Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
5 uur geleden, King Niro zei:

"Yes , my Kona EV battery died completely after 2 month , last week, we don’t know is autopi but to use without EV custom life system , I wake up every 3 min and go sleep, We must , need urgent update to use only when rpm go or big battery charge . !!!  "

In het kader van "durf duidelijke taal te spreken..." LOL.

Is overigens niet echt duidelijk, maar lijkt alsof hij het over de 12V batterij heeft. (die dan dus niet opgeladen wordt)

In de grafiek aan het begin van het topic zie je dat de 12V accu steeds bijgeladen wordt. Dat is wat ik hier duidelijk probeerde te maken. En dat can dat steeds op- en ontladen in dat tempo je accu snel naar de gallemiezen is. 

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Wil je voor mij eens kijken welke waarden op je velg staat? Ik zoek in het bijzonder de breedte en de ET-waarde.

In de Kia webshop staat dit er niet bij namelijk. Alvast bedankt voor de moeite!

aangepast door Ton van Hout
Geplaatst

Zeker, maar volgens mij hebben zij niet meer informatie dan in de webshop staat, daarnaast weten verkopers niet veel over techniek.

Dus alleen als ze er een set op voorraad hebben zouden ze het kunnen weten.

Geplaatst

Het lijkt me toch dat een dealer toegang heeft tot alle technische gegevens voor reparaties en het bestellen van onderdelen. Staan daar dit soort specs niet bij denk je?

Geplaatst
5 hours ago, Ton van Hout said:

Wil je voor mij eens kijken welke waarden op je velg staat? Ik zoek in het bijzonder de breedte en de ET-waarde.

In de Kia webshop staat dit er niet bij namelijk. Alvast bedankt voor de moeite!

Al ik deze bijvoorbeeld pak staat er ET45 en 8J. Alleen is die winkel niet de KIA website maar wiel is (lijkt) wel hetzelfde. Kun je daar wat mee?

Geplaatst

Zoiets kan nogal nauw komen. Als de zijkant van de band iets teveel naar binnen komt, dan kan die net ergens tegenaan lopen bij een uiterste stuurstand en ben je in korte tijd door je band heen. Daar zit je natuurlijk niet op te wachten....

Geplaatst
Op 16-4-2019 om 09:27, Ton van Hout zei:

Kan het helaas niet vinden op de buitenkant van de velg. Als ik tijd heb zal ik eens op de binnenkant zoeken.

Geplaatst

Dergelijke info staat vaak aan de binnenkant van de spaken, binnenkant van de naaf of soms op de binnenste velgrand.
Praktisch niet te lezen zonder het wiel te verwijderen...

Geplaatst

Joepieieieie. Zojuist een telefoontje van de dealer gekregen. De auto is binnen.
Afgesproken dat die 15 mei opgehaald kan worden. Nog drie weekjes slapen....:tt1:

En in de komende weken dan nog maar eens flink doorwerken, want de kabel voor de laadpaal ligt hier wel al klaar, maar die moet nu toch echt onder het huis doorgetrokken worden. Daar was ik al mee bezig, maar bleef steken bij het boren door het fundament aan de zijkant van het huis. Mijn lange boor (van de Lidl, ca. 55 cm lang) bleek het niet te halen. Nu heb ik de truc van @Ton van Hout overgenomen door zelf een boor te maken. Vorige week naar de oudijzerhandel gegaan en een dikke 27 mm dikwandige stalen buis gehaald. Aan één kant stukken eraf geslepen en de strips naar elkaar toegebogen zodat dit in een gewone klopboormachine ingespannen kan worden. Aan de andere kant tanden ingeslepen en iets naar buiten gebogen. Bedacht me net dat ik ook twee tanden naar binnen moet buigen, anders komt de kern van de uitgeboorde steen klem te zitten in de buis en dan kom je ook niet verder...

Nu heb ik een boor van ruim een meter lang:

IMG_5458.JPG.11a503dac3a73a42ddf090d49db871a0.JPG

IMG_5459.JPG.ce08815ee34e7afd6ceda454f6fe29e3.JPG

IMG_5462.JPG.09a2be49f296735a8f3bc8342f50e835.JPG

IMG_5464.JPG.09c7e0e9c90f124fed0644d03bd174a7.JPG

• Like 1
Geplaatst
4 minuten geleden, korsowito zei:

Gefeliciteerd! Tijd voor een eigen topic zou ik zeggen :)

Neuh, er zijn hier genoeg onderwerpen waar dit allemaal in past.

Wat is de meerwaarde van een eigen topic?

Geplaatst
Neuh, er zijn hier genoeg onderwerpen waar dit allemaal in past.
Wat is de meerwaarde van een eigen topic?

Kun je je eigen “voortgang” bijhouden. Als je dat wilt tenminste :)
Geplaatst

Nou, dat lukt me aardig als ik hier gewoon om me heen kijk :smile:

Ik hoef niet zonodig wéér een topic toe te voegen aan het hele e-Niroforum. Er zijn er al zo veel.....

• Like 1
Geplaatst
8 uur geleden, Hippe lip zei:

Joepieieieie. Zojuist een telefoontje van de dealer gekregen. De auto is binnen.
Afgesproken dat die 15 mei opgehaald kan worden. Nog drie weekjes slapen....:tt1:

En in de komende weken dan nog maar eens flink doorwerken, want de kabel voor de laadpaal ligt hier wel al klaar, maar die moet nu toch echt onder het huis doorgetrokken worden. Daar was ik al mee bezig, maar bleef steken bij het boren door het fundament aan de zijkant van het huis. Mijn lange boor (van de Lidl, ca. 55 cm lang) bleek het niet te halen. Nu heb ik de truc van @Ton van Hout overgenomen door zelf een boor te maken. Vorige week naar de oudijzerhandel gegaan en een dikke 27 mm dikwandige stalen buis gehaald. Aan één kant stukken eraf geslepen en de strips naar elkaar toegebogen zodat dit in een gewone klopboormachine ingespannen kan worden. Aan de andere kant tanden ingeslepen en iets naar buiten gebogen. Bedacht me net dat ik ook twee tanden naar binnen moet buigen, anders komt de kern van de uitgeboorde steen klem te zitten in de buis en dan kom je ook niet verder...

Nu heb ik een boor van ruim een meter lang:

IMG_5464.JPG.09c7e0e9c90f124fed0644d03bd174a7.JPG

Stoere boor zeg! Nog 20 nachtjes (niet?) slapen tot hij eindelijk geleverd wordt? Aan het wachten komt eindelijk een eind, succes met de laatste loodjes!

• Haha 1
Geplaatst

Breedte heb ik kunnen vinden; 7,5J. ET waarde kon ik niet vinden / lezen zonder velg te verwijderen (ging mij iets te ver :) )

• Thanks 1
Geplaatst (aangepast)

Toch gevonden; 7,5J / ET 50

(Overigens gevonden via originele Kia 18" velgen + foto's op Ebay )

s-l1600 (1).jpg

s-l1600.jpg

aangepast door King Niro
  • Like 1
  • Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...