Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

als mijn tank van de Kia niro vol is  

kan ik 900 km rijden dat is gemiddeld

1op twintig dat is toch prima voor zo'n

grote auto . 

Geplaatst

Dat lukt bij bij deze temperaturen echt niet. Op de snelweg rij ik over het algemeen 115 of 105 van Amsterdam  naar Utrecht op de CC. 1 op 17. Als je dan nog tegenwind hebt, ben je helemaal de klos. In de zomer is het heel anders. Dan haal ik wel de 1 op 22.

Geplaatst

Mij lukt dat ook niet hoor. Als ik dit soort verbruiken lees kan ik alleen maar “jaloers”zijn. Die haal ik hooguit in de zomer. Gisteren nog een stuk van 50 km gereden, bijna volledig op de CC op 105 km/u (=100 km/u volgens Waze) maar het verbruik was aan het einde van de rit 1:17,5. Niet dat ik ontevreden ben, maar als ik de betere verbruikscijfers hierboven lees dan denk ik toch: “hoe krijgen ze het voor elkaar?” :-)

Geplaatst

Vandaag voor het eerst gaan tanken (Sense 1.6 GDi HEV 6 DCT), al na 540 Km (40Li). Is een verbruik van 7,4 of 1/13,5.

Hier word ik niet echt blij van. Enkel ritjes gedaan van <5 km en <20 km. Inderdaad korte ritjes, de motor is nog niet ingereden en bij koud weer.

Ook al wat berichtjes gelezen dat je niet elektrisch start/rijdt bij koude temperaturen, dat zeggen ze er wel niet bij in de showroom, of dat de recuperatie ook niet werkt bij koude temperaturen.

Ben benieuwd hoe dit gaat evolueren.

Geplaatst

Korte afstanden (<5km) en koud weer (<5 graden) -> 1 op 10 ... 1 op 12,

langere afstanden (>20km) -> 1 op 18 (winter) ... 1 op 23 (Zomer),

afgelopen jaar gemiddeld: 1 op 17,3 over 12.500 km (met twee winter perioden).

Met mijn oude Suzuki Grand Vitara (2l motor) had ik een verbruik gemiddeld 1 op 9!

Dus, ben erg tevreden met de Niro!

Geplaatst (aangepast)
Op 1-2-2021 om 14:33, BarneyRubble zei:

Vandaag weer een stukje van 184 km mogen rijden, 20% binnen/buiten de bebouwde kom en 80% snelweg met de CC op 105 km/pu.  Toch weer 1 op 21 wat die Niro me geeft.

20210204_164040.jpg

20210204_154815.jpg

aangepast door BarneyRubble
Geplaatst
Op 3-2-2021 om 11:10, chippie777 zei:

Mij lukt dat ook niet hoor. Als ik dit soort verbruiken lees kan ik alleen maar “jaloers”zijn. Die haal ik hooguit in de zomer. Gisteren nog een stuk van 50 km gereden, bijna volledig op de CC op 105 km/u (=100 km/u volgens Waze) maar het verbruik was aan het einde van de rit 1:17,5. Niet dat ik ontevreden ben, maar als ik de betere verbruikscijfers hierboven lees dan denk ik toch: “hoe krijgen ze het voor elkaar?” :-)

Vandaag 4 februari 2021 bij +/_ 8 gr.

Gr. Barney.

20210204_164017.jpg

Geplaatst
3 uur geleden, gjklasens zei:

En nu nog even hoe lang je er over hebt gedaanemoji23.png
80km uur of wat was gemiddeld

Als je iets omhoog scrolt dan zie je dat staan,

Ik koop geen Niro om 80km/pu op de snelweg te rijden, dan had ik wel voor een Jhon Deere gekozen:2guns:

• Like 1
Geplaatst

Andere dingen Zijn okk belangrijk voor de verbruik:

Lading,

Richting, met of tegen de wind,

Bandenspanning en bandenprofiel,

rustig of unrustig rijgedrag bij het remmen of versnellen ...

Geplaatst
3 minuten geleden, Gerd Bartels zei:

Andere dingen Zijn okk belangrijk voor de verbruik:

Lading,

Richting, met of tegen de wind,

Bandenspanning en bandenprofiel,

rustig of unrustig rijgedrag bij het remmen of versnellen ...

Het maakt bij mij niet veel uit, mijn gemiddelde is altijd boven de 1 op 20. Zelfs met volle kofferbak, zie ook hierboven bij de rit van 206 km.  Het kan gewoon, goed je Niro leren kennen dan gaat het je vast ook ééns lukken.:smileys-car-driving-109127:

Geplaatst

Nogmaals ik vind het ontzettend knap hoe sommige mensen 1 op 20 of meer halen (zeker in de winter) Mij lukt dat echt alleen als ik zeer goed op mijn rijstijl let en op de wat warmere dagen. Ik rijd de Niro al een aantal jaar, en ken hem goed en weet ook dat het verbruik varieert met de buitentemperatuur. Ook wind heeft veel invloed! Ben een tevreden Niro gebruiker, een volgende auto wordt misschien zelfs weer een niro maar dan let ik meer op het verbruik dan de looks (16 inch ipv 17/18 inch) Ik weet ook bijna zeker dat degene met een supper laag verbruik zeer nette en zeer rustige rijders zijn. Ik ken iemand  met een Ford Focus die ook gewoon ruim 1 op 17 haalt, en dat is een zeer rustige rijder. Uiteindelijk heeft je rijstijl ontzettend veel invloed. 

Geplaatst

Vandaag 5-1-21 weer 210 km gereden, nu weer 20% binnen en buiten bebouwde com, en 80% CC gemiddeld op 105 km/pu

Ook nu 1 op 20.4 gereden, met de kofferbak weer volgeladen, een hond achterin en 2 personen voorin, ClimatControle aan, stoelverwarming van het vrouwtje de passagier aan, en spotify aan .;-)

20210205_154011.jpg

• 4 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Gisteren weer een mooi ritje mogen tuffen.

De Niro deed weer wat ie doen moet, lekker zuinig rijden.

20210227_162128.jpg

aangepast door BarneyRubble
Geplaatst (aangepast)

Vanavond bij 11° een ritje naar Belgie (vriendin):

IMG_5458.jpg

aangepast door Gerd Bartels
Geplaatst

gisteren dagje zeeland van uit Vleuten. terug via da tunnel Kruiningen over belgui  sint Nicolaasga terug naar Vleuten. 450 km in belgui goed koop getankt. een euro 23 het gebruik was 4,8L op honderd km

Geplaatst
Op 3-2-2021 om 11:10, chippie777 zei:

Een aantal dingen heb je niet in de hand. Maar om zuiniger te rijden profiteer je van:

- een warme motor, dus langere afstanden rijden

- niet remmen maar uitrijden

- niet gassen maar langzaam optrekken

- zo min mogelijk bochten maken, dus liever de rondweg dan door de stad

- rijden bij weinig wind of met de wind mee

- als je toch moet remmen rem dan zo min mogelijk en zo lang mogelijk

- rij bij voorkeur tussen de 80 a 100 km/h

Geplaatst
4 uur geleden, Brat Pit zei:

Een aantal dingen heb je niet in de hand. Maar om zuiniger te rijden profiteer je van:

Je kan hem ook aan de kant laten staan verbruikt hij niets.

Geplaatst

Er wordt ook nergens zo zwaar overdreven (lees gelogen) als het verbruik en de snelheid van auto's.

De fabrikanten, de importeurs en de verkopers van dealers voorop.

Niet te vergeten de media inclusief de autobladen, ANWB....

En we trappen er allemaal in, (of toch niet?)

Geplaatst
Op 3-3-2021 om 22:57, Toby zei:

Je kan hem ook aan de kant laten staan verbruikt hij niets.

Lange afstanden rijden en de rest fietsen.

Geplaatst
Op 4-3-2021 om 12:52, Derrek zei:

Er wordt ook nergens zo zwaar overdreven (lees gelogen) als het verbruik en de snelheid van auto's.

De fabrikanten, de importeurs en de verkopers van dealers voorop.

Niet te vergeten de media inclusief de autobladen, ANWB....

En we trappen er allemaal in, (of toch niet?)

Hier lees je het verbruik van Leaserijders. Hoewel die minder belang hebben bij zuinig rijden geeft het toch een aardige indicatie.

https://praktijkverbruik.nl/default.aspx

• Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst
Op 3-3-2021 om 18:11, Brat Pit zei:

Maar het meeste doe je zelf met je rechtervoet. Ik heb al eerder aangegeven dat ik mensen ken die met een Ford Focus met gemak 1 op 18 rijden, maar dat zie je dan ook terug in de rijstijl. Wanneer ik met mijn niro maximaal 100 km/u op de digitale teller rij dan is mijn verbruik ook stukken beter dan wanneer ik 100 km/u aanhou in waze (circa 105 km/u op de digitale teller van de niro)

Daarnaast wek je met uitrijden uiteraard energie op maar ook met remmen wek je energie op, dat is juist wat een hybride zo zuinig maakt.  Dat zie je ook terug op de energie meter in je niro.

• 10 maanden later...
Geplaatst

Maandag 14 Februari 2022 11-graden.

Ritje Drenthe gereden met volle vakantie verpakking, zie hier nog steeds mijn erg zuinig verbruik.

De Niro is uit Juli 2018 met slechts 25.550 Km

20220214_120918.jpg

• Like 2
  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...