een ander forum van iemand die zoiets aan de hand had. De e-Niro laadt vanuit zijn rij-accu de kleine accu steeds bij als die leeg dreigt te raken. Maar zo gaat die accu steeds van vol naar leeg en terug, waardoor je accu binnen een jaar op is. Die dingen kunnen maar een beperkt aantal keren op- en ontladen. Duur grapje dus. 

4 uur geleden, Ton van Hout zei:

Mijn andere auto heeft de Power Magic Pro tussen de cams en de accu, dit kastje regelt dat de stroom naar de camera's onderbroken wordt wanneer de boordspanning op een bepaald niveau komt. Dit voorkomt dat je met een lege startaccu komt te staan.

Voor de e-Niro heb je dus nix aan dit kastje, want de accu raakt nooit leeg.....

Geplaatst
6 minuten geleden, Hippe lip zei:

Voor de e-Niro heb je dus nix aan dit kastje, want de accu raakt nooit leeg.....

Volgens mij wordt de "12v accu" alleen bijgeladen met contact aan. Als je te lang in je auto bezig bent geeft het infotainment volgens mij zelfs een waarschuwing dat je het contact aan moet zetten om ander de 12V accu leeg raakt.........................(airco aan volgens mij)

Geplaatst (aangepast)

Lees dit draadje even en je ziet dat het kennelijk anders zit. De 12V accu wordt steeds bijgeladen uit de grote accu, ook als de auto uit staat. Daar zie je ook dat iemand al na 2 maanden zijn accu om zeep heeft geholpen door een verbruiker die continu aan stond plus het automatisch op- en ontladen.

https://community.autopi.io/t/ev-12v-battery-and-autopi-power-consumption

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

"Yes , my Kona EV battery died completely after 2 month , last week, we don’t know is autopi but to use without EV custom life system , I wake up every 3 min and go sleep, We must , need urgent update to use only when rpm go or big battery charge . !!!  "

In het kader van "durf duidelijke taal te spreken..." LOL.

Is overigens niet echt duidelijk, maar lijkt alsof hij het over de 12V batterij heeft. (die dan dus niet opgeladen wordt)

Geplaatst
14 uur geleden, King Niro zei:

Heeeel voorzichtig :)

Geintje, lekker verwarmen met fohn en dan voorzichtig los "wrikken" met een plastic "spatel" Plastic Removal tools set for leds

Als de plaklaag eenmaal goed warm is, kun je de badges ook gewoon voorzichtig loshalen zonder spatel.

Hier idem gedaan alleen wel de Niro badge laten zitten

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...